Menisittekö töihin 2500 euron bruttopalkalla?
Kommentit (149)
En enää menisi jos työ olisi muutenkin ankeaa.
Jotain mukavaa hommaa voisin tehdä tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.
Junalipun hinta. Päivittäinen työmatka yli 200 km.
Ap
No nyt on kunnon provoilut käynnissä.
Mikä tässä nyt oli niin ihmeellistä?
Ap
Pienemmälläkin brutolla on tullu töitä tehtyä. Kuiten aina vakityö ja pankista sai lainaa. Ihan elämisen arvoista elämää maksella talolainaa. Vaikkei palkasta käteen aina paljoa jää,mutta joskus talosta saa jotain kukkaroon kun tämän myy.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menisin. Ja mieheni menisi lennossa. Mutta kun mitään ei saa. Ikää pian 60, järeä työkokemus, muttei työvoimapula-alalta. Ei pääse mihinkään. Saa peruspäivärahaa käteen noin 600 Euroa. Tässä tilanteessa 2500 olisi bruttona luksusta. Olemme tosi masentuneita tilanteesta. On terve, työkykyinen, kärryillä nykypäivästä jne. Jaksaa kaikenlaista. Ei vaadi kuuta taivaalta. Suostuisi ihan mihin vaan hanttihommaan, kun saisi vähän enemmän rahaa kuin nyt. Mutta kun ei kelpaa edes rakennussiivoojaksi tai mihinkään muuhun kuin ovelta ovelle myyntiin. (johon ei lähde)
Tilanne on masentava ihan oikeasti. Elämme pitkälti minun palkallani. Miehellä on vielä vuosia eläkkeeseen ja nämä vuodet vielä leikkaa sitäkin mukavasti. Ei paljon auta lähes 40 vuotta kestänyt työura, kun edessä on tätä samaa useampi vuosi vielä ja eläke tosiaan jää odotettua pienemmäksi. Mutta sekin on helpotus, kun on sen 65,5-vuotias. Saa edes eläkkeen,
Oppisopimuksella lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Menisin jos ei muuta olisi tarjolla. Parempien aikojen koittaessa hakisin paremmin palkattua paikkaa.
Itse menisin riemusta kiljuen! En ole koskaan saanut yli 2000€ bruttopalkkaa! Minulla koulutus AMK ja teen työtä kirjastossa, palkka noin 1870€...
En. Palkkana tuo olisi ok ja menisin töihin tuolla palkalla. Mutta ongelmana on jos työt tai työkyky loppuvat, niin tuohon palkkaan perustuvat tuet olisivat liian alhaiset elämiseen. Olisi siis oltava korkeampi palkka, jotta kertyy paremmat sosiaalietuudet siltä varalta, että työpaikka ei pysy. Työantaja voi kuitenkin irtisanoa ilman oikeaa syytä.
En menisi. Saisin ansiosidonnaista muutenkin melkein 2000€/kk niin elelisin eka sillä ja sitten vaikka Kelan 700€/kk tuilla ja käyttäisin säästöjä jos tarvitsisi. Mulla menee normaalisti elämiseen kyllä alle 1000€/kk kaikki ekaa niin ihan hyvin säästöjäkin kertynyt. Muuttaisin ehkä halvempaan maahan asumaan.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Saisin ansiosidonnaista muutenkin melkein 2000€/kk niin elelisin eka sillä ja sitten vaikka Kelan 700€/kk tuilla ja käyttäisin säästöjä jos tarvitsisi. Mulla menee normaalisti elämiseen kyllä alle 1000€/kk kaikki ekaa niin ihan hyvin säästöjäkin kertynyt. Muuttaisin ehkä halvempaan maahan asumaan.
Ansiosidonnaisesta maksetaan 25 % veroa ja sitä leikataan jo 2 kk kuluttua. Aika äkkiä on sunkin säästöt käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta maksetaan 25 % veroa ja sitä leikataan jo 2 kk kuluttua. Aika äkkiä on sunkin säästöt käytetty.
Totta. Säästöjä 120k korkotilillä ja sijoituksissa joku 50k. Talo ja auto maksettu. En nyt tietenkään Kelan tuilla + säästöillä varmaan pitkään sit pärjäisi mutta aina voi muuttaa tosiaan halvempaan maahan. Vaikka ruokaan ja juomaan mulla menee 100€/kk eikä mitään maksullisia harrastuksia ole eikä lääkkeitä, niin en nyt tiedä mihin se raha sit menisi. Sähkölaskuun ja vesilaskua joo, mutta ei saunassa tarvitse käydä joka viikko.
Työkyky loppuu kun on liian pitkään liian pienillä tuilla. Tulee kaikenlaista liikunnallista vammaa esim. kävelykyky menee, tulee murtumia, halvaantuu, ei pysty kauaa istumaan, kädet ei toimi jne. ja puutteellisesta, köyhästä ravinnosta johtuen tulee aivosumu, ei pysty keskittymään jne. Lisäksi näkökyky menee, hampaat ja hiukset tippuu päästä, huimaa, huono olo, ei kykene pidettämään pissaa eikä kakkaa, täytyy jatkuvasti ravata vessassa jne.
Niin, että kun ei saa työttömänä käydä kuntosalilla niin ei ole myöskään sitten kävelykykyä, ei saa opiskella mitään niin ei voi pyrkiä parempaan positioonkaan ja ei voi opiskella kun aivot ei toimi eikä edes näe mitään kun ei saa ostaa silmälasejakaan.
Olen vapaaehtoisesti valinnut suurin piirtein tuon suuruisen palkan, koska halusin lasten takia tehdä 75% työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menisin. Ja mieheni menisi lennossa. Mutta kun mitään ei saa. Ikää pian 60, järeä työkokemus, muttei työvoimapula-alalta. Ei pääse mihinkään. Saa peruspäivärahaa käteen noin 600 Euroa. Tässä tilanteessa 2500 olisi bruttona luksusta. Olemme tosi masentuneita tilanteesta. On terve, työkykyinen, kärryillä nykypäivästä jne. Jaksaa kaikenlaista. Ei vaadi kuuta taivaalta. Suostuisi ihan mihin vaan hanttihommaan, kun saisi vähän enemmän rahaa kuin nyt. Mutta kun ei kelpaa edes rakennussiivoojaksi tai mihinkään muuhun kuin ovelta ovelle myyntiin. (johon ei lähde)
Tilanne on masentava ihan oikeasti. Elämme pitkälti minun palkallani. Miehellä on vielä vuosia eläkkeeseen ja nämä vuodet vielä leikkaa sitäkin mukavasti. Ei paljon auta lähes 40 vuotta kestänyt työura, kun edessä on tätä samaa useampi vuosi vielä ja eläke tosiaan jää odotettua pienemmäksi. Mutta sekin on he
Kävelykyky on mennyt kun ei ole saanut työttömänä käydä kuntosalilla eikä ole oikeastaan lihasvoimaa nostaa ketään henkilöäkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti valinnut suurin piirtein tuon suuruisen palkan, koska halusin lasten takia tehdä 75% työaikaa.
Itse olisin alkujaan halunnut opiskella paremman ammatin ja sitä kautta pyrkinyt kokoaikaiseen, vakituiseen parempaan positioon, mutta kun ei ole saanut opiskella niin olen sitten loppuelämän työttömänä=)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin alkujaan halunnut opiskella paremman ammatin ja sitä kautta pyrkinyt kokoaikaiseen, vakituiseen parempaan positioon, mutta kun ei ole saanut opiskella niin olen sitten loppuelämän työttömänä=)
Kyllä muakin harmittaisi jos Suomessa ei saa lupaa opiskella :) Ei oo nyt nallekarkit mennyt tasan
Minä olin töissä 1700 euron bruttopalkalla ja 300 euroa meni bensaan jo. Ne työ loppui, olisin halunnut jakaaa mutta työnantaja ei halunnut nostaa palkkaa. Kaikki kalliistui jotten käteeni ei jäänyt paljon mitään.
"Eikö sinusta? Ajattelitko, että aloituksen 300 euroa työmatkoihin menee julkiseen liikenteeseen? Jos julkisella kulkee, niihin voi ostaa kuukausilipun joka on ihan huomattavasti vähemmän kuin 300e. Yleensä joku 50 - 60 euroa.
Mihin sinun mielestäsi sitten liittyy aloituksen 300 euroa työmatkoihin, jos ei autoon?"
Kyllä se vr:n kuukausilippu maksaa sen 300€ tai enemmänkin, jos matka on 200 km