Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35v sinkku ja lapseton, rohkaisevia kokemuksia kaipaan

Vierailija
29.12.2024 |

Suurin unelmani on aina ollut saada oma perhe, elämänkumppani sekä edes yksi lapsi. Koin syksyllä suuren kriisin, kun mieheni jätti minut toisen naisen takia. Tai ei toki kertonut tuota oikeaksi syyksi, asia selvisi vasta myöhemmin. Muutama viime kuukausi on mennyt lähinnä asian käsittelyssä, ei ole ollut halua eikä voimia katsoa deittimarkkinoille. Nyt olen siis 35v lapseton sinkku ja tuntuu, että tärkeimmät haaveet elämässä ovat lipumassa käsistä. Pelkään ihan hirveästi tulevaisuutta.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja saanut vielä perheen? Itsellisesti äidiksi ryhtymistä en osaa ajatella vaihtoehdoksi, eli toivon ettei sitä nyt ehdoteta. Lapsettomuus ja sinkkuushan ovat sinänsä täysin ok ja monelle toivottava asia, mutta itselläni kyse on elämäni tärkeimpien haaveiden menettämisestä.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 35 vuotias on nuori vielä. Ja jos sulla on terveet elämäntavat, niin kyllä sulla on aikaa vielä. Korostuu myös sen miehen tavaran laatu, muuten. Eli liikunnallinen ja hyväkuntoinen mies edesauttaa myös ja sellainen tietysti jolla hyvät geenit, joka myös syö terveellisesti jne.

Täällä nyt sanottiinkin että nuori (kyllä, olet nuori :) ) lapseton mutta lapsia haluava nainen on kysytty deittimarkkinoilla. Eli kyllä sulle tarjontaa miehistä löytyy joista valitset sopivimman.

Loppu on toki omissa käsissäsi.

Jos sinä lapsen haluat niin se on se mitä haluat ja teet effortin sen eteen, oman itsesi vuoksi tietenkin. Perheen pitäminen kasassa ja ehjä perhe, no, se on oma ydinfysiikkansa sitten se. Halusin sen itsekin mutta emme lopulta kyenneet pitämään perhettä yhtenäisenä. Kymmenen vuotta kuitenkin onnistuimme. Ja nyt meillä on upeita lapsia.

Ei siitä kannata aina niin stressata kaikesta. Elämä kyllä kantaa. Tsemppiä!

Vierailija
62/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon ettei täällä nyt kiistellä siitä tarvitseeko lapsi äidin ja isän. Minä olen aina halunnut lapsen yhdessä puolison kanssa, mutta itsellinen äitiys on hyvä ratkaisu monelle, ei kuitenkaan minulle. Ajatus yksin lapsen hankkimisesta tuntuu tosi vieraalta, en pysty juuri nyt ollenkaan pitämään sitä realistisena suunnitelmana. Ap

Miten määrittelet oman lapsen? Sinulla alkaa olla ikää joten kannattaa harkita munien säilömistä ja sijais synnyttäjää.

Sinulla on ollut 20 vuotta aikaa järjestää asia. Mikä meni kaiken edelle?

En tarvitse muistutuksia iästäni, olen hyvin tietoinen siitä. Kaipasin rohkaisevia kokemuksia. En tarvitse myöskään ihmettelyjä siitä miksi en ole "hankkinut" lasta aiemmin. Lasta ei niin vain hankita, kuten aiemmin k

Aiemmassa parisuhteessa tapahtunut keskenmeno/lapsettomuus ei kerro siitä, etteikö uudessa suhteessa voisi saada lapsia. Todellisuus on se, että kaikki eivät vain ole geneettisesti yhteensopivia. Uuden kumppanin kanssa taas raskaus voi alkaa ja onnistua nopeastikin, kun kumppanilla on eri geenit kuin eksällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen tässä maailmantilanteessa on erittäin itsekästä ja ajattelematonta.

Vierailija
64/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen tässä maailmantilanteessa on erittäin itsekästä ja ajattelematonta.

Lisääntyivät ihmiset ennenkin, vaikka hyvinkin ikäviä aikoja on eletty läpi. Puhutaan nyt sitten konflikteista eli taudeista.

Pessimismistä tulevaisuuden osalta ei ole mitään hyötyä. 

Aina on ollut hyviä aikoja ja huonoja aikoja. Keskimääräinen pitkä ihmisen elinikä on kuitenkin sen verran pitkä, että moni näkee näitä kaikkia.

Sukupolvet eivät valitse haasteitaan, mutta voimme valita, miten elämme niiden kanssa ja miten suhtaudumme asioihin 

Vierailija
65/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon ettei täällä nyt kiistellä siitä tarvitseeko lapsi äidin ja isän. Minä olen aina halunnut lapsen yhdessä puolison kanssa, mutta itsellinen äitiys on hyvä ratkaisu monelle, ei kuitenkaan minulle. Ajatus yksin lapsen hankkimisesta tuntuu tosi vieraalta, en pysty juuri nyt ollenkaan pitämään sitä realistisena suunnitelmana. Ap

Siinä tapauksessa kannattaa pysyä realistina siinäkin, ettet ehkä tule saamaan haavettasi. Tai voit saada miehen, joka jättää sinut lapsen synnyttyä tai miehen, joka kuolee sairauteen nuorena. 

Ehkä lapsi ei olekaan sinulle niin tärkeä kuin uskottelet. 

Vierailija
66/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kannattaa pysyä realistina siinäkin, ettet ehkä tule saamaan haavettasi. Tai voit saada miehen, joka jättää sinut lapsen synnyttyä tai miehen, joka kuolee sairauteen nuorena. 

Olen toki realisti, enhän muuten potisi niin kovaa kriisiä tästä. On vaikeaa kääntää ajatusta lapsen hankkimiseen yksin kun on vasta hetki sitten suunnitellut sitä puolison kanssa. Ap

Vierailija
67/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toki realisti, enhän muuten potisi niin kovaa kriisiä tästä. On vaikeaa kääntää ajatusta lapsen hankkimiseen yksin kun on vasta hetki sitten suunnitellut sitä puolison kanssa. Ap

Mites kumppanuusvanhemmuus?

Vierailija
68/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sinulla ei ole mitään hätää.

Toisaalta 30 vuotiaalla lapsen omaavalla naisella on tinderissä aika vaikeaa, vielä jos on sysi ruma.

Vierailija
69/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toki realisti, enhän muuten potisi niin kovaa kriisiä tästä. On vaikeaa kääntää ajatusta lapsen hankkimiseen yksin kun on vasta hetki sitten suun

Kumppanuusvanhemmuus olisi se kaikista viimeisin vaihtoehto. Ap

Vierailija
70/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapasin mieheni 34-vuotiaana ja ensimmäinen lapsi syntyi luomuna, kun oli piirun verran vajaat 40-vuotias. Olisi tullut aikaisemminkin, mutta sairastuin aika vakavasti siinä välissä. 

Toivoa on. Muista, että luovuttaminen ei edistä asiaa.

Vierailija
71/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luovuttaa, mutta kannattaa asennoitua myös siihen että välttämättä sitä lasta ei saa. Ei ole sitten niin musertava se pettymys, jos niin käy.

Vierailija
72/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä käynyt hedelmällisyystutkimuksissa, niin kannattaa käydä. Jos löytyy esteitä raskaudelle, niin ne kannattaa mahdollisuuksien mukaan yrittää hoitaa pois asap, niin säästyy aikaa sopivan miehen löydyttyä ja tiedät, kannattaako edes yrittää luomusti vai suoraan hoitoihin. 

Vierailija
73/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tärkeintä on löytää kumppani jonka kanssa voit hankkia lapsen, niin...Tuskin teidän suhde mikään rakkausliitto olisi, järkiliitto vain. Olisi melkoinen ihme löytää mies johon rakastut ja joka rakastuu sinuun ja saatte vielä lapsenkin. 

Vierailija
74/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä muutamakin, jotka 35v jälkeen tapasivat puolisonsa ja saivat toivomansa lapsen tai useammankin. Ei ole nykyään yhtään niin harvinaista kuin kuvittelisi.

Vierailija
75/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin suosittelen jotain kristillistä deittisovellusta ja/tai sen ensimmäisenä esiin tuomista, että haluat perheen. Joku mieskin voi nimittäin olla täysin samassa tilanteessa kuin sinä: parisuhde juuri kariutunut vaikka perhe oli tarkoitus perustaa.

Mikäli satut itse olemaan uskonnollinen niin nöyrän pyynnön korkeuksiin lähettäminen tuskin ainakaan haittaa asiaa.

Mitä jos ap ei ole kristitty?

Vierailija
76/104 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti suurin osa miehistä ei halua lapsia/perhettä muutoin kuin statussymboliksi. Lapset ja vaimo halutaan vain siitä syystä, että kunnon miehekkäällä miehellä pitää olla todiste siitä, että kelpaa naiselle ja että kelpaa isäksi. Pitää olla todistusaineistoa miehisyydestä eli siitä, että siemen on hyvää tavaraa. Vaimoa ja lapsia on kiva esitellä kavereille ja perheestä on kiva puhua töissä kun työkaverit arvostavat.

Ei miehiä ainakaan se lapsen hoitaminen kiinnosta. Niin paljon täälläkin saanut lukea kokemuksia missä mies lupaili kuuta taivaalta naiselle että kyllä minä osallistun ihan yhtä paljon, mutta sitten kun lapsi on tullut niin hanskat on lyöty tiskiin ja lupaukset unohdettu.

Vierailija
77/104 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ala lesboksi ja hanki sitten lapsi naisesi kanssa tavalla tai toisella.

Vierailija
78/104 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hyvät naurut olen saanut tätä ketjua lukiessani!

En siis itse aloituksesta, joka on ihan sympaattinen ja järkevä, vaan näistä stratosfääriin ampuvista katkeruutta tursuvista "neuvoista", joista suuren osan täytyy olla trollien, vatsa kippurassa naurua pidätellen, kirjoittamia.

Aloittaja hyvä. Sinulla on vielä aikaa, ei toki hukattavaksi asti, löytää aivan hyvä tavallinen isäksi haluava mies itsellesi.

Ei suurin osa miehistä, kuten naisistakaan, ole mitään mielipuolia jotka tavalla tai toisella yritäisivät vain hyväksikäyttää toisia ihmisiä. 

Vierailija
79/104 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet oman lapsen? Sinulla alkaa olla ikää joten kannattaa harkita munien säilömistä ja sijais synnyttäjää.

Sinulla on ollut 20 vuotta aikaa järjestää asia. Mikä meni kaiken edelle?

En tarvitse muistutuksia iästäni, olen hyvin tietoinen siitä. Kaipasin rohkaisevia kokemuksia. En tarvitse myöskään ihmettelyjä siitä miksi en ole "hankkinut" lasta aiemmin. Lasta ei niin vain hankita, kuten aiemmin k

Ei todellakaan tarvitse vuosia käyttää tutustumiseen. Voitte muuttaa yhteen vaikka kuukauden kuluttua ja aloittaa lapsen hankkimisen heti ensimmäisestä yhdynnästä. Jos molemmat haluavat perustaa perheen, niin mitä sitä odottelemaan. Näin minä ja vaimoni toimittiin ja kaikki on toiminut hyvin.

Vierailija
80/104 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole mitään menetettävää siinä että alkaa perustaa perhettä naisen kanssa jonka on tuntenut kuukauden. Naiselle se on vaarallisempaa, kun ei tiedä mikä väkivaltainen narsisti miehestä paljastuu kun kulissit sulaa. Kaikki miehet on unelmien prinssejä kuukauden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi