Eipä taas kiitoksen kiitosta lahjoista
Kommentit (89)
Luoja, että nämä kiitoksen haluavat ovat rasittavia. Jos lahjaa ei ole valmis ilman kiitosta antamaan, ei kannata antaa ollenkaan. Itse ainakin annan lahjan koska itse haluan, enkä kiitoksen vuoksi.
En osta lahjoja kiitosten vuoksi vaan antamisen ilosta enkä tarvitse kiitoksia vaan joulupukki saakoon ne. Niin aikuisilta kuin lapsiltakin. Ostinpa itsellekin lahjoja ja yhtä lailla kiitollinen "joulupukkia" kohtaan kun oli varaa ne hankkia.
Lahjat ja lahjojen arvo vähenee joka joulu, jos ei millään tavalla kiitetä, edes vanhemmat voisivat vaivautua.
Kyllä siinä tulee mieleen, että meniköhän lahja perille, jos ei tule viestiä siitä lähettäjälle vaikkapa kiitoksen muodossa.
Minä kyllä pohdin noin kun lähetin kummilapselle kalliin kultakorun rippilahjaksi. Ei tullut viestiä, että kiitti tuli perille. Ei rippikuvaa tullut, ei mitään mainintaa myöhemminkään.
Toinen aate tuli, että oliko se itsestäänselvyys. No ylppärilahjan jälkeen en sitten ole lahjonut sen koommin.
Vierailija kirjoitti:
En osta lahjoja kiitosten vuoksi vaan antamisen ilosta enkä tarvitse kiitoksia vaan joulupukki saakoon ne. Niin aikuisilta kuin lapsiltakin. Ostinpa itsellekin lahjoja ja yhtä lailla kiitollinen "joulupukkia" kohtaan kun oli varaa ne hankkia.
Kiittäminen lahjasta kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Samoin kuin kiittäminen tarjotusta ateriasta esimerkiksi tai saadusta avusta tai kyydistä.
Hyviä tapoja ei näköjään enää opeteta. Taantuminen luolaihmisen tasolle on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on kiittää lahjasta? Kaikki normaalijärkiset ihmiset ovat kiitollisia lahjasta. Yhtä paljon järkeä kuin tuomita esim. väkivaltainen teko.
Käytöstavat !
Sekö on hyvää käytöstä kiittää itsestäänselvyydestä?
Mistä itsestäänselvyydestä? Joku ne lahjat valitsee, maksaa ja toimittaa perille saajalle.
Vierailija kirjoitti:
Luoja, että nämä kiitoksen haluavat ovat rasittavia. Jos lahjaa ei ole valmis ilman kiitosta antamaan, ei kannata antaa ollenkaan. Itse ainakin annan lahjan koska itse haluan, enkä kiitoksen vuoksi.
Et varmaan itsekään kiitä, kun saat lahjan. Miksi et? Onko se nöyrtymistä?
Tapoihin kuuluu kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat !
Mistä itsestäänselvyydestä? Joku ne lahjat valitsee, maksaa ja toimittaa perille saajalle.
Siitä itsestäänselvyydestä, että on kiitollinen lahjasta. Tottakai lähes kaikki on kiitollisia lahjasta, kiitos on turha.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kans yli 500€ lasten lahjoihin, ei kiitosta, ei edes hyvää joulua viestiä. ilmeisesti ex vsimo kieltäny laittamasta.
Sama toistunut jo monena juoluna. Menee lompakko kiiinni nyt.
Olisit kasvattanut lapsesi paremmin.
Minä kiitän ovenavauksestakin. Kiitän myös esmes hyvistä ja sujuvista kaupoista, kun olen tehnyt ostoksen yksityiseltä netissä.
Kiitän puolisoani, kun hän tuo pyytämäni ostokset kauppareissullaan. Kiitän kun hän hoitaa tiskit. Tulla tavalla se motivaatio pysyy siinä tekemisessä ja lahjan antamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan itsekään kiitä, kun saat lahjan. Miksi et? Onko se nöyrtymistä?
Tapoihin kuuluu kiittää.
Kiitän, kun saan lahjan ojennettuna, lähinnä vain, jotta antaja tuntisi olonsa hyväksi. Etänä saatuna lahjoja en kiitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän ovenavauksestakin. Kiitän myös esmes hyvistä ja sujuvista kaupoista, kun olen tehnyt ostoksen yksityiseltä netissä.
Kiitän puolisoani, kun hän tuo pyytämäni ostokset kauppareissullaan. Kiitän kun hän hoitaa tiskit. Tulla tavalla se motivaatio pysyy siinä tekemisessä ja lahjan antamisessa.
Eli kiität tulevien lahjojen toivossa?
Joululahjoihin en ikinä laita antajan ( omaa) nimeäni.
Pitääkö kiittää jos puolin ja toisin on toimitettu lahjat? Joidenkin tuttavien kanssa laitetaan joulukortit, ja sitten ne tuttavat laittaa viestin ja kiittää siitä kortista... ja sitten kiitellään ja toivotellaan jouluja vielä viestilläkin. Sitä en ihan ymmärrä, kun pointti on nimenomaan toivottaa ne joulut sillä kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kiittää jos puolin ja toisin on toimitettu lahjat? Joidenkin tuttavien kanssa laitetaan joulukortit, ja sitten ne tuttavat laittaa viestin ja kiittää siitä kortista... ja sitten kiitellään ja toivotellaan jouluja vielä viestilläkin. Sitä en ihan ymmärrä, kun pointti on nimenomaan toivottaa ne joulut sillä kortilla.
Muistathan kiittää kiitoksesta. Muuten kiittäjä pillastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat !
Siitä itsestäänselvyydestä, että on kiitollinen lahjasta. Tottakai lähes kaikki on kiitollisia lahjasta, kiitos on turha.
Moukka se on, joka ei kiittää osaa. Turhanpäiväistä sellaiselle antaa mitään.
Ihan tosissasiko kysyt tälläista??