Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessaon suunnitelma jokaisen varalle mihin asemaan joutuu sodan tai muun katastrofin sattuessa. Miksi ei kerrota jo valmiiksi mihin ?

Vierailija
28.12.2024 |

Että tietäisi ja osaisi valmistautua. Jos vaikka ei osaa sitä tehtävää mihin määrätään, voisi opetella valmiiksi. Ja minkä ikäisiä tämä koskee? 14 - 70? 16 - 75?

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa, mitä tapahtuu kielitaidottomille. Niitä on kymmeniä tuhansia. Hotellimajoitukseen ja soppajonoon, kun muut rehkivät?

Vierailija
42/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt vähän sekaisin oikeaa ja väärää tietoa. Eikä tässä aiheessa mitään pahaa ole, kyllä täällä ollaan rusujen varalle valmiina eikä sitä hävetä. 😁

Ne joilla on sotilaskoulutus ja sijoitus sodan aikana tiedossa, tietävät sen kyllä. Ei niitä tänne kirjoitella eikä niistä huudella. Jos huutelee, tulee postissa uusi sijoituspaikka ja se on tiedustelutehtävä mallia miinanpolkija. No loppu oli huumoria heh.

Työvelvoite koskee kaikkia 18-67-vuotiaita. Väestörekisteriä käytetään pohjana, siihen ajetaan Puolustusvoimien sijoituspaikat ja Kelasta poimitaan tiedot eläkeläisistä ja vammaisista (heitä ei käytetä töihin). Tämä on ihan julkinen tieto tämä, meillä ei ole kuin muutaman namikan painallus saada toimiva lista.

Työvelvoitteessa lähtökohtaisesti ensin kysellään vapaaehtoisia, ja niiden puuttuessa määrätään. Työstä maksetaan ihan ammattinimikkeen mukainen käypä palkka, maksetaan myö

Näissä ketjuissa joku yritti aikoinaan trollailla että miten käy asuntolainalle ja meneekö talo pankille jos isäntä joutuu rintamalle. Niin tosiaan asuntolainathan varmaan lähtisi lyhenemään nopeammin, kun ihan somasti maksetaan sekä siviileille että sotilaille, eikä varmaan joutaisi niin kovasti humpsuttelushoppailemaan kun olisi noita muita kiireitä. Mutta ihan ansiokas trollailuyritys oli sekin. 🤩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä veikkaatte mihin minä 46v ADHD/autisti, osa-aikaeläkkeellä oleva työtön naisihminen sijoitetaan? Voisin jo aloitella kun en työelämään kelpaa. Ajokorttia ei ole. 

Et ainakaan vaarallisempaan paikkaan ku 46v adhd autisti mies joka on käyny armeijan 26 vuotta sitte ja sillä on alikersantin jämät

Vierailija
44/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se intin papereissa jossain taisi lukea.

Vierailija
45/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä veikkaatte mihin minä 46v ADHD/autisti, osa-aikaeläkkeellä oleva työtön naisihminen sijoitetaan? Voisin jo aloitella kun en työelämään kelpaa. Ajokorttia ei ole. 

Vaikkapa ohjaamaan liikennettä tai vartioimaan sähkölaitosta.

Entä masentunut? Varmaan masentunutta kiinnostaa ilmoittaa eteenpäin, jos sähkölaitokselle joku iskee. Liikenteenohjaaminenkin voi olla liian työlästä.

Vierailija
46/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa, mitä tapahtuu kielitaidottomille. Niitä on kymmeniä tuhansia. Hotellimajoitukseen ja soppajonoon, kun muut rehkivät?

Ulkomaalaisia voidaan käyttää myös työvelvoitteena. Tästä on ihan selkeät säädökset että mihin voidaan käyttää ja mihin ei. Ei tosiaankaan laiteta Venäjän kaksoiskansalaisia vartioimaan sähkölaitosta jne. Mutta ei avata sen enempää näitä kriteerejä täällä kuin että todetaan että tämäkin on kyllä huolehdittu.

Vierailija
47/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?

olen täysin samaa mieltä...yhteiskunta virkamiehineen heittänyt kapuloita rattaisiini iät ajat...vai pitäisi vielä puolustaa tätä maata..?muiden liippareiden ja läskiniskojen tiluksia tai omaisuuksia en todellakaan puolusta..menkööt ketä kiinnostaa..

Vierailija
48/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa mihinkään menolippu ruotsiin

Vierailija
49/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ei pitäisi "joutua" mihinkään. Todellakaan. Jokainen on ihminen, yksilö, päättää omasta elämästään. Jos ihminen ei päätä omasta elämästään, jossain on vika.

Vierailija
50/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin kotiin vain lötköttelemään.

Vierailija
51/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jo paikka varattu, mahdollisimman kaukana Suomesta.

Vierailija
52/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän minne jään ja mitä teen ja miksi.  Kirje tuli viimeksi 4/2022. Olen nainen, 50v, ei armeijataustaa. 

Ratkaisevissa ammateissa olevat tietävät kyllä. 

Vierailija
53/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?

Maamiinojen puuttuessa teistä toimettomista tehdään köyhänmiehen ihmisdroneja. Teille annetaan kranu käteen ja pöristelette vihollisen asemiin räjäyttämään itsenne.

Hahhah. Olen kaukana Suomesta. Sotikaa vaan rauhassa.

Vierailija
54/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastailko tälle idarille. Trolli.

Vierailija
55/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa muka mitään tukia?

Vierailija
56/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten ei pitäisi "joutua" mihinkään. Todellakaan. Jokainen on ihminen, yksilö, päättää omasta elämästään. Jos ihminen ei päätä omasta elämästään, jossain on vika.

Tottakai. Tosin joku toinen yksilö voi siihen laatia tiettyjä lisärajoitteita kuten Kelan tukien puolittamisen työstä kieltäytyville, ja majoittaa vuokrayksiöösi kolme muuta ihmistä seuraksesi.

Vierailija
57/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sodanajan sijoitus on sama mitä teen parhaillaan työkseni ja samassa paikassakin vielä. Eli menen normaalisti töihin.

Vierailija
58/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäisin kotiin vain lötköttelemään.

Minä menisin mökilleni ja antaisin muiden sotia, jos kerran haluavat.

Vierailija
59/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastailko tälle idarille. Trolli.

Tämä

Poistoon!

Vierailija
60/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän minne jään ja mitä teen ja miksi.  Kirje tuli viimeksi 4/2022. Olen nainen, 50v, ei armeijataustaa. 

Ratkaisevissa ammateissa olevat tietävät kyllä. 

Just tollaisten paskantärkeiden tyyppien takia en nostaisi sormeani tämän maan puolustamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi