Miehen toistuva epärehellisyys
Mies jäi vahingossa kiinni muutaman kk:n sivusuhteesta (jonka oli paljastumisajankohtana jo päättänyt) 2 vuotta sitten. Kävin läpi helvetin, minä aikana laihduin 18 kg, valvoin öitä, töistä ei tullut mitään ja itsetuntoni vedettiin pohjamutiin. Kävimme pariterapiassa ja olen yrittänyt rakentaa luottoa mieheen uudestaan - on todella vaikea tehtävä. Hän on ollut silminnähden pahoillaan ja voinut itsekin todella huonosti, mutta ei hänen salaileva ja pälyilevä käytös ole mihinkään muuttunut. Edelleen jättää kertomatta ihan perusjuttuja ja selittää vaan, ettei hän ole sen tyyppinen, joka puhuisi ylipäätään mistään, mitä ei koe edes tärkeäksi asiaksi mainita.
Epävarmuuteni on kasvanut viime aikoina kasvamistaan ja kollasin hänen puhelimensa, mistä löytyi viestittely naispuolisen tuttavan kanssa. Ilmeisesti joku vanha luokka- tai työkaveri. Nainen on eronnut ja miettivät tapaamista kahvittelun merkeissä. Siinä ei olisi mielestäni mitään pahaa, mutta mieheni oli todennut, että voisi tulla naisen luokse, sillä parisuhdetilan vuoksi ei olisi hyvä näyttäytyä julkisessa paikassa yhdessä.
Mitä hel***iä tästä voi ajatella muuta kuin että on menossa pettämään? Jos vanhan kaverin tapaamisessa ei ole mitään filunkia niin miksi sitä ei voi tehdä rehellisesti päivänvalossa? Miten ihmeessä saan asian selvitettyä ilman että menetän taas mielenterveyteni vai onko tässä enää mitään muuta tehtävissä kuin todeta, että mies on täysi sika ja parasta olisi poistaa kokonaan elämästäni?
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap jäi suhteeseen? Koska pelkää eläkeläistä joka on oikeasti joku muu
ööö, mitä? kuka on eläkeläinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
En ole koskaan ollut mustasukkainen ja olen luottanut mieheen 100% ennen tuota 2v sitten paljastunutta suhdetta. Mies on saanut tulla ja mennä miten haluaa enkä ole kyseenalaistanut mitään.
Itse kerron avoimesti asioistani ja ketä olen tavannut tai mihin olen menossa, koska mielestäni se kuuluu parisuhteeseen, mutta mies ei yleensä asioistaan puhu ja kommunikointiongelma on tosiasia hänen puoleltaan, ollut aina ja se on hiljalleen kasvanut isoksi möröksi sisälläni ja aiheuttaa epävarmuutta.
Vuosia takana on monta ja ehkä ennemminkin se pitää vielä yhdessä kun tunteita on, olkoonkin, että valehtelu ja petollinen toiminta on käytännössä jo syvimmät rakkaudentu
Lapsena rikoimme surutta hiekkakakut, kun ne oli tehty. Vanhempana sitä sitten valelee hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee ja suurin sudenkuoppa onkin huolella rakennettu elämä, josta vaivihkaa on tullut vankila.
Perustelemme elämäämme sillä, että olemme jo niin pitkään rakentaneet siitä tietynlaista. Olemme mukavuudenhaluisia.
Miehesi tekemisten vahtaamisen sijaan sinun pitäisikin nyt kysyä itseltäsi pari tiukkaa kysymystä, millaista elämää sinä halua elää, miksi et vieläkään ole valmis tekemään muutoksia, kenen takia sinä elämääsi elät, jne.
Ai kollasit miehen puhelimen, eikös se ole jo rikollisakin?
Hän ei tahdot riskeerata millään tavalla. Juttelu kiinnostaa, muttei tahdo näyttäytyä kenenkään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. Ilmoita ihmeessä poliisille, jos asia vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lisättävää. Mies on jo tuhonnut psyykkisen vointisi, eikä tuo tule tuosta muuttumaan. On vain viisautta laittaa rajat miehelle. Liian moni nainen antaa pettämisen anteeksi/yrittää antaa. Miehet laittaa useimmiten naisen vaihtoon petoksen ilmi tultua. Miksi naiset ovat yliymmärtäväisiä ja suostuvat huonoon kohteluun?
Piilonarsisti on useammin nainen kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että pääsit heti asian ytimeen ;-) - pettämiselle oli ennenvanhaan nimitys "aviorikos"
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä narsisteille on rajattomuus. He rikkovat muiden terveitä rajoja. Siksi he voivat tutkia toisen puhelinta ilman katumusta ja anteeksipyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sisäistää se, että miehet eivät halua naisia pelkiksi kavereiksi koskaan, vaan taustalla on aina seksuaaliset tarkoitusperät. Olet liian sinisilmäinen ja siedät liikaa, kun olisit valmis hyväksymään julkisenkin kahvittelun jonkun vanhan naistuttavan kanssa. Toistetaan nyt vielä: jos mies haluaa olla naisen "kaveri", hän haluaa myös panna naista.
Mieheen ei voi luottaa, ja hän pettää ja on pettänyt todennäköisesti useamminkin kuin vain silloin pari vuotta sitten. Ei vain ole aiemmin jäänyt kiinni.
Voit halutessasi erota tai sitten voit pysyä nykyisessä suhteessa, mutta niin, että keskityt rakentamaan omaa elämääsi ja otat tunnetasolla etäisyyttä mieheen. Jos mies on ahkera, tuo rahat kotiin ja on muutenkin hyvä isä lapsille, joskus tällainen järjestely voi olla parempi ratkaisu kuin ero. Toki se ei kaikille ihmistyypeille sovi.
En tätä allekirjoita...
No etpä tietenkään, koska olet nainen etkä voi ymmärtää miesten ajatusmaailmaa :) Sinunkin miehesi olisi valmis panemaan noita naisia sopivan tilaisuuden tullen, jos he näyttäisivät vihreää valoa.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei tahdot riskeerata millään tavalla. Juttelu kiinnostaa, muttei tahdo näyttäytyä kenenkään nähden.
No tahtoohan mies riskeerata koko parisuhteensa ihan tietoisesti, sanoi sen tälle naisellekin. Pakko päästä "juttelemaan", vaikka tietää sen olevan kuolinisku suhteelle, jos joku saa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että pääsit heti asian ytimeen ;-) - pettämiselle oli ennenvanhaan nimitys "aviorikos"
Se oli ennen vanhaan se . . . Ennen vanhaan oli muitakin lakeja, jotka olisi hyvä ottaa uusiokäyttöön.
Kerran pettänyt pettää aina uudelleen. Yksi pettäminen on paljastunut, montako on jäänyt paljastumatta?
Itse sain selville pettämisen, annoin kumppanille mahdollisuuden kertoa. Ei kertonut sepitteli tarinaa. Tein oman päätöksen ja erosin, en halunnut olla sellaisen kanssa johon en voinut enää luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ongelma, yleinen puhumattomuus ja epärehellisyys vai sinun mustasukkaisuutesi?
Joka tapauksessa niin paha yhdistelmä, että miksi teette toistenne elämän vaikeaksi olemalla yhdessä?
Mustasukkaisuus ei tuossa ole ongelma, jos mies on pettänyt, ja helppo sanoa, että jätä mies. Jätin ex miehen, joka oli patologinen pettäjä ja valehtelija, ja tästä alkoi 10 v vaino, mikä ei ole vieläkään loppunut. Poliisi on tietoinen, mutta patologista valehtelijaa / sosiopaattia on vaikea saada lopettamaan. Kiusa muuttaa muotoaan, tappouhkaukset muuttuvat kontrolloinniksi ja solvaukset monen sivun mittaisiksi "neuvoiksi".
Ap, harkitse eron sijaan katoamista. Patologinen valehtelu on merkki vakavammasta persoonallisuushäiriöstä ja sellaisen kanssa pitää olla todella varovainen.
Pistä talousasiasi kuntoon, tee selkeä budjetti. Hanki asunto ja elätä itsesi.
Tiedät itsekin, että nyt takerrut oljenkorsiin ja selittelet itsellesi, miksi jatkat suhdetta.
Palauta itsekunnioituksesi ja lähde. Pärjäät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Istuvatkohan sohvalla juttelemassa? Vai kumpikin omassa nojatuolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sisäistää se, että miehet eivät halua naisia pelkiksi kavereiksi koskaan, vaan taustalla on aina seksuaaliset tarkoitusperät. Olet liian sinisilmäinen ja siedät liikaa, kun olisit valmis hyväksymään julkisenkin kahvittelun jonkun vanhan naistuttavan kanssa. Toistetaan nyt vielä: jos mies haluaa olla naisen "kaveri", hän haluaa myös panna naista.
Mieheen ei voi luottaa, ja hän pettää ja on pettänyt todennäköisesti useamminkin kuin vain silloin pari vuotta sitten. Ei vain ole aiemmin jäänyt kiinni.
Voit halutessasi erota tai sitten voit pysyä nykyisessä suhteessa, mutta niin, että keskityt rakentamaan omaa elämääsi ja otat tunnetasolla etäisyyttä mieheen. Jos mies on ahkera, tuo rahat kotiin ja on muutenkin hyvä isä lapsille, joskus tällainen järjestely voi olla parempi ratkaisu kuin ero. Toki se ei kaikille ihmistyypei
No etpä tietenkään, koska olet nainen etkä voi ymmärtää miesten ajatusmaailmaa :) Sinunkin miehesi olisi valmis panemaan noita naisia sopivan tilaisuuden tullen, jos he näyttäisivät vihreää valoa.
Koska olen nainen jaan saman ajatusmaailman kuin muut naiset? Koska itse määritän itseni ihmisenä, joka vain sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen, minulla on jotenkin hyvin vaikea seurata vierestä huvittumatta tätä homehtunutta ja yksinkertaistavaa tapaa tunkea miehet ja naiset ahtaisiin roolimalleihin ja menemme sekaisin, kun joku ei näyttele Oscarin arvoisesti sukupuolirooliaan. Mitä enemmän henkilö määrittää itsensä juuri naiseksi tai mieheksi eikä niinkään vain ihmiseksi, sitä enemmän hän toteuttaa tällaista yksinkertaistavaa sukupuoliroolia. Minä olen mies, minun pitää panna jokaista vastaan tulevaan jalkojaan levittävää naista, muuten en ole mies.
Pettäminen vihjaa, että miehellä on taipumus narsismiin, tmv. Omaa elämänkumppania pitäisi muuten arvostaa enemmän ellei ole Taleban. Juokse!
Harmittaa puolestasi ap. Meillä puolestaan on luottamus mennyt vuosi sitten paljastuneen miehen taloudellisen epärehellisyyden vuoksi. Vieläkin oikeastaan käsittelen asiaa, suren ja yritän sinnitellä. Mutta tämä on niin iso möykky, että luulen ettei ole paluuta vanhaan. Harmittaa, miten menee hukkaan ja viemäriin monta hyvää asiaa tän vuoksi. Kun saisi tuon lapsen omilleen, niin voisi tehdä isompiakin ratkaisuja. Pettymys vain on valtava parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa puolestasi ap. Meillä puolestaan on luottamus mennyt vuosi sitten paljastuneen miehen taloudellisen epärehellisyyden vuoksi. Vieläkin oikeastaan käsittelen asiaa, suren ja yritän sinnitellä. Mutta tämä on niin iso möykky, että luulen ettei ole paluuta vanhaan. Harmittaa, miten menee hukkaan ja viemäriin monta hyvää asiaa tän vuoksi. Kun saisi tuon lapsen omilleen, niin voisi tehdä isompiakin ratkaisuja. Pettymys vain on valtava parisuhteeseen.
Lapsi, tuo pirun huono tekosyy unohtaa itsensä. Lapsesi tulee arvostamaan uhraustasi.
En tätä allekirjoita. Miehelläni on useita naispuolisia kavereita, joiden kanssa käy bissellä tai kahvilla eikä siinä ole sen kummempaa taustalla. Huomionarvoista ap:n tapauksessa on tuo, että mies ei "uskalla" näyttäytyä kaverinsa kanssa julkisesti vaan on menossa tämän kotiin, katseilta piiloon. Iso red flag! Mies ei ole ap:n eikä varmaan kenenkään muunkaan luottamuksen arvoinen. Ei tuollaiset miehet muutu.