'Miehellä pitää olla lihaksia, muttei salilla hankittuja'
Olen lukenut tuon väitteen täälläkin monta kertaa. Miehet siis ajattelee, että naiset haluaa tuollaisen. Oletko samaa mieltä? Omalla miehelläni on täydellinen vartalo ja ihan salilla hankitut lihakset. Ei kuitenkaan ole mikään tyyliin bull mentula, jollainen on minusta turn off
Kommentit (426)
Sara Sieppi ei koskaan ole ollutkaan mikään 10. Harva on. Ihmisillä on eri käsitys siitä, mikä näyttää hyvältä. Pakkelilla ja kauneusleikkauksista saa ihmeitä aikaan.
Jos ajattelen, että urheilullinen kroppa on tuosta vielä lihaksikkaampi, timmimpi ja tiukempi, niin saan olla sitä mieltä. Mulla on eri käsitys siitä, mikä on urheilullista ja mikä normaalia.
Miehet valittaa, että kun naiset on läskejä ja sitten heidän omasta mielestään tuo on jokin seksisymboli, päivääkään naisena elämättä. Miehet tietävät aina paremmin naisten puolesta kuin naiset itse.
Saanhan minäkin ajatella, että Akseli Herlevin vartalo on sporttisen täydellinen. Se olisi yhden ihmisen mielipide ja sellaisenaan ihan validi. Mutta kun puhutaan isoista massoista ja keskimääräisestä naisen mielipiteestä, niin tuo Daniel Craigin Bond-vartalo taitaa olla enemmistön makuun sellainen "huippuunsa treenatun miehen kroppa". Ja myös sellainen kokonaisuus (kasvot + vartalo) mikä tekee hänestä kansainvälisen seksisymbolin. En minä miehenä tätä ole keksinyt, mutta olen sen sijaan seurannut mitä NAISET median kautta ovat tästä vartalosta mieltä. Ja ei, tämä ei tarkoita, että KAIKKI naiset pitäisivät tätä Bondin vartaloa seksikkäänä tai edes urheilullisen treenattuna. Mutta uskaltaisin laittaa ison summan rahaa likoon sen puolesta, että iso osa naisista tykkää tästä vartalomallista ja kokee sen seksikkäänä miehellä.
Osa naisista on läskejä ja osa ei ole. Esimerkiksi Halle Berryn vartalo eräässä toisessa Bond-leffassa (Die Another Day) taitaa olla sellainen vastaava naisen treenattu ideaalivartalo miesten enemmistön makuun. Ja kyllä, se Halle Berryn Bond-vartalo vaatii myös tiukkaa treeniä ja kurinalaista elämäntapaa monin tavoin, jotta se näyttää sellaista kuin se näyttää.
"Paitsi sitten kun tuo 60kiloinen sonni tulee, pistää sinut maahan ja sairaalaan, on sinun pelit pelattu.
60 kiloinen on nopeampi, voi lyödä kovempaa kuin 120 kiloinen ja osaa tapella. Siksi armeijassakin ja erikoisjoukoissa 120 kiloiselle tulee kiire kun ammattilainen tulee vastaan."
120 kg raskassarjalainen lyö paljon kovempaa kuin 60 kg sarjassa kilpaileva. Sen takia nyrkkeilyssä ja vapaaottelussa on painoluokat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lihakset on tullut kamppailulajeista, mettätöistä ja viherrakentamisesta. Oon niin kovassa tikissä, että itteänikin välillä ihmetyttää ja saan kehuja. Lihakset ovat koostumukseltaan kestävempiä ja tiukempia kuin salilihakset - ei mene maitohapoille millään. Salijampan protskujauhelihakset on enemmän sellaista höttöä, mistä ei löydy peruskuntoa ja ne kuihtuu äkkiämmin pois jos ei jatka treeniä.
Olet aika naiivi jos kuvittelet ettei "salijampan" lihaksista löydy kovaakin peruskuntoa! XD Treenaaminen on monille elämäntapa ;)
T. 180cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkkitulos 262,5kg (raw), maastaveto 340kg, cooper 3070m, useita leukoja 50kg lisäpainolla, vasarakääntöä 66kg käsipainoilla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa, lähitaistelukouluttaja, KOVAA salitreeniä takana vuosikausia!
Ei vaan roidipöhössä oleva pullukka. 136kg on naurettava paino tuon mittaiselle. Metsätöissä tai esim. sotatilanteessa tuollainen "mies" on hyödytön, C-paperit tulee ja jonnekin varusvarastolle ehkä kelpaa. Oikea mies on kestävä, kova kuin arkun naula eikä mikään pullero
Odottakaa vain kun Testo Teemun vehkeet ei enää pelaa ja pikkusen alkaa kiukuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
"Paitsi sitten kun tuo 60kiloinen sonni tulee, pistää sinut maahan ja sairaalaan, on sinun pelit pelattu.
60 kiloinen on nopeampi, voi lyödä kovempaa kuin 120 kiloinen ja osaa tapella. Siksi armeijassakin ja erikoisjoukoissa 120 kiloiselle tulee kiire kun ammattilainen tulee vastaan."
120 kg raskassarjalainen lyö paljon kovempaa kuin 60 kg sarjassa kilpaileva. Sen takia nyrkkeilyssä ja vapaaottelussa on painoluokat.
Niin mutta nyt verrattiin 120kg läskiä 60kg treenattuun sonniin.
Painoluokat on ammattilaisilla juuri sen takia koska molemmat osaavat tapella ja vain massa erottaa. Se on selvää että isompi massanen voittaa tuossa tapauksessa ellei kyseessä ole ns. sota tai rikollisuus jolloin yllättyksiä tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Daniel Craigin ulkomuotoa ei ole saavutettu "minimaalisella määrällä vaivaa", vaan vaatii hyvin tiukkaa ja pätevien ammattilaisten rakentamaa treeniohjelmaa ja ruokavaliota. Craigilla ei myöskään ole luontaisesti leveät hartiat, vaan melko kapeat, eli "illuusionomaisesti" salitreenillä kasvatetut.
Pakko kertoa salaisuus. Leukoja vetelemällä 10-20 x päivässä parin vuoden ajan saa samanlaiset hartijat. Mulla on aika samanlaiset ja ne ilmestyi mielestäni aika tyhjästä, kun ripustin tangon ovenkarmien väliin. Tottakai vaatii rutiininomaista otetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lihakset on tullut kamppailulajeista, mettätöistä ja viherrakentamisesta. Oon niin kovassa tikissä, että itteänikin välillä ihmetyttää ja saan kehuja. Lihakset ovat koostumukseltaan kestävempiä ja tiukempia kuin salilihakset - ei mene maitohapoille millään. Salijampan protskujauhelihakset on enemmän sellaista höttöä, mistä ei löydy peruskuntoa ja ne kuihtuu äkkiämmin pois jos ei jatka treeniä.
Olet aika naiivi jos kuvittelet ettei "salijampan" lihaksista löydy kovaakin peruskuntoa! XD Treenaaminen on monille elämäntapa ;)
T. 180cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkkitulos 262,5kg (raw), maastaveto 340kg, cooper 3070m, useita leukoja 50kg lisäpainolla, vasarakääntöä 66kg käsipainoilla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa, lähitaistelukouluttaja, KOVAA salitreeniä takana vuosikausia!
Kyllä muuten tietää. Se on aivan eri asia kun lihas kehittyy janoisessa ja väsyneessä kehossa, vaikka siellä metsän keskellä kylmien talviviimojen karaisemina. Kuin siellä lämpöisellä salilla kuulokkeet korvilla pirtelön ääreltä.
Miksi niin monet miehet juovat maitoa? Mitä miehekästä siinä on? Johtuuko se siitä että se kasvattaa lihaksia ja/tai toimii palautusjuomana? Minä M29 käyttäisin kyllä mieluummin mekkoa kuin maitoa, maito on niin kuvottavan pahaa enkä ole juonut sitä kertaakaan viimeiseen 25 vuoteen. Mutta olen myös fyysisesti heiveröinen etenkin yläkropasta, johtuukohan se siitä kun en siedä maitoa?
Bond-treeniohjelmasta tuli mieleen. Muistaako jonnet leffan 300? Siinä oli 300-treeniohjelma jota hypetettiin aikoinaan kovaa. Leffaversio oli aika kova mutta siitä kehitettiin myös kevennettyjä ja aloittelijoiden versioita. Kannattaa tsekata jos haluaa näyttää spartalaiselta joka on listinyt persialaisia eikä siltä että on hankkinut lihaksensa salilta ;)
Tästähän kehkeytyi miestenkeskeinen lihasketju.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten minäkin haluan miehen, joka on jopa keskitysleirikunnossa leveäharteinen ja pitkä, pitkäjäseninen ja isonenäinen. Ja melko karvainen sekä ristiverinen. En halua miestä, jolla on rakennetut lihakset tai joka ajelee karvoituksensa. Viimeksi mainittu on helppo toteuttaa, muut eivät.
Ihan mielenkiintoisia viestejä sinulta pukkaa taas tähänkin ketjuun, missä ruodit tätä unelmien miesvartaloasi. Mutta uskallan näin miehenä väittää, että sellainen koukkunokkainen ja kaksimetrinen olemattomilla lihaksilla varustettu honkkeli ei ole kuin pienen naisvähemmistön mielestä urokselle ideaalivartalo. Sen sijaan väittäisin, että nuoren Brad Pittin vartalo on aika lähellä sellaista ideaalia naisten enemmistön makuun.
https://i.pinimg.com/550x/a8/87/6e/a8876e6b45a91cd5ba0daf2f39fd7ff7.jpg
En nyt oikein tiedä mistä sait päähäsi, että mieheni olisi honkkeli. Hän on todella raamikas, painoa noin 120 kg ja normaalipainoinen/hoikka ja voisi milloin tahansa ryhtyä miesmalliksi. Kasvoiltaan on sellainen jylhänkomea ja ollut hyvin suosittu naisten keskuudessa aina, mutta tietty luonne mainitaan ensin ja karisma, kun naisilta kysytään ;)
Jos sun mielestä tuollainen Dressman-tyyppinen miesmalli ei ole komea, vaan lyhyehkö ja pyöreäsilmäinen Pitt, niin makuasioista ei voi kiistellä. Aika monesta miehestä saa salilla Herkules-tyyppisen miehen, varmaan Pittistäkin, siis paksujalkaisen ja leveämmän raamikkaan - sen toisen suositun miestyypin, kun taas minun suosikkityyppiäni ei saa salilta, pituudenkaan takia ja vartalon mittasuhteiden.
Näyttelijöiden suosituimmuuteen vaikuttaa aina myös hänen esittämänsä hahmot eli sankari saa ylimääräistä glamouria ja voihan näyttelijä olla myös karismaattinen. Itse en oikein näe Pittissä mitään noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten minäkin haluan miehen, joka on jopa keskitysleirikunnossa leveäharteinen ja pitkä, pitkäjäseninen ja isonenäinen. Ja melko karvainen sekä ristiverinen. En halua miestä, jolla on rakennetut lihakset tai joka ajelee karvoituksensa. Viimeksi mainittu on helppo toteuttaa, muut eivät.
No jos sulla oman genetiikan tuottama kroppa riittää siihen, että tuommoiset yhden promillen valioyksilöt, arjalaiset viikingit parveilevat ympärillä, niin mikäs siinä. Sen kuin plokkaat parhaan päältä.
Hmm...tää nainen heitti linkin, missä oli kuva juutalaisesta keskitysleirivangista ihannevartaloineen, niin en ehkä liittäisi tätä mihinkään arjalaiseen viikinki-genetiikkaan. On vähän niinku paradoksi itsessään.
Tuo kuvahan oli vastaus siihen, kun joku väitti, ettei miehellä voi olla leveitä hartioita luonnostaan, ei keskitysleirivangeillakaan ollut. Ja kuva löytyi ekalla google-haulla, ne miehet kuvassa taisivat olla jehovia eikä juutalaisia. Juutalaisissa ei useinkaan ole niin pitkiä ja raamikkaita, koska ovat eteläisempää perua.
Maailman pisimmät ja raamikkaimmat ihmiset löytyvät pohjoisesta. Germaanit (siis Saksan pohjoisosat, nyk. Hollannin ja osa Tanskaa) olivat roomalaisten mielestä jättiläisiä. Ja sitten me skandinaavit, joilla myös on jättiläisten maine. Esim Knut Suuri, joka valloitti Englannin 1013 ja oli yhtä aikaa Tanskan, Norjan ja Englannin kuningas peräti 2o vuotta, oli kuulemma parimetrinen ja hänellä oli valtavat voimat, sen lisäksi, että hän oli erittäin kyvykäs ja dynaaminen kaikkien viikinkien tavoin. Siksihän viikingit valloittivat Normandian (normannit, pohjoisesta tulleet) ja osa maineesta johtui heidän isosta koostaan.
Eli kyllä miesmakuni on perinteinen germaani- ja viikinkivetoinen, mutta en liitä siihen minkäänlaista epäilyttävää nassesisältöä, vain normihistoriaa. Minun erityinen kiinnostuksenkohteeni on antiikki, keskiaika ja renessanssi.
En nyt oikein tiedä mistä sait päähäsi, että mieheni olisi honkkeli. Hän on todella raamikas, painoa noin 120 kg ja normaalipainoinen/hoikka ja voisi milloin tahansa ryhtyä miesmalliksi. Kasvoiltaan on sellainen jylhänkomea ja ollut hyvin suosittu naisten keskuudessa aina, mutta tietty luonne mainitaan ensin ja karisma, kun naisilta kysytään ;)
Jos sun mielestä tuollainen Dressman-tyyppinen miesmalli ei ole komea, vaan lyhyehkö ja pyöreäsilmäinen Pitt, niin makuasioista ei voi kiistellä. Aika monesta miehestä saa salilla Herkules-tyyppisen miehen, varmaan Pittistäkin, siis paksujalkaisen ja leveämmän raamikkaan - sen toisen suositun miestyypin, kun taas minun suosikkityyppiäni ei saa salilta, pituudenkaan takia ja vartalon mittasuhteiden.
Näyttelijöiden suosituimmuuteen vaikuttaa aina myös hänen esittämänsä hahmot eli sankari saa ylimääräistä glamouria ja voihan näyttelijä olla myös karismaattinen. Itse en oikein näe Pittissä mitään noista.
Etkös sinä ollut se nainen, jonka mielestä lihakset on miehellä yök? Ihan siitä siis päättelin, että sun miehesi on pakko olla lihaksiton honkkeli. 120 kiloinen taitaa sitten olla jotain 220 cm pitkä, jos hän on samalla mieheksi hoikka. Siis mikäli hän on ilman lihaksia oleva "raamikas" mies, eli geenileveät hartiat omaava kaveri. Mahtaakohan edes tuo 220 cm riittääkään?
Mitä tulee Brad Pittiin, niin voisihan tässä heittää jonon jatkoksi muitakin vastaavanlaisia yleisesti komeiksi tituleerattuja miehiä kuten Johnny Depp, Orlando Bloom, Thimothee Chalamet, Hugh Jackman, Bradley Cooper, Ryan Reynolds ja George Clooney. Kaikki aika samasta muotista kuin mr. Pitt eli kasvoistaan universaalisti komeiksi miellettyjä, hoikan jänteviä ja selvällä lihaserottuvuudella varusteluja sekä alle 185cm "lyhyitä" miehiä.
Tottahan toki kun olemme anonyymillä keskustelupalstalla, niin voit kehitellä miehestäsi vaikka minkälaisen super-alfan ja en voi kiistää etteikö asia näin olisi. Kunhan nyt vain mietin, että onko sellainen yli kaksimetrinen, lihakseton, koukkunokkainen ja kirveellä veistetyn näköinen mies yleisesti se halutuin miestyyppi naisten keskuudessa - vaiko sittenkin nämä Pitt/Depp-miehet.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän kehkeytyi miestenkeskeinen lihasketju.
Juuri näin. Kun miehet ryhtyy oikein kunnolla keskenään yhtymään, niin siinä on naiset vain tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daniel Craigin ulkomuotoa ei ole saavutettu "minimaalisella määrällä vaivaa", vaan vaatii hyvin tiukkaa ja pätevien ammattilaisten rakentamaa treeniohjelmaa ja ruokavaliota. Craigilla ei myöskään ole luontaisesti leveät hartiat, vaan melko kapeat, eli "illuusionomaisesti" salitreenillä kasvatetut.
Pakko kertoa salaisuus. Leukoja vetelemällä 10-20 x päivässä parin vuoden ajan saa samanlaiset hartijat. Mulla on aika samanlaiset ja ne ilmestyi mielestäni aika tyhjästä, kun ripustin tangon ovenkarmien väliin. Tottakai vaatii rutiininomaista otetta.
Olkapäässä on kolme lihasta, jotka ovat etu, -sivu ja takaolkapää. Leuanveto kuormittaa näistä vain takaolkapäätä ja sitäkin vain vähän. Kannattaa tehdä vipareita ja pystypunnerruksia leukojen lisäksi.
394. Luet hassusti viestejäni, en ole missään sanonut, että miehelläni ei olisi lihaksia. Ooen sanonut etteivät ne ole salilla rakennettuja. Hän tekee puut itse metsästä asti kolmen talon lämmitykseen. Pituutta on vähän vajaa kaksi metriä ja painoa noin 120kg, en tarkkaa painoa tiedä. Mutta ei sun ole pakko uskoa, että tuo miestyyppi on naisten mieleen.
Vierailija kirjoitti:
394. Luet hassusti viestejäni, en ole missään sanonut, että miehelläni ei olisi lihaksia. Ooen sanonut etteivät ne ole salilla rakennettuja. Hän tekee puut itse metsästä asti kolmen talon lämmitykseen. Pituutta on vähän vajaa kaksi metriä ja painoa noin 120kg, en tarkkaa painoa tiedä. Mutta ei sun ole pakko uskoa, että tuo miestyyppi on naisten mieleen.
Okei. Ihan vain vertailun vuoksi, tässä on Lebron James, amerikkalainen koripalloilija, jonka mitat ovat 203 cm pituutta ja 113 kiloa painoa. Jotenkin tuntuu että jos miehesi on vähän alle kaksimetrinen ja 120 kiloa painava, niin joko hän on himoläski tai sitten kunnon salimake. Ihan vain verrattuna noihin Lebronin mittoihin.
https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/SwYkqXFYEmWQqjjFJh3_9CiKRNE=/1400x1400/…
Enkä minä ole sanonut, etteikö tämä honkkelimainen miestyyppi olisi joidenkin naisten mieleen, mutta VIELÄ enemmän naisia kiinnostaa nämä bradpitit eli jäntevän lihaksikkaat, klassisen komeakasvoiset ja about 180cm-185cm pitkät miehet.
Vierailija kirjoitti:
Ja mainitaan nyt vielä, että kaikilla meillä ihmisillä on lihaksia. Joillain vain enemmän kuin toisilla.
Okei, olen kaupunkilainen ja en varmaan ihan ymmärrä, mutta kolmen talon puulämmitys? Onko tuollaista elämäntyyliä vielä olemassa nykyajan Suomessa? Pitääkö niitä lämmittää puilla kesälläkin? Katoaako ne miehesi lihakset aina kesäisin? Lihakset kun alkaa pikkuhiljaa hävitä jos niitä ei treenaa noin 1,5 viikkoon.
Sitten on näitä "kevyesti" itseään buustaavia amatöörejä joka salilla nykyään. Eli käyttävät aineita, vaikka eivät kilpaile ym. Alkaa ihmisillä hämärtymään, mitä voi saavuttaa luonnollisesti ja mitä ei.