Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen menneisyys hallitsee aina joulua

Vierailija
26.12.2024 |

Mies on menettänyt lapsena vanhempansa joulun aikaan ja tuntuu, että tämä hallitsee edelleen meidän joulua. Tästä on siis aikaa vuosikymmeniä, mutta mies elää edelleen vahvasti tässä tapahtumassa erityisesti joulun aikaan. Enimmäkseenhän se on sitä ettei hänen mielestään oikein mikään ole koskaan hyvin, ei halua tehdä mitään jne. Silloin kun vietettiin joulut erillään niin sujui ihan ok, mutta yhteiset joulut tuntuu itsestäni aika raskailta. Meillä joulu on kuitenkin suht tavallinen, aika rentoa olemista, yhdessäoloa, ulkoilua, esimerkiksi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma takana. 

Vierailija
2/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikki tämä kasaantuu minulle. Mies jollain tavalla syyttää minua siitä, että hänen joulunsa on kurjaa, enkä hänen mielestään ikinä tee oikein, vaikka tekisin mitä. Esimerkiksi eilen illalla hän syyllisti minua siitä, että katselin kivoja siskoni kanssa otettuja joulukuvia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis haluaisit viettää rennon joulun mutta miehellesi joulu on suruaikaa, koska se muistuttaa häntä menetyksestä? Olet täyspaska.

Vierailija
4/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trauma takana. 

Vanhempien kuolema ei välttämättä ole trauma, mutta sitä saa surra. Ap ei tätä hyväksy.

Vierailija
5/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että kaikki tämä kasaantuu minulle. Mies jollain tavalla syyttää minua siitä, että hänen joulunsa on kurjaa, enkä hänen mielestään ikinä tee oikein, vaikka tekisin mitä. Esimerkiksi eilen illalla hän syyllisti minua siitä, että katselin kivoja siskoni kanssa otettuja joulukuvia. Ap

En minäkään haluaisi viettää joulua sinun kanssasi. Sinä et osaa kohdata surevaa, et edes halua osata.

Vierailija
6/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta kuin antaa miehen surra ja sinä teet itsellesi niin hyvän joulun kuin yksinäsi kykenet.

Vierailija
7/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä. Eikö tää jo käsitelty ennen joulua?

Vierailija
8/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä muut joulunvietytäjät ovat täysin viattomia hänen tragediaansa. eivätkä näinollen ansaitse ikävää kohtelua hänen taholtaan joka ainoa joulu elämässään. Vaikka joulu n ostaisi pintaan trauman noon sitten se on aikuisen käsiteltävä muulla tavoin ymmärtäen että joulu on myös muita perheenjäseniä varten.

Vierailija
9/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trauma takana. 

Vanhempien kuolema ei välttämättä ole trauma, mutta sitä saa surra. Ap ei tätä hyväksy.

Totta kai sitä saa surra, mutta mielestäni on kohtuutonta, että minä joudun kestämään kaiken sen, esimerkiksi syyllistämisen siitä, että haluaisin nähdä vanhempiani, sisaruksiani tai muita sukulaisia jouluna. Ei se kai kuitenkaan minun syytäni ole että miehen vanhemmat menehtyi aikoinaan tapaturmaisesti joulun aikaan. Mutta mies käyttäytyy kuin olisi. Ap

Vierailija
10/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne teillä. Kumpikaan ei ole tässä oikeassa tai väärässä. 

Miehellä aktivoituu surulliset muistot ja purkaa ne epäreilusti sinuun. 

Sinulla on oikeus haluta viettää rento normaali joulu. 

Miehen päästä tätä tietysti pitäisi alkaa purkamaan. Hänen trauma ei taida olla käsitelty. 

Vierailija
11/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehensä nainu isolla munalla aktiivisesti ja nyt sitten ei keskiverto tunnu miltään...

Vierailija
12/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi viettää joulua sinun kanssasi. Sinä et osaa kohdata surevaa, et edes halua osata.

Ei suru oikeuta kohtelemaan muita ihmisiä huonosti.

Vierailija
13/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse jouluna suorittaa ja tuskailla, vaan voi ottaa rennosti. 

Vierailija
14/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joulunaika myös nostaa vahvasti ikävää edesmenneitä läheisiäni kohtaan, mutta en kosta sitä kiukuttelemalla muille jouluna.

Vierailija
15/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei miehen vuosikymmeniä sitten tapahtunut vanhempien menetys ole koko jutussa se pääpointti, vaan ylipäätään teidän erilaiset halut viettää joulua.

Vierailija
16/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse jouluna suorittaa ja tuskailla, vaan voi ottaa rennosti. 

En halua suorittaa, vaan ottaa just rennosti. Ap

Vierailija
17/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne teillä. Kumpikaan ei ole tässä oikeassa tai väärässä. 

Miehellä aktivoituu surulliset muistot ja purkaa ne epäreilusti sinuun. 

Sinulla on oikeus haluta viettää rento normaali joulu. 

Miehen päästä tätä tietysti pitäisi alkaa purkamaan. Hänen trauma ei taida olla käsitelty. 

Lettua tarjolle, niin päästää mies purkamaan.

Vierailija
18/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te voitte iloita ja nauttia joulusta vaikka MINUA masentaa? ----> eiks toi oo pikkasen itsekästä?

Vierailija
19/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trauma takana. 

Totta kai sitä saa surra, mutta mielestäni on kohtuutonta, että minä joudun kestämään kaiken sen, esimerkiksi syyllistämisen siitä, että haluaisin nähdä vanhempiani, sisaruksiani tai muita sukulaisia jouluna. Ei se kai kuitenkaan minun syytäni ole että miehen vanhemmat menehtyi aikoinaan tapaturmaisesti joulun aikaan. Mutta mies käyttäytyy kuin olisi. Ap

Ethän sinä kestä miehesi surua. Sinulla itselläsi ei ole vastaavia menetyskokemuksia, joten et tiedä miltä hänestä tuntuu. Jätä hänet ja vietä omanlaisesi joulu jossa kaikki ovat samassa moodissa kuin sinä.

Minulta on kuollut lapsi, ja siksi kieltäydyn sukujouluista joista tiedän että olisin ilonpilaaja, koska en jaksa teeskennellä ettei mitään ole tapahtunut.

Vierailija
20/45 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedin taas aattoiltana huutoparkua ruokapöydässä aikuisten viinilasillisen jälkeen. Nousi niin pintaan muistot kuolleesta koirastani.

av-mamma hesoista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan