Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat: miten olette ratkaisseet asian, jos toinen teistä on seurallisemoi ja haluaa kyläillä usein ja

Vierailija
26.12.2024 |

toinen teistä viihtyy enemmän kotonaan? Teettekö kompromisseja?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu ratkaistua vaan ero tuli. Minä olin tuo seurallisempi, joka tykkäsi kyläillä ja pyytää ystäviä kylään. Mies halusi olla kotona ja istua nojatuolissa pieruverkkareissa.

Vierailija
2/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään yhdessä sinne minne molemmat haluavat mennä.

Ja kumpikin erikseen muille vierailuille, minne toinen ei halua lähteä.

En tiedä mikä kompromissirstkaisu olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kyläilen ylipäätään, ystäviä nähdään ravintolassa tai kahvilassa ja ilman kumppania. Ymmärrän, että jos olet lapsiperheellinen, niin sitten täytyy noita kimppakyläilyjä harrastaa. Onneksi ei tarvi!!

Vierailija
5/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parisuhteessa on sellainen periaate, ettei toista pakoteta tekemään juttuja mitkä ei tunnu hyvältä. Koskee myös kyläilyjä.

Olemme kaksi erillistä ihmistä, voimme tehdä juttuja myös erillään toisistamme.

Vierailija
6/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapaan ystäviäni yleensä kodin ulkopuolella, harvoin kutsun ketään meille.

Vierailija
7/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin kyläilen ylipäätään, ystäviä nähdään ravintolassa tai kahvilassa ja ilman kumppania. Ymmärrän, että jos olet lapsiperheellinen, niin sitten täytyy noita kimppakyläilyjä harrastaa. Onneksi ei tarvi!!

Mikä juttu on tää "lapsiperheellisten pakko harrastaa kimppakyläilyjä" on?

T. Kolmen pienen lapsen isä

Vierailija
8/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ,,Kolmen pienen lapsen isällä,, ei ole mitään käsitystä sosiaalisesta kanssakäymisestä, suhteiden luomisesta lapsiin, joille on vain plussaa tuntea samanikäisiä, ja aikuisiin, joilla on samantapainen elämäntilanne. Koska hän on MIES, hän ei tajua mitään siitä, miten hyvä on esimerkiksi lapsen sairastaessa saada tukea muilta, koska MIES vain lähtee töihin ja harrastuksiin ja naiselle jää kaikki vastuu selvittää koko ELÄMÄ arkena. 

Vierailija
9/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yksin ja mies jää kotiin. Kätevääkin toisaalta näin, niin mies hoitaa kissan ja koiran. Ei tarvii hommata hoitajaa. 

Kävin yksin myös vanhempieni luona, tai oli lapset tietenkin mukana, mutta mies jäi yleensä aina kotiin, vaikka oltiin vanhemmillani yötäkin, koska asuivat useamman sadan kilometrin päässä. Myös kaikki ulkomaan matkat teet mussa, kuin miehen seurassa, kuten aikuisten lasten, tai liiton porukoitten kanssa. Olen niin tottunut kulkemaan ilman miestä, että en varmaan osaisi edes enää lähteä hänen kanssaan reissuun. 

Mies ei ehkä muutenkaan ole parasta mahdollista seuraa, eli ei haittaa enää (nuorena vähän  haittasi) vaikka ei lähdekään mukaan. 

Vierailija
10/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen käy kavereillaan ja minä (harvemmin) omillani. Ei mitään ongelmia, niin kauan kuin meille ei kutsuta ketään, tai jos kutsutaan niin olen jossain muualla.

Vierailija
11/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla miehen kanssa varmaan juuri koskaan käyty missään kyläpaikassa yhdessä. Kummallakin on omat ystävät. Yhteisiä ystäviä ei ole, vaikka ollaan oltu yhdessä yli 40 vuotta. 

Ei ongelmaa. Mies ei lähtisi mnun ystävien luokse, enkä minä miehen ystävien.  Liikutaan ihan erilaisessa/eri tyyppisessä seurassa kumpikin. 

Vierailija
12/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kaverit

Vierailija
13/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kyläilee yksin paljon. 

Vierailija
14/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tavataan ystävien kanssa toistemme kotona. Ei ketään kiinnosta lähteä enää hälyisiin ravintoloihin tai kahviloihin. 

Vierailija
15/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas asia mitä ei ole koskaan joutunut miettimään - mä käyn siellä missä haluan, samoin puoliso, ehkä yhdessä, ehkä erikseen. Ei meillä ole kaikki yhteistä, esim. perhekuviot ja kaverit, kumpikin sukuloi ja kaveeraa useimmiten tahoillaan. Ja puoliso on se aktiivisempi ja seurallisempi, vanhana joukkuepelaajana isot kaveripiirit. 

Vierailija
16/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen käy kavereillaan ja minä (harvemmin) omillani. Ei mitään ongelmia, niin kauan kuin meille ei kutsuta ketään, tai jos kutsutaan niin olen jossain muualla.

Meillä on kompromissi, että myös kotiin saa kutsua vieraita, mutta ei tietysti yhtenään. 

Vierailija
17/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapaan ystäviäni yleensä kodin ulkopuolella, harvoin kutsun ketään meille.

Lähtökohtaisesti tuo lienee järkevää.

Vierailija
18/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään yhdessä sinne minne molemmat haluavat mennä.

Ja kumpikin erikseen muille vierailuille, minne toinen ei halua lähteä.

En tiedä mikä kompromissirstkaisu olisi?

Tämä. Ei pariskunnan tarvitse mennä joka paikkaan yhdessä.

Vierailija
19/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallakin omat menot ja kumpikin tyytyväisiä.

Vierailija
20/22 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää vierailla ja käydä erilaisissa tilaisuuksissa ja itse olen kotihiiri ja kutsun mieluummin vieraat kotiin, josta taas mies ei tykkää, Kompromissina lähden joskus hänen sukulaisten luo kylään ja sitten minä järjestän illalliskutsuja kavereilleni ja kauemmat sukulaiset ovat tulleet meille yöylään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi