Maistoin kylässä kaupan laatikoita, miten kukaan pystyy syömään niitä?!
Ihan sikapahoja.
Lanttulastikko kuivakan rakeista, porkkanalaatikko ei maistunut miltään ja imelletty perunalaatikko oli jäänyt imeltymättä ja suolakin oli kokilta unohtunut.
Rosolli maistui samalle etikalle ja kinkkukin oli säälittävä hakkeluksesta kasaan puristettu rulla.
Toisille menee vaan läpi kuin väärä raha. Hyi.
Miksette tee itse, on idioottihelppoa.
Kommentit (157)
Jotkut ei osaa muuta kuin valittaa.
"Idiootti. Myrkynkeittäjä. Ämmänrahju." Oikein ihanaa joulumieltä kaikille, niin itse laatikot tehneille kuin valmiiden ruokien ostajille. Olisi mukavaa jos edes joulun tienoilla käyttäytyisimme ystävällisesti ja ymmärtäisimme erilaisia mielipiteitä ja tapoja. Hyvää tulevaa vuotta!
Olen aina pitänyt kaupan lanttu- ja porkkanalaatikoista sellaisenaan enemmän kuin kotikokkien itsetehdyistä, tai tuunatuista ostolaatikoista. Imellettyä perunalaatikkoa en syö. Vain kaupan laatikoissa on minulle riittävän kevyt ja juureksinen maku ja suutuntuma. Jos niihin on lisätty vähänkään voita tai kermaa, ne menevät ihan pilalle ja muuttuvat öljyisen tunkkaisiksi, raskaiksi ja rasvaisen tuntuisiksi.
Muut tuunatkoot niitä ihan rauhassa jos haluavat. Onneksi kukin voi syödä valintansa mukaan.
Tuon pakastamisen takia luovuttiin valmislaatikoista. Rakenne ja se valuva vesi vaan ällötti ja olen jo 60-vuotias. Nyt makuni myöskin muuttunut että ensi vuonna enemmän kalaa. Kinkkukaan ei maistu.Tilalle karjalanpaisti.
Hyviä ovat .perunalaatikko kaikkein parasta.Kinkku on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt kaupan lanttu- ja porkkanalaatikoista sellaisenaan enemmän kuin kotikokkien itsetehdyistä, tai tuunatuista ostolaatikoista. Imellettyä perunalaatikkoa en syö. Vain kaupan laatikoissa on minulle riittävän kevyt ja juureksinen maku ja suutuntuma. Jos niihin on lisätty vähänkään voita tai kermaa, ne menevät ihan pilalle ja muuttuvat öljyisen tunkkaisiksi, raskaiksi ja rasvaisen tuntuisiksi.
Muut tuunatkoot niitä ihan rauhassa jos haluavat. Onneksi kukin voi syödä valintansa mukaan.
Niin no sitä kun ei koskaan tiedä miten kotikokit valmistaa laatikot, heittävätkö määrät omasta päästään tottumuksen ja arvion mukaan. Itse olen tehnyt huvikseni yhden kerran elämässäni porkkana- ja lanttulaatikon. Tein puolet ohjeesta, Valion ohjeella, ja olivat hyviä. Perunalaatikko meni pipariksi ja on suuritöisempi, joten sitä en enää koskaan edes yritä valmistaa itse, ja voisin hyvin olla joulun ilman perunalaatikkoakin. Tykkään lanttu- ja porkkanalaatikosta ja perunalaatikon voi ostaa valmiina jos tarvitsee. Ihan hyviä muutkin valmislaatikot ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aikaa tehdä "oikeita" laatikoita niin siitä vaan. Ei ole nopea operaatio.
Kerran vuodessa niitä joululaatikoita tehdään. Kyllä ne ehtii tehtä, kun ajoissa alottaa ja pakastaa ne. Sitten aattona lämmitys uunissa.
Juuurihan tuossa haukuttiin kaupan laatikoita näin: Ne on pakastettuja laatikoita. Menevät rakenteeltaan oudoksi. Sen tuntee kyllä.
Aika monet varmaan syö sen ruokalusikallisen kutakin laatikkoa vähän niinkuin pakkopullana kinkun kanssa. Herkut on jotain muuta.
Kai sinä AP myös kasvatit lantut, porkkanat ja lantut itse? En tajua, että joku voi itse tehdä laatikot kaupasta ostetuista kasviksista. Ja teithän laatikot leivinuunissa? Se on AINOA oikea tapa tehdä laatikot. Jos et ole näin toiminut, niin AI KAUHEETA!
Vierailija kirjoitti:
Tuon pakastamisen takia luovuttiin valmislaatikoista. Rakenne ja se valuva vesi vaan ällötti ja olen jo 60-vuotias. Nyt makuni myöskin muuttunut että ensi vuonna enemmän kalaa. Kinkkukaan ei maistu.Tilalle karjalanpaisti.
Minäkään en ymmärrä kinkun suosiota. Uunista tulleena, sinappikuorrutuksena ja sinapin kera se on ok, mutta ei sitä paljoa viitsi syödä. Karjalanpaistin valitsisin minäkin jos jompi kumpi pitäisi valita. Porkkana- ja lanttulaatikko ovat kyllä hyviä.
Nyt ap puhut kyllä ihan roskaa, Saarioisten laatikot ovat herkullisia, tänään hain pelkän porkkanalaatikon lisää koska se on niin maukas!
Älä syö laatikoita, kokeile mieluummin maistaa sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti olet sinä! Laatikoita menee kuitenkin niin vähän, ettei ole mitään järkeä niitä ruveta itse tekemään.
Meillä syödään jouluruokia koko ihana viikko, kahdelta menee yhteensä noin 10 litraa. Eilen valmistin uuden satsin lisää :)
Vaikka söisimmekin vähemmän, tekisin silti itse. Niissä on vähemmän vaivaa kuin monissa arkiruoissa, kuten esimerkiksi lasagnessa.
Ei kai kaikkien tarvitse tehdä ja elää samalla tavalla. Itse teen laatikot jouluksi alusta pitäen itse jos on aikaa, mutta ostan myös valmiita laatikoita. Enempiä mainostamatta erään firman lanttu-ja porkkanalaatikot ovat tosi maukkaita. Joulun jälkeen alennuksessa edullista ruokaa ja vähällä vaivalla. Ihme kunnian kruunun tavoittelua tuo minäolenhyväkunteenkaikenihanitse!
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä AP myös kasvatit lantut, porkkanat ja lantut itse? En tajua, että joku voi itse tehdä laatikot kaupasta ostetuista kasviksista. Ja teithän laatikot leivinuunissa? Se on AINOA oikea tapa tehdä laatikot. Jos et ole näin toiminut, niin AI KAUHEETA!
Koivut, jotka haloiksi hakataan (ei mitään klapeja) on kasvatettava omassa takametsässä ja oman Pollen vetämänä tuotava omasta lumisesta metsästä aisakellojen kilkattaessa. Niillä sitten tuvan (ison) leivinuuni lämmitetään. Siitä se ainoa oikea ja aito joulun mieli ja maku syntyvät. Kaikki muu on surkeaa, köyhää ja väärää. Kerrostalokopperoissa, Tsadissa varsinkaan ei mitään joulua voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö laatikoita, kokeile mieluummin maistaa sisältöä.
Aina näitä puujalkavitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei osaa, ei oo motii, voimavaroja.
Yksin elävä ei vaan viitti!
Ei mene koska ovat pahoja.