Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (805)

Vierailija
781/805 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä taas törmäsin oman eroni jälkeen (jossa mies jättäjänä) Tinderissä moniin "sohvalla nukkujiin" eli miehiin, jotka kertoivat nukkuvansa sohvalla ja että ero on tulossa. Mitä enemmän heidän kanssaan viestitteli, sitä epäselvämmäksi jäi, että tiesivätkö naiset että liitto oli tullut päätökseen ja että oltiinko siellä oikeasti edes erottu. Joku ihme välitila, jossa varmistellaan ennen lähtöä, että saako siihen vierelleen jonkun, ennen ei lähdetä.

Kun sitten kyselin, että onko eroa käsitelty, niin vakiovastaus aina oli, että on käsitelty jo vuosia, täysin kuollut liitto. Eli mitään erotyöskentelyä ei oltu tehty, katseltiin vaan uutta. Olin silloin kolmekymppinen, ja nämä tällaiset miehet järjestäen 40-50v. "

Jep. 

Mun mies oli tällainen tietämättäni. Olimme olleet naimisissa 17 vuotta ja teini-ikäisten lapsien vanhempia. Ihan normaalisti elimme elämäämme, toki mies oli alkanut tuntua etäisemmältä. En tiennyt olevani erouhan alla, mies ei ollut maininnut erosta sanallakaan, kunnes eräänä normaalina arkena paukautti ihan puskista päin naamaa, että haluaa eron ja syynä ettei rakasta. Jaahas. Sinne mies häipyi, suoraan toisen naisen luo suostumatta ikinä keskustelemaan erosta. Hän haki nopeasti yksin avioeroa, minulle asia tuli tiedoksi postitse. Toisesta naisestakin jäi heti kiinni eli hän oli etsinyt uuden naisen, ennenkuin pystyi minut jättämään.

Vierailija
782/805 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin sen huirahtavan muijan kun se alkoi imeä pomon munaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/805 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huirahtava?

Vierailija
784/805 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan oo ajatellu muuta kuin täyttää itse erohakemuksen ja lähteä reissuun. Eiköhän tuo postilaatikolla selviä että se oli nyt tässä. M40

Pelkuri. 

Vierailija
785/805 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä taas törmäsin oman eroni jälkeen (jossa mies jättäjänä) Tinderissä moniin "sohvalla nukkujiin" eli miehiin, jotka kertoivat nukkuvansa sohvalla ja että ero on tulossa. Mitä enemmän heidän kanssaan viestitteli, sitä epäselvämmäksi jäi, että tiesivätkö naiset että liitto oli tullut päätökseen ja että oltiinko siellä oikeasti edes erottu. Joku ihme välitila, jossa varmistellaan ennen lähtöä, että saako siihen vierelleen jonkun, ennen ei lähdetä.

Kun sitten kyselin, että onko eroa käsitelty, niin vakiovastaus aina oli, että on käsitelty jo vuosia, täysin kuollut liitto. Eli mitään erotyöskentelyä ei oltu tehty, katseltiin vaan uutta. Olin silloin kolmekymppinen, ja nämä tällaiset miehet järjestäen 40-50v. "

Niinpä, ketkä naiset kuitenkin lähtevät näiden sohvalla nukkujien matkaan? Uudella parilla on toki varmaan ihanaa aikaa alussa, mutta aika monille on tainnut tulla yllätyksenä, kun se sohvalla nukkuja ei sitten jossain vaiheessa enää nukukaan kotona. Yksi Suomessa syntynyt ruotsalainen julkkis-kirjailija vaihtoi lennossa uuteen vaimoon (oli ollut jo varmaan yli kymmenen vuotta vaimonsa kanssa, pari lasta) ja niinhän tarina meni, että mies oli nyt löytänyt elämänsä naisen. No, 35 (!) vuotta myöhemmin löytyi taas uusi "elämänsä nainen". Tämä "välivaimo" olikin sitten täysin murtunut. Hän ei millään tajunnut, että miten näin oli voinut käydä, vaikka oli itse aloittanut suhteen naimisissa olevan miehen kanssa.

Vierailija
786/805 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. 

Mun mies oli tällainen tietämättäni. Olimme olleet naimisissa 17 vuotta ja teini-ikäisten lapsien vanhempia. Ihan normaalisti elimme elämäämme, toki mies oli alkanut tuntua etäisemm

Kelatkaa, miten nämä miehet aina löytääkin naisen joka huolii ne...

Aivan kuin naiset mahdollistaisi asian.

Aivan kuin naiset etsisivät miehiä jotka joku toinen on jo kelpuuttanut...

Vierailija
787/805 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä jättänyt. On rakastunut toiseen ja tässä on nyt vuosi soudettu ja huovattu. Lasten takia täällä on, kun ei halua olla heistä erossa ja luulee, että heti kun hän lähtee, niin hankin toisen miehen hänen tilalle uudeksi isähahmoksi. No odotan hänen ratkaisuaan, onhan tässä aikaa.

Miehesi on täysi paska. Mutta mikä sinua oikein vaivaa?

Heikko luonne varmaan.

Vierailija
788/805 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska mies ei osannut suojella, äidin olisi se sitten pitänyt osata."

Äiti oli luultavasti shokkitilassa. Kun petät ja jätät, niin sillä on vaikutuksensa jätettyyn, oli hän äiti tai ei. Itse asiassa pahinta nimenomaan omassa kokemuksessani oli se, miten tapahtuma vaikutti pitkään äitiyteeni; kykyyni nauttia äitiydestä, siihen että lapset näkivät kuinka äidistä hävisi kaikki ilo ja rentous. Sitä mentiin pitkään täysin selviytymismoodissa ja autopilotilla. Lapset aisti ja näki heti, ettei äidillä ollut kaikki hyvin. Iso työ oli kammeta itsensä takaisin pystyyn - ja lapsista tietty jätettiin pääasiallinen vastuu juuri silloin, kun itse oli heikoimmillaan.

Vierailija
789/805 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaas

Vierailija
790/805 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan vastannut tänne joskus, en yhtään muista. Noh kuitenkin, mies jätti koska saimme pahasti kehitysvammaisen lapsen eikä mies kestänyt sitä eloa ja kaikkia ongelmia ja muutoksia joita se toi tullessaan arkeen.

Vierailija
791/805 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatkaa, miten nämä miehet aina löytääkin naisen joka huolii ne...

Aivan kuin naiset mahdollistaisi asian.

Aivan kuin naiset etsisivät miehiä jotka joku toinen on jo kelpuuttanut...

Tämä. Mieshän tekee itse päätöksen pettää ja toimia kuin sika, ja siitä koituva vahinko on ehdottomasti hänen vastuulla, mutta kyllä uudella naisellakin on mahdollistajana aivan välttämättön rooli. Ero on aina vaikea, mutta ilman kolmatta osapuolta se on helpompaa, ja rikki menevälle perheelle ehdottomasti parempaa. Se vaatii toki jättäjältä vahvuutta ja selkärankaa, mita näyttää varsinkin monelta mieheltä puuttuvan.

Vierailija
792/805 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
793/805 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoo

Vierailija
794/805 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinpä, ketkä naiset kuitenkin lähtevät näiden sohvalla nukkujien matkaan? Uudella parilla on toki varmaan ihanaa aikaa alussa, mutta aika monille on tainnut tulla yllätyksenä, kun se sohvalla nukkuja ei sitten jossain vaiheessa enää nukukaan kotona. Yksi Suomessa syntynyt ruotsalainen julkkis-kirjailija vaihtoi lennossa uuteen vaimoon (oli ollut jo varmaan yli kymmenen vuotta vaimonsa kanssa, pari lasta) ja niinhän tarina meni, että mies oli nyt löytänyt elämänsä naisen. No, 35 (!) vuotta myöhemmin löytyi taas uusi "elämänsä nainen". Tämä "välivaimo" olikin sitten täysin murtunut. Hän ei millään tajunnut, että miten näin oli voinut käydä, vaikka oli itse aloittanut suhteen naimisissa olevan miehen kanssa."

Eipä se Bitte Westerlundkaan ilmeisesti pitänyt sitä kauhean suurena riskinä aloittaa suhteen naimisissa olevan miehen (Jörn Donner) kanssa, joka oli lisäksi pettänyt pari edellistä vaimoaan. Bitte oli aivan murskana, kun vasta Jörkän kuoleman jälkeen kävi ilmi, että hän oli koko ajan ollut kakkosena ja rakastajatar oli ollut ykkösenä. Tästä on ketju myös vauvalla. Julma-Jörkkä oli ilmeisesti myös oikein yrittänyt järjestää asin niin, että Bitte sen ymmärtäisi hänen kuoleman jälkeen. Kuvottava ukko. Bitte olisi toki säästynyt kärsimykseltä, jos olisi jättänyt naimisissa olevan ukon väliin.

Vierailija
795/805 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niinpä, ketkä naiset kuitenkin lähtevät näiden sohvalla nukkujien matkaan? Uudella parilla on toki varmaan ihanaa aikaa alussa, mutta aika monille on tainnut tulla yllätyksenä, kun se sohvalla nukkuja ei sitten jossain vaiheessa enää nukukaan kotona. Yksi Suomessa syntynyt ruotsalainen julkkis-kirjailija vaihtoi lennossa uuteen vaimoon (oli ollut jo varmaan yli kymmenen vuotta vaimonsa kanssa, pari lasta) ja niinhän tarina meni, että mies oli nyt löytänyt elämänsä naisen. No, 35 (!) vuotta myöhemmin löytyi taas uusi "elämänsä nainen". Tämä "välivaimo" olikin sitten täysin murtunut. Hän ei millään tajunnut, että miten näin oli voinut käydä, vaikka oli itse aloittanut suhteen naimisissa olevan miehen kanssa."

Eipä se Bitte Westerlundkaan ilmeisesti pitänyt sitä kauhean suurena riskinä aloittaa suhteen naimisissa olevan miehen (Jörn Donner) kanssa, joka oli lisäksi pettänyt pari edellistä vaimoaan. Bitte oli aivan murskana, kun vasta Jörkän kuoleman jälkeen kävi ilmi, että hän oli koko ajan ollut kakkosena ja rakastajatar oli ollut ykkösenä. Tästä on ketju myös vauvalla. Julma-Jörkkä oli ilmeisesti myös oikein yrittänyt järjestää asin niin, että Bitte sen ymmärtäisi hänen kuoleman jälkeen. Kuvottava ukko. Bitte olisi toki säästynyt kärsimykseltä, jos olisi jättänyt naimisissa olevan ukon väliin.

Siinä meni 30 vuoden suhde ikäänkuin mielikuvissa uusiksi.

Vierailija
796/805 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaas

Vierailija
797/805 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eipä se Bitte Westerlundkaan ilmeisesti pitänyt sitä kauhean suurena riskinä aloittaa suhteen naimisissa olevan miehen (Jörn Donner) kanssa, joka oli lisäksi pettänyt pari edellistä vaimoaan. Bitte oli aivan murskana, kun vasta Jörkän kuoleman jälkeen kävi ilmi, että hän oli koko ajan ollut kakkosena ja rakastajatar oli ollut ykkösenä. Tästä on ketju myös vauvalla. Julma-Jörkkä oli ilmeisesti myös oikein yrittänyt järjestää asin niin, että Bitte sen ymmärtäisi hänen kuoleman jälkeen. Kuvottava ukko. Bitte olisi toki säästynyt kärsimykseltä, jos olisi jättänyt naimisissa olevan ukon väliin."

Muistan, kuinka tätä puitiin kuukausitolkulla täällä. Aikamoinen petos Jörkalta kyllä. Vielä kuolinvuoteellakin hän kaipasi sen Ruotsissa asuvan rakastajattaren perään ja silloinhan vaimo tajusi, että hetkinen...ja alkoi selvittää asioita kuoleman jälkeen. Ja mitäs paljastuikaan. Ei ollutkaan ikinä ykkönen, vaan kakkonen. Vaikka oli vaimona Jörkälle.

Vierailija
798/805 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaas

Vierailija
799/805 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
800/805 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäkriisi välillä 40 - 50 vuotta on ihan oikea ilmiö, jolloin miehetkin jättävät vaimojaan.

40-50 vuotiaat miehet harvoin lähtevät kotipesästään vaimon luota, ellei heillä ole jo valmiiksi uusi paapoja. Tuon ikäiset miehet eivät hevin jättäydy omilleen "nauttimaan vapaudesta tai omasta tilasta".

Itse olen ilmoittanut vaimolleni että tulen lähtemään kun viimeisin kolmesta lapsestamme tulee täysi-ikäiseksi. Ensimmäinen on jo. Eikä ole uutta katsottuna eikä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan