Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * Joulun ihmeet 2007 * * * vko 9

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Híljaista vielä tässä pinossa, no ymmärtäähän sen. Itselläkin vasta kp 2 menossa. Minulla siis pyörähti nyt 8. yrityskierto käyntiin. Alkaa olla menkkojen tullessa aina aika lailla suru puserossa, kun ei vieläkään tärpistä tietoa. Ja taas toisaalta semmoinen turta olo kun testaa ja toteaa että no siinähän sen nega taas on, kuinkas muuten.

Nyt pitäs taas jaksaa asennoitua uuteen yritykseen.

Hanna-Maria, meillä esikolla oli laskettu aika 23.12.2003 mut synty sit lopulta vasta uudenvuodenpäivänä -04. Kakkosta siis meillä vasta kuumeillaan. Esikko oli koliikkilapsi ja sit aviomies pisti aika kauan hanttiin ennen kuin suostui kakkosen yrittämiseen. Siitä oon hieman katkera nyt, kun huomaan ettei meinaa tärpätä...kunpa olis alettu yrittämään aiemmin. Mut eihän sitä tietty voi surra ja jossitella enää jälkikäteen.

Koralli73 kp 2/24-30 yk8

Vierailija
2/24 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä menkat jatkuu, ei pääse vielä ovista bongailee.. Ärsyttää, kun nää kestää niin pitkään. Viime viikon perjantain ja lauantain tuhrutteli välillä enemmän ja välillä vähemman ja sunnuntaina alkoi kunnon vuoto. Lasken niin, että sunnuntai on kuitenkin eka kiertopäivä.

Öö, uskallankohan enää greippimehua hörppiä, kun minulla on nimittäin kilpirauhaslääkitys..?? Ajattelin sitä punaista tänään ostaa..

Nyt on tosiaan vähän palstalla hiljaisempaa, mutta eiköhän piinaviikolla kuhina sitten käy :) On sitten oireita siellä ja oireita täällä, ihan joka paikassa :D

Sara-Fiina kp 5/34-35 yk 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, karkas..

Niin juu greippi on kyl siitä ongelmallinen että sillä on yhteisvaikutus joidenkin /aika monienkin lääkkeiden kanssa. Eli se voi alentaa/lisätä sen lääkeen tehoa.

Löysin yhdeltä keskustelupalstalta nopeasti googlatessani seuraavan lääkelista, huom. se on siis keskustelupalstalta, mutta kaipa se on jostain alun perin bongattu. Listassa siis lääkkeet, joiden kanssa greippi ei vissiin sovi. Jos ei listalta lääkettäsi löydy, niin voithan vielä varmistaa lääkäristä asian, jos haluat greippimehua juoda.

alfentaniili

almotriptaani

alpratsolaami

amiodaroni

aprepitantti

aripipratsoli

atorvastatiini

bosentaani

budesonidi

buspironi

diatsepaami

dihydroergotamiini

diltiatseemi

disopyramidi

donepetsiili

ebastiini

eletriptaani

eplerenoni

ergotamiini

etinyyliestradioli

everolimuusi

feksofenadiini

felodipiini

fentanyyli

finasteridi

granisetroni

HIV-proteaasi-inhibiittorit

imatinibi

karbamatsepiini

ketiapiini

kinidiini

kiniini

klopidogreeli

kortisoli

lerkanidipiini

loperamidi

loratadiini

lovastatiini

metadoni

metyyliprednisoloni

midatsolaami

mitsolastiini

montelukasti

nefatsodoni

nifedipiini

nisoldipiini

pioglitatsoni

prednisoloni

repaglinidi

risperidoni

sertindoli

sibutramiini

siklosporiini

sildenafiili

simvastatiini

sirolimuusi

sisapridi

solifenasiini

syklofosfamidi

tadalafiili

takrolimuusi

tamoksifeeni

tiagabiini

toremifeeni

tratsodoni

triatsolaami

tsaleploni

tsolpideemi

tsopikloni

vardenafiili

venlafaksiini

verapamiili

Vierailija
4/24 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kirjoitan, ennen kuin tuo 1-vuotias tekee pahojaan...

Meidän esikoisen laskettuaika oli 31.12.03. Syntyi kuitenkin 27.pvä. Tammikuun puolta olisin tuolloin toivonut, mutta minkäs teet. Ja me saatiin silloin viettää joulu kuitenkin rauhassa. Teillä tais olla jännä joulu silloin. :)

Nykyisin on joulun alla hankalaa, kun isovanhemmille pitää samalla kertaa keksiä, mitä he ostavat esikolle joululahjaks ja synttärilahjaks. Haluan vielä tässä vaiheessa pitää lahjat erikseen, jotta synttäritkin tulee kunnolla juhlittua. Isompana saa halutessaan " yhdistelmälahjoja" .

H-M kp 3/35-41

Vierailija
5/24 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on häädetty ja nyt alkaa oviksen metsästys! Eilen jo kaadoin miehen peittoja pöllyttelemään.Lähdetään poitsunkanssa viikonlopuksi kyläilemään toiselle paikka kunnalle.

Tuli tästä painon pudotuksesta vaan mieleen; Suosittelen helppo g1 dieettiä. Mulla ainakin toiminut ekal viikol lähti 1,5kg.

Tilasin netistä kirjan jonka on kirjottanut Helen Foster. Suossitelen koittaa!

Marlene78 kp 6 28- 33

Vierailija
6/24 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vieläkään menkkoja näy eikä kuulu/tunnu! Vois sieltä jo tulla, jotta päästäs taas " hommiin" ! Tosin ollaan kyl muutenkin aika ahkeraan vietetty aikaa tuolla sängyssä... No, kaippa ne menkat viimeistään ens viikolla tulee, kun ollaan to lähössä laivalle... Mut jos ei niin teen uudestaan testin.

Tiistaina vai oliko keskiviikko (?) enivei, tein testin, joka kyl näytti niin puhdasta negaa kuin olla voi! Joten en nyt oikein usko että tässä raskaana ollaan...

Mutta oikein paljon plussatuulia kaikille, ja toivotaan että me kaikki päästään tuonne odotuslistalle PIAN!

napero kp41/33-43 yk7(?)

Vierailija
7/24 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytypä tulla vilkasemaan taas mitä tänne kuuluu.. (lähes joka ilta käyn ainakin lukemas kuulumiset, mut aina ei tuu kirjoiteltua) Aika samanlaisissa tunnelmissa me taidetaan elellä :)

Meillä kans nyt pöllytelty peittoja suht ahkerasti. Itellä välillä sellainen olo että on koko ajan pyytelemäs toista makkarin puolelle, kun yleensä se on meillä ollut toisinpäin! Kyseliköhän täällä joku joskus vitamiineista tms. joita syö raskauden takia? No kuitenkin, itse aloitin syömään Multitabs Special 2+ tabletteja (raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville) kun niitä oli jääny kuopuksen imetysajoilta ja päiväystäkin oli vielä jäljellä. Syön kyllä mielestäni melko terveellisesti muutenkin, mutta eipä kai noista luulis haittaakaan olevan...

Mulla nyt menossa kp 11 (kierto 20-28), joten alkaa pikku hiljaa varmaan olla ovisaika. En oo kyllä ikinä tuntenu mitään " ovis-merkkejä" , joten tuurilla mennään (ku en ainakaan vielä oo niitä tikkujakaan hankkinu).

Mukavia viikonloppuja kaikille!

-kevätkerttu-

Vierailija
8/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka!

täälläkin täti pakannut vihdoin laukkunsa joten peittojen pöllytys voi jälleen alkaa :D

ajateltiin jo tänään aloittaa pupuilut jottei ovis varmasti mene ohi ;)

meillä huhtikuussa esikoinen täyttää 2v, ja nyt raukalla jo toinen korvatulehdus, tälläkertaa MOLEMMISSA korvissa :(

ovisliuskat käytössä mutta viime kierrossa sain vain haaleat viivat liuskaan joten en ole varma oviksesta..

ehkä pitäisi itsekin pudottaa muutama kilo,olo kevenisi ja tärppikin tulisi ehkä helpommin..kevättä kohti kuntoiluinnostus vain kasvaa :D

mutta innolla uuteen viikkoon ja ovista odottelemaan!

marie82 kp6/27-? yk2

Vierailija
9/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi vielä yksi joulun ihmeen toivoja :) Itseasiassa en tiedä menisikö LA marraskuun loppuun vai joulukuun alkuun, mutta ei sen väliä. En viitsi laskeakaan mahdollista LA:ta, koska yritän mahdollisimman stressittömäksi saada tämän vauvan yrityksen.

Kirjoittelen pääasiassa tuolla Haahuissa eli keskenmenon kokeneissa, olen siellä listaemona jopa, hih :) Sielläpä on kuitenkin nykyään aika hiljaista, joten päätin kirjotella muuallekin. Eipä siinä mitään häviäkään :)

Meidän tarina on siis sellainen, että viime kesänä aloitettiin vauvan yritys, heti ekasta kierrosta tulin raskaaksi, mutta raskaus oli tuulimuna, joka tyhjennettiin elokuussa. Nyt sitten menossa yk.4 km:n jälkeen. Kroppa tuntuis edelleen olevan toipumistilassa, on tässä yksi keltarauhashormonikuurikin syöty, mutta yritystä silti on kovasti uuden ja toivottavasti onnistuneen raskauden toivossa.

Toivotaan kovasti niitä kevätplussia ja jouluvauvoja ;)

Vierailija
10/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppureissusta tultiin. Täälläkin menkat jo loppu, joten voisi aloitella peiton pöllytykset. Mies on loppuviikosta reissussa, joten sitä ennen ainaki pitäs touhailla, jos ovis sattuu olemaan just niihin aikoihin. Nyt kun tuo täti tulikin vähä myöhässä, niin olis kyl toiveita, että ovis siirtyy nyt vähä eteenpäin ja oliski vasta miehen reissun jälkeen. Olis vähä paremmat " tsaanssit" sitten. Noh, katsotaan miten käy. :)

Hanna-Maria, hassua että teillä oli esikon la ihan vuodenvaihtees ja sit syntyki aiemmin ja meillä taas meni niin yli ja sit syntyki vasta uudenvuodenpäivänä. Semmosta se on. Meillä oli joo jännää silloin jouluna, että syntyykö vai ei, mutta eihän se sitten tehnyt elettäkään silloin :) Sit ku alko uudenvuodeniltana raketit paukkua niin siihen se sitten vissiin heräs vasta :) Ainaki silloin yöllä sit lähettiin sairaalaan. Synnytys veny kyl sit ihan iltapäivään, joten ei oltu ensimmäisiä sinä vuonna. Muistaakseni 7 lasta ehti syntyä siinä sairaalas ennen meidän esikkoa sinä 1. päivänä.

Painonpudotuksesta. Mä taidan taas kokeilla painonvartijoita, ku on niitä matskuja niihin. Niillä mä hienosti vuosi sit pudotin yli 10 kiloa...kaikki on tullu vaan takas....se on huono homma, ett siinä kaloreita kitkuttaes elimistö jää jolleki säästöliekille, niin jo normaali ruokailut sit lopussa toi kiloja taas takas. Tylsä homma. Se pitäs kai silleen hitaasti lopettaa se dietti, että elimistö tottuis taas. No katotaan miten käy. Crosstrainer on hommattu, joten sillä meinaan kans treenata. Ostetaan tietsikkaan digikortti, niin aion treenailla samalla ku kattelen jotain o.c:tä yms.

Kotiväki ja kaverit joita kävin nyt kattoos viikonloppuna kyseli taas että joko on kakkonen tulos. Mä nyt sit kerroin että kova on yritys päällä mut ei oo vielä tärpännyt. Kyllästyttää kun ne aina kyselee ja kyselee....ehkä nyt olisivat hetken kyselemättä ku kävi ilmi ettei oo tärppiä heti tullut. Mun äiti vaan sano että eihän siinä mitään ku oikeana hetkena vaan hommailee. Niinpä niin, kyllä tässä tasan on oikeat hetket hyödynnetty, mut ei vaan silti tärppää.. :/ Mun kaveri oli ymmärtäväisempi, sillä 2 ekaa lasta tuli helpolla mut kolmosta yrittivät yli vuoden (tosin sai kaks km, mullahan ei ole lainkaan tärpännyt vielä).

Tärppionnea meille kaikille!

Koralli73 kp 5/24-30 yk8

Vierailija
11/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kp:t on mulla vähän kateissa nyt, kun viime kierrossa käytin terolutia ja vuoto alkoi ja loppui miten sattuu. Varmaan mennään nyt joku kp11/34-35 Saapi vaan nähdä miten sekaisin kierto on nyt tuon kuurin jäljiltä. Jännittää vähän...

¨

Niin, ja joku kyseli noista vitamiineista ja muista. Minä olen popsinut koko ajan sitä samaista multitabsin raskausajan vitamiinia ja juon greippimehua enemmän tai vähemmän :)

Vierailija
12/24 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran itsestäni näin alkuun että toista lasta aletaan pikkuhiljaa yrittämään. Esikoinen on 1v3kk, tyttö.

Tämä uusi joskus tuleva raskaus pelottaa koska 3 raskautta takana ja kaikissa on ollut ihan tajuton pahoinvointi. Eka oli sillein että pystyin syömään ja oksentamaa (km rv 7), toisessa aloin oksentamaan vkolla 4, 24h/vrk (km rv 6) ja tässä vikassa raskaudessa olin pahoinvoiva vkolta 6 ja oksentamaan aloin rajusti siinä 10rv ja olin 5vkoa tiputuksessa sairaalassa ja laattasin jokapvä synnytykseen asti. Siksi pelottaa, koska lekuri sanoi että pahoinvointini on joka raskaudessa vaan muuttunut pahemmaksi..et jeee.. Mitähän tässä neljännessä..?

4D-ultrasta kokemuksia kyseltiin..

Me kävimme esikoiselta 4d:ssä ja oli ihana kokemus, suosittelen muillekkin. Kysyimme sukupuolen, vaikka olen jo viimeiset 10vuotta tiennyt että esikoiseni on tyttö. Ja muutenkin oli vaan tyttö tunne. Kuvat ja dvd tullut katottua sukulaisten kanssa.

Mulla vielä 2vkoa seuraaviin menkkoihin, joten yritys siirtyy sitten sinne.

Tsemejä kaikille kuumeilijoille :)

t.Nia

Vierailija
13/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sitä greippimehua.. Valion tuotetta. On se kyllä vähän ääh! En voi juoda sellaisenaan, joten lantraan sitä ananasmehulla. Toivottavasti se silti toimisi :) Lasi päivässä ilmeisesti pitää litkiä?

Kolmas kierto päivä menossa eli alussa ollaan. Mulla kun nämä menkat kestää sellaisen viikon verran..

Nyt siivoomaan!

Sara-Fiina kp 3/34-35 yk 3

Vierailija
14/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että olit Sara-Fiina aloittanut uuden ketjun. Mä täs laitan tuon esittelyn uusiksi kans, jahka saan esikon päikkäreille, ja lisään sinne jo ne tiedot mitä siellä on, mut pidetään se erikseen sit näistä juttupinoista tosiaan.

Mulla ne menkat vielä odotuttaa itseään,mut tämän aamuinen selvä nega ja lämpökäyrän sukellus alas kyllä kertoo tädin olevan jo matkalla. (mä siis mittailen aamulämpöjä)

Ostitko S-F ihan tavallista greippimehua siis? Kokeile ihmeessä sitä punaistakin, jos löydät jostain, se ei valion taida olla,mut semmoisis korkeissa purkeissa muistan nähneeni, en muista kenen valmistajan. En osaa lantrauksesta sanoa, mut uskoisin sen olevan ihan ok.

Minä tuosta negasta tympiintyneenä jo siivosin tänä aamuna puoli taloa :D Imuroin ja moppasin ja esikko 3-v autto minkä osasi (tykkää kääriä matot pois ja jaksaa raahata isotki matot tuulikaappiin odottamaan ulosvientiä). Nyt on puoli taloa siistiä, sit loppu voimat. Pitää jatkaa iltapäivällä loput. On sen verran taas pikkuherra levitelly lelujaanki pitkin poikin, että alkusiivoukses menee aina iäisyys ku ei haluis kaiken menevän imurinputkeen...

Mut nyt taas menoksi. Mukavaa päivän jatkoa!

Koralli73 kp30/n.28-29 dpo 14 yk7

Vierailija
15/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä vaan kaikille!

ilmottaudun nyt tänne joulukuisiin kun ätit yllättäen pudotti tuolta marraskuun listalta..tiedot löytyvät tuolta joulukuisten " tiedot päivitetty" listasta :D

tänään alkoi siis toinen yrityskierto, pillerit lopetin tammikuussa 07.

käytin ovistestejä ja sainkin selkeät viivat liuskaan kp16-17. pupuiltiin mutta ei tuottanut vielä tulosta. käytössä myös greippimehu sekä multivita-tabletit. ennen ensimmäistä raskautta kierrot oli 30-32 päivää pitkiä, tämä kierto jäi vain 27..

mahaa koskee taas niin pirusti, tänään body pumppiin hikoilemaan turvotusta pois.

mutta plussaonnea meille kaikille, tästä tää taas lähtee :)

marie82 kp1/27 yk2

Vierailija
16/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maitokahvilla ja keskenmenoilla olisi yhteys toisiinsa?? Ystäväni oli tällaista lukenut jostain muttei nyt itse muista mistä.

Niiloakseli kp1/27-28 yk7

Vierailija
17/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän alkaa olla jo ihan kivasti kasassa :)

Pitäisköhän sitä kans käydä tota greippimehua hakemas ihan vaan niinku varmuuden vuoksi... Mul on nyt kp 8 menos, enkä oikeen tiedä koska ovis on, ku kierron pituus on viimeaikoina heitellyt välillä 20-28. Nyt pari viimeistä kiertoa on ollut normaali 28, mutta silti mietityttää että jos se ovis onkin jo paljon aiemmin ku kp 16. No eipä kai näitäkään asioita kannata liikaa vatvoa, näkeehän sen sitten raskautuuko sitä vai ei!

Oletteko muuten tienneet lapsen sukupuolen ennen synnytystä? Itse en ole aiemmista lapsista tiennyt, mutta seuraavan kohdalla haluaisin tietää. Mies kuitenkin on jyrkästi sitä vastaan. Pitää kuulemma säilyttää jännitys loppuun asti... Ihan niinku siinä synnytykses ei muuten jännitystä olis ;)

-kevätkerttu-

+++++++++++Valtavasti plussaonnea kaikille!!!+++++++++++++

Vierailija
18/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pikaisesti, kova väsy iski päälle..

..heippati kaikille, mulla alkaa nyt yk9 ja yritän ottaa tämän kierron vaihteeksi rennosti (yritys on hyvä ainakin piinapäiville asti, heh).

Täti täi kyläilee ja kp jotain..öö..olisko 4/28-32

Jees, nyt taas nostetaan ne ulokkeet pystyyn tälle kierrolle ja kaikillahan tärppää eiks jee?!

*bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd*

Tuttifrutti, " äiti on nyt vähän väsynyt" --fiiliksellä kuten huomannette ;D

Vierailija
19/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahdon kuitenkin vielä heittää parit kommentit :))

Greippimehusta: mä en uskalla juoda, kun on noita lääkityksiä jonkunverran ja yhteisvaikutuksia greipillä+lääkkeillä voi olla! Vinkikisi niille jotka eivät tienneet. Muuten varmaan lipittäisin litratolkulla ;)

Koralli: voi typerää jos lämmötkii romahti! No vanha fraasi kehiin, ei luovuteta ennenkuin täi....(no tiedät kyllä) bd

Niiloakseli: maitokahvi+km...hmm...luulenpa että huuhaata, mutta jos jollain linkkiä/vinkkiä niin mielenkiinosta kuulisin!

-kevätkerttu-: molemmista olen tiennyt sukupuolen etukäteen. Ihan ultrakuvien perusteella. Olen niiiin kärsimätön että en malttaisi odottaa mitään. heh :) Jos seuraava suodaan masuun, tekis mieli käydä siellä 4D:ssä. Varmaan aika huikee kokemus? Kokemuksia?

ja nyt pehkuihin *nostaa itseään niskasta* öitä!

Vierailija
20/24 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännehän se punainen paholainen pisti minutkin siirtymään. lyhensi vielä kiertoakin entisestään, nyt oli vain 24 pv:n kierto. tuo on mulle aika lyhyt.

en oo ikinä koittanu ovistestejä mut nyt kyllä tilaan niitä ja etsin sen oviksen vaikka väkisin! viime kierrossa kun en tuntenu yhtään millon se ois ollu, vaik yleensä ollu niin selkeet kivut et ei oo voinu erehtyy.

tuo meidän ainokainen lapsonen tärppäs aikanaan vähän katsantotavasta riippuen joko ekasta kunnon yrityskierosta tai sitten tokasta kierrosta.

milläs muulla sitä vois nyt sitten auttaa tuota raskautumista? se greippimehu on kyl harvinaisen pahaa... mites syöttekö te jotain vitamiineja? kertokaa nyt ihmeessä mitä kaikkea teette raskautumisen eteen? pääasia kai ois sit sillon tällön olla lähikontaktissa sen miehekkeen kans, sen verran tiiänkin, mut muuta? =)

lapsi tuolla yskii kovasti ja itkee, äitin pitä mennä apuun..

sannuska kp 1/24-28