Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi maksaa treffien kulut tässä tapauksessa?

Vierailija
25.12.2024 |

Kumman teidän mielestänne kuuluu tarjota tässä tapauksessa:

Eräs mies Tinderissä kutsui minut treffeille ja hän ehdotti, että mentäisiin ulos kävelylle. Minä vastasin, että tavataan vaan, mutta minä haluaisin mennä mieluummin kahvilaan, kun en halua palella ulkona kävellessä. Mies suostui tähän ehdotukseen ja ollaan siis ensi viikolle sovittu tapaaminen. 

Pitääkö minun nyt ainakin tarjoutua tarjoamaan hänelle ne kakkukahvit tms, kun se olin nimenomaan minä, joka ehdotin maksullista tekemistä?

Mies on kyllä varsin hyväpalkkaisessa ammatissa, eli hänelläkin on maksukykyä maksaa omat ostokset, mutta toisaalta tuntuu reilulla, että se maksaa joka haluaa mennä kahvilaan, kun toiselle olisi käynyt myös ilmainen aktiviteetti kuten kävely.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet yksin kakkukahveille, jotka maksat itse ja mies menee homotreffeille jonkun miehen kanssa.

Juuri näin. Jos nainen maksaa itse niin menee itsekseen tai tyttökaveriensa kanssa.

Vierailija
22/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen käynyt ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa ja näistä treffeistä oli 1 brunssilla, kolme kahvilassa, kaksi lounaalla, kaksi kävelyllä ja loput eli 26 illallista ravintolassa. Ravintolaillallisella neljä miestä halusi tarjota minulle ja kerran lounaalla mies halusi tarjota minulle. Noilla muilla treffeillä yhtä lukuunottamatta molemmat maksoivat vain omat safkansa ja yhden kerran minä tarjosin miehelle.

Eli sanoisin, että aika harva mies haluaa tarjota ensitreffeillä. Ja noista mun treffikumppaneista ehkä kahta lukuunottamatta kaikki tienasivat varsin hyvissä ammateissa, eli maksukykyä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on vähänkään omaa herrasmiehen piirteitä, niin hän oma-aloitteisesti tarjoutuu maksamaan teidän molempien juomsiet ja syömiset, jps ei muuta niin sanotaanko nyt vaikka ihan vain Joulun kunniaksi.  - Mies, joka nostaisi tästä äläkän ja alkaisi vinkumaan jotain tasa-arvosta olis varma merkki siitä, että jonkun toisen miehen (tai naisen) kanssa kannattaa treffailla ensivuoden puolella. Tietysti voitte jos luontebasti onnistuu maksaa kumpainenkin myös omanne. Mutta pointti nyt vain oli, että vinkuminen tällaisesta asiasta on aika raskasta kuultavaa. Tai kuittailu siitä, että toinen on lokki, jos antaa tosien tarjota, joskus treffeillä iman, että kertosi samalla, että miten korvaa tarjoamsiet myöhemmin. 

Sinkkumies

Naisen kuuluukin lokkeilla suhteessa. Jos mies pitää tätä ongelmana niin tapailkoot toisia miehiä - heilläkin on reiät mihin laittaa spermaa ja heidän kansasan tiomii 50/50. Nainen sen sijaan tarvitsee suojaa ja turvaa, sekä hyvinvointia, jotta voi keskittyä raskauteen, imetykseen ja lastenhoitoon. Ai mies ei halua tätä? No mitä ihmettä hän sitten naisia jahtaa - ruikkikoot muita miehiä hanuriin ja kurkkuun vuorotellen

Vierailija
24/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa. Ainakin minä maksaisin. Eri asia jos nainen vaatii itse saada maksaa. 

Toki jos on etukäteen tiedossa että mies on tilanteessa rahaton ja naisella varaa maksaa niin silloin nainen maksaa ehdottamansa kustannuksia aiheuttavan toiminnan.

M59+

Vierailija
25/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen käynyt ensitreffeillä 34 eri miehen kanssa ja näistä treffeistä oli 1 brunssilla, kolme kahvilassa, kaksi lounaalla, kaksi kävelyllä ja loput eli 26 illallista ravintolassa. Ravintolaillallisella neljä miestä halusi tarjota minulle ja kerran lounaalla mies halusi tarjota minulle. Noilla muilla treffeillä yhtä lukuunottamatta molemmat maksoivat vain omat safkansa ja yhden kerran minä tarjosin miehelle.

Eli sanoisin, että aika harva mies haluaa tarjota ensitreffeillä. Ja noista mun treffikumppaneista ehkä kahta lukuunottamatta kaikki tienasivat varsin hyvissä ammateissa, eli maksukykyä oli.

Kannattaisi selvittää etukäteen, tarjoaako mies vai ei. Alennat itsesi jos maksat itse hyvin tienaavan miehen seurassa - vai oletko kenties itsekin transsukupuolinen?

Vierailija
26/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Mies maksaa aina, sillä mies ei synnytä ja imetä. 

Mikäs perustelu tuo on?

Vierailija
27/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnnon talvivaatteet, niin ei tarvitse palella ulkona. Eihän ens viikolle ole edes luvattu mitään pakkasia. 

Minusta treffeillä molemmat maksaa oman osuutensa. Tosin voithan sinä ystävällisesti tarjoutua maksajaksi. 

Vierailija
28/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa treffeillä. Piste.

Ei ole mitään "siinä tapauksessa", eikä "tässä tapauksessa".

Jos nainen välttämättä haluaa emansipaatiosyistä maksaa itse omansa, niin asiasta ei kuitenkaan pidä tehdä teatteria.

Vierailija
29/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, ei tarvitse lukea otsikkoa pidemmälle

Vierailija
30/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa. Ainakin minä maksaisin. Eri asia jos nainen vaatii itse saada maksaa. 

Toki jos on etukäteen tiedossa että mies on tilanteessa rahaton ja naisella varaa maksaa niin silloin nainen maksaa ehdottamansa kustannuksia aiheuttavan toiminnan.

M59+

Miksi nainen lähtisi ikinä treffeille varattoman miehen kanssa? Naisen poikalapsi on vähän aikaa varaton, mutta aikuista varatonat tapailee vain sosiaailviranomainen ja te-täti.

Vierailija
31/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa treffeillä. Piste.

Ei ole mitään "siinä tapauksessa", eikä "tässä tapauksessa".

Jos nainen välttämättä haluaa emansipaatiosyistä maksaa itse omansa, niin asiasta ei kuitenkaan pidä tehdä teatteria.

Jos nainen vaatii maksaa itse, se tarkoittaa käytännössä: "en pidä sinua potentiaalisena kumppanina/miehenä, vaan neitinä/prinsessana". Käytännössä siis suuri loukkaus ja häpeä miehelle, jos nainen maksaa itse.

Vierailija
32/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Mies maksaa aina, sillä mies ei synnytä ja imetä. 

Mikäs perustelu tuo on?

Pariutuminen perustuu sukupuolisuhteeseen, missä mies siittää ja nainen on raskaana, synnyttää, imettää ja hoitaa lapsia. Mies huolehtii tällä aikaa perheen taloudesta ja yhteiskunnallisista suhteista poislukien lapsen asiat. Jos ei halua hedelmällistä eli synnyttävää ja imettävää naista, voi jättää naiset rauhaan ihan kaikkinensa ja tapailla muita miehiä

Vierailija
33/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa treffit Ikeaan, Biltemaan tai K-Rautaan. Sieltä saa pullakahvit yhdellä eurolla. Tuo hinta on juuri ja juuri kipurajalla.

Vierailija
34/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailu on amerikkalaisten hömpötystä. Ei kuulu meidän kulttuuriimme.

Vierailija
35/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi selvittää etukäteen, tarjoaako mies vai ei. Alennat itsesi jos maksat itse hyvin tienaavan miehen seurassa 

Miten sen voi selvittää etukäteen ? Ei kai kukaan järkevä ihminen kysy ennen treffejä: "aiotko sä tarjota minulle vai et?"

Vierailija
36/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kuuluu maksaa molempien virvokkeet tuossa tilanteessa. Mies ehdotti sen takia kävelytreffejä, koska se ei maksa mitään.

Jos mie ehdottaa kävelytreffejä, häntä voi lempeästi ohjata sosiaalitoimen pariin tai vaihtoehtoisesti blokata välittömästi. Kyseessä eivät ole "treffit" vaan mies etsii toimeentulomahdollisuuksia. Hedelmällinen nainen ei ole siittäjälle toimeentulomahdollisuus, vaan sijoitus. Miehellä on pahasti häikkää päässä, jos ei ymmärrä sukupuoltaan ja naisen sukupuolta

Vierailija
37/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harva nainen haluaa treffailla tahatonta miestä.  Minä ainakin peruisin treffit jos mies kertoisi olevansa pa

Vierailija
38/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja tarjoutuu maksamaan. Jos toinen haluaakin maksaa koko summan tai oman osuutensa, niin teette sitten niin. Ei jostain ensimmäisestä kahvilatapaamisesta kannata tehdä vaikeaa tai vetää jotain syviä analyysejä. 

Vierailija
39/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi selvittää etukäteen, tarjoaako mies vai ei. Alennat itsesi jos maksat itse hyvin tienaavan miehen seurassa 

Miten sen voi selvittää etukäteen ? Ei kai kukaan järkevä ihminen kysy ennen treffejä: "aiotko sä tarjota minulle vai et?"

Jos sinulla on epäilys siitä, ettei mies maksa, niin kysy ihmeessä. Voit sanoa vaikka, että olet joutunut vähän kummallisille treffeille aiemmin ja varmistat etukäteen, mikä on hänen näkemyksensä. Jos mies kakoo vähääkään tai vastauksessa on jotani muuta epämääräistä, niin parempi jättää väliin kokonaan. Normaali ja kunniallinen mies hoitaa kulut ja huolehtii siitä, ettei hänen naisensa tai treffikumppaninsa tarvitse edes miettiä moista

Vierailija
40/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin naiselle, että tilaa itsellesi mitä haluat omalla rahallasi. Itse en tilaisi mitään kahvilasta ja menisin sinne tilaamatta mitään. Fiksu ihminen taklaa inflaatiota ja ei tilaa kahvilasta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi