Kirjasuosituksia 12-vuotiaalle
Mitä lähtisi tarjoamaan 12-vuotiaalle, joka lukee päivittäin, mutta on huono itse löytämän kirjoja. Jos yksin lähettää kirjastoon, ei kuulemma löydä mitään kiinnostavaa. Innostuu kyllä melko usein kun tarjoan jotain, mutta en enää itse tiedä mitä lähtisin ehdottamaan. Tyttö kyseessä jos sillä väliä.
On lukenut Potterit, Nälkäpelit, Sorurikissat, Twilight, Kiltin tytön murha-kirjat, Uljasmaan, Varjot. Tulisiivet, Vihervaaran Anna ja Narnia ei kiinnostaneet.
Kommentit (122)
Viisikoita ja Tiina-kirjoja 12-vuotiaalle?! Mä luin noita 8-9 ikäisenä. Its eluin tuon ikäisenä esim Taru Sormusten herrasta, Kultahattu, Eedenistä itään, Länsirintamalta ei mitään uutta jne.. aika paljon nimenomaan maailmankirjallisuuden klassikoita. Modernia kirjallisuutta sitten lukioikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Viisikoita ja Tiina-kirjoja 12-vuotiaalle?! Mä luin noita 8-9 ikäisenä. Its eluin tuon ikäisenä esim Taru Sormusten herrasta, Kultahattu, Eedenistä itään, Länsirintamalta ei mitään uutta jne.. aika paljon nimenomaan maailmankirjallisuuden klassikoita. Modernia kirjallisuutta sitten lukioikäisenä.
Samaa mieltä! Aloittajan lapsi on lukenut jo esim Potterit. Miksi ihmeessä lukisi Tiinoja tai Viisikkoja? Itse luin kaikki Tiinat jo kakkosella.
Kutosella suosikki oli Häräntappoase. Tykkäsin kovasti myös Arto Paasilinnasta.
Menisin ap ihan aikuisten osastolle.
shingeki no kyojin eli titaanien sota
Christopher paolinin eragorn sarja
Susan Cooperin Pimeä nousee -sarja?
Vierailija kirjoitti:
Hercule Poirot
Miss Marple
Näitä minäkin suosittelisin. Teininä Christien kirjat oli ehdoton suosikkini.
Kiinnostaisikohan Universumin tomu trilogia?
Ääni Sormusten herralle kyllä täältäkin, kun kerran muutakin fantasian tyyppistä on tykännyt lukea. Kannattaa ainakin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Neropatin päiväkirjat.
Näissä ei kyllä ole varsinaisesti mitään lukemista. Huomaa, ettei osalla ole mitään ymmärrystä siitä millaisia kirjoja paljon lukeva 12-vuotias pystyy lukemaan. Valitettavasti erot lukutaidossa on todella isot. Tiina-kirjat? Mauri Kunnas?
Linnunradan käsikirja liftareille.
Replica-sarja? Luulisi, että löytyy vielä kirjastosta.