Nyt ei sitten enää saa TE-toimistoon yhteyttä. Ohi on.
Järjestelmät ja toimistot suljettu alkuviikon ja 1.1. alkaen työllisyysalueet pyörittää hommaa vaihtelevalla menestyksellä.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisissa muutoksissa vakkarit siirtyy vanhoina työntekijöinä. Mutta todennäköisesti yt:t alkavat, koska kyllä kai työllisyysalueet haluavat mahdollisimman tehokkaan koneiston eikä vain valtiolta annettuna? Varmaan ainakin valtiolta tulleita yllättää kunnallisen puolen niukemmat resurssit.
Valtiolta tulleilla on tähänkin asti ollut hyvin niukat resurssit, ei ne yllätä. Sen sijaan tulee yllättämään priorisointi ja se, miten helposti kunnassa annetaan asiakkaan jäädä miettimään, mitä seuraavaksi eli työttömyyden annetaan pitkittyä, koska ymmärretään, että asiakas hakee vain itselle kivoja töitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä enää onnistu se, että on puolet vuodesta mökillä Puumalassa ja hakee sieltä töitä. Ehei, jos kotikunta on Vantaa, niin muualle ei töihin mennä!
Mitä ihmettä tämäkin on tarkoittavinaan? TE-toimistolla tai kunnalla ei ole mitään sananvaltaa siihen, mistä hankit oman työpaikkasi. Luuletko, että joku virkailijatäti tulee estämään jonkun firman rekrytointeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se te toimisto on ollut lähinnä byrokratia laitos jossa käydään suorittamassa se byrokratia helvetti ja joutava paperirumba niiden lyhyiden työttömyys/lomautusjaksojen kohdalla, jotka kestää yleensä 1-3 kuukautta. Työpaikat olen hommannut aina itse, ja niin tulee tapahtumaan myös jatkossakin.
Miten sinä toimisit, jos tietäisit jääväsi ensi kesäkuun alusta 2,5kk työttömäksi? Opasta Helsinkiläistä väsynyttä hölmöä.
En ole tuo edellinen, mutta jos olisi 100% varmuus (tosin, kuinka voisi olla?), että työ jatkuu, niin pyrkisin vain säästämään, jotta pärjäisin kesän yli ilman töitä. Tietenkään tämä ei kaikilta onnistu, jos nykyinen palkka on hyvin pieni, mutta sitten pitäisi yrittää löytää kesätyö. En hakisi uutta kokoaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Grande catastrophe! Orpo ja Riikka saavat lisää päänsärkyä.
Aivan. Tämäkin on Marinin katastrofihallituksen perintöä. Yritä siinä saada maan talous nousuun kun demarit ja viehvassarit miinottaa kentän osaamattomalla sähläyksellään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisissa muutoksissa vakkarit siirtyy vanhoina työntekijöinä. Mutta todennäköisesti yt:t alkavat, koska kyllä kai työllisyysalueet haluavat mahdollisimman tehokkaan koneiston eikä vain valtiolta annettuna? Varmaan ainakin valtiolta tulleita yllättää kunnallisen puolen niukemmat resurssit.
Veikkaan että alkaa kunnon tuolileikki. Musiikin loppuessa osa jää ilman tuolia eli töitä. Varmasti joutuvat hakemaan omaa paikkaansa uudestaan. Tämä on yrityspuolella nähty....
Minulle virkailija sanoi, että jatkossa heidät on ohjeistettu soittamaan asiakkaille 2 vkon välein entisen 3 kk sijasta. Mitenhän tämä voi toteutua?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella työllisyysalueella saadaan nyt tulkita lakeja niin kuin halutaan. Jossain voidaan päättää, että maksavat lausunnot tehdään vasta kuukauden työttömyyden jälkeen takautuvasti. Jossain päätetään, että kukaan ei pääse työvoimakoulutukseen. Jossain on jo päätetty, että ei käytetä asiakastietojärjestelmää, tehdään oma, jossa tiedot on suoraa linkitetty sosiaalipuolen järjestelmään.
Eikä enää onnistu se, että on puolet vuodesta mökillä Puumalassa ja hakee sieltä töitä. Ehei, jos kotikunta on Vantaa, niin muualle ei töihin mennä!
Työllisyysjohtajat pikkukunnissa sosionomeja, maksut tietotekniikka tulee kusemaan.Palkkaavat hommiin osittain omia kavereitaan.Eivät osaa edes perustella rekrypäätöksiään vaikka julkisissa viroissa päätös tulisi perustella.
.
Mulle soitettiin kyllä ennen joulua ja kerrottiin kuinka homma jatkuu. Mitään muutosta suunnitelmiin ei tullut vaan asiakkuus jatkuu ennallaan
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitettiin kyllä ennen joulua ja kerrottiin kuinka homma jatkuu. Mitään muutosta suunnitelmiin ei tullut vaan asiakkuus jatkuu ennallaan
Eihän niihin muutosta vielä olisi voinutkaan tulla, koska ei TE-toimistolaiset ole vielä niistä muutoksista saaneet tietoa. Ne selviää tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tämäkin on tarkoittavinaan? TE-toimistolla tai kunnalla ei ole mitään sananvaltaa siihen, mistä hankit oman työpaikkasi. Luuletko, että joku virkailijatäti tulee estämään jonkun firman rekrytointeja?
Jos olet mökillä Puumalassa ja Vantaalta tulee soitto, että nyt olisi tultava infoon tms., niin sinähän lähdet sinne, vaikka olisi työhaastattelu paikallisessa marketissa käytynä ja työt alkamassa 2 vko päästä. Ei auta, sillä hetkellä olet työtön.
Te-toimiston työn pystyi ennakoimaan. Halusivat, että haet jotain paikkaa ja sitten hait. Tämä uusi voi olla vielä pahempi, toivottavasti ei ole. Olet oppinut koko elämäsi asioimaan ihmisten kanssa. Te-toimiston kanssa vanhoista opisteista ole mitään hyötyä. Te-toimiston ihmiset ovat kuin toiselta planeetalta. Heidän kanssa asioimisessa ei ollut mitään normaalia. Nyt tämä alienien pääkeskus on laikkautettu.
Olisin tänään maksanut vuokrani. Tavallisesti ansiosidonnainen tulee kuun lopussa. Arvelen, että s3 maksetaan 2.1.25. Ainakin toivon, ettei veny enempää. Joulunvietto lasten kanssa vei rahaa, mutta kiristys on kestettävä heidän vuokseen. Töitä oon hakenut, niin kuin pitääkin ja käynyt turhissakin työpaikkahaastatteluissa. Odottelen mitä vuosi 2025 tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt vaan ei menis huonommaksi.
Montako uudistusta muistat, jossa olisi menty parempaan?
TE toimistoihin tai mitä ne nyt tulevat olemaankaan, ei tarvitsekaan saada yhteyttä, vaan työnantajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mökillä Puumalassa ja Vantaalta tulee soitto, että nyt olisi tultava infoon tms., niin sinähän lähdet sinne, vaikka olisi työhaastattelu paikallisessa marketissa käytynä ja työt alkamassa 2 vko päästä. Ei auta, sillä hetkellä olet työtön.
Jos sinulla on työt alkamassa 2 viikon päästä, niin sinä voit lopettaa asiakkuutesi TE-toimistossa (tai kunnan työllisyyspalveluissa). Siellä ei ole mikään pakko roikkua enkä oikein usko, että Vantaan TE-toimisto kovin usein muutenkaan kutsuu ketään "infoon". Mutta ehkä sinua kutsuukin, koska on todennut sinut tarkoituksella töitä karttavaksi pitkäaikaistyöttömäksi, joka aina keksii näitä "ihan kohta oisin töitä saamassa, mutta kun olen just nyt Puumalassa" -höpinöitä. Jos sulla on varaa pitää mökkiä ja matkustella sinne, niin sinulla on varaa olla se pari viikkoa ilman Kela-rahoja kun odottelet työsuhteesi alkamista.
Eikä sinun kommenttisi muutenkaan vastannut kysymykseeni, että miten niin ei voi mennä muualle töihin kuin kotikuntaan. Selittelet vaan omiasi, koska et oikeasti edes etsi töitä.
Onko kuulunut sieltä työkkäristä kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Minulle virkailija sanoi, että jatkossa heidät on ohjeistettu soittamaan asiakkaille 2 vkon välein entisen 3 kk sijasta. Mitenhän tämä voi toteutua?
Hehheh, siinähän soittelee. Millä ajalla ja mikä on saavutettava hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut aina pelkästään hyvää palvelua TE-toimistosta. Ja olen ollut työttömänä useaan otteeseen. Työhistoriastani näkee että teen töitä heti kun niitä saan, ja haen aktiivisesti. Sitä on siellä arvostettu ja siksi olen ns vapauksiakin saanut.
Veikkaan ettei muutos vie hyvään suuntaan.
Et kuitenkaan kelpaa yhdellekään työnantajalle vakituiseksi työntekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuulunut sieltä työkkäristä kenellekään?
Ei ja toivottavasti ei kuulukkaan.
Riippuu iästäsi.
Itselläni on 5 vuotta (tämänhetkiseen) eläkeikään, enkä enää jaksa välittää mahd työttömyydestä.
Nuoremmalle itselleni tilanne olisi kyllä ollut huomattavasti vaikeampi.