Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPERTTI: :) Meillä päin nuo otukset sen sijaan ottaa TEKEMISTÄ lenkille mukaan, jos joutuvat miun kanssa lähtemään. Me siis lenkkeillään omalla (kröhm... juuri näin... NAAPURIN) metsäautotiellä, jossa tyttöset juoksee irti, ja nyt niillä on viime viikkoina ollut aina jotain hommaa mukana. Nuorempi yleensä kuljettaa palloa, jolla se leikkii välillä lumikasoissa ja ojissa, ja vanhempi kantaa keppejä, joita voi mammaa odotellessa järsiä. Tietty myös keskenään kisaavat ja kilmuavat. Ei mitään tyhmiä tyttöjä, ei... Niin ja jos hihnassa erehdyn tielle päin niitä viemään, on vanhempi juntannut persauksensa useamman kerran ojanpientareelle ja kieltäytynyt lähtemästä minun mukaan. Ei ilmeisesti vauhti miellytä. :)

Rairai

Vierailija
22/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää noista limoista kommentoida. Ei niitä aina irtoile :) Minulla ei ole kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa näkynyt mitään limoja eikä vesiä. Ei siis kaikilla limatulppakaan irtoa. Kalvotkin on puhkaistu vasta synnärillä jotta synnytys vauhdittuisi. Olisihan se huimaa tällä kertaa kastella lapsivedellä vaikkapa sohva =) *vuorailee mielessään jo sänkyä ja autoa...*

Supistuksista, täällä jo kommentoitiinkin, että voi tosiaan tuntua hyvinkin peräaukon tietämillä. Pää on alhaalla ja painaa samalla peräaukkoa, ihan kuin olisi kakkahätä.

Minulla jokainen supistus ottaa enemmän peräpäähän kuin muualle. Johtunee siitä, että vauvan pää on niin alhaalla.

Mutta nyt on kiire... esikoinen pitää hakea eskarista. Palaan myöhemmin.

Vointeja!

Niin ja onnea pikkuprinsessasta... hmmm... nimi unohtui. Anteeksi dementoituminen.

Z 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun on pakko kehua maaliksia et tää on kyllä iahan pinkka kun kaikki kirjoittaa paljon ja o´n niin mukavia..joissain ketjuissa joihin oon ns. liittynyt, on kuoleman hiljaista ja noissa yleisissä pinoissa tulee helposti ikävää kommenttia kaikesta mitä erehdyt kirjoittamaan..

Harjulle valtavat onnittelut tyttelin johdosta!!!

Sympatiat valvomisen rasituksista kärsineille. Itsellä kostautui myös ne eiliset päiväunoset(joihin en ollut sortunut moneen päivään muuten), enkä saanut oikein unesta kiinni illalla vaik sohvalta siirryin makkariin vasta yhden jälkeen. Hereillä kukuin yli kolmeen ja sit muutaman kerran juoksutti vessassa. Koneelle olisi tehnyt mieli tulla tilittämään yöfiiliksiä ja kirjoittelemaan omaan ¿mietekirjaan¿ salaisuuksia, mut mies nukahti(taas) sohvalle illalla niin en viitsinyt sitä herättää naputuksillani.

Kipuja on täälläkin, mulla ei tosin kauheasti koske luihin, mut masu niin pinkeänä et iho on hellä ja lihaksiin koskee. Voin vaan kuvitella jos potkut tuntuisi siellä kylkiluissa et kuinka kipeetä sitten olisi¿ hui! Otan osaa kaikille jotka siihen vaivaan on törmännyt. Ala masu on kipeänä ja tulee sellaisia viiltäviä pystysuuntaisia vetoja emättimeen¿ ikään kuin siellä olisi joku rengas,jossa kiinni naru ja joku ilkeä nykisis sitä narua masua kohti. Masu myös kovettuu ajottain mut ei tee kipeää se mulla ainakaan vielä.

Limoja tai edes niitä suuria määriä valkovuotoakaan ei ole näkynyt. Tää ei synny varmaan ikinä tää lapsi. Ikuisuus asukki¿. :O

Ruokien pakastamisesta. Mulla on ollut nyt jo kauan tarkoitus aloittaa pakkaseen ruokien tekeminen,mut aikomus tasolla tuo on vielä¿ oon muuttunut niin älyttömän laiskaksi. Pakko sinne on jotain tehdä, mut leipoa en aio. Sanoin jo kaikille et aina oon kaikki vieraat omatekemillä jutuilla kestinnyt, vauvan juuri kotiuduttua en niin tee. Eli saavat itse tuoda kahvileivät. Muuten oon itse siellä kaapilla kokoajan pullaa sulattamassa ja siihen tapaan en tahdo enää takaisin kun siitä kerran olen irti jotenkuten päässyt.

Ennustajalta tuli lopultakin mulle viestiä:

¿Korttieni mukaan odottamasi vauva on poika ja syntyy 3.3.2007. Lisäksi saat pojan heinäkuussa v. 2009 ja tytön heinäkuussa v. 2013.

Terv. Madam Mamma¿ ¿SAAS NÄHDÄ ONKO TUOSSA MITÄÄN PERÄÄ¿ olishan se aika ¿SOPIVA¿ ajoitus, kun miehellä on just ens viikonloppuna jotkut hifi alan maahantuojien messut joissa se on kiinni koko pirun päivän sekä lauantaina et sunnuntaina¿ On tuo kuulemma varoittanut projektin rahoittajia et jos masu käskee niin hän poistuu paikalta¿ =)

Niin lääkärihän arvio 75% varmuudella tulossa olevan tyttövauvan, että ristiin menee nyt nuo jutut.

Itse olin ajatellut hiuksille jotain tehdä tässä loppuviikosta kun ovat ihan kamalat¿ olin varannut huomiselle jo kampaajankin, mut en sitten raaskikaan mennä kun pelkkä tyvien värjäys ja latvojen tasoitus maksaa sen 65¿¿ei mun budjetti nyt siihen riitä. Kaverit on kaukana(osa asuu kaukana ´, osa matkalla Intiassa) tai töissä kiinni niin josko sitä itse yrittäisi jotain taikoa. Menee taatusti mun säkällä ihan pilalle. Täytynee harkita vielä¿ Olis niin kiva olla nättinä sairaala kuvissa.

Jep¿ nyt sattuu niskoihin aika vahvasti¿ kohta se nousee päähänkin se kipu ja valuu päivän mittaan selkälihaksiin, tätä kaavaa se on nyt toistanut jo monta päivää. Ei kiva. No, huomenna saan sen rentoutus/ synnytysvalmennus cd:n jonka äiti mulle tilasi paikkaamaan neuvolan huonoa valmennusta, niin josko saisin sen avulla lihakseni rentoutettua¿ kipu kuulemma huomattavasti pienempi synnytyksessä jos osaa rentouttaa itsensä.

Tekis mieli lähteä kipparille ja ehkä kauppaankin.. vaan tylsää puuhaa on se yksinään. Enkä ketään tunne täältä Keravalta.

Onneks mieli on silti vielä aurinkoinen, ei jaksaiskaan murehtia tai murjottaa. Huomenna mulla onkin sitten viimeinen neuvola Vantaan puolella ja tutustuminen Kättäriin(niin kuin en olisi siellä jo tarpeeksi luurannut, mut totta, en kuitenkaan synnytysosaston puolella, päivystys ja äitipoli on kovin tuttuja).

Masu-mamma 37+2

Vierailija
24/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HARJULLE SUURET VAUVA ONNITTELUT :) !!!

Mä olin laittanut sille madam mammalle postia ja se vastas mulle eilen.Todella tympee viesti oli; Vauva on poika, syntyy 10.3 ja lisää lapsia ei sitten näy tulevaisuudessa.

No sen verran mä uskon et vauva on poika,koska olen jo sen enneunen nähnyt ( uskon siihen kun viimexkin piti paikkaansa),mut tää vauva ei kyl synny 10.3 ja niist tulevista lapsista sen verran,et niit tulee jos on tarkoitus tulla. Ollaan miehen kans sillain sovittu,et annetaan mennä synnytyksen jälkeen ilman mitään ehkäisyä ja sitten sitä tulee raskaax jos on tarkoitus et meille tulis viel lisää lapsia.

Kyl mä voisin viel haluta sen yhden ainaskin lisää, joten kattellaan sitten.

Tappi antoi mulle ajattelemisen aihetta. Tapilla oli ollut sitä selkäsärkyä, ja tappi meinas jos se liittyis suppareihin...ni oliskohan munkin selkäsäryt suppareita?? Ei niit ollu kuin lauantai iltana ja sunnuntaina, ja nyt on selkä taas ihan ok... blondi kattokaas vaivaa taas pientä päätänsä.

Pojan kanssa mulla ei ollut mitään vaivoja eikä suppareita ennen sitä h-hetkeä,joten mietityttää.

Harmaat päivät masentaa mua, eilen oli viel niin keväinen fiilis, ja nyt kaikki on taas niin mälsää..mix telkkarista ei tuu tähän aikaan yhtään mitään katteltavaa? Ja mix mun dvd-tornissa ei oo mitään hyviä leffoja? Mix ja mix.

Hanan

Vierailija
25/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu-mamma: Ymmärrän hyvin millaista sinulla on, minä olen asunut tällä " uudella" paikkakunnalla yli vuoden, enkä tunne täältä oikeastaan ketään vieläkään. Tai ainakaan en tunne sellaisia joiden luo vois mennä kyläilemään tai jotain. Lisäksi asutaan niin kaukana kaikesta (pari kilsaa on lähimpään kauppaan/kirjastoon), että enpä ole viime aikoina uskaltanut yksin sinne lähteä.

Kävin sauvakävelyllä, alamasun paineen tunteesta huolimatta. Vauva on masussa " sätkinyt" koko päivän ja on hieman outo olo, ihan kuin olis joku vanne tuossa rintojen alapuolella :/ Mies tuli äsken kuumeessa kotiin töistä ja jännitykselälä odottelen pojan koulusta saapumista, että onkohan sekin mokoma mennyt sairastumaan, kun viime yön yski aika reippaasti. Siinähän se menis minunkin oleminen kun ois kaks kotona kipeenä,... eipähän tarvis olla yksin :/

Sain sitten ajan kokoarvioonkin ensiviikolle, ois viikkoja silloin jo 39+3!!! Aika hassua, koskapa ensimmäinen syntyi tismalleen samana päivänä (siis viikoissa laskettuna). Jännityksellä nyt sitten odotellaan miten käy.

Mutta pitänee lähteä levähtelemään tuonne yskivän ukon viereen. Mitähän ne laitoksella muuten sanoo jos mies on kipeenä ?

t. punkeli 38+1

Vierailija
26/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin just päiväunilta... Menin sinne labraan palauttaan pissanäytettä heti aamusta ja koska takana oli taas huonosti nukuttu yö (selkään pisti melkein joka asennossa) päätin nukkua kunnon päikkärit, katotaan nyt heräänkö tähän päivään ollenkaan. Pari päivää kestää noi tulokset tulla ja sitten selviää joudunko antibioottikuurille.

Leanna: Aivan varmasti ottavat sinut vastaan TAYS:issa jos sun synnytys käynnistyy teatterireissulla! Katopa yhteystietoja osoitteesta www.pshp.fi. Tässä nyt kuitenkin synnytyspäivystyksen/synnytysvastaanoton nro eli sieltä varmasti sitten antavat ajo-ohjeita yms: 03 311 65942. JOS nyt sattuisi käymään niin että kesken reissun tulee tositilanne!

Löysin papereiden (on muuten kertynyt melkoinen pinkka tota esitettä yms tältä raskauden ajalta!) seasta sellaisen ohjeen, jossa sanotaan että jätä esitietolomake täytettynä neuvolaan 22. raskausviikolla äitiyspoliklinikalle lähetettäväksi... siis voinko olla niin raskausdementoitunut, että en muista täyttäneeni moista?? No, meen neuvolaan siihen verenpainekontrolliin torstaina ja silloin täytyy muistaa kysyä asiasta.

Ai niin, HARJULLE Onnea tyttövauvan johdosta!!

Mä sorruin eilen ostaan hiukan lisää vaatteita vauvalle ja täytyiskin mennä laittaan ne pesuun. Vauvan sänky on muuten vielä mun vanhemmilla, kai se täytyis piakkoin sieltä hakea. Vaunut tuotiin kotiin sunnuntaina ja sitä ennen saatiin mun veljeltä ja sen vaimolta oikein kunnon koulutus niitten käyttöön, onhan niissä jos jonkinlaista vipua mutta ainakin nyt tärkeimmät taidot on hanskassa, kuten kasaaminen autonperään! Joka ilta noita vaunuja tulee hypisteltyä. :)

Despelote, rv 37+2

Vierailija
27/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKOHAN TULEE LÄHTÖ???????

Nyt on supistellut parin tunnin ajan n. 8 min välein......

Kirjoittelinkin tuossa aamutuimaan silmät sikkurassa väärään pinoon. Sain tosiaan Madam Mammalta vastauksen. Ennusti poikaa, jonka siis tiedämme olevan tulossa. Synnytyspäiväksi veikkasi 10.3 (la16.3)

Ja ei kuulema enää jatkossa lapsia.....ja se siis vähän mietityttää me kun oltiin toiveissa vielä saada lapsia mutta eihän tuohon varmaankaan kannata uskoa...vai?

Vierailija
28/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan vain, jos lähtö tulee! :)

Ja kukin uskoo mihin lystää, niinhän se on. Mulle teki yks firman sihteeri kerran ennustuksen ja sanoi, että mä tulen saamaan neljä lasta. Vasta kolmas siis tulossa nyt. Ja madam mamma siis sanoi, että ei näe enää enempää lapsia. Mä nyt otan noi vähän niinkö uteliaisuudesta ja viihdykkeestä. :D Luoja suo mitä luoja suo. Siihen mä uskon vahvasti. :)

Me leivontahullut vaan luullaan, että päästään sitten jotenkin helpommalla, kun vauva-aika koittaa ja pakkasessa on pullaa jos jonkinmoista. Itselläni on muffinseja, pullaa, kuivakakkuja, sämpylöitä ja leipää, taitaa olla jokunen laatikkokin jotain ruokaa vielä. (Niitä siis tulee sieltä kyllä syötyäkin jo..)

Toisaalta sitä kyllä on tämä äippä ainakin niin nopea, että ei kauaa nokka tuhise, kun yhden tikrukakun saan uuniin saakka (oisko 10min), joten kyllä noita leivontoja ehtii tehdä ihan keposeen vaikka millai vaativa vaavi meille tulis. Ei kulu turhan paljon energiaakaan, kun ei kert aikaakaan. :)

Papu

Vierailija
29/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten valivali osioon.

Täällä on tämmönen käänteinen lumikki-juttu meneillään. Päiväpäivältä peilistä katsoo aina vaan hirveemmän näkönen pärstä. Naama on ku kuu ja oon saannu turvotusten ansiosta kaksoisleuan. Nyt sain vielä jonku *itun ihottuman naamaan, niin että näytän siltä ku oisin ajanu parran tylsällä terällä.

Viime yönä nukuin 2 tuntia, koska meidän prinsessa päätti ettei äiti saa mennä mihinkään vierestä klo 01-05. AAH kun on virkeä olo.

Ja *itutus käyrä nousi taas neuvolassa. Siis oikeesti että voi olla raivostuttavaa, kun sanotaan: Eihän tässä enää kauaa mee...JOOJOO.

*kele kun ottaa päähän toi lintujen viserryskin ulkoa. Mikä saakelin viikon luontoääni kisa niillä on meneillään.

Miehellekin oon riehunut, ja kaikki mitä se tekee tai sanoo on persiistä. Kohta se varmaan jättää mut, ku oon tämmönen skitso näppylänaama.

ja rv:t 39+1

Vierailija
30/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuli itkien kotiin, kun oli yskittänyt koko kotimatkan (yli 2km pyörällä). Ei mahtanut opella olla omia lapsia kun oli sairaan lapsen laittanut pyörällä kotiin, vaikka tietää, ettei ihan koulun vieressä asuta. Olis soittanut niin oltais haettu(tai vaikka taksilla ois voinu tulla) kun nyt pitää kuiten lähtee kauppaan, vaikka mies onki aika tokkurainen, kun ei mun potkuroinnista tulis varmaan yhtään mitään kun kauppamatkaan menis sitten tunti jos toinenkin, kun se kauppa on siitä koulusta vielä hieman eteenpäin.

Mutta nyt potilaita hoiteleen ja sinne kauppaan...

t.punkeli *paha mielii lapsen takia* :(

Vierailija
31/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut petriina, aupale, caius, uupu ja harju. Te onnekkaat olette vissiin viimeisimmät jotka saivat vauvan maailmaan. Täällä perässä tullaan toivottavasti pian.

En ole pitkään aikaan kirjoitellu mutta päivittäin luen juttunne ja elän teidän mukana niin hyvissä kuin huonoinakin hetkinä

Täällä on limoista puhuttu ja minäkin voin todeta ettei mitään sellaita ole tullut, eikä ole lorahtanut lapsivesiä. Supistelujakin on joskus ja jouluna. Eli vaikka laskettuaika on 15.3 niin yli voi mennä että hurahtaa. Näin kyllä unen joku aika sitten että vauva syntyi 8.3 mutta eipä mulla ennenkään unet oo totta pitäneet. Eli en ole selvännäkijä juu en ;)

Teille on on aika monelle annettu arvio muksun koosta mutta vaikka vantaalla asustelenkin ei ole ollut ultraa jossa oisi annettu arvio. Neuvolassa arvioi terkkari et vauva on aika pieni vaikka yliajalle menisi. Mahan kasvu kun alku pyräyksen jälkeen alkoi tasottua. Mulla sf 34. Lapsivettä on normaalisti.

Lisäksi moni jännittää synnytystä. Mulla ei ole koko asiasta mitään ajatusta. En pelkää en jännitä enkä ole ajatellut mitään siihen liittyvää. Vaikka olen käyny valmennukset ja synnäriin tutustumiset läpi. Meidän vauva kai hypää pinnasänkyyn ilman työtä =) hah hah tai haikara tuo hänet =)))) No pää asia et laitokselle osaan ajoissa mennä ja siellä on henkilökunta joka hommansa osaa. Siinä sivussa kai se vauva maailmaan syntyy. Ehkä parempi onkin ettei stressaa synnytystä tai ettei jännitä sitä niin paljon.

Te hurjat vielä uskallatte reissata pitkiäkin matkoja. Minä en joulun jälkeen ole 60km pitemälle matkustanut. Ihan neuvolasta sanoivat kun kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmenny ettei sit pitkiä matkoja reissata. Sit jouduttiinkin lepoon ja kanto kieltoon. Nyt sekin poistettiin ja olen touhuillu normaalisti paitti nosteluja teen harkiten. Kolmee ässää on harjoitettu mut ei ole täälä ollut apua. Shoppaus se leljäs uusi ässä on niistä ollut tehokkain joka saa aikaan supisteluja. Mutta ei rahat riitä siihen hommaan. =)

Vauvalle on suurin piirtein kaikki laitettu valmiiksi paitsi petivaatteet pinna sänkyyn. Sairaala kassit on valmiina ihan varmuuden vuoksi. Vaunut haetaan ensi maanantaina. No muutahan sitten ei olekkaan enään tekemättä.

Asuntoa on haettu mutta mitään ei ole kuulunut ja tuskin kuuluu koskaan. Ihan on toivo menny kokonaan!

Omasta navast voin sanoa sen verran että kaikki siis hyvin ja kovasti potkii. Minä saan nukuttu yöt hyvin. 12 tuntia saan nukkua kivuttomasti. Vessassa on pakko käydä kerran tai pari mutta uni tulee silmään heti takas. Päivällä vessassa on ravattava useammin kuin yöllä. Todellakin PALJON useammin. Jopa puolen tunnin välein välillä ja vettä menee kurkusta alas. Syönkin tosi paljon mutta paino laskee silti melkein joka toinen viikko ja nousee joka toinen. Raskauden aikana on tullut vain 6kg. Ihmetyttää kyllä ettei enempää vaikka normaalisti riittää kun kattoo ruokaa tai karkkia niin kilo voi tulla. =) Onneksi nyt saa syödä sitten ihan pelkäämättä.

Mutta nyt täytyy varmaan mennä valmitamaan jotain ruokaa. =) (->ahmatti) Onnellista odotusta teille kaikille ja toivottavasti saadaan pian taas uusia vauva uutisia jostain päin.

Nemotus rv 37+6

Ps. En mäkään oo leipnut mitään valmiikisi. Mutta onneksi kaupassa on paljon hyvää jota voi hake yllättävillekkin vieraille. Tuo valikoima kun on laaja näin nykypäivänä.

Vierailija
32/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei pojan anopille hoitoon, kun tämä pääntykytys ei ota laantuakseen!!! En kauheasti pidä ajatuksesta et anoppi hoitaa meidän poikaa, mutta nyt on pakkotilanne. (Siis anoppihan on ihan jees, mutta poika on todella super kiukkunen aina kun tulee sieltä kotiin!!) Mun äiti lähti tänään reissuun ja eipä nyt ole muutakaan hoitopaikkaa tiedossa. Mä olen aian ihan todella huolisani, kun poika on anopin hoivissa... :/

Mulla oli tänään aamulla viimeinen ultra. No ensiksikin ajat olivat 35 min myöhässä. Mä en tajua et miksi niiden pitää tunkea päällekkäin niitä aikoja?! No tuo 35 min on vielä lyhyt aika, kun Lappeenrannan keskussairaalan äitipolilla ajat ovat myöhässä aina väh. tunnin!!

Kaikki on tuolla masussa ihan hyvin. Harmi kun minä voin niin huonosti!! Lapsivettä oli, mutta se on vähenemään päin. Kohdunkaula oli lyhentynyt 1cm:llä. Nyt se on 3cm...Pissassa oli valkuaiset yhdellä plussalla. Painoa oli tullut melkein kilon verran viime viikosta. Verenpaineet olivat myös nousussa, muttei hälyttävästi. Ne oli 149/80. Sydänkäyrääkin otettiin kymmenisen minuuttia. Aiemmin pulssi on ollut 130-155 välilä. Nyt se pamppaili välillä 190... Hassua!! Hyvännäköinen käyrä kuitenkin oli, kun ei ollut niin monotooninen...

Lääkäri antoi painoarvioksi melkein 3800g. Eli isohko lapsi on taas tulossa... Te voitte vain arvailla minkä mallinen mun maha on, kun sf- mitta oli viime viikolla 33, 5cm ja mahaa ei näy ollenkaan takaa päin!! :)

Lääkäri määräsi mulle myös kahta uutta migreenilääkettä; nenäsumutetta ja sit jotain toista. Eipä tää jomotus vaan ota laantuakseen!! Lääkäri kehoitti kylläkin ihan suosiolla menemään sitten takas sairaalaan, jos näistä lääkkeiden yhteiskäytöstä ole mitään hyötyä. Mutta mä meinasin parahtaa itkuun, kun ei laittanut lähetettä käynnistykseen!!!! Perhana mä sanon... :( Onko siinä mitään järkeä et annetaan taas muksun kasvaa kasvamistaan??? Eihän ne näiden loppuviikkojen aikana enää kehity, ne vaan kasvattaa rasvakudosta. Voi surku!!!

Mä hajoon!!!

Masussa siis voidaan oikein hyvin!! Mutta närästys vaivaa ihan jatkuvasti. Rennie onneksi vielä vähän helpottaa. Toivottavasti sen teho ei nyt ihan kokonaan lopu. Millä mä sit pärjään? Minä kun en saa minkäänlaista mikstuuraa alas...

Minäkin meinasin leipoa tulevia vieraita varten ja tehdä ruokia tuonne pakkaseen. Se kun saataa olla niin hulinaa kahden pienen lapsen kanssa. Tai ei saata, vaan onkin!! Mutta nyt kuitenkin noi suunnitelmat taitavat jäädä unholaan, tän mun päänsäryn takia. Harmi!! No meillä sitten varmaan syödään jotain valmispöperöitä ensimmäiset kuukaudet. YÖK!!

HARJULLE mahdottomasti onnitteluja pikku prinsessan johdosta!! :)

Masuli: Voimia sinne! Minä ymmärrän niin hyvin sinua... Se on tosi inhottavaa, kun kaikki paska kaatuu samaan aikaan niskaan!! No mua ei säre kuin päätä (flunssilta, yrjätaudeilta jne olen säästynyt) ja väsyttää. Mutta silti noistakin on itutuskäyrä ihan maksimissa!!! Toivottavasti sinäkin jo pääsisit pian synnyttämään, niin huolet unohtuu ja onni kukoistaa!! :)

Masu-mamma: Sinullako se kampaaja-aika oli varattuna?? Mene ihmeessä, nyt kun voit vielä hemmotella itseäsi ihan rauhassa!!! Älä suotta ajattele rahaa, vaan omaa hyvinvointiasi. Meilläkin on rahat todella tiukilla, mutta menen kampaajalle lauantaina. Hitto, syödään ensi viikko sitten vaikka kaurapuuroa tai hernekeittoa, jos muuhun ei ole varaa... Kyllä me ollaan pientä rentoutumista vaille!!!

Aika moni oli näköjään " käynyt" vierailulla Madame-Mammalla... Meille hän ennusti, et meidän muksu on poika ja syntyy terveenä, mut pieni kokoisena jo 10. helmikuuta. Eipä näkynyt!! :)

Mutta nyt huilaamaan...

Hanna rv 37+1

Vierailija
33/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks aina niinä päivinä alkaa kolottamaan, kun on hiivatisti ohjelmaa. Olin aamulla käsihoidossa (ei piristänyt) ja sit yritin kävellä Kampissa, paskan marjat että sattu joka askeleella, vielä pitää lähteä viemään poikaa harkkoihin ja otta meidän pikkuriiviö mukaan.

MIKS MULLA SÄRKEE MAHAA KOKOAJAN???? Siis tuntuu, ettei kohtu enää yksinkertaisesti veny, pahin kipu on alamasulla. Kaksinkerroin pitää välillä kulkea. meinasin jo soittaa Kättärille, mutta tiedän että on normaalia ja kuuluu asiaan, joopa.

Anteeks tää omanapainen kirjottelu.

Pitäiskö matkia Helmiksiä. Jokainen keksis aina päivän ekassa viestissä 3 POSITIIVISTA asiaa (ennen kun alkaa marmattaa ;)).

-m- ja Hipu rv 38+6

Vierailija
34/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Puuenkulin lapsukaista..kurja on lapsen lähteä pyörällä koulusta kotiin¿ En tiedä minkä ikäinen on sun lapsi, mut itse otesijaisuuksia työnä tehneenä tiedän et ainakin niissä kouluissa oli pääosin tapana soittaa vanhemmille jos lapsi tuli kipeäksi kesken päivän. Jotkut isommista lapsista sitten halusi ehdottomasti mennä itsekseen kotiin lepäämään. Mut ehkä se ope ei vaan ajatellut sitä matkan pituutta¿ Harmi juttu silti.

Nemotus kirjoitti: ¿Neuvolassa arvioi terkkari et vauva on aika pieni vaikka yliajalle menisi. Mahan kasvu kun alku pyräyksen jälkeen alkoi tasottua. Mulla sf 34. Lapsivettä on normaalisti. ¿

Hmm¿ mulla oli viime viikon neuvolassa (rv 36+4) sf mitta 27cm ja silloin ei enää neuvolatäti kauhistellut yhtään sen pienuutta. Tammikuussahan minä kävin Kättärillä ultrassa kun ei maha sf kasvanut neljään viikkoon yhtään ja oma paino vain laski koko ajan. Huomenna saan tämän viikon tilanteen tietää kun on taas neuvola¿saisi se hiukan mulla vielä kasvaa ettei ihan kääpiövauva tulisi. Ja vaik en yleensä koskaan haluaisi itselleni lisäkiloja niin tällaisena luonnonoikkuna oleminen ei tunnu enää kivalta. Viikot senkun kertyy ja mulla paino yhä alle lähtötilanteen. (Ei saisi valittaa,mut taitaa olla aikamoinen energiarosvo tää meidän ababy kun mulle ei jää mitään.) heh!

Ja Hanna_N: tiedän et nyt pitäisi hemmotella itseään sillä kampaajalla mut oikeesti jos mulla on valittavana laitanko 65¿ kampaajaan vai ruokiin niin ruoka voittaa,minä kun en nälkäisenä jaksa yhtään ponnistella saatikka sitten synnyttää. Meillä ei ole tiukka talous nyt tässä saumassa, meillä on paniikki talous. vanha asunto ei näköjään meinaa myydä itseään jne¿ Mut ei niihin sen tarkemmin nyt kuitenkaan. Eli en mene kampaajalle vaik ihana olisikin. : )

Masu-mamma 37+2

Vierailija
35/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masulilla oli hyvä idea tuo kolme positiivista asiaa/päivä¿

Tänään kait jo jotain oon positiivistakin laittanut,mut kokeilenpas huvikseni saisinko kolme ihkua juttua täyteen nyt..

1)Mies imuroi aamulla ennen töihin lähtöä!!!(ihmeiden aika ei ole ohi, ilman pyytämistä vielä)

2)Päätä ei säre vielä tähän aikaan yhtään niin paljon kuin eilen samaan aikaan.

3)Illalla saan ihanaa meksikolaistyylistä ¿sormiruokaa¿ eli mies tuo kaupasta jotain erikoisia dippailtavia juttuja ja itse teen tulisen kastikkeen ja kasvistikkuja. Maissilastuja jäi yli muuttourakkaillasta eli eiköhän niillä massu täyty. Tunnelmaa luomaan laitetaan kynttilöitä palamaan tuhat ainakin.

Mausmamma

Vierailija
36/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei se mitään...mutsi lähti jo :)

HANAN;

Joo, jos se on semmosta jomotusta alaselässä, joka voi säteillä etupuolelle tai pakaroihin tai ihan mihin vaan, tai olla säteilemättä..niin kyllä se jotain supistelua on. Mä en ole huomannu mitään erityistä aaltoilua, huomaan vaan että jomottaa vaikka kuinka pitkään, ja yllättäen huomaa että nytpä ei taas jomotakaan.

Jotain ne jomot kuitenki oli muutamassa päivässä tehny kun Puksu oli laskeutunu ja kiinnittyny, j akohdunsuu oli jo sormelle auki, vaikkei alle vko sitten ollu mitään noista.

MARTSUPAANIlle tsemppiä jos lähtö nyt koitti :) toivottavasti kaikki menee mallikkaasti!

RAIKKU;

Eikös ne sano että kasvoihin tuleva turvotus enteilee synnytystä..niinkun kaikki muukin mahdollinen. Mulla alkaa tulla kans kasvoja kohden nuo nesteet, sukat jättää rannun nilkkaan, ja sormet tuntuu vähän tönköiltä..ja nyt se hiipii kohti kasvoja. Että ei täällä muutkaan kaunistu - prkle.

HANNA_N;

Ohoh..ei se Puksu sitte ihan jätti taida vielä olla..mulla on sentäs maanantaina ollu jo rv38+1 ja Puksu 3700g, sulla siis vko vähemmin ja 100g enemmin jo. Saisitko lähtettä Lpr:n polille? Mulle kun ehdoteltiin jo että sillon 40+1 vois alkaa käynnistellä jos Puksu vaan kasvaa..lääkärinä oli se Ella Tatti :) kiva nimi. Siellä sain ainaki käsityksen että on turhaa kasvattaa jättiläistä kun sen ulos saaminen on sitte aina riskialttiimpaa.

Ja tiedätkö mitä..mullaki on hassu vatsa, takaa ei huomaa mitään mullakaan, ja sf mitta oli viimevkolla 38cm!! Kohta tarttee kottarit millä tota työnnellä..

( . ) uuuuh..matot on ulkona tampattuna - kiitos mutsin (joka olis voinu häipyä sitte samantien..), lattiat on imuroitu ja pesty, uunissa on tulet ja ruokaa tarttis alkaa vääntää.

Alaselässä tuntuu jotain hyvin hyvin pientä, välillä tuntuu kireeltä koko masu ja aavistuksen kivistää, ei sen kummempaa. Ihan turhaan siis siivosin :( no joo..ehkä oli sen aika. Iltasella käytän vielä tuon ajurin rontin lenkillä, se jos mikä saa aikaan supistusta..mutta sitäkin vaan sen aikaa kun on lenkillä. Alan hiljalleen uskoa ettei tuohon synnytykseen voi mitenkään vaikuttaa, toisena päivänä kävely tekee hurjat supistukset, toisena päivänä ei mitään vaikka miten tallailis..ihan tyhmää.

Taptap, lähtee väsäämää spaghettia ja bolognes-kastiketta

Vierailija
37/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nooo;

1. Mutsi lähti jo pois

2. talo alkaa olla siivottu

3. mutsi ei tuu enää takas vähää aikaa :)

4. ja mies sai sen kahden viikon loman ens maanantaista lähtien!

Riittääkö, kato tuli neljä jo..ei vaan, mulla vähän keittää kun tuo mutsi tulee aina höösäämään kauheesti, ihan kivahan se on mut pieninä annoksina vaan.

T

Vierailija
38/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ku sairastelut on saatu suht kuriin ja elämä palautunut uomiinsa niin eiköhän sitä jotain mullistavaa tapahdu!

Toivottavasti te, rakkaat kanssasisaret, osaisitte edes vähän auttaa... Vaikutatte niin kovin tutuilta kaikki, kun teidän elämää on seurattu lueskellen joka päivä, mie vaan oon teille outo kun en niin ahkera kirjoittelija oo ollu. Jotenki tuntuis vaan nyt ihan luonnolliselta purkaa tuntoja teille...

Tilannetta lyhyesti: Mies sai eilen töitä ja joutuu aloittaan jo huomenna, työajat ma-pe 7-15.30. Lapsiahan täällä pyörii jo 3, tyttö 5v6kk, poika 2v8kk ja tyttö 1v6kk. Vanhimmalla on hoitopaikka jossa ei ole ollut nyt kun mies ollut työttömänä. Päivähoitopaikkaa anottiin tähän lähemmäs eli samaan ku mihin menee syksyllä eskariin ja samalla pojalle hoitopaikkaa, kun olis ihan tervettä jo nähdä ikäisiään kavereita useammin ku pari tuntia kerrallaan kerran-kaks kuussa. No hoitopaikan saa kuulemma ens syksylle! Äitilläkin on loma vasta 2.4. alkaen...

Tänään kävin vimpassa lääkärineuvolassa ja poju on puoleksi poikittain ja puoleksi perä eellä tulossa, pylly siis kello viidessä! Paikat oli pehmenny, kanavaa vajaa sentti jäljellä ja sormelle-parille auki. Lähete lähti äitipolille ja sieltä soittivat että synnytystapa-arvio tehdään samalla kertaa kun käyn pelkopolilla eli ens viikon perjantaina. Painoa on tullu viimisten viikkojen aikana 1,2-1,5 kg/vk mutta muuten hempat sun muut on ollu ihan ok, joten en todellakaan osannu oottaa mitään tavallisuudesta poikkeavaa!

Ongelma on nyt se, että en tiiä yhtään miten päin sieltä synnytään kun kaikissa vaihtoehdoissa on jotain huonoa. Jos leikataan niin miten pärjään kotona 4 lapsen kans yksin kun mies ei voi pitää isyyslomia kun on vasta aloittanu uudessa työssä?! Ja jos yritetään kääntää niin eikös siinäki oo riskejä ja joutuu käymään äitipolilla useammin?

Mie oon nimittäin ihan yksin näiden muksujen kans ilman autoa niin ei haluttais kauheesti tehdä ylimääräsiä reissuja paikallisilla tai tuttujen kyydillä. Anoppikin joutui sairaalaan, äidillä on 3-vuorotyö 30km päässä ja kaverit on vaihtanu paikkakuntaa tai on 3-vuorotöissä tai lomilla matkoilla!

Eli tiedättekö yhtään, että mitä tällainen tilanne ns. aiheuttaa? Siis joutuuko tuon poikkitilan kans ravaamaan polilla, käynnistetäänkö perätilasynnytys ennen la, leikataanko ennen la jos sektioon päädytään, joutuuko käännösyritystä jotenki seuraamaan?

Voi kun joku olisi viisaampi että mitkä on yleensä käytännöt tämmöisissä tapauksissa?!

Terkuin; ahkera taustailija Number4 kera kolmikon ja poikittaisen pojun

Vierailija
39/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kerkesin hehkuttamaan tuossa päivällä kun kirjoitin,kuinka kaikki on omalla kohdalla niin hyvin......ois pitänyt olla hiljaa!

Illalla siinä supisteli aivan mahdottomasti ja poika kääntyili vatsassa,heitti suorastaan volttia. Yöllä olin niin kipeä,siis supisteli kun poika kääntyili....ja ihmettelin että kun suorastaan peräsuolta ihan pakottaa (soriii!!). Nukuin varmaan 2 tuntia koko yönä! Aamulla itkeä tuhersin kun olin alapäästä,tai paremminkin takalistosta niin kipeä.Eikä ollu mitään synnytykseen viittaavaa....vaan sellanen luumun kokonen pukama ilmestyny!!!Ja ulkopuolelle.Voi jessus että on kipeä. Tänäänhän mulla ois neuvola ollu muutenkin ,mutta heti aamusta soitin,että oiskohan sielä lääkäriä joka vois tsiikata.Kipu aivan sietämätön. Eikun heti lääkärille,mars mars.Totesi että puudutetta kehiin ja suppoja ensiksi...jos ei auta ,joudutaan siihen tekemään viilto.....mitähän vielä!!! Nyt kyllä ottaa päähän. Jos jotain hyvää yöllisessä....poika oli kääntynyt perätilastaan oikeinpäin!!!!! Ja painaa nyt jotain suonta siellä ,että siinä kai syy. Mutta millä tämän synnyttää,nytkin ahteri niin kipeä ettei tulisi mieleenkään ruveta punnertamaan! Panadolista ei mitään apua asiaan oo,kylmää oon kokeillu,auttaa hetkeksi,mutta supistelut tulee kaupanpäällisiksi. Oisko kohtalotoveria?? Ja eikun pötkölleen takasi......

Eve ja napero 38+2

Vierailija
40/58 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna!

Kyllä suomenmaassa saa synnyttää vaikka lähimmässä terveyskeskuksessa, jos on reissunpäällä ja kiire tulee.

Reitti ja sisäänkäynti TAYS:n synnärille on muuttunut. Ainakin Teiskontieltä (Lahdentie) ja Hervannan valtaväylältä (Vaasantie) on sinne opasteet. Kannattaa varmaan katsoa Enirosta tarkemmin (Kartat ja reitit, haulla TAYS, Tampere)! Ideaparkistakin (on muuten Lempäälässä) pääsee sinne nopeita teitä pitkin.