**MAALITIISTAI**
Kommentit (58)
Jouhi!Ne tuntemukset siellä peffassa liittyy kyllä supistuksiin.Vauva painaa peräsuolta supistusten aikana.Ja ponnistuvaiheen alkukin monella tuntuu siltä kuin iso hätä olis juuri nyt!!!
Älä liian kauan ihmettele tuntemuksiasi kotona,jos jatkuu kannattaa mennä näytille!
Omaan napaan.Limaa,limaa,limaa
Nauratti eilinen lima keskustelu miehen kanssa.Kumma miten raskaus antaa luvan puhua eritteistä jopa aviomiehen kanssa.Enpä muuten näitä vuotoja ja muita hänen kanssaan pohtisi,ei tulis pieneen mieleenkään;)
Mulla alkanut myös vatsa toimia ja toimiikin useasti päivässä reippaalla tahdilla!
Mietin tässä kovin miten tehdä.Meillä olis nyt lauantaina se teatterimatka tampereelle ja mulla sillon viikot 37+1.Kaikki aiemmat lapsethan ovat tulleet ajallaan (rv 39-40+)Joten tätä matkaa sopiessamme olin ihan varma ettei mitään synnytykseen viittaavaa olis vielä.Tytöt odottaa kovin reissua ja itsekkin mielellään näkisin sen my fair ladyn sekä idea parkin=)
Jos mun synnytys käynnistyy sen tampereen reissun aikana voinko sielä marssia vaan paikalliseen synnäriin synnyttämään?Missä sielä on synnäri?Olishan se hauska saada yksi tamperelainen tänne turkulaisten joukkoon=)
No neuvola mulla on torstaina,puhun toki asiasta sielä!
Tänään vimppa hammaslääkäri ja saan laskunkin käteen.Varmasti ei 500e edes riitä,hui!
Kakkosella naamiaiset koululla,täytyy mennä maalaamaan karhun naamaa neitokaiselle=)
Leanna ja viisikko sekä rv 36+4
Masulille lähettelen halauksia ja parempaa mieltä!!!!!
Se on kamalaa olla kipeänä ja vielä loma-aikaan.niin meilläkin nyt kävi.Äiti ja pienet pojat sairasti kunnolla hiihtoloman ja tytöt joutui koko loman olemaan muiden helmoissa että edes jotain kivaa saivat.
Mullakin pää edelleen tukossa ja räkää tulee sekä pää särkee.Ap-kuuri ei tunnu auttavan ja poskiontelot jomottaa.Juuri kun pari viikkoa siten ehdin hehkuttaa miten hienosti oon säilynyt ilman sairauksia tämän raskauden!!!
Mutta Masulille tosiaan ekstra suri halaus)))[&hearts](((
Leanna
onnea Harjulle!
täällä siis ollaan edelleen. ei taida tulla lähtöä koskaan... saisi jo jätkä tulla tonne omaan sänkyynsä möyrimään mun vatsan sijasta.
4.30 heräsin vasta ensimmäisen kerran. oli ihan outoa herätä vasta silloin. tosin sen jälkeen uni taas katosikin. mun on näköjään aivan mahdoton nukahtaa heti vessareissun jälkeen. kurja vaiva tuokin.
lonkat ovat edelleen tosi kipeät ja olo muutenkin raihnainen. eilen yhtään en pistäisi pahakseni jos jätkä vielä tässä kuussa maailmaan tulisi. eilen illalla se puukon lisäksi taisi kiusata mua zippolla. tuntui että vatsa olisi ollut sisältä tulessa...
ruusunpiikki 39 tasan, tuntuu muuten uskomattomalta lukemalta
Yö meni hieman levottomasti, se tuo sauvakävely tekee nmäköjään yötkin hieman katkonaisiksi, mutta taidan tänään tehdä saman lenkin uusiksi, jos sillä vaikka esityis johonki suuntaan tämä homma ;)
Harjulle onnittelut pienestä tytöstä!
Se kela jhl ja työkkäri vissiin kiusallaan meitä äitilomalaisia kiusaa, kun mullekki tuli JHL:stä lappu, että sinulla ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen päivärahaan 1.2. lähtien, vaikkakin äitiysloma alkoi vasta 5.2. Eli ne oli jättänyt yhden päivän maksamatta... inhottavaa, mutta joudun todellakin tuon yhden päivän takia selvittelemään nuo paperit, koskapa sitä sitten jossain vaiheessa aletaan kysellä, että missäs olit silloin 2.2. ? Työtkin kerran aloitin, siten, että luulin itse käyväni vain tutustumassa yhtenä päivänä ja sitten se olikin merkitty työpäiväksi ja kun en sitä itse tiennyt niin minua syyteltiin ties mistä petoksesta.
JOku päivitteli isoa sf-mittaa, mulla se oli 38 viime viikolla... saa nähdä saanko tänään neuvolan tädin kiinni, että milloinkas pääsen sinne kokoarvioon. Esitietolomake pitäis myös saada sieltä neuvolasta. Joku lappunen oli silloin ihan alussa, mutta kun sitä ei oikein osaa vielä asennoitua tuohon synnytykseen varsinkaan ennen nt-ultraa.
Supistuksista oli joku puhunut myös (yllättäen ;)). Mulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään supistuksia, siis sellaisia jotka olisin tunnistanut supistuksiksi. Alaselän jomotus oli ainut " vaiva" josta sitten synnytys käynnistyi. Eilisellä sauvakävelyllä sain aikaan kaikenlaisia pistoksia ja hieman supistelikin, mutta eipä tässä ole mtn ihmeellistä tapahtunut. Illalla kävin vielä kävelyllä ja viimeiset metrit oli tosi vaikeita, mutta tässä sitä vielä istutaan. Palkaksi sain vain kipeät nivuset ja yölliset vessareissut oli aika kankeita. Kävin muuten puoli neljään mennessä ainakin 5 kertaa veskissä :/ Sen jälkeen päätin, että mun on pakko nukkuakkin hieman ja heräsin vasta aamulla, tosin 10 minuuttia ennenkuin miehen herätyskello soi.
Poika yski viime yön, toivottavasti menee ohi, eikä ole sitten kipeä hiihtolomallaan. Ikävää jos menee sairastellessa sekin viikko :(
Nyt alan pommittamaan neuvolatätiä puhelimella...
t. punkeli 38+1
Hyvin nukuttu yö takana, tai hyvin ja hyvin, kun vessassa saa ravata vähintään sen 3-4krt, mutta onneksi nukahdan uudestaan :-)) Ja ihanaa huomata, ettei seiskan jälkeen ole ihan pilkkopimeää vaan voi reippain mielin nousta jo ylös, joten täällä yksi pirteä mamma.
Sandi: Olen pahoillani, että sanon seuraavan, mutta kyllä helpotti, kun kuulin etten ole ainut Kelan kanssa kompuroiva. Eilen tuli vihdoinkin tolkku päätökseen, mutta kun vihdoinkin kekkasin miten he olivat yrittäneet ' huijata' mua niin sen jälkeen alkoi sellainen ' vittuilu(sori ruma sana) Kelan virkailijan puolelta ja sanoisinko lievä uhkaaminen, kun mun päätös pitää tehdä taas uudemman kerran. Tänään täytyy ottaa yhteyttä hänen esimieheensä, koska käytös oli kaikkea muuta kuin asiallista henkilölle, kuka tekee ásiakaspalvelutyötä.
Raisa: Mua naurattaa aina, kun luen noita sun kirjoituksia, ne on niin hauskoja, varsinkin nuo omakuva kuvaukset :-)) Älä välitä täällä myös yksi ketä nayttää lehmältä ainakin aina aamuisin iltaa kohden sitten hieman kapenee. Ihme ja kumma jalat ja kädet eivät ole niin turvonneet. Välillä sattuu julmetusti sormiin, sellaista pakottavaa kipua, mutta välillä sitten taas kaikki on hyvin.
Leanna: Nyt täytyy tunnustaa yksi juttu, että meillä minä hölkytän miehelle kaiken limoista sun muista (höh) ja saatampa jopa esitelläkin, jollei ymmärrä mitä tarkoitan :-)) Mutta, eilen illalla tuli taas juuri sellaista Raisan kuvaamaa kelt.vuotoa kuin liimaa, ja olenkin miettinyt, että oonko saanut hiivan (ei kylläkään kutise) vai mitä ihmettä ??
----------------------------------------------------------------------------------
Niin kaikista ihanin uutinen oli unohtua:
HARJULLE ja perheelle onnea ihanasta pienestä prinsessasta. Kuullostipa suloiselle tuo teidän esikkokin, hänkin sitten itkee, jos pikkuinen itkee, no pienihän tuo ykkönenkin vielä on .. Onnea ja iloa tuhatkiloa !!!
----------------------------------------------------------------------------------
Tappi: Sielläpä oli jo hyvän kokoinen vauva masussa !!! Itse olen syntyessäni painanut tuon verran, noh pianhan se teidänkin nyytti syntyy, muutama viikko ja on jo täällä, ellei jo aikaisemminkin. Eli taitaapi olla neljä-yli nelikiloinen vauva teille tulossa. Näitkö yhtään Puksun kasvoja ??
Masuli: Toivottavasti pian vointi kohenee, ja v-käyrä laskee.
(.) Kaikki kute ennenkin. Vauva taitaa nukkua nyt, mutta pian heräilee. Yöt nukkuu hyvin tuolla masussa, hieman liikehtii aamuyöstä, mutta muutoin en tunne mitään. Aamut myöskin rauhallisia, kunnes kello tulee n. 10-11 niin sitten se alkaa, se pepun työntäminen ja muu liikehdintä. ja koko ilta onkin myös samanlaista työntämistä masusta ulos. Jännityksellä odotan, onko tämä masun sf-mitta kasvanut viime viikosta.
Kaikille hyvää tiistaita t. emmi rv-36+
Heips! Eihän sitä kipua taas eilen illalla kauaa kestäny. Tosiaan ihmettelin kun se viiltävä ja polttava kipu tuntui takamuksissa ja nivusissa eniten. Kai se sitten oli supistelua sekin?!? Sen kivun jälkeen supisti kyllä kunnolla ihan itse mahaa, kouristi aivan ja se sattui tuohon navan tienoolle eniten. Voi kun tietäis näistäkin kivuista enemän nii ei tarviis yksinään ihmetellä ja toisilta kyseltä tyhmänä. Nytkin minua viiltää häpyhuulista. En ymmärrä en! :)
Tänään pitäis koittaa vähän siivota ja laitella vauvan tarvikkeita paikoilleen. Onpahan sitten tavarat siellä missä pitääkin kun pikkuinen päättää maailmaan putkahtaa!
Johtuukohan se turvotuksesta vai mistä että silmänaluset on ihan hirmusen isot ja viiruja lähtee kun vanhalla mummolla :D
Noista limoista ootte puhunu... Minulla ei oo minkäänlaisia limoja vaikka kuinka ja paljon yritän niitä pongailla. Ehkä minun paikat ei sitten ole vielä niin auki kuin teillä ja limaa ei pääse vielä valumaan ??!!??
Leivotteko te pakkaseen leivoksia ja ruokia vauvan syntymän jälkeistä elämää varten? Mitä leivotte? Ideoita otan vastaan. Itse olen leiponut yhden piirakan ja kinkkukiusausta pari rasiallista. Mitähän sitä muuta?
Jouhi 35+3
Olen ollut superlaiska kirjoittelija, mutta taustaillut olen joten tiedän mitä teille kuuluu. =) Ihanaa kun moni on jo nyyttinsä saanut ja onnittelut uusimmalle tulokkaalle, Harjun pikkutytölle!
Täällä on kärvistelty räkätaudissa useamman viikon ja nyt on kuuri päällä, josko se yhtään helpottaisi. Kyllä tämän kestää, mutta pelkään hulluna liikkeellä olevaa mahatautia joka on tosi rajua ollut. :( Lapset ovat joutuneet jopa tiputukseen kun ei ole pysynyt mikään sisällä. Meillä ei vielä ole sitä ollut, mutta koko ajan on sellainen odottava tunnelma ja kun esikoinen käy satunnaisesti hoidossa, niin nyt siellä kuulemma on yksi hoitaja juuri jäänyt sen takia pois... Kääk! Meinasin kääntyä ovelta takaisin ja ilmoittaa, ettei tulekaan hoitoon. on vaan niin kova kammo sitä tautia kohtaan kun saan aina oksentaa vähintään sen kymmenen kertaa ja lapsellakin tulee yleensä aika rajuna. Voiiih! Kylläpä tuli vuodatettua, mutta pyörii nyt päällimmäisenä mielessä.
Meille sanottiin pari viikkoa sitten että lähtö synnärille voi koittaa koska tahansa, koska kohdunsuu oli silloin jo sormelle auki, pehmeä ja kaulaa reilu sentti jäljellä. Supistelee ihan kiitettävästi, joten eiköhän ne ole työtään jatkaneet. Mielenkiinnolla odotan milloin se hetki koittaa. Aina aamulla herään ja ajattelen että eipä tullut tänä yönä lähtöä, kun olen jotenkin satavarma, että yöaikaan se lähtö tulee. Niin kävi esikoisestakin. =) Olo on ihan hyvä, vaikka välillä on tiukkojakin päiviä, jolloin ei paljon mitään kärsi tehdä mutta kuuluu asiaan.
Hyvää loppuodotusta kaikille ja on kiva lukea aina iloisia vauvauutisia täältä, kun se muistuttaa että kohta meillekin onnen hetki koittaa!
~ elo-maa 37
kertokaapas viisaammat, että miten sen lapsiveden sitten erottaa tästä kaikesta muusta kosteudesta. jos sitä ei siis lorahda kerralla oikein suurta määrää.
HARJULLE HIRMUSTI ONNEA!!
JOUHI;
Kyllä ne supistuksia on, tia niihin liittyviä ainakin. Ja se viiltävä/pistävä tunne pers-suolen tienoolla on siitä kun vauva tunkee päätään alemmas ja kääntyilee - tuntuu tosi v-mäiseltä, hetken tuntuu ettei voi hievahtaakaan kun viiltää niin pirusti.
Ja alaselän jomotuksesta kysyin eilen polilla, vaikkei masu kovettuisikaan, ne on supistuksia silti..ne vaan kun on jokaisella niin erilaisia. :) Kyllä se siitä..ja btw, ei mullaka mitään tavallisesta poikkeavia limoja ole ollu..
LEANNA;
Kato vaan valmiiks Treen synnärin osote ja sijainti, sinne saa mennä missä sillon sattuu olemaan..pääsisitkö käväsemää lääkärillä tai jossain tarkistuttamassa kohdunsuun tilannetta yms ennen lähtöä? vois vähän rauhottaa kun tietäs onko mitään tapahtunu viime aikoina.
RUUSUNPIIKKI;
Ai teilläki on löytyny zippo :D meillä se oli jostain löydettynä muutama pvä sitte, mutta Puksu tais käyttää siitä kaikki kaasut - tai sit se vaan treenaili..nyt se leikkii lähinnä sukkapuikoilla.
EMMI;
Ei se mokoma tohtori näyttäny profiilia Puksusta, pelkästää takaraivo tais olla kuvissa kun päänympärystä mittaili. Vaikuttaa siltä että tulee yhtä makkarajalkainen ja kätinen lapsonen kun on isänsä ollut syntyessään :) Mies kun oli syntyessään vähän alta 50cm mutta silti 3,6kg..hirrrrmuset makkarat jaloissa :) Ylisöpö.
( . ) Illalla jomotti taas kerran alaselkää ihan kiitettävästi, miten se aina kohdistuu iltaan? Yöllä heräsin vessaan ja koiratki kävi pihalla - ja sen jälkeen se vasta supistelikin! Saakutti että sattu, makasin pitkän aikaa kyljellään sängyssä ja ähisin kun kivisti niin pirusti..en mä siitä löytäny ees mitään " aaltoja" , kunhan sattu..kunnes ne sitte reilun puolen tunnin päästä otti ja katos, aamulla taas jomotti alaselkää ja juili pakaroihin asti. Nyt ei taas mitään.
Kaverit ja sisko enteilee että Puksu syntyy ennen la;ta..ja mä olen ihan 100 varma että saan raahautua sinne ä-polille vasta 12.3 klo 9, ja sitte saavat kyllä käynnistää..muutenhan Puksusta tulee himusen iso!
Joo, mut nyt keräämää koirien lelut lattioilta ja imuroimaan matot, sitte vois lepäillä ja soitella tulisko mutsi jeesaamaa et sais matot ulos ja lattiat pestyä :) jos se auttas Puksuaki ulospäin.
Tappert ja Puksu 38+2
Laita side ja katso että kertyykö sitä vettä siihen lisää. Näin ainakin minua neuvottu jos semmonen tilanne eteen tulee.
RUUSUNPIIKKI;
Jos tulee sitte enempi ni kato se väri, vaaleenpunasta tai vihertävää - ja soittoa synnärille. Jos lorahtelee tasaseen tahtiin ni marssi neuvolaan, niillä on kai jotain tikkuja joilla sen voi kattoa. Joko nyt, joko nyt?
T
Ei minuu peräsuoleen koske vaan ihan näihin kankkuihin ja luihin tuolla sisällä. Viiltää siis koko takamusta. Minuu naurattaa kun sullakii on sukkapuikot :D Soitin neuvolaan joskus pariviikkoa sitten ja sanoin että mikähän mulla on kun tuntuu olevan sukkapuikot virtsaputkessa. Neuvolantäti ihmeissään että sukkapuikot? :D Mitään tulehdusta se ei ollu ja terkka kokeili vauvan päätä ja se tuotti saman tuskan joten vauvan pää joka on todella alhaalla, aiheuttaa sen tuikkimisen. Mistähän lie vauva saanu ne puikot *miettii*
älä nyt, Puksu kun on pölliny jostain sen samanmoisen ziponkin joka Ruusunpiikin muksulallakin on..liekö muotia nappuloiden keskuudessa :) noutanu jostain samalla kun ne kirotut sukkapuikotkin, niillä tuikkaaminen se vasta tuntuuki!
Kyllä ne varmaan samaa sarjaa on ne kankkujen vihlomiset kun muutkin supparit, mulla ainaki alaselän jomotus tekee semmosia " jatkoksia" tonne kankkuihin asti..*mä oon NIIIIN hyvä selittämään näitä että voi pojat!*
T agen..ja nyt ne matot
Enteileekö tää synnytystä että on niiiiin väsynyt ettei jaksaisi nousta ylös sängystä? Aivan kuin kroppa pakottaisi mut makuulle että kohta mennään ja voimia tarvii säästää, en tiedä.
HARJU :) Onnea, onnea :)
Jouhi: Kyllä nuo kuullostaa ihan kohtua kypsyttäviltä jutuilta sulla, voithan soittaa nevuolaan ja käydä tarkistuttamassa tilannetta niin sittenhän tiedät missä mennään ja onko viime kertaan tullut edistystä vai ovatko nuo vielä harmittomia kipuja.. ei tarvitse sitten miettiä ja pähkäillä että mitäs tapahtuu :)
Möhkis: Kokeillut olen Miranaxia, joskus clotamia, ibuprofeenit jne. mutta ongelma on sitten tuo mun vatsa :( Se kun ei kestä tulehduskipulääkkeitä kovin hyvin. Olen kuullut myös että tosi hyvä yhdistelmä on just metopram ja reilu annos (1200mg) buranaa tmv.
Toki mun täytyy lääkärille jutella, harmi kun tuo oma neuvolanlääkäri on niin keltanokka ettei tiedä mistään mitään mutta neurologille sitten menen. Nevuolalääkäri sanoo vain jos asiasta puhuu, että katsotaan sitten JOS tulee..kiva sitten alkaa kovassa kohtauksessa miettimään kun tiedän sata varmasti että se tulee jossain vaiheessa se kohtaus ja kunnolla. Mutta uskallan kyllä sitten ottaa täsmälääkkeen ja kekkuloida maitohommien kanssa. Lähinnä pelkään sitä jatkuvaa, että on useita kohtauksia viikossa..
Nooh, nyt kuitenkin ollut niin ihanaa tämä loppuaika kun ei ole särkenyt yhtään :)
(.) Lonkka jotenkin kramppasi viime yönä, olipa ilkeän tuntuista. Tuo kärttyisyys ja ärtymys on täälläkin aika pinnassa ja johtuu monista asioista, jotenkin tähän kun istahtaa niin tämä on yhdenlainen henkireikä rauhoittaa omaa mieltä. Tosi hermostunut ja ärsytyskynnys..jaa mikä se on..ei sitä taida olla ollenkaan eikä sietokykyä nyt yhtään :/
Lapset pyytää aamiaista :) no on ne saaneet jo aamupalan, sentäs, mutta ilmeisesti haluavat jotain lämmintä syötävää jo, ei auta kuin lähteä keittelemään jotain pikajuttua :)
Sinna 38+
nyt on side laitettu, katsotaan miten käy. mun tuurillani siihen ei pisaraakaan ilmesty. tai jos ilmestyy, niin sit se vasta tiirailu alkaa ja värin analysointi...
joo, täällä on jätkällä käytössä joku puukko ja zippo. mies harrastaa reserviläisjuttuja, ja mä kysyinkin siltä eilen että millä kaikilla varusteilla se on poikansa varustanut tälle ulostulomatkalla. että osaisin edes vähän varautua. väitti, ettei muka mitään olisi matkalle antanut... mutta voiko siihen muka luottaa kun noikin välineet on jotenkin pojalle päätyneet...
tosta " ei omassa sairaalassa" synnyttämisestä. mullekin kehotettiin sinne hautajaisreissulle varautumaan Lappeenrannan sairaalan numeron kanssa. eli sinne olisin voinut mennä jos tää olisi muka päättänyt syntyä oikein ennen laskettua aikaa. (huomaatteko yhtään mitään katkeraa " äänen" sävyä...) eli eiköhän turkulaiset yhtä hyvin voi/saa mennä tampereella synnyttämään jos tarve niin vaatii.
pitäisiköhän mun saada tänään jotain tehtyä... kuivat pyykit nyt ainakin kaappiin. ja sit voisi taas pitkästä aikaa vähän hiplailla pieniä vauvanvaatteita...
tähtönen... Lähinnä siis minun päässä (yläpäässä se tähti, alhaalla jotakin muuta). On tosiaan jokin jutska pistänyt ja tuikkinut aamuyöstä asti tuonne alamahaan vasemmalle puolelle. Ehkä meidän tuleva angstiteini on kaivanut moran esille ja poraa nyt äitiään mahaan. Ai kauheaa, meidän lapsenhan piti olla kiltti ja osata jo syntyessään tärkeimmät käskyt, kuten paikka, istu, maahan jne. :)
HARJU: Onnea, onnea, ihania uutisia!
EMMI: Loistavaa, että meitä nautakarjaa muistuttavia on enemmänkin! Siis loistavaa se, ettei tartte yksin ilmiötä edustaa, siitä en sitten tiedä, miten hienoa on tämmöinen ilmiö ylipäätään havaita... Eihän se kovin mieltä ylentävältä tunnu, kun peilistä möllöttää mansikki vastaan.
JOUHI: Älä välitä, vaikka hölmöjäkin kyselet, tiedän nimittäin tunteen, kun ei älyä mistään mitään näissä asioissa. Sitten sitä huuli pyöreänä miettii vaikka mitä, mm. millaista se valkovuoto onkaan (eihän sitä olekaan lorissut itsestä kuin teini-iästä asti...) ja kaikkea muuta. Kyllä minäkin ihmettelisin ja kovasti, jos takapuoleen koskisi! :)
Omaan mahaan ei kuulu muuta uutta kuin nuo jo alussa mainitut tuikkivat tähdet. Mitä sitten lienevätkään. Muutoin tuntuu möyrintä, ja välillä nukutaan pitkiäkin aikoja (niin, että äippä jo meinaa hermostua).
Hitsi, kun työ olette ärsyttäviä noitten leipomisienne kanssa :) Minen oo leiponu mittään! Pitääkö? Onko pakko? Fiksuahan se olisi, tiedän, mutta kun... kehtuuttaa! Huoh, ehkä jonakin päivänä, jotain.
Nyt tunkee kaksi karvanaamaa syliin (ihania reilun 20 kilon sylikoiria). Pitänee helliä välillä lapsia,
Raisa 37+2
Harjulle onnea neitokaisesta!
Täällä voidaan jo asteen paremmin. Kuume on laskenut ja se on kivaa se, vaikka räkää tulee, kurkku on tulessa ja on huono olo muutenkin.
Mulla piti olla neuvola tänään, mutta se peruuntui, kun täti tajus että mähän olen just vasta käynyt eli oli vähän hölmösti antanut ajan näin lähelle edellistä käyntiä.
Nyt on alkanut masussa tuntumaan tuttu kantapää. Vauva on siis selkä mun vasemmalla kyljellä ja pienet kantapäät tulevat välillä " ulos" oikeasta kyljestä :-). Näin oli esikoisenkin kanssa ja ehdin jo ihmetellä miten päin tämä lapsi on kun ei kantapäitä tunnu. Olin vaan hätäinen...
Tahti on kyllä taas hiipunut ihan olemattomiin. Kävelenkin kuin joku mummo, etenkin tuolla ulkona ;-)
Täällä on ollut kaiken maailman kyselyitä jne. mutta en todellakaan muista mitä. Hehehh. Hyvä palstailija.
Esitietolomakkeen minä olen jättänyt ekassa ultrassa ja toiseen sairaalaan (varmuuden vuoksi) laitetiin nyt edellisellä neuvolakerralla.
Ja Leanna: jos satut kuoriutumaan vaikkapa Tampereella, niin soita vaikka 112 ja kerro missä olet ja mikä tilanne. Kyllä ne ohjaa sut oikeaan laitokseen :-)
Mukavaa päivänjatkoa. Tää menee nyt hakemaan lasta kerhosta (meni sinne ekaa kertaa ja oli ihan intona!).
telma ja masu 35+6
PAKKO oli kommentoida tuohon vauhtiasiaan. Viikonloppuna kävelin kaupungilla miehen kanssa, ja yhtäkkiä ohi pyyhkäisi turkin liepeet lepattaen arviolta 80-vuotias mummeli. Todellisuudessa hänenkään ohitustaan ei voi pyyhkäisyksi kuvata, mutta ohi meni ja vauhdilla meikäläiseen verrattuna! Miestä kuulemma hävetti... :)
Raisa
RAISA JA TELMA;
Tosta vauhdin hurmasta..mun tarttee pukea ajokoiralle takki -10 pakkasella, kun se PALELEE lenkillä kun mä oon niiiin hidas..ja yleensä sille on takki laitettu vasta joskus -25 asteen paikkeilla..reippaalla vauhdilla ei palellu sillonkaan. Mummot painelee ohi rollaattoreillakin ja koira kattelee mua tooodella nolostuneen näkösenä.
Kyllä tää siivoominen voimille käy, normaalitilassa olisin jo imuroinu ja tampannu matot ja varmaan ehtiny pesemään lattianki..nyt on vasta imuroitu ja mattoja läjissä siellä täällä..kukahan ne kantas ulos...ehkä vaan työnnän ne ovesta ja odottelen et mies iltasella ne tamppais.
Toivottavasti on ennettä, että Puksu syntys ens vkolla..miehelle soittivat nimittäin aamulla lomatoimistosta (jossa ei siis tod. ole ylimääräsiä lomittajia, ja lomat yleensä kiven alla) että haluisko mies nyt sitte pitää ens vkonki lomaa!!!?? HUI, nyt sille on sitte varattuna ens vko (paitsi keskiviikko) ja sitte seuraavakin viikko lomaa! Ei oo muuten koskaa pitäny kahta vkoa lomaa putkeen. En kyllä pane yhtään pahakseni apulaista täällä jos Puksutti päättää pantata eikä synnykään vielä. :) hipheii kun olen iloinen..
Tappitaatti
Z; Jep, kuulostaa kovin tutulta tuo sun ennustus. Mä sain meinaan myös eilen illalla postia: Meille syntyisi hänen mukaansa tyttö 12.3 ja enempää lapsia ei näe meillekään. Jänskää.. Olikohan sillä paha päivä..? :D
Esitietolomake me saatiin neuvolasta ja jätettiin se sitten sairaalaan, kun äippäpolilla käytiin. Muutoin niitä pyydeltiin kovasti myös synnärillä, kun tutustumiskäynnillä oltiin. Onhan se ihan hyödyllinen (noin niinkö ajatuksena ainakin), että tietäisivät toisten toiveista etukäteen..
HARJU; Paljon onnea koko perheelle pienestä prinsessasta! :):)
Aivan ihanaa, kun me mammat aletaan saada nyyttejämme pikkuhiljaa kotiin. :)
Yö meni hyvinkin rauhallisesti ja tässä oon ootellu, josko masusta kuuluis viestiä, että siellä ollaan herätty. Kovasti uni tuntuu maittavan. Noh, siellähän ei herätyskelloa ole, joten ei ihme.. :D
Tänään ois tarkoitus leipoa vähän. Ainakin tikrukakun teen, kun anoppia kylään oottelen ja kaik edelliset leipomukset saa pysytellä visusti pakkasessa ja ootella sitä kiireistä vauva-aikaa. :)
Vähän pää jomottelee vielä/taas. Illalla sammuin ko saunalyhty ja uni teki ihan terää. Ei sitä niillä kolmen tunnin yöunilla pitkälle pompita. Mies laittoi mulle aamupalan ja hieroi mun jalkoja 5.30 ennenkö töihin lähti. Aivan ihana herätys. :)
Jollain oli suuri ongelma suonenvetojen kanssa. Mulla ei ole paha, mut jokseenkin huvittaa.. Oikea jalka on se, jossa on pohkeen alareunassa sellai kohta mikä vetelee ihan vaivihkaa pikkasen öisin. Ei siihen kipuun herää eikä mitään, mut sen vaan tuntee aina pissireissuilla tai muuten. Edellisistä oli muistaakseni aivan sairaat kivut ja kun mulla on niitä muutenkin ilman raskautta niin jännä, ettei nyt sitten ole. Hyvä vain. :)
Palstatilaa muillekin..
Papu ja Hermanni 37+4