Säästän kahmalokaupalla rahaa kerrostalossa!
Talossa on moderni ja ilmainen pesutupa ja kuivaushuone. Uusi ja ilmainen mankeli löytyy. Säästän sähkölaskussa ja vesilaskussa kun en omista pesukonetta.
Talossa ilmainen 100Gb netti. Säästän.
Talossa ilmainen talosauna. Säästän vesi- ja sähkölaskuissa.
Eikä tarvitse huoltaa tai puhdistaa. Lisäksi bobcatmies kolaa lumet ja hiekoittaa pihan.
En tajua mikseivät kaikki asu näin. Halpaa ja huoletonta.
Kommentit (47)
Minä kai sitten tuhlaan kahmalokaupalla rahaa asuessani omakotitalossa. Siitä huolimatta aion asua jatkossakin näin...
Minäkin olen säästänyt vuosien aikana koska vuokrani on 348 euroa. Vakityö ja palkka 1920 euroa netto. 800 euroa säästynyt joka kuukausi 11 vuoden aikana. Olen asunut tässä samassa asunnossa 15 vuotta. Täällä olisii pesutupa mutta minulla on oma pesukone tietenkin ja sähköstä maksan nykyään 30 euroa kk.
En halua asua kerrostalossa. Ja haluan pestä vaatteet omassa pesukoneessa. En halua vaatteisiini edellisen pesijän jättämää kammottavaa huuhteluaineen hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
epäilen VAHVASTI että on ilmainen 100 Gigan netti.
taitaa olla 1000 kertaisesti pielessä.
Epäilemättä. Koitapas veikata että mitä AP tarkoitti. Kyllä sä sen vielä keksit kun oikein pinnistelet 👍
YLEENSÄ ihmiset tarkoittavat mitä kirjoittavat. eikä kirjoita mitä sattuu ja tarkoita aivan toista.
JOs ei ole tuota tarkoittanut niin mistä helvetistä joku ulkopuolinen voisi tietää mitä se tarkoittaa...
No sanotaan nyt että suurin osa kansasta saa kyllä selvää, vaikka pikkiriikkinen kirjoitusvirhe olisikin eksynyt viestiin. Miten sen sitten vain "voi" tietää? No sen nyt vaan voi.
Trolli ap ei osannut avauksessaan kertoa edes sitä olennaisinta mitä säästämiseen tulee; asuuko vuokralla vai omistusasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen säästänyt vuosien aikana koska vuokrani on 348 euroa. Vakityö ja palkka 1920 euroa netto. 800 euroa säästynyt joka kuukausi 11 vuoden aikana. Olen asunut tässä samassa asunnossa 15 vuotta. Täällä olisii pesutupa mutta minulla on oma pesukone tietenkin ja sähköstä maksan nykyään 30 euroa kk.
Toivottavasti ymmärrät että nettopalkasta puhuminen antaa sanojasta hieman pöntön kuvan, ihan kuin ei ymmärtäisi miten verotus tai prosenttilaskut toimii.
Minkä ikäinen talo ja kuinka paljon yv?
Viihdyin ennen omakotitaloissa tai oikeammin mökeissä. Pysyi automaattisesti hyvässä kunnossa kun oli puulämmitys ja kaivosta kannettava vesi. Ei tarvinut kuntosaleja. Ja ei tullut vesilaskua. Puita joskus ostin, mutta usein sain jostain ilmaiseksi kun näin hiukan vaivaa. En olisi ikinä uskonut, että päädyn kerrostaloon yli viideksi vuodeksi ja yhä viihdyn.
Viihtymiseen vaikuttaa, että talo on luonnon rauhassa: laajat vaellusreitistöt alkaa uimarannalta 200m päästä. Meillä on marjapensaita ja muita istutuksia pihassa, eli pihatöitä saa tehdä jos haluaa, mutta ei ole pakko, koska nurmikonleikkaaja käy ja lumetkin aurataan parkkipaikoilta ja pääväyliltä. Lumitöitä kumminkin saa jonkin verran tehdä, mutta ei ole pakko eikä voikaan olla pakko, koska osa asukkaista on vanhoja tai muuten sairaita. Se saa tehdä, joka ehtii ja jaksaa. Minä tykkään lumitöistä.
Huonoja puolia on kyttäävät ja juoruilevat naapurit. Se joskus ahdistaa. Toisaalta tuo tiettyä turvallisuuden tunnetta, kun tietää, että huolestutaan jos ei vaikka näy vähään aikaan. Muutamalla naapurilla on puhelinnumero.
Hiljaisuus aika ei haittaa illasta, mutta aamusta haittaa, koska herään 4-5 maissa ja olen heti aamusta virkeimmilläni ja hiljaisuus kestää seitsemään. Silloin ei kehtaa oikein tiskata tai leipoa, ettei herätä aamu-unisempia, sillä äänieristys on niin huono, että kuulen mitä ohjelmia naapurit katsovat televisiosta tai milloin he keittävät kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä. Koitapas veikata että mitä AP tarkoitti. Kyllä sä sen vielä keksit kun oikein pinnistelet 👍
YLEENSÄ ihmiset tarkoittavat mitä kirjoittavat. eikä kirjoita mitä sattuu ja tarkoita aivan toista.
JOs ei ole tuota tarkoittanut niin mistä helvetistä joku ulkopuolinen voisi tietää mitä se tarkoittaa...
No sanotaan nyt että suurin osa kansasta saa kyllä selvää, vaikka pikkiriikkinen kirjoitusvirhe olisikin eksynyt viestiin. Miten sen sitten vain "voi" tietää? No sen nyt vaan voi.
Ai pikkuriikkinen. tuo on VALTAVAN suuri virhe. Jos menee millit, kilot, megat ja gigat sekaisin niin ne ei ole mitään PIKKURIIKKISIÄ virheitä
Vierailija kirjoitti:
Trolli ap ei osannut avauksessaan kertoa edes sitä olennaisinta mitä säästämiseen tulee; asuuko vuokralla vai omistusasunnossa.
Mikä trolli siinä nyt oli? Sehän on selvä asia että halvemmaksi tulee kun useampi talous rahoittamassa, kuin jos pitäisi kaikki maksaa aika omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä trolli siinä nyt oli? Sehän on selvä asia että halvemmaksi tulee kun useampi talous rahoittamassa, kuin jos pitäisi kaikki maksaa aika omasta pussista.
Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että omistusasuminen on vuokralla olemiseen verrattuna todellista säästämistä joiden rinnalla noi ap:n "säästöt" on ihan höpöhöpöä, olettaen että asuu siis vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyin ennen omakotitaloissa tai oikeammin mökeissä. Pysyi automaattisesti hyvässä kunnossa kun oli puulämmitys ja kaivosta kannettava vesi. Ei tarvinut kuntosaleja. Ja ei tullut vesilaskua. Puita joskus ostin, mutta usein sain jostain ilmaiseksi kun näin hiukan vaivaa. En olisi ikinä uskonut, että päädyn kerrostaloon yli viideksi vuodeksi ja yhä viihdyn.
Viihtymiseen vaikuttaa, että talo on luonnon rauhassa: laajat vaellusreitistöt alkaa uimarannalta 200m päästä. Meillä on marjapensaita ja muita istutuksia pihassa, eli pihatöitä saa tehdä jos haluaa, mutta ei ole pakko, koska nurmikonleikkaaja käy ja lumetkin aurataan parkkipaikoilta ja pääväyliltä. Lumitöitä kumminkin saa jonkin verran tehdä, mutta ei ole pakko eikä voikaan olla pakko, koska osa asukkaista on vanhoja tai muuten sairaita. Se saa tehdä, joka ehtii ja jaksaa. Minä tykkään lumitöistä.
Huonoja puolia on kyttäävät ja juoruilevat naapurit. Se joskus ahdistaa. To
Aapuuva! Minun on vaikea ymmärtää, kuinka ihmiset pystyvät asumaan kerrostaloasunnossa, jossa on niin huono äänieristys, että kuulee, mitä ohjelmia naapuri telkkaristaan töllöttää. En hirveästi tykännyt asua omakotitalossakaan, vaikka se oli itse rakennutettu ja kivalla paikalla, koska olen kaupunkiympäristöihminen. Ratkaisin ongelman niin, että muutin kolme vuotta sitten uuteen hyvin äänieristettyyn kerrostalokolmioon. Olen erittäin tyytyväinen. Joskus yläkerrasta kantautuu vaimeaa tassutusta (lapsia?). Sen tiedän, että alakerran perheellä on vastasyntynyt; sieltä ei ole kuulunut pihaustakaan... enkä oikein jaksa uskoa, ettei kyseinen vauva koskaan itke.
MÄ säästän aivan helvetisti asumalla omakotitalossa. Helppoa, huoletonta ja halpaa.
Mutta kukin säästääkin tyylillään. 👍
Olen asunut puolet elämästäni kerrostalossa ja nyt en voisi olla onnellisempi kun on oma ulko-ovi, puutarha, takka, tontti, yläkerta ja vintti. Ihana puulattia ja vanhan talon lempeä tunnelma.
Ketään ei tömistelemässä yläkerrassa, ei kuulu naapureiden pissaamiset ja vessanvedot, ei epäsiistejä rappukäytäviä tai naapuririitoja.
Mistään hinnasta en enää muuttaisi betonikuutioon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ilmainen ole, vastikkeessa siitäkin maksaa, mutta paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun vuokralla kerrostalossa. Ja vaikka vuokraan menee paljon rahaa, eikä mitään kerry itselle. Niin miten vaivatonta kaikki onkaan! Ei tarvitse miettiä mistä repii rahat, jos jääkaappi hajoaa, tai mitä tehdä jos pönttö vuotaa, osaako itse korjata vai tarvitseeko ammattilaisen asialle?
Kun haluaa muuttaa, kuukaudessa pääsee pois. Ei lainan korko muutoksia, ei pitkää myyntiaikaa ja sitä vaivaa. Ei stressiä montaa vuotta muuton jälkeen valittaako ostaja jostain. Ja minä en todellakaan tiedä haluanko jäädä paikkakunnalle lasten kasvaessa. Nyt tarvitsen vielä ison asunnon jotta lapsille tilaa, yksin en niin isoa lainaa edes saisi.
Entä sitten lajittelun helppous? Senkun viet roskat pihalla olevaan roskakatokseen ja laitat oikeisiin laatikoihin. Ei tarvitse miettiä pitääkö tilata ylimääräistä tyhjennystä tai millä täyttää vajaa roskis?
Pihatyöt tehdään. Ei tarvitse lumisateella stressata lumitöistä
Juuri näin. Minulla 112neliötä. 1 lapsi vielä kotona. Sitten vaihdan pienempään. Ehkä. Miestä ei ole. ap
Itse puoli vuotta aikoinaan kerrostalossa asuneena säästin rahaa mutta en hermoja.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla. 980e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi että omakotitalossa asuminen on edullista.
onhan se, kun antaa talon mädäntyä. itse saa päättää remonteista. yllätys tulee vasta myöhemmin (eikä sekään pitäisi olla yllätys)
Putkiremontti. Sekin maksaa omakotitaloon.