Tekoäly tarkkailee K-kauppojen valvontakameroita - tarkkailee epäilyttävää käytöstä
Kasvojen tunnistus tuohon vielä lisäksi, niin hyvä tulee.
https://dawn.fi/uutiset/2024/12/28/k-kauppa-tekoaly-valvontakamera
Kommentit (128)
Menen kauppaan ostamaan tiettyä tuotetta. Katselen ympärilleni että missähän päin se tuote sijaitsee. Olen siis varas.
En katso miespuolisia päinkään koska tiedän että jos katsoihin heihin päin se tarkoittaisi niiden mielestä sitä, että haluan seksiä niiden kanssa. Välttelen muutenkin ihmisiä kaupoissa. Olen siis varas.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän vähän täällä on typerä kommentteja. Aina niitä kuitenkin tulee. Lapsellisia.
Jos et osaa kommentoida asiallisesti, älä kommentoi ollenkaan.
Itse aiheeseen liittyvää: käyttäydy asiallisesti kaupassa. Ne eivät ole sinun leikkejäsi varten olemassa.
Viuviuviu. Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orwellin 1984 piti olla varoitus ei-toivotusta tulevaisuudenkuvasta eikä oppikirja.
Ihme kitinää, ymmärrättekö miten iso ongelma varkaudet ovat kaupalle ja kuinka paljon ne nostavat tuotteiden hintoja? Me kaikki kuluttajat maksetaan ne varastetut tavarat korkeampien hintojen kautta.
Luuletko että kamerajärjestelmät tulevat ilmaiseksi ja että niitä ylläpidetään ilmaiseksi? Byrokratian luvattuna maana uskon että tähän järjestetään vielä pakolliset koulutukset jotka on uusittava 2 vuoden välein. Totta kai hinta on sitten kova koska tämä ylläpitää turvallisuutta.
Lisään vielä, ettei se vähennä kuitenkaan näpistyksiä. Elämäntapanäpistelijät eivät välitä koska näpistys
Ei niitä otettaisi käyttöön jos ne eivät toimisi ja toisi säästöjä.
Katsotaan parin vuoden päästä. Jos yksittäinen kauppa saa säästöjä, niin se ei tarkoita että kokonaiskulut olisivat plussalla. Ja silti näpistykset eivät lopu ellei niistä rangaista. Voit näpistää huoletta koska vain milloin vain. Et joudu maksamaan sakkoja etkä vankilaan ellet halua.
Kaivan taskustani tai joskus jopa laukustani ostoslistan. Tai silmälasit. Olen epäilyttävä ja siksi varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orwellin 1984 piti olla varoitus ei-toivotusta tulevaisuudenkuvasta eikä oppikirja.
Ihme kitinää, ymmärrättekö miten iso ongelma varkaudet ovat kaupalle ja kuinka paljon ne nostavat tuotteiden hintoja? Me kaikki kuluttajat maksetaan ne varastetut tavarat korkeampien hintojen kautta.
Luuletko että kamerajärjestelmät tulevat ilmaiseksi ja että niitä ylläpidetään ilmaiseksi? Byrokratian luvattuna maana uskon että tähän järjestetään vielä pakolliset koulutukset jotka on uusittava 2 vuoden välein. Totta kai hinta on sitten kova koska tämä ylläpitää turvallisuutta.
Lisään vielä, ettei se vähennä kuitenkaan näpistyksiä. Elämäntapanäpistelijät eivät välitä koska näpistys
Social credit system
Vierailija kirjoitti:
Hameväen tunnistaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7c868e65-a596-4c7b-bbd7-d7e98d18e48d…..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä. Tämä tarkoittaa sitä että kaikki asiakkaat ovat epäiltyjä rikoksesta. Lisäksi en usko aukottomaan tunnistukseen. Käytät kättä taskussa. olet varas. Otat tavaran ja laite ei näe että laitat sen takaisin hyllyyn. Olet varas. jne. Näitä kun tulee tarpeeksi, niin hälytyksiä ei oteta tosissaan vaan laite saa piippailla itsekseen.
Miten yksiytyisyys. Jos kamera opettelee tunnistamaan asiakkaat ulkonäön perusteella, niin mitä kaikkea se kerää samalla? Juu juu, tunnistaahan myyjätkin minut mutta he eivät analysoi minua tietokoneen tavoin eivätkä voi muistaa mitä tein viime viikolla jne.
Kyllä varas käyttäytyy muutenkin oudosti. Pyrkii esim. välttelemään muita ja katselee ympärilleen.
Miten käyttäydytään normaalisti?
Ehkä asiakkaan pitää käyttäytyä kuin jokin robotti. Tallustaa ilmeettömänä ja päätä kääntämättä pisteestä A pisteeseen B. Asiointi nopeasti ja tehokkaasti, reagoimatta mihinkään odottamattomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaivan taskustani tai joskus jopa laukustani ostoslistan. Tai silmälasit. Olen epäilyttävä ja siksi varas.
Ja jos kyseessä vielä se kylän ainoa kauppa, leimataan väärinkäsityksestä huolimatta varkaaksi loppuiäksi.
Vierailija kirjoitti:
vielä ehditään kriminalisoimaan fasismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kyseessä vielä se kylän ainoa kauppa, leimataan väärinkäsityksestä huolimatta varkaaksi loppuiäksi.
Ei kannata varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Menen kauppaan ostamaan tiettyä tuotetta. Katselen ympärilleni että missähän päin se tuote sijaitsee. Olen siis varas.
En katso miespuolisia päinkään koska tiedän että jos katsoihin heihin päin se tarkoittaisi niiden mielestä sitä, että haluan seksiä niiden kanssa. Välttelen muutenkin ihmisiä kaupoissa. Olen siis varas.
"menen kauppaan niin olen varas" nyyh nyyh
Vitt# mistä näitä sikiää? Onko tää juuri sitä venäjän trollien vastakkain asettelu vihanlietsontaa vai mitä ihmeen aivopieruja??!!!
Erinomaista, hörhökamerat kaduille kanssa. Tai vielä parempi pannat jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
No et sä välttämättä varas ole, mutta ei sulla kyllä ihan kaikki taida kunnossakaan olla.
Äläkä suotta pelkää, KUKAAN ei halua seksiä sun kanssa.
Ei kai rehellisen tätä tartte säikähtää saatikka loukkaantua. Ihan yhtälailla teitä on aiemmin saatettu katsella kamerasta ostosreissun aikana, ilman tekoälyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata varastaa.
Lukihäiriöinen vai tosikko?Ymmärsitkö,että väärinkäsityksestä nyt oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hameväen tunnistaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7c868e65-a596-4c7b-bbd7-d7e98d18e48d…..
Miten eivät älynneet jäädä seisomaan varastusvuorossa olleen ja kameran väliin. Kameran olisi pystynyt blokkaamaan täydellisesti.
Tulikohan annettua liian hyviä neuvoja, kun vaikuttavat olevan itse niin tyhmiä, etteivät edes tätä ymmärrä?
No toivottavasti eivät lue vinkkejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisinkin ihan tahallaan rueta käyttäytymään kaupassa "epäilyttävästi" että tekoäly, kauppias, ym. saisi vähän enemmän turhaa tekemistä.
Vaikutat epäilyttävältä jo nyt.
Mitä sinä minussa "epäilet"? Milloinkaan en ole edes näpistänyt mitään, ei ole rikosrekisteriä, kerran olen pysäköintivirhemaksun saanut.
Hmmmm......uskoisinkohan tuota? Aika epäilyttävää.
Epäilys antaa varmaankin luvan pamputtaa???
Saanhan pamputtaa? Haluaisin kovasti tehdä työtäni.
T: Stevari
Epäilyttäville sähköä heti ovella. Ja pamppua päälle.
Mitäs ovat epäilyttäviä.
Voisiko epäilyttävyden myös kriminalisoida?
Ei niitä otettaisi käyttöön jos ne eivät toimisi ja toisi säästöjä.