Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessaon suunnitelma jokaisen varalle mihin asemaan joutuu sodan tai muun katastrofin sattuessa. Miksi ei kerrota jo valmiiksi mihin ?

Vierailija
28.12.2024 |

Että tietäisi ja osaisi valmistautua. Jos vaikka ei osaa sitä tehtävää mihin määrätään, voisi opetella valmiiksi. Ja minkä ikäisiä tämä koskee? 14 - 70? 16 - 75?

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt vähän sekaisin oikeaa ja väärää tietoa. Eikä tässä aiheessa mitään pahaa ole, kyllä täällä ollaan rusujen varalle valmiina eikä sitä hävetä. 😁

Ne joilla on sotilaskoulutus ja sijoitus sodan aikana tiedossa, tietävät sen kyllä. Ei niitä tänne kirjoitella eikä niistä huudella. Jos huutelee, tulee postissa uusi sijoituspaikka ja se on tiedustelutehtävä mallia miinanpolkija. No loppu oli huumoria heh.

Työvelvoite koskee kaikkia 18-67-vuotiaita. Väestörekisteriä käytetään pohjana, siihen ajetaan Puolustusvoimien sijoituspaikat ja Kelasta poimitaan tiedot eläkeläisistä ja vammaisista (heitä ei käytetä töihin). Tämä on ihan julkinen tieto tämä, meillä ei ole kuin muutaman namikan painallus saada toimiva lista.

Työvelvoitteessa lähtökohtaisesti ensin kysellään vapaaehtoisia, ja niiden puuttuessa määrätään. Työstä maksetaan ihan ammattinimikkeen mukainen käypä palkka, maksetaan myös ylitöistä ja sikäli jos on jossain kauempana keikkaa niin siitä maksetaan kotimaan päiväraha tai puolipäiväraha ihan niin kuin töissäkävijöille muutenkin maksetaan.

Vierailija
22/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvita armeijan hommissa, niin ensisijainen sijoituspaikka on oma leipätyö mikäli se vain on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä veikkaatte mihin minä 46v ADHD/autisti, osa-aikaeläkkeellä oleva työtön naisihminen sijoitetaan? Voisin jo aloitella kun en työelämään kelpaa. Ajokorttia ei ole. 

Vaikkapa ohjaamaan liikennettä tai vartioimaan sähkölaitosta.

Vierailija
24/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olisi hyvä tietää edes jotain.

Korona-aika tosin opetti sen, että mihinkään en suostuisi mitä valtiovalta esittää.

Korona-aika opetti ennen kaikkea sen, että Suomessa mikään ei tapahdu niin kuin on ennakoitu ja että suunnitelmissa on aina aukkoja ja että toimenpiteitä saadaan aikaiseksi vain todella hitaasti ja riidellen.

Vierailija
25/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siemenpuu ja varsinainen tehtäväni alkaa kun sota on loppu. Tehtäväni on siementää kaikki sotalesket kun heillä jossain vaiheessa alkaa pinppiä sillee kutittamaan. 

Vierailija
26/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsille ja vanhoille tehdään?

No mitä niille nyt noin muuten tehdään? Vanhat jatkavat elämäänsä omassa kodissaan ja huonokuntoisimmat laitoksessa kuten tähänkin saakka. Ne jotka ovat äitiyslomalla ovat äitiyslomalla kuten olisivat muutoinkin. Peruskoulut pyritään pitämään normaalisti auki jos se vaan on mahdollista, vaikka osa koulun henkilökunnasta voikin olla muissa hommissa. Silloin taas vastaavasti tarvitaan uusia ihmisiä töihin kouluihin.

Vierailija
27/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ihan kyllästynyt elämään niin joku i.......apommittajan homma passaisi mulle hyvin.

Vierailija
28/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?

Samoin. Olen saanut yhteiskunnalta niin vähän, että mitään en ole jäänyt velkaa.

Mitä luulet saavasi venäjän sotilailta jos ne pääsee läpi linjoista? Perseraiskauksen ja napin otsaan. Myös miehet kelpaa.

Vierailija
29/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti niitä töitä tarvitaan kuten hautaus, jos ajokorttia niin kaatuneiden kuskaus sinne haudalle, jos ruokakoulutus niin kokiksi armeijalle yms. Tällaista "kivaa" avustusta, sen mukaan mihin koulutus on. Jos turvallisuusalan niin tietysti sotaan ja siihen liittyviin tehtäviin. Paperi hommiin tietysti myös koska ne aidot työntekijät karkaa heti toimistoista jos sota syttyy ja työt jää kaikille muille.. 

Vierailija
30/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä veikkaatte mihin minä 46v ADHD/autisti, osa-aikaeläkkeellä oleva työtön naisihminen sijoitetaan? Voisin jo aloitella kun en työelämään kelpaa. Ajokorttia ei ole. 

Vaikkapa ohjaamaan liikennettä tai vartioimaan sähkölaitosta.

Hyviä hommia kyylätyypeille. Saa kysellä ihmisiltä henkilöllisyyspapereita. Ja ehkä vähän käyttää asetta jos joku rusu yrittää väkisin lävitse. Pelkkiä mukavia hommia siis.

Vierailija
31/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkatko itse tiedustelutehtävissä kyselemässä Moskovan laskuun?

Vierailija
32/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole määriteltyä sodan ajan sijoitusta, jatkat omassa työssäsi ellei toisin määrätä. Jos työtäsi ei syystä tai toisesta pysty tekemään, sinulle määrätään jotain muuta. Tai jos sinulla on koulutus millä pystyt korvaamaan jonkun muihin töihin joutuneen, sinut tarvittaessa siirretään siihen ja omaan työhösi palkataan joku muu. Tällaisia tapauksia tulee mieleen lähinnä hoitoalan työt, periaatteessa olisi mahdollista että vaikkapa päiväkodin lähihoitaja siirretään muuhun hoitotyöhön ja päiväkotiin tulee sellainen jolla ei ole hoitoalan koulutusta.

Vierailija
33/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkatko itse tiedustelutehtävissä kyselemässä Moskovan laskuun?

Täällä on ihan vaan julkista tietoa, ja kyllä nyt lahjattominkin naapurimaan tiedustelu nämä asiat tietää kun ne löytää ihan googlella. Ollos huoleton, poikas ja tyttös valveilla on.

Vierailija
34/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä on joku ala- ja yläikäraja?

Ei ole.

Perustuslaki 12. Luku, pykälä 127:

"Maanpuolustusvelvollisuus

Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.

Oikeudesta saada vakaumuksen perusteella vapautus osallistumisesta sotilaalliseen maanpuolustukseen säädetään lailla."

Vierailija
35/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle aikanaan työpaikan kiinteistöpäällikkö kertoi, mikä olisi paikkani, käytiin oikein tutustumassa paikkaan. Kai ne olettaa, että miehet menee enemmän rintamalle, ja miehiselle alalle kouluetut naiset sitten hoitavat tiettyjä asioita.

Vierailija
36/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siemenpuu ja varsinainen tehtäväni alkaa kun sota on loppu. Tehtäväni on siementää kaikki sotalesket kun heillä jossain vaiheessa alkaa pinppiä sillee kutittamaan. 

Höpöhöpö. Sut laitetaan sitomaan rätrejä naamioverkkoon toisten va jak ki poikien kanssa tai pesemään pyykkiä..

Vierailija
37/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jaksatte jauhaa torakoista?

😂😂😂

Vierailija
38/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?

Maamiinojen puuttuessa teistä toimettomista tehdään köyhänmiehen ihmisdroneja. Teille annetaan kranu käteen ja pöristelette vihollisen asemiin räjäyttämään itsenne.

Huono vitsi. Kyllä rusutkin tietää että meillä on aika paljon toimivia maamiinoja kunhan ensin vähän askarrellaan jutuista mitä on jemmassa pahan päivän varalle. Niihinkin hommiin kaivataan tosipaikan tullen näppäriä isänmaallisia naisia ja miehiä askartelemaan, niin saadaan parissa päivässä isot määrät aikaiseksi. Tästä ei nyt sitten kannata kauheasti kysellä lisätietoja tällä palstalla. 😆 Mutta täältä pesee eli härifrån tvättas.

Vierailija
39/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Olen saanut yhteiskunnalta niin vähän, että mitään en ole jäänyt velkaa.

Mitä luulet saavasi venäjän sotilailta jos ne pääsee läpi linjoista? Perseraiskauksen ja napin otsaan. Myös miehet kelpaa.

Todennäköisemmin kymmenkunta perse- ja suuraiskausta ja siinä ohessa nurkkiä naamaan ja puukkoa keuhkoon ym. 

Rysyt tykkää pojista.

Vierailija
40/181 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo ihan kyllästynyt elämään niin joku i.......apommittajan homma passaisi mulle hyvin.

Ilmoita toki esikuntaan, varmasti ovat kiinnostuneita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän