Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vaan lähteä ja jättää mieheni ja lapseni?

Vierailija
28.12.2024 |

Tämä on ilkeästi sanottu, mutta en vain jaksa meidän lasta. On alakoululainen, mutta käytös on kun 3 vuotiaalla. Sylkee, lyö minua, mutta on kuitenkin minussa kokoajan kiinni, hyvä kun edes vessassa pääsen yksin käymään. 

Tätä tilannetta on kestänyt jo vuosia (avauduin lapsen 4-vuotisneuvolassa) ja perhetyöntekijä kävi antamassa pari kontaktoitua kuvaa. Vaadin ja sain sentään lisätutkimuksia ja on lapsella ollaan toteamassa adhd ja muihinkin (mm psykologin) testeihin on lähetteet vetämässä.

Tuntuu ettei tunnelin päässä näy valoa. Omat voimavarat on jo aikoja myöten käytetty. Epäilen että miehenikin pettää kun ei makkarinkaan puolella tapahdu mitään. Ja miksi tapahtuisikaan kun olen kun vain varjo entisestäni. Olen menettänyt myös elämän ilon. Juon nykyään viikossa ihan liikaa koska en muuten pääse edes hetkeksi pakoon arkea kun ei ole tuki verkostoja jotka pärjäisi lapsemme kanssa.

Ainoa ajatus mistä olen saanut voimaa, olisi se että lähtisin mitään ilmoittamatta. Toki sen verran kertoisin ettei poliisietsintää tarvita, mutta muuttaisin jonnekin Lappiin erämökkiin että saisin vähän hengittää. Ja sitten aloittaisin elämääni alusta. Tottakai jossain kohtaa näkisin lastakin taas, mutta haluaisin että fyysiset ja henkiset mustelmat ehtisi parantua. 

Nyky menolla tulen pian päättäämään päiväni ennen aikojaan ja tiedän että jos "vain eroan" isä yrittää olla vain vkl isä, mutta omalle voinnille mulle sopisi paremmin olla vkl äiti, mutta tämä ei ole mahdollista jos en vain lähde

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki eri asunto vai kumppani hankkii. Saat siellä lepoa. Asu erillään. Toinen vanhempi hoitaa lasta. Ehkä joku asiantuntija osaisi sanoa miten voi välttää lyömisen tai sylkemisen. Sukulainen pitää huolta lapsesta sillä aikaa myös? Jo pikkulapsena pitäisi ehkä tehdä rajoja lapselle, isolla lapsella se on hieman vaikeaa. Missä tilanteissa tulee lyömään, sanotko ikävällä äänellä vai ihan yhtäkkiä vaan. Onko lääkehaittaa lapsella tms. Mistä hermostuu.

Vierailija
2/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ADHD, auttaisiko lääkitys. Ja sinulle terapia/lääkitys?

Ei se mene noin, että katoat ja tulet sitten takaisin. Sulla ei ole mihin tulla takaisin. 

Oma isä teki tuon häippäsyn. Ja tuli sitten muutaman vuoden kuluttua takaisin. En luottanut häneen yhtään. Avioliitto vanhempien välillä hajosi sitten myöhemmin eikä isä enää ollut sen jälkeen missään tekemisissä lastensa kanssa. On työllistetty terapeutteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki eri asunto vai kumppani hankkii. Saat siellä lepoa. Asu erillään. Toinen vanhempi hoitaa lasta. Ehkä joku asiantuntija osaisi sanoa miten voi välttää lyömisen tai sylkemisen. Sukulainen pitää huolta lapsesta sillä aikaa myös? Jo pikkulapsena pitäisi ehkä tehdä rajoja lapselle, isolla lapsella se on hieman vaikeaa. Missä tilanteissa tulee lyömään, sanotko ikävällä äänellä vai ihan yhtäkkiä vaan. Onko lääkehaittaa lapsella tms. Mistä hermostuu.

Mies on sen oloinen että keksii jonkun verukkeen jolla tulisivat lapsen kanssa asunnolle tyyliin" katsotko lasta kun käyn nopeasti kaupassa" sitten se lapsi onkin kouluun asti mun luona. 

Sukulaisia ei edelleen ole jotka lapsen perään katsoisi, mm tuon äkkipikaisen käytöksen takia kun alkaa lyömään. Suuttuessaan alkaa sylkeä.

Koulussa on sentään kohtuukäytöksinen eikä ole onneksi siellä käynyt kenenkään päälle.  Minä saan eniten iskuja ja lapsi purkaa huonon koulupäivän minuun, usein huutamalla. 

Mä en näe nyt muita ratkaisuja kun mun pois lähteminen. Joko oman käden kautta tai niin kauas että saan parannuttua ja sitten voin muuttaa lähemmäksi lasta 

Ap

Vierailija
5/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kautta aikain näyttäneet mallia tuossa katoamisen taidossa, joten anna mennä vaan. Miehethän on johtajia, eikös se niin ollut, eli seuraat vaan johtajan esimerkkiä.

Vierailija
6/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti maanantaina soitat paikkakuntasi sosiaalitoimeen ja vaadit lapsesi sijoittamista johonkin ammattilaisten pitämään ryhmäkotiin tai vastaavaan. 

Saat viimeistään silloin joko itsellesi tai lapsellesi paikan kun kerrot, ettet jaksa enää etkä tiedä kumpi selviää hengissä ja kuinka kauan.

Vierailija
7/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapa itseäsi. Vaihtoehtoja on.

Lastensuojeluun voit itse ottaa yhteyttä. Tilapäinen sijoitus tai säännöllinen tukiperhe voisi olla mahdollinen.  

Vierailija
8/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun yhteys ja sanot ettet jaksa enää yhtään. Lapsi tilapäishoitoon johonkin. 

Vierailija
9/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on ADHD, auttaisiko lääkitys. Ja sinulle terapia/lääkitys?

Ei se mene noin, että katoat ja tulet sitten takaisin. Sulla ei ole mihin tulla takaisin. 

Oma isä teki tuon häippäsyn. Ja tuli sitten muutaman vuoden kuluttua takaisin. En luottanut häneen yhtään. Avioliitto vanhempien välillä hajosi sitten myöhemmin eikä isä enää ollut sen jälkeen missään tekemisissä lastensa kanssa. On työllistetty terapeutteja.

En haluaisi tehdä tätä häipymistä, mutta mulla ei oo vaihtoehtoja. Tai ainakin tilanne tuntuu siltä. Voisin kyllä vaikka soitella/laittaa viestiä lapselle sieltä Lapin erämaasta, mutta uskoisin että jos pääsisin edes pariksi viikoksi tai kuukaudeksi pois, saisin voimavaroja olla taas lapsen arjessa mukana.

Nyt multa on viety kaikki ja tämä lapsen ja miehen hylkääminen on ainoa ajatus mikä on saanut minut pysymään vielä elävien kirjoissa

Ap

Vierailija
10/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kenenkään etu, että tapat itsesi, ei myölaosen. Itsemurha on itsekästä.  Voimien loppumisen tunnustaminen ja lastensuojeluun turvautuminen ei ole. Alkoholista eroon pääseminen sitten tavoitteeksi. 

Vierailija
11/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei tietysti kiinnosta keksiä mitään ratkaisuja, vaikka sanot hänelle että pelkäät olevasi vaaraksi lapsille.

Vierailija
12/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon melkein tehnyt niin. Esikoinen kuoli, ja itse oon kaksisuuntainen.

Elämä on.

Vierailija
13/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sen oloinen että keksii jonkun verukkeen jolla tulisivat lapsen kanssa asunnolle tyyliin" katsotko lasta kun käyn nopeasti kaupassa" sitten se lapsi onkin kouluun asti mun luona. 

Sukulaisia ei edelleen ole jotka lapsen perään katsoisi, mm tuon äkkipikaisen käytöksen takia kun alkaa lyömään. Suuttuessaan alkaa sylkeä.

Koulussa on sentään kohtuukäytöksinen eikä ole onne

Entä jos olet päättäväinen. Ei ole pakko suostua miehen ehdotuksiin ottaa asuntoosi lapsi. Ja kerro että voimasi on lapsen käytökseen lopussa. Mistä esimerkki on tullut lyömiseen, tarhassa vai isältä, muu? Mummojen ja suvun pitäisi kyllä auttaa hieman, jos tilanne on hankala.

Vierailija
14/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäiselle lapselle voinee aloittaa lääkityksen ja terapian. Eihän ilman niitä koulun käynnistäkään tule mitään.

Vierailija
15/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti heikkojen ihmisten EI TODELLAKAAN  pitäisi hommata lapsia. 

Vierailija
16/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa oman Hyvinvointialueesi sosiaaliseen kriisiapuun ja kerro tilanteesi. Sieltä on sulle pakko heidän apua tarjota. Itse olen soittanut toisen ihmisen puolesta akuuttitilanteessa ja apu järjestyi nopeasti.

Vierailija
17/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit soittaa oman Hyvinvointialueesi sosiaaliseen kriisiapuun ja kerro tilanteesi. Sieltä on sulle pakko heidän apua tarjota. Itse olen soittanut toisen ihmisen puolesta akuuttitilanteessa ja apu järjestyi nopeasti.

Eikö aloittaja voisi mennä sinne Lappiin sitten. Se "apu" vie varmaan ongelmiin jos ap. juo. Laittaisivat vaan parantolaan tai asuntolaan.

Vierailija
18/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ei tietysti kiinnosta keksiä mitään ratkaisuja, vaikka sanot hänelle että pelkäät olevasi vaaraksi lapsille.

Oletetaan vastaava tilanne toisin päin: mies on kotona hoitamassa lapsia, juo liikaa ja sanoo että saattaa satuttaa lapsia koska on niin uupunut ja sekaisin. Ja nainen - ei tee mitään? 

Niin ei voisi käydä, koska nainen ryhtyisi kaikkiin mahdollisiin toimiin, jotta tilanne saataisi ratkaistua.

Miksi miehet on täysin hyödyttömiä?

Vierailija
19/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aloitus taaaas uudelleen.

Vierailija
20/82 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää hakea apua!

Miksi ihmeessä menisit suoraan johonkin erämökkiin edes yrittämättä hakea ensin apua.

Ja keskustele sen miehesi kanssa.

Mene nyt ensi hätään johonkin kulpylähoteliin vaikka pariksi yöksi. Kun saat nukuttua ja syötyä hyvin ja rauhassa, maailma on taas parempi paikka. Kyllä mies pärjää vlopun yli lapsen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän