Väkinäiset ja pakolliset lahjat
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja talomme on tupaten täynnä tavaraa. Olen yrittänyt ehdottaa, että tekisimme vaikka pienen kylpyläreissun yhteisenä joululahjana tms, mutta se ei käy. Mieheni ei suostu siihen, että emme ostaisi toisillemme joulu- ja synttärilahjoja, koska hänelle on tärkeää saada ostaa minulle yllätyslahja. No muuten ihan kiva, mutta hän ei tietenkään osta mitään, mistä kaikki tietävät minun pitävän, koska eihän se lahja silloin olisi yllätys.
Sain tänä jouluna mieheltäni pullollisen giniä (en juo väkeviä alkoholijuomia) ja kaupasta ostetut villasukat, vaikka hänen äitinsä neuloo minulle joka jouluksi useammat villasukat. Eli sain sitten joululahjaksi neljät villasukat. Viime vuonna mieheni osti minulle elämäkertakirjan jostain laulajasta, jota en todellakaan kuuntele.
Mies myöskin valitti lahjoista, joita hänelle ostin, vaikka yritinkin parhaani mukaan ostaa jotain, mistä tiedän hänen pitävän. Lopputulos on se, että molemmilta meni n.100€ rahaa täysin hukkaan, koska lahjat oli hutiostoksia. Noilla 200€ ois jo maksanu ison osan jostain hotellilomasta tai jostain yhdessä sovitusta kivasta asiasta. Miten saisin mieheni ymmärtämään pakkolahjojen järjettömyyden?
Kommentit (2)
Minä ja mieheni emme osta lahjoja toisillemme, mutta käydään mielellään yhdessä ravintoloissa, kahviloissa, tapahtumissa, matkustellaan jne. Onko miehesi kylpyläihmisiä, vai voisiko kohde olla jokin muu pois lukien tavarat? Järkevän ihmisen kanssa asiasta pitäisi pystyä keskustelemaan ja jos ei muuten mene jakeluun, niin sanot suoraan, että haluat lahjaksi hotelliloman, risteilyn, konserttiliput tms. Jos antaa tavaraa, niin anna se heti takaisin.
Sit kun saat jonkun lahjan josta et tykkää, sanot vit mit pas!!!!! Tai laita heti myyntiin. Sun se on, saat sen myydä.