Minkälainen deittimarkkina on nelikymppisen naisen kannalta?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse deittaillut aika vähän, koska sinkkukaudet ovat jääneet kohtalaisen lyhyiksi. Olen 46-v, ja ainakaan itse en ole kokenut deittailua mitenkään hirveäksi. Siitä en tiedä, millaiset deittimarkkinat noin yleisesti ottaen ovat, mutta paljon tiedän yli 40-vuotiaita naisia, jotka ovat pariutuneet. Monella heistä on lapsiakin, eli se(kään) ei ole haitannut. Ja suunnilleen samanikäisten miesten kanssa ovat pariutuneet, mitään ikäerosuhteita ei tuttavapiirissäni ole. Itselläni oli viimeksi Tinderissä ikähaitari max 6 vuotta kumpaankin suuntaan omasta iästä, swaippasin mahdollisimman vähän oikealle, ja tällä metodilla löytyi seuraa.
Niin, nämä lapselliset tapailevat toisia lapsellisia, joka tekee hommasta paljon helpompaa. Mitä enemmän ihminen on "keskiverto" sitä helpompaa kaikenlaisen (samalla tavalla keskiverron) seuran löytäminen on.
Kyllä moni on tapaillut lapsettomiakin. Itselläni ei ole lapsettomuus kriteerinä kumppanille, mutta varmaan vähän sattumalta kaikki, keitä olen tapaillut, ovat olleet lapsettomia. Myös nykyinen kumppani on lapseton.
t. Se, jolle vastasit
Kysyntää on todella todella paljon. Olen hoikka, sporttinen ja nätti. Olen käynyt 2 viime vuoden aikana noin 30 treffeillä. Kaikki miehet olisivat halunneet jatkaa suhdetta.
Mutta minä en ole vielä ihastunut..:(
Fb-datingissa olen, yläikärajana on 52 vuotta. Harmittaa, kun profiilini näkyy myös sitä vanhemmille (ja näkyy tykkäyksien perusteella myös tosi nuorille), ja saan aika kammottavilta ikämiehiltä tykkäyksiä. Niiden perkaamiseen menee aina valtavasti aikaa.
Vientiä oli, mutta oman ikäisiä kunnon miehiä ei juuri vapaana heilu. Mutta mitäpä tuosta, jos muutaman vuoden nuorempi kelpaa. Kolmekymppiset ovat yleensä hyväkäytöksisempiä kuin monet heitä vanhemmat miehet. Tämän ainakin itse huomasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huolii isimiehiä niin voi olla helpompaa, mutta lapsivapaita, alkottomia ja tupakoimattomia miehiä ei tule vastaan kuin erittäin harvoin, ja yleensä ne ei sitten ole muuten sopivia (esim ovat astrologia-henkisyys-hippejä). Käyn treffeillä pari kertaa vuodessa, en ole edes suudellut ketään sitten vuoden 2023... Eli sanoisin markkinan olevan aivan olematon jos on yhtään mitään kriteereitä. Ja itse en ainakaan noista kolmesta vaan pysty tinkimään, mieluummin olen sinkku.
N45
Lapsettomuuskin alkaa nelikymppisestä lähtien olla potentiaalinen red flag sekä miehissä että naisissa, ihan puhtaasti käytännön syistä: pieni osa on toki veloja, mutta vielä yleisempää on se että ihmisessä on jotain merkittäviä puutteita, joiden vuoksi hän ei ole kelvannut/pystynyt siihen hommaan: rahattomuutta, mt-ongelmia, autismi tmv.
Kiesus mitä yleistämistä jos ei elämässä toimi ns. normin mukaan, niin automaattisesti olet päihderiippuvainen hylkiö. Ymmärtäkää nyt, että jotkut VALITSEVAT lapsettomuuden, kuten toisaalta enemmistö valitsee lisääntyä. Mutta jokainen meistä on taustoistamme huolimatta arvokkaita ihmisiä, ettekä te voi mennä tuolla tavalla vetämään "mutkia suoraksi". Se että sinä olet kohdannut ko. ihmisiä ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huolii isimiehiä niin voi olla helpompaa, mutta lapsivapaita, alkottomia ja tupakoimattomia miehiä ei tule vastaan kuin erittäin harvoin, ja yleensä ne ei sitten ole muuten sopivia (esim ovat astrologia-henkisyys-hippejä). Käyn treffeillä pari kertaa vuodessa, en ole edes suudellut ketään sitten vuoden 2023... Eli sanoisin markkinan olevan aivan olematon jos on yhtään mitään kriteereitä. Ja itse en ainakaan noista kolmesta vaan pysty tinkimään, mieluummin olen sinkku.
N45
Lapsettomuuskin alkaa nelikymppisestä lähtien olla potentiaalinen red flag sekä miehissä että naisissa, ihan puhtaasti käytännön syistä: pieni osa on toki veloja, mutta vielä yleisempää on se että ihmisessä on jotain merkittäviä puutteita, joiden vuoksi hän ei ole kelvannut/pystynyt siihen hommaan: rahattomuutta, mt-ongelmia,
Ja siinä toinen, hyppää järveen oletuksiesi kanssa. :)
Jos nielet sekä otat kakkoseen, niin ihan hyvät.
Täysin surkea. Kannattaa opetella kutomaan sukkia niin kuin mummot yleensä.
M
Vierailija kirjoitti:
Odotan vauvaa. Oon pian 41. 😊
Otan osaa, olet yli 60-vuotias kun ipanasi muuttaa omilleen pois synnyinkodistaan. Toivottavasti saat nukuttua, että jaksat hoitaa lastasi ruuhkavuosien keskellä.
Eronneita ja karanneita 40-vuotiaita viikko-viikko isiä joilla ei hajuakaan deittailusta kun eronneet 20 vuotisista liitoista. Mielessä seksi ja golf vapaaviikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä etsit? Voisin kuvitella, että pappaseksiä ja uusperhevirityksiä on tarjolla ihan hyvinkin. Vanhatpojat voivat olla aika piintyneitä.
Näin se vaan menee 👴🏻👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Lapsettomuuskin alkaa nelikymppisestä lähtien olla potentiaalinen red flag sekä miehissä että naisissa, ihan puhtaasti käytännön syistä: pieni osa on toki veloja, mutta vielä yleisempää on se että ihmisessä on jotain merkittäviä puutteita, joiden vuoksi hän ei ole kelvannut/pystynyt siihen hommaan: rahattomuutta, mt-ongelmia,
"Kiesus mitä yleistämistä jos ei elämässä toimi ns. normin mukaan, niin automaattisesti olet päihderiippuvainen hylkiö. Ymmärtäkää nyt, että jotkut VALITSEVAT lapsettomuuden, kuten toisaalta enemmistö valitsee lisääntyä. Mutta jokainen meistä on taustoistamme huolimatta arvokkaita ihmisiä, ettekä te voi mennä tuolla tavalla vetämään "mutkia suoraksi". Se että sinä olet kohdannut ko. ihmisiä ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat."
Et vissiin osaa lukea sitten yhtään? Meni tunteisiin niin pahasti että viestin tavaaminen jäi puoliväliin? Niinhän tuossa juuri todettiin, että on veloja, ja sitten on vähintään yhtä paljon niitä, jotka ovat tuossa vaiheessa lapsettomia vastentahtoisesti. Tämä selviää ihan tilastoistakin, ei ole mielipidekysymys. Ja usein siihen vastentahtoiseen lapsettomuuteen on syynä juuri vaikeudet ihmissuhteissa, elämänhallinnassa, työelämässä tai (mielen)terveydessä. Mikä tässä on noin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin tälleen sata kiloisena hankalaa Tinderistä löytää seuraa kun ongelmaksi muodostuu aina se, että käytän ylioppilaskuvaa profiilissani ja painoin silloin 50 kiloa, eikä minulla ollut kaksoisleukaa. En ymmärrä miten sillä ulkonäöllä on niin suuri merkitys. Ensin kuitenkin tykkäävät. En mielestäni ole paljon eri näköisempi kuin reilu 20 vuotta sitten, ehkä vähän painoa on tullut lisää.
Laita ensi kerralla jonkun hyvännäköisen kaverisi kuva Tinderiin. Silloin sinulla käy parempi flaksi.
Hähä, tää oli hyvä :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää halua tietää. Olin Tinderissä pari vuotta sitten ja löysin nykyisen mieheni todella nopeasti. Monin tavoin paras mies jonka kanssa olen koskaan ollut. Jos ja todennäköisesti kun tämäkin suhde loppuu (piankin ehkä) niin antaa olla. Mikään ei ole tämän surun ja tuskan arvoista enää. Kannattaa olla vaan itsekseen ja nauttia muista asioista.
Miksi hyvä suhde hyvään mieheen loppuu?
Miehellä on tosi paljon vaivoja eikä kykene enää seksiin. Olen kipuillut asian kanssa tosi paljon. Kuten totesin, monin tavoin paras mies jonka kanssa koskaan olen ollut. Ja varmasti olisi hyvä kumppani vaikka loppuiäksi. Mutta se taitaisi tarkoittaa seksistä luopumista jo näin nelikymppisenä. En tiedä olenko valmis siihen. Tämän kanssa taistelen.
Ei muuten hyvästä parisuhteesta kannata luopua seksin takia, seksiä voi harrastaa muiden kanssa. Kävin aikanaan saman keskustelun haluttoman vaimoni kanssa. Käytännön syistä tapasin seksin ammattilaisia, yleensä yhtä ja samaa henkilöä, mutta tämä ei ollut henkisesti tyydytävää. Nyt minulla on ollut joitain vuosia fwb tyyppinen sivusuhde eronneen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan hyvin pitkälti ihmisestä, tämä koskee sekä naisia että miehiä. Osa on nelikymppisenä jo ns. Elämän kuluttamia, katkeroituneita, ilottomia ja rapakuntoisia, jolloin deittimarkkinat voivat näyttäytyä hyvin erilaiselle kuin paremmin itsestään huoltapitäneille, hyvin säilyneille ja elämäniloisemmille yksilöille.
En osaa muuta neuvoa antaa kuin älä ainakaan usko näitä palstatrollien juttuja, joissa neljäkymppiset naiset ovat suunnilleen ongelmajätettä ja seuraa voi löytää hyvällä tuurilla jostain eläkepapoista. Tosielämä on sitten jotain ihan muuta.
Minulla on suhde 4-kymppisen naisen kanssa. Hän on erittäin viehättävä sekä aktiivinen ja kiihkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Entäs jos ei ole kyennyt saamaan lasta?? Mieti vähän mitä heität ilmoille, oikeasti. Ei lapsia niin vaan aina tehdä, omalla päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nielet sekä otat kakkoseen, niin ihan hyvät.
Ei kukaan halua miestä jonka ainoat vaatimukset on nuo. Eli siis huonot näkymät on.
"Ei muuten hyvästä parisuhteesta kannata luopua seksin takia, seksiä voi harrastaa muiden kanssa. Kävin aikanaan saman keskustelun haluttoman vaimoni kanssa. Käytännön syistä tapasin seksin ammattilaisia, yleensä yhtä ja samaa henkilöä, mutta tämä ei ollut henkisesti tyydytävää. Nyt minulla on ollut joitain vuosia fwb tyyppinen sivusuhde eronneen naisen kanssa."
Mun seksuaalisuus ei toimi noin. Mun seksuaalisuus vaatii tunteet. Eikä mun arvomaailmaan sovi muutenkaan mun parisuhteen ulkopuolinen seksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät, voi löytää kunnollisen suomalaisen miehen.
Vain jämät on jäljellä, mutta jämä olet itsekin.
Odotan vauvaa. Oon pian 41. 😊