Maistoin kylässä kaupan laatikoita, miten kukaan pystyy syömään niitä?!
Ihan sikapahoja.
Lanttulastikko kuivakan rakeista, porkkanalaatikko ei maistunut miltään ja imelletty perunalaatikko oli jäänyt imeltymättä ja suolakin oli kokilta unohtunut.
Rosolli maistui samalle etikalle ja kinkkukin oli säälittävä hakkeluksesta kasaan puristettu rulla.
Toisille menee vaan läpi kuin väärä raha. Hyi.
Miksette tee itse, on idioottihelppoa.
Kommentit (157)
Ehkä perunalaatikko ei ollutkaan imellettyä ja itselläni oli maukas valmis lanttuloota.
Miksi ap menee valmiiseen pöytään ,eikä sitten tajua viedä mennessään itse tehtyjä laatikoita? Ens vuonna olet fiksumpi, viet laatikot mennessäsi jos olet niin laiska, että kuiten valmiiseen pöytään haluat syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aikaa tehdä "oikeita" laatikoita niin siitä vaan. Ei ole nopea operaatio.
Aktiivinen työskentely n 20 min per laatikko.
Tämä. Siitäkin suurin osa ajasta kuluu juuresten kuorimiseen.
Ei ole kovin vaikeaa, kuoria juureksia ja pilkkoa ne kattilaan. Keittää juurekset pehmeiksi ja soseuttaa blenderillä. Heittää mausteet/kerma/kananmuna sekaan ja hämmentää tasaiseksi jonka jälkeen kaataa voideiltuihin vuokiin ja antaa uunin paistaa kypsäksi.
Kustannuksetkin ovat pienet.
Yleensä Saarioisten laatikot on ollut hyviä mutta tänä vuonna pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aikaa tehdä "oikeita" laatikoita niin siitä vaan. Ei ole nopea operaatio.
Kerran vuodessa niitä joululaatikoita tehdään. Kyllä ne ehtii tehtä, kun ajoissa alottaa ja pakastaa ne. Sitten aattona lämmitys uunissa.
No, ei poista sitä ongelmaa, että aikaa vaatii. Vai mitä aattelit? Meillä meni jouluaterialla n. 700 g porkkanalaatikkoa ja n. 500 g lanttulaatikkoa, ei kannata nähdä vaivaa valmistaa itse. Syöjiä oli 8.
Jos olisit osannut tehdä herkullisia laatikoita, olisi syöjät varmaan ottaneet mielellään lisää..
No jouluruoat eivät ole koskaan edustaneet kulinarismin huippua. Niitä syödään, koska jouluna kuuluu syödä kinkkua ja lanttulooraa. Parin päivän päästä rippeet heitetään roskikseen ja perhe tallustaa lähimpään kebabbilaan, kuten normiviikonloppuina.
Saarioisen laatikot on hyviä, voinokareet päälle ja uuniin kypsymään lisää. Esim. lanttulaatikko ei todellakaan ole mitään rakeista tai jauhoista. Mikrossa ei kannata lämmittää.
Älä sössötä pas_kaa. Olen tehnyt itse ja olen syönyt muiden kotoisia itse tehtyjä sekä kaupan ja eipä niis juuri eroa ole. Mitään rakeisia laatikoita en ole ikinä syönyt. En sitten tiedä onko kyse siitä, ettei niitä ole pidetty uunissa riittävän kauan.
Vierailija kirjoitti:
Se on mihin tottuu.
En voisi tottua pahanmakuisiin ruokiin millään. Olen tottunut syömään hyvin ja teen itse esim. laatikot jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
No jouluruoat eivät ole koskaan edustaneet kulinarismin huippua. Niitä syödään, koska jouluna kuuluu syödä kinkkua ja lanttulooraa. Parin päivän päästä rippeet heitetään roskikseen ja perhe tallustaa lähimpään kebabbilaan, kuten normiviikonloppuina.
Puhu vain omasta puolestasi. Meillä tehdään hyvää jouluruokaa, jota syödään n loppiaiseen saakka. Jos loppuu aiemmin pitää ottaa opiksi ja tehdä seuraavana jouluna isompi satsi.
Aivan kaameita.
Kaupasta saa valmista lanttusosetta ja porkkanasosetta, joista laatikoiden teko itse on naurettavan helppoa. Tulee tosi hyvää, kun itse voi säätää mausteet ja muut sopiviksi. Voi tehdä myös ilman kaiken maailman muunnettuja maissitärkkelyksiä ja muuta sontaa.
Sekoita ainekset kulhossa, kaada uunivuokaan ja paista. Mikä olisi helpompaa ruuanlaittoa?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä Saarioisten laatikot on ollut hyviä mutta tänä vuonna pahoja.
Aina ne on olleet pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisen laatikot on hyviä, voinokareet päälle ja uuniin kypsymään lisää. Esim. lanttulaatikko ei todellakaan ole mitään rakeista tai jauhoista. Mikrossa ei kannata lämmittää.
Ootko vilkaissut valmistusaineluetteloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa niitä joululaatikoita tehdään. Kyllä ne ehtii tehtä, kun ajoissa alottaa ja pakastaa ne. Sitten aattona lämmitys uunissa.
No, ei poista sitä ongelmaa, että aikaa vaatii. Vai mitä aattelit? Meillä meni jouluaterialla n. 700 g porkkanalaatikkoa ja n. 500 g lanttulaatikkoa, ei kannata nähdä vaivaa valmistaa itse. Syöjiä oli 8.
Niin kun ne valmiina ostetut einekset tai joululaatikot eivät maistu millekään, eli ovat suorastaan pahoja. Kuka niitä viittii ottaa enemmän kuin ruokalusikallisen ja yrittää sekin kohteliaisuudesta saada jotenkin syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivinen työskentely n 20 min per laatikko.Tämä. Siitäkin suurin osa ajasta kuluu juuresten kuorimiseen.
Ei ole kovin vaikeaa, kuoria juureksia ja pilkkoa ne kattilaan. Keittää juurekset pehmeiksi ja soseuttaa blenderillä. Heittää mausteet/kerma/kananmuna sekaan ja hämmentää tasaiseksi jonka jälkeen kaataa voideiltuihin vuokiin ja antaa uunin paistaa kypsäksi.
Kustannuksetkin ovat pienet.
Juuressoseet voi ostaa valmiina... Ihan samaa kuin itse kuorien, pilkkoen, keittäen ja soseuttaen. Ja kun katsoo mitä ostaa, niin niihin ei ole lisätty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kaameita.
Kaupasta saa valmista lanttusosetta ja porkkanasosetta, joista laatikoiden teko itse on naurettavan helppoa. Tulee tosi hyvää, kun itse voi säätää mausteet ja muut sopiviksi. Voi tehdä myös ilman kaiken maailman muunnettuja maissitärkkelyksiä ja muuta sontaa.
Sekoita ainekset kulhossa, kaada uunivuokaan ja paista. Mikä olisi helpompaa ruuanlaittoa?
Kuka idiootti ostaa jotain valmista lanttusosetta järkyttävällä kilohinnalla kun lanttuja myydään kahden kilon säkissä 1€ kpl?
Jos meinaa astioita sotkea soseeseen joka tapauksessa niin siinä samassa sitä keittää ne lantutkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiita soseita käyttäen aikaa menee noin 5 minuuttia plus paistoaika uunissa, jonka aikana voi vaikka nukkua.
Ne on kyllä vuosien saatossa muuttuneet mauttomaksi. Meillä menee myös niin vähän ettei ole järkeä ruveta tekemään, eikä tule halvemmaksi vaikka moni niin väittää. Kun tarjouksessa saa parhaillaan 3 kpl 5 eurolla, niin ei todellakaan kannata tehdä. Itse porkkana ja lanttu on halpaa, mutta sitten ne kermat, siirapit ja mahdolliset mausteet, jos ei ennestään ole. Riisikin maksaa jotain ja uunin lämmitys lisäksi kun ei ole kuin sähköuuni. En itse ostaisi niitä ollenkaan, mutta miesväki haluaa. Nyt sovittiin, että ensi vuonna tehdään vain yksi porkkanalaatikko ja unohdetaan muut. Viime vuonna tilasin laatikot suoraan tuottajalta ja olihan ne ihan eri maata, mutta tänä vuonna myöhästyin, oli myyty jo loppuun kun näin ilmoituksen ja toisella tietämälläni ei toimitusajat mätsänneet kun töissäkin pitää käydä. Kun vuosi välissä oli ettei ostettu Atriaa eikä Saarioista, niin unohtui miten heikompia ne ovat vs. nuo mitä ostin tuottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit osannut tehdä herkullisia laatikoita, olisi syöjät varmaan ottaneet mielellään lisää..
No ne söi mielummin kaikkea muutakin. Sä vedit varmaan itse pikku kätösin tehdystä lanttulootasta ruokaöverit?