Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kirje naapurilta: "Alueella on rakettienammuntakielto"

Vierailija
29.12.2024 |

Suhteellisen tuore naapuri oli laittanut täällä maaseutumaisella laitakaupungilla postilaatikkoihin lapun, jossa hän ilmoitti kartan kera, että tietyllä alueella on rakettienammuntakielto, koska  räjähdysten äänet ovat hänen elikeinotoiminnalleen tuhoisia. Uutenavuotena on kuulemma tulossa useita pelokkaita koiria pariin pihamökkiinsä (airbnb-vuokrattavia) ja siksi käytännössä koko kylällä pitää olla hiljaista ja rauhallista.

Kävin kysymässä, että mitä hittoa. Ei hän voi päättää ilman viranomaisten lupaa, missä lailliseen aikaan tehdään lain sallimia asioita, mutta naapuri oli ehdoton. Jos joku ampuu raketteja, hän soittaa poliisille ja tekee rikosilmoituksen siitä, että häntä estetään ansaitsemasta rahaa laillisella tavalla. Sanoin, että vastaavasti minä voin soittaa poliisille, kun hän ulkoiluttaa koiria luvatta irrallaan metsässäni, mutta on kuulemma jokaisenoikeuksiin kuuluva asia, hänen koiransa tietävät, että linnunpoikasia ei saa syödä.

Saattaa olla, että tänä vuonna ostan elämäni ensimmäiset raketit ja ammuskelen niitä 3 tunnin välein läpi yön.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin ihan samanlai ku ap eli ostaisin kunnolla raketteja 😂 

Miksi? Miksi haluat tahallaan aiheuttaa harmia ja huolta muille jos on kerrottu ihan pätevä syy tuolle ja jos monet lähtevät koirineen pois kotoaan syrjään siinä toivossa ettei koko vuoden vaihtuminen mene kuolemanpelkoisen koiran kanssa. Tuo sävy millä asian ilmoitti on toki väärä mutta miksi itse pitäisi kiusallaan heittäytyä vielä ilkeäksi

Onhan tuo naapurin toiminta moraalitonta. Hän on antanut asiakkailleen katteettomia lupauksia. Myynyt palvelua, jota hänellä ei ole mahdollisuutta taata.

Vierailija
62/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raketit kuuluu sarjaan: metelöin, olen siis olemassa.

Ei mitään syytä, ei mitään järkeä. Rahaa taivaan tuuliin, koska... Ei mitään syytä.

Lahden kaupunkin, The Green City, huomasi, että valoshowt ei vedä väkeä, joten tänä uutenavuotena on taas perinteinen ilotulitus. Rahaa taivaan tuuliin, koska brändi, näkyvyys, tunnettuus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sinne kulmille mennä ilotulitteita ampumaan, jos tietää siellä olevan eläimiä. Onhan niitä teitä muitakin.

Hevostallien läheisyydessä ymmärrän, ettei ole viisasta raketteja ampua. Joku piski ei voisi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
64/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta silti kannattaisi pysyä väleissä vaikka hankalankin naapurin kanssa. Ja jos et ole aikaisemminkaan ampunut raketteja miksi nyt pitäisi? 

Vierailija
65/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään syytä, ei mitään järkeä. Rahaa taivaan tuuliin, koska... Ei mitään syytä.

Lahden kaupunkin, The Green City, huomasi, että valoshowt ei vedä väkeä, joten tänä uutenavuotena on taas perinteinen ilotulitus. Rahaa taivaan tuuliin, koska brändi, näkyvyys, tunnettuus jne.

Idiotismia

Vierailija
66/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo. Kuka hullu muka olisi niin tyhmä että vuokraisi koirille airbnb kämppänsä juuri uutena vuotena mikäli on olemassa vaara että aiheuttaa asiakkailleen ikävän tilanteen???

Vierailija
67/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on selvä, ainaki Uudellamaalla kun ei ole lunta. Siks me ostettiin vaan patoja. Ja otahan selvää asioista. Raketteja ei saa ampua enää klo 02 jälkeen,ollu jo monta vuotta.

Miten raketit ja lumi liittyvät toisiinsa?

Tiedän, että raketteja ei saa ampua klo 2 jälkeen, mutta yritäpä saada poliisi selvittämään, kuka metsän keskellä posauttelee.

No jos on raketti kielto,muita ei ole naapuri kieltänyt niin anna patojen paukkua. Sanot, et seuraavan kerran hänen pitää olla tarkempi,mutta kunnioitit hänen toivetta. Ja hyvää uutta vuotta naapurille!

Mikä on rakettikielto?

Vierailija
68/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on mutta silti kannattaisi pysyä väleissä vaikka hankalankin naapurin kanssa. Ja jos et ole aikaisemminkaan ampunut raketteja miksi nyt pitäisi? 

No koska siitä olisi harmia muille ja on kivaa kiusata muita. Mä saan ja mä haluuuuuuun

Vierailija
69/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittelisin omaan metsään lihapullia (ilman myrkkyä)  ja laittaisin huhun myrkystä liikkeelle.

Loppuu koirien juoksuttaminen metsässä!

Saa viranomaiset tutkia lihapullia ihan vapaasti...

Jos niille hurtille pistäis kuonokopan, niin ei haittais edes "maustetummat" lihapullat.

Vierailija
70/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa, eihän tuo kuulu kaupungin tehtäviin.

Vierailija
71/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa sillä tavalla että raketit on tehty ampumista varten.

BOOM ja kippis!

Vierailija
72/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau! Ihan pakko nyt kysyä mihin pyritte tuolla koirien ja niiden omistajien haukkumisella? Hähää sanonpas nyt oikein inhottavasti kunhan joku nyt hermostuisi! Juu ei olette vain hupsuja.

Ainakin minä pyrin siihen, että metsä saisi olla luontokappaleiden kotina, ei maksuttomana koirapuistona, josta voi tuoda kotiin saaliina vaikka vastakuoriutuneen fasaaninpoikasen.

Olen samaa mieltä mutta tuo nyt ei oikein vastannut kysymykseen. 

Vierailija
73/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on yhtä älytöntä, jos minä vuokraisin huoneistoja vappuna keskustasta ja lupasin, että yhtään humalaista ei asiakkaan tarvitse nähdä. Sen jälkeen "kieltäisin" lapuilla humalaisten liikkumisen alueella.

Vierailija
74/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai vähemmistö koirista joka raketteja pelkää? Silti niistä aina vouhotetaan. Meillä ei koirat ole pelänneet. Ja koiria voi kai yrittää kouluttaa pois siitä pelosta?

Vierailija
75/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo. Kuka hullu muka olisi niin tyhmä että vuokraisi koirille airbnb kämppänsä juuri uutena vuotena mikäli on olemassa vaara että aiheuttaa asiakkailleen ikävän tilanteen???

Aika moni "yrittäjähenkinen" rahanahne. Naapurien pitää olla omassa kodissaan "kusi sukassa", ettei asiakkaan sessen mieli järkyty. Businekset kärsii.

Vierailija
76/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien irrallaan juoksuttaminen ei ole jokamiehenoikeus. Koirien juoksuttamisesta säädellään Metsästyslaissa, ja jos koiran omistajalla ei ole omia maita, koiria EI SAA KOSKAAN juoksuttaa irrallaan (paitsi tietty, jos saa joltakulta maanomistajalta luvan). Eli ehdottomasti voit kieltää koirien irrallaan pidon maillasi.

Jokamiehenoikeuksia ole olemassakaan.

Jokaisenoikeudet on.

Ongelma: lainsäädännössä termi on jokamiehenoikeus ja jos ollaan tarkkoja, niin suurin osa jokaisenoikeuksiksi miellettyjä asioita on yhden ainoan ympäristöministeriön virkamiehen mielipiteitä, jotka eivät perustu mihinkään lainsäädäntöön. Esimerkiksi "vähäistä suurempi haitta" on asia, jolle tulkinta pitää hakea KKO:sta. Pellolla kävelevä väittää, että tästä ei ole haittaa ja sitten mietitään, miten on 100 vastaavan kävelijän kanssa, onko heidän takiaan oras menetetty vai onko kyse normaalista vaihtelusta.

Vierailija
77/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on yhtä älytöntä, jos minä vuokraisin huoneistoja vappuna keskustasta ja lupasin, että yhtään humalaista ei asiakkaan tarvitse nähdä. Sen jälkeen "kieltäisin" lapuilla humalaisten liikkumisen alueella.

Tämä olisikin kiintoisaa nähdä. Tai yksi lähiö hiljaisuuden retriittinä. Kun itse valitsee itsensä kylän diktaattoriksi, niin voi tehdä omat säännöt, kätevää!

Vierailija
78/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tuoreet naapurit usein kuvittelee omistavansa koko kylän vaikka eivät omista kuin ylisuuren asuntolainan. On kokemusta. Senkun ammutaan raketteja, oppiivathan tavoille. Laissa on selvät säännöt.

Vierailija
79/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat!

Te olette ihan itse ottaneet sen koiran. Te olette ihan itse vastuussa siitä ja sen hyvinvoinnista. Se ei ole naapurin eikä kenenkään muunkaan tehtävä. Ihan naurettavaa tulla ulisemaan ja vaatimaan koiraanne vedoten yhtään mitään. Se, joka haluaa raketteja paukuttaa, paukuttakoon ihan rauhassa. Jos teidän koiranne pelkää paukauksia tai muita kovia ääniä, se on ihan teidän oma ongelmanne. Ei kenenkään muun. Ihme sekoilua.

Vierailija
80/197 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tilinumero niin kerätään tarpeeksi rahaa että voit ampua raketteja kolmen minuutin välein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi