Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistoin kylässä kaupan laatikoita, miten kukaan pystyy syömään niitä?!

Vierailija
27.12.2024 |

Ihan sikapahoja.

Lanttulastikko kuivakan rakeista, porkkanalaatikko ei maistunut miltään ja imelletty perunalaatikko oli jäänyt imeltymättä ja suolakin oli kokilta unohtunut. 

Rosolli maistui samalle etikalle ja kinkkukin oli säälittävä hakkeluksesta kasaan puristettu rulla.

Toisille menee vaan läpi kuin väärä raha. Hyi. 

Miksette tee itse, on idioottihelppoa.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupan laatikot tuunaa kermalla laittaa päälle voinokareen ja uuniin, niin ovat parempia kuin ne itsetehdyt.

Vierailija
62/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran ostin myyjäisistä kotitekoista imellettyä perunalaatikkoa. Oli kuin ois soseutettu pelkkää perunaa, ilman mitään mausteita. Kerran tein laatikot itse, oli ok, muttei sen kummempaa kuin kaupan ja kyllä meni aikaa, kun kokonaisista juureksista aloitti. Nyt ostan kaupasta, kaadan kulhoon ja hämmennän sekaan kermaa. Sitten uunivuokaan ja uuniin. Hyvää tulee. Siis porkkana- ja lanttulaatikoista. Kaupan perunalaatikkoon sekaan vähän sulatettua voita ja siirappia ja uuniin. Parempaa kuin tuttujen itsetehdyt.

Kermaa ja sokeria sekaan, niin tulee "parempaa"??? Diabetes tulee, tuskin parempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on innostunut ruoanlaittaja niin tietenkin itsetehty on aina se aito ja oikea. Jos aikaa ja innostusta on rajallisesti niin pitää priorisoida ja silloin voi tehdä huonompiakin ratkaisuja kuin ostaa valmiita laatikoita. Itse tein porkkana- lanttu- ja maksalaatikot ja hyviä tuli mutta kyllä valmiitkin kelpaa. Ei kaikki myöskään graavaa kalaa itse tai tee itse rosollia tai luumuhilloa.

Vierailija
64/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaupan laatikot tuunaa kermalla laittaa päälle voinokareen ja uuniin, niin ovat parempia kuin ne itsetehdyt.

Hyi h****tti. 

Vierailija
65/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaameita. 

Kaupasta saa valmista lanttusosetta ja porkkanasosetta, joista laatikoiden teko itse on naurettavan helppoa. Tulee tosi hyvää, kun itse voi säätää mausteet ja muut sopiviksi. Voi tehdä myös ilman kaiken maailman muunnettuja maissitärkkelyksiä ja muuta sontaa. 

Sekoita ainekset kulhossa, kaada uunivuokaan ja paista. Mikä olisi helpompaa ruuanlaittoa?

Kuka idiootti ostaa jotain valmista lanttusosetta järkyttävällä kilohinnalla kun lanttuja myydään kahden kilon säkissä 1€ kpl?

Jos meinaa astioita sotkea soseeseen joka tapauksessa niin siinä samassa sitä keittää ne lantutkin itse.

Köyhällä on köyhän ongelmat. Jos kerran tai korkeintaan kahdesti vuodessa tekee lanttu- ja porkkanalaatikkoa, niin ihan ilolla maksan kilosta sosetta

Uusavuttomalla on uusavuttoman ongelmat. Toiset osaavat tehdä asioita samanaikaisesti. Vain autistit laskevat minuutteja.

Vierailija
66/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi h****tti. 

Tulee kivasti sydänkohtaus kun "tuunailee" valmisruokia kermalla ja voilla. Kuulostaa todella ällöttävälle. Kalorimääräkin kolminkertaistuu kätevästi. 

Vierailija
67/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt itse lanttu-, porkkana- ja maksalaatikkoa. Tuunaamalla saa parempaa kaupan laatikoista kuin itsetehdyistä.

Vierailija
68/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikaa tehdä "oikeita" laatikoita niin siitä vaan. Ei ole nopea operaatio.

Kerran vuodessa niitä joululaatikoita tehdään. Kyllä ne ehtii tehtä, kun ajoissa alottaa ja pakastaa ne. Sitten aattona lämmitys uunissa.

No, ei poista sitä ongelmaa, että aikaa vaatii. Vai mitä aattelit? Meillä meni jouluaterialla n. 700 g porkkanalaatikkoa ja n. 500 g lanttulaatikkoa, ei kannata nähdä vaivaa valmistaa itse. Syöjiä oli 8.

Valmiita soseita käyttäen aikaa menee noin 5 minuuttia plus paistoaika uunissa, jonka aikana voi vaikka nukkua.

Niin se paistoaika on pari tuntia eli vie aikaa. Miksi voi käyttävalmista sosetta, muttei valmista tuotetta? Pilku

Koska se soseesta itse tehty on ihan älyttömän paljon parempaa. 

Onko kiva syödä jouluna pahaa ruokaa? Saarioisen eineksiä? Minusta ei!

No eipä taas ollutkaan siitä kyse. Voihan sen valmislaatikonkn tuunata mieleisekseen.

Jo edesmennyt äitini teki kaikki laatikot rosollit ja lasimestarin sillit itse ja niitä syötiin pitkälle uuteenvuoteen täysin kyllästymiseen asti. Mulla ei ole sellaista pakkomiellettä.

Kukaan ei kiellä sua tekemästä valmissoseista, mutta älä sano et on "itse tehtyä" kun ei kuitenkaan ole.

Vierailija
69/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syödä jouluna mauttomia eineksiä enkä myöskään tehdä kaikkea alusta asti itse, joten minäkin olen jo kauan ostanut laatkoihin soseet valmiina. Loistava elämää helpottava ja ruuanlaittoa mukavasti nopeuttava tuote!

Jotkut valmiit soseet käyvät mainosti myös keittojen valmistukseen. Kannattaa vaan katsoa, onko niihin lisätty mitään. Joissakin on suolaa valmiiksi, mikä ei ole kiva, ja joissakin on tärkkelystä, mikä ei myöskään ole kiva. Mutta saa niitä ihan pelkkinä soseinakin. 

Vierailija
70/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti huono ruuanlaittaja. 

Vierailija
71/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempaan viestiin viitaten, onko muka joku joka ei tee itse luumuhilloa? Nopea, halpa ja äärimmäisen helppo tehdä itse. Luumuhillosta tulee hyvää kun siihen laittaa kanelia ja madeiraviiniä.

Vierailija
72/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Saarioisten lanttulaatikot ja kippasin ne uunivuokaan. Haarukalla koristelin pinnan ja päälle ripottelin korppujauhoa ja voinokareita, sitten uuniin kuumenemaan. Anoppi kehui kovasti ja sain tenpoints, hän kun luuli minun omiksi tekemiksi.😋

Vierailija
73/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

"Köyhällä on köyhän ongelmat. Jos kerran tai korkeintaan kahdesti vuodessa tekee lanttu- ja porkkanalaatikkoa, niin ihan ilolla maksan kilosta sosetta

Uusavuttomalla on uusavuttoman ongelmat. Toiset osaavat tehdä asioita samanaikaisesti. Vain autistit laskevat minuutteja."

Toiset katsos käy töissä ja tienaa niitä euroja, joilla raaskii ostaa soseet.

Itse en näe eroa siinä, kuka on kuorinut, pilkkonut, keittänyt ja soseuttanut ne lantut ja porkkanat. Se on pelkkää esivalmistelua. Mutta siinä näen eron, kuka tekee soseesta ruuan. Sen vaiheen haluan tehdä itse, jotta saan sellaista kuin haluan. Siitä se ero tulee, ei pilkkomisesta ja soseuttamisesta. 

Vierailija
74/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tehnyt itse lanttu-, porkkana- ja maksalaatikkoa. Tuunaamalla saa parempaa kaupan laatikoista kuin itsetehdyistä.

Ei kyllä pidä paikkaansa, jos ei aivan tunari ole keittiössä. 

Vierailija
75/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on jumalauta ongelmat ap:llä. Älä mene kylään, kun ei kelpaa. Pysy kotonasi. 

Vierailija
76/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa on taas itkun aiheet. Ole syomatta jollei maistu. Suomalaiset on tottuneet liian hyvaan niin maristaan kun on ruokaa joka ei ole ihan justiinsa oman maun mukaista.

Vierailija
77/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan laatikot ovat nykyään tosi hyviä. Ei valituksen sijaa.

Vierailija
78/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin kylässä itsetehtyjä laatikoita, miten kukaan pystyy syömään niitä?!

Vierailija
79/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva on hyvä ja kasvattakoot porkkanansakin itse. Maito varmaan tulee omasta lehmästä kun se muuttuu niin oudoksi kaupasta ostettaessa?

Vierailija
80/157 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuunaat siis Saarioisen makaronilaatikonkin ja se on sun mielestä parempaa kuin itsetehty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä