Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kannustaa menettämään luottotiedot jotta saa täyden perustoimeentulotuen...Mulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa enää

Vierailija
25.12.2024 |

Oikaisuvaatimuksen sain takaisin hylättynä, ja siinä luki näin:

"Hakijalla on velvollisuus osoittaa, että hän on käyttänyt kaikki käytettävissään olevat keinot edullisemman asunnon saamiseksi. Määräaikaa ei ole tarkoitettu pidennettäväksi määräämättömäksi ajaksi, vaan Kela voi arvioida millainen lisäaika olisi kohtuullista antaa.

Kelan ratkaisukäytännön mukaan erityisiä vaikeuksia löytää edullisempi asunto ovat esimerkiksi kunnan heikko asuntotilanne, tai se, että toimeentulotuen hakijalla ei ole luottotietoja."

Eli jos ei oo luottotietoja, niin se vertautuu samaan kuin että jos kunnassa ei olisi asuntoja tarjolla. Olen hakenut aktiivisesti asuntoja ja todistanut sen kelalle heidän ohjeistuksensa mukaisesti, mutta silti he ovat tukea leikanneet 180e/kk, ja se on mudostanut täysin kestämättömän tilanteen.

Luottotietojen menetys näyttää olevan mun ainoa vaihtoehto saada täysi toimeentulotuki.

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee jotain, mistä pääsee varmasti ja pian tiilenpäitä lukemaan. On sitten samalla asuntokuvio ratkaistu ja on silleen selvät sävelet sen suhteen vähäksi aikaa, vuosiksi. Tosin vankilat ovat nykyään niin täynnä, että siellä on mahdoton saada omaa rauhallista selliä. Siellä lusii muitakin samassa kopissa ja sitten nukut yösi huonosti, toinen silmä koko ajan auki. Mitä kaikkea voikin käydä, jos sellikaveriksi valikoituu musta mies?

Ei se musta mies ole mikään uhka, jos hän identifioituu naiseksi.

Vierailija
22/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt sitten ruikutat tällä tavalla kun ei muuten mitään hirveän positiivista vastakaikua sulle tule? Eipä tule tälläkään tavalla. Haet aktiivisesti sitä halvempaa asuntoa ja osoitat sen kelalle että olet näin toiminut. Samalla haet myös yhtä aktiivisesti töitä sekä selvität mahdollisuutesi palkkatukeen ja palkkatukityöhön. Paikkakunnan ruokajakelut voivat hieman auttaa että saat edes muutamaksi päiväksi jotain syötävää ja hyvin edullisista aineksista saa tehtyä esim. vaikka lihapullia tai tonnikalapastaa millä pysyt hengissä muutaman päivän. Todennäköisesti sinä nimenomaan et ole tehnyt kaikkea vaadittua juuri kuten vaaditaan joten siksi kela on kanssasi tiukkana. 

Olen hakenut aktiivisesti halvempaa asuntoa ja sen kelalle todistanut heidän ohjeistuksensa mukaisesti. Silti päättivät leikata. Olet väärässä

ap

Enpä taida olla väärässä lainkaan enkä usko sinun tehneet yhtään mitään muuta kuin narisseen täällä kuin vanha sarana konsanaan sen velvollisuuksiesi epätoivoisen välttelyn ohella. Kela on syystäkin kanssasi tiukka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee jotain, mistä pääsee varmasti ja pian tiilenpäitä lukemaan. On sitten samalla asuntokuvio ratkaistu ja on silleen selvät sävelet sen suhteen vähäksi aikaa, vuosiksi. Tosin vankilat ovat nykyään niin täynnä, että siellä on mahdoton saada omaa rauhallista selliä. Siellä lusii muitakin samassa kopissa ja sitten nukut yösi huonosti, toinen silmä koko ajan auki. Mitä kaikkea voikin käydä, jos sellikaveriksi valikoituu musta mies?

Jostain syystä mustilla on vähemmän tämäntyyppisiä kotkotuksia.

Vierailija
24/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuten kysytty, että mitä kaikkea voikin käydä, jos sellikaveriksi valikoituu musta mies, niin se että hän identifoituu naiseksi. 

Vierailija
25/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs vaihtoehto että tekisi vaikka TÖITÄ sen verran että yienaisi esim. 500€? Poimisi kesällä marjoja, keväällä kuusen kerkkiä ja syksyllä vaikka sieniä. Ihan hirveetä ponnistelua ei tarvita 6000€:n vuosi tienesteihin ja tuo on ihan verotonta tuloa.

Sen työn pitäisi ensinnäkin olla pimeää tuloa, käteisellä. Tässä ei nyt ole ollut sellaista tarjolla, vaikka olen yrittänyt etsiäkin. Autoa ei ole että marjoja pääsisi keräämään, ja sitä paitsi tässä pitää odottaa joku 7kk ennen kuin niitä taas on metsissä

ap

Tee tekoälyllä muutama alastonkuva, ja ala rakkaushuijaamaan miehiä netissä, miehiin menee niin törkeän helpolla kaikki läpi. Kiinnijäämisen minimoimiseksi valitse miehiä mielellään eri maista

Vierailija
26/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt sitten ruikutat tällä tavalla kun ei muuten mitään hirveän positiivista vastakaikua sulle tule? Eipä tule tälläkään tavalla. Haet aktiivisesti sitä halvempaa asuntoa ja osoitat sen kelalle että olet näin toiminut. Samalla haet myös yhtä aktiivisesti töitä sekä selvität mahdollisuutesi palkkatukeen ja palkkatukityöhön. Paikkakunnan ruokajakelut voivat hieman auttaa että saat edes muutamaksi päiväksi jotain syötävää ja hyvin edullisista aineksista saa tehtyä esim. vaikka lihapullia tai tonnikalapastaa millä pysyt hengissä muutaman päivän. Todennäköisesti sinä nimenomaan et ole tehnyt kaikkea vaadittua juuri kuten vaaditaan joten siksi kela on kanssasi tiukkana. 

Olen hakenut aktiivisesti halvempaa asuntoa ja sen kelalle todistanut heidän ohjeistuksensa mukaisesti. Silti päättivät leikata. Olet väärässä<

Olen hakenut asuntoa Kelan ohjeistuksen mukaisesti, ja tämän on etuuskäsittelijäkin puhelimessa myöntänyt.

ap 

Vierailija
27/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut aktiivisesti halvempaa asuntoa ja sen kelalle todistanut heidän ohjeistuksensa mukais

Höpönpöpö. 

Vierailija
28/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moista kuullut koskaan. Mut itellä o menny luottotiedot kauan sitten, enkä tiedä, onks ne jo palautettu......tuskin. Kuulostaapa hassulta. Ja mä en saa täyttä tukea ollenkaan ! Vaik oon hakenut useaan kertaan.....koskaan en ole saanut ! Nyt, kun taitaa olla viety etuuksista taas liikaa........hyvä, ku se pakollinen 20 €/VK tulee käyttö rahaa......ja monta sataa euroa laskuja on vieläkin maksamatta, vaikka mulle sanottiin, et olen velaton täs jokunen vuosi sitten. Ja uusia vaan kertyy lisää koko ajan.........olen paljon köyhyysrajan alapuolella. Tämä ei ole oikein. 

Vierailija
29/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaako olla tollanen köyhä paska.

Vierailija
30/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan yksi ihminen täällä vähemmän, oon varmaan pian kuollut! Syytän tästä koko tätä nykyyhteiskuntaa! Monen asian summa! Ja perintätoimisto ja! Kaikki sais palaa helvetin liekeissä!

Vierailija
31/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pikavippejä ja jätä maksamatta 

Vierailija
32/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pikavippejä ja jätä maksamatta 

tai mitä jos aikuistuis ja menisi töihin???

Vierailija
33/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kehoittaa myös muuttamaan telttaan koska vuokra on 9euroa yli sallitun rajan. Edellisen asunnon vuokra oli 170e yli sallitun rajan mutta siitä kela ei koskaan vinkunut.

Vierailija
34/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole moista kuullut koskaan. Mut itellä o menny luottotiedot kauan sitten, enkä tiedä, onks ne jo palautettu......tuskin. Kuulostaapa hassulta. Ja mä en saa täyttä tukea ollenkaan ! Vaik oon hakenut useaan kertaan.....koskaan en ole saanut ! Nyt, kun taitaa olla viety etuuksista taas liikaa........hyvä, ku se pakollinen 20 €/VK tulee käyttö rahaa......ja monta sataa euroa laskuja on vieläkin maksamatta, vaikka mulle sanottiin, et olen velaton täs jokunen vuosi sitten. Ja uusia vaan kertyy lisää koko ajan.........olen paljon köyhyysrajan alapuolella. Tämä ei ole oikein. 

Taidat olla edunvalvonnassa. Ja hyvä niin.

Vierailija
35/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan yksi ihminen täällä vähemmän, oon varmaan pian kuollut! Syytän tästä koko tätä nykyyhteiskuntaa! Monen asian summa! Ja perintätoimisto ja! Kaikki sais palaa helvetin liekeissä!

Sitä odotellessa että päästään susta pateettisesta patalaiskasta jota ei edes kiinnosta työnteko eikä mikään muukaan vastuunotto itsestään tai elämästään ja joka pitää itsestään selvänä että yhteiskunta hoitaa ja holhoaa aina sinne kirstunkalahdukseen asti eikä itse tarvitse kuin olla ja möllöttää ja ehkä siinä sivussa täytellä velvollisuudesta hakemus tai pari aina silloin tällöin. 

Vierailija
36/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä aktiivisella etsimisellä ole enää merkitystä. Ennen lainmuutosta oli, mutta ei enää. Nyt vain etsimisen lopputuloksella on.

En ole ap.

Vierailija
37/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokapäiväinen tuki itku menossa.

Vierailija
38/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kohtuullistaa ne asumiskulut kuitenkin, vaikka menettäisit luottotiedotkin. Kelalle riittää, että kunnassa on edes yksi halvempi asunto tarjolla, niin silloin asumiskulut kohtuullistetaan.

Eli hae mieluummin sitä asuntoa ja soittele yksityisille vuokranantajille. Asuntojonoissa sun on turha roikkua, kun saat asunnon yksityiseltäkin.

Vierailija
39/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hakijalla on velvollisuus osoittaa, että hän on käyttänyt kaikki käytettävissään olevat keinot edullisemman asunnon saamiseksi.

mitä se käytännössä tarkottaa ? mutta menetä kunnolla niin että jää jotain jemmaanki

Vierailija
40/212 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä aktiivisella etsimisellä ole enää merkitystä. Ennen lainmuutosta oli, mutta ei enää. Nyt vain etsimisen lopputuloksella on.

En ole ap.

Näin se on. Pitää muuttaa halvempaan asuntoon, ei riitä aktiivinen haku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme