Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemattomiin numeroihin vastaamattomuus

Vierailija
25.12.2024 |

Moni jättää vastaamatta, koska soittoja tulee jos mistä mainostajilta ja huijareilta. Se on ymmärrettävää, mutta samalla kuitenkin tärkeät soitot voivat mennä ohi.

Toivoisinkin, että tärkeät viranomaiset, tutut ja muut tahot, jotka eivät ole random mainostajia tai huijareita, jättäisivät yksinkertaisesti TEKSTIVIESTIN. Jos asia on arkaluonteinen, viesti kuitenkin kertoisi yhteydenotosta ja mahdollistaisi takaisin soitin tai uuteen soittoon vastaamisen ko numerosta.

Miksi viestitysmahdollisuutta ei hyödynnetä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viranomainen ja tekstarit kulkee kyllä jos puheluun ei vastata.

Vierailija
2/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee myös ketä tahansa soittajaa.

Itse lähetän kahden samasta numerosta tulleeseen puheluun tekstarin- "?"

Jos ei vastaa tekstarilla, niin tukehtukoon tyhmyyteensä, oli sitten kuka tai mikä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vastaajaan voi jättää viestin. Minä en vastaa mainospuheluihin. Jos ei laita tekstaria tai jätä viestiä vastaajaan, niin omapa on vikansa, jos ei ikinä saa vastausta tosi tärkeään asiaansa.

Vierailija
4/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin estää androidissa tietystä suuntanumerosta tulevat puhelut?

Mulla ei oo mitään asiaa Irakiin, mistä viimeiset huijauspuhelut ovat tulleet. Voinen siis estää kokonaan sieltä tulevat soitot.

Vierailija
5/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottavaahan tämä on puolin ja toisin. Mäki oon nyt työtön ja tottakai haen töitä koko ajan. Aina silloin harvoin kun puhelin soi, innokkaana vastaan jos siellä vaikka olisikin joku kiinnostunut työnantaja, mutta ei. Tyrkytetään ties mitä vitamiineja, kalsareita, kotiliettä tai iv-puhdistuksia. 

Vierailija
6/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan, mutta katkaisen puhelun heti ja ilman selityksiä jos soitto tulee puhelinmyyjältä. Joskus jos on muutama sekunti ylimääräistä aikaa, niin lopotan vakiolitanian että en tee koskaan sopimuksia puhelimitse ja ottakaa minut pois soittolistaltanne, sitten linja poikki ennenkuin vastapää ehtii nassuttaa mitään. Ulkomailta tuleviin random-puheluihin en vastaa. 

Vierailija
7/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA vielä k'yttää tekstareita, ei kukaan! Kaikkein viimeiseksi vastaan niihin!

Vierailija
8/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo mitään asiaa Irakiin, mistä viimeiset huijauspuhelut ovat tulleet. Voinen siis estää kokonaan sieltä tulevat soitot.

Kannattaa myös estää 045-alkuisista tulevat soitot, pelkkiä puhelinmyyjiä ja huijareita

Vierailija
9/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain töitä vähän sattumanvaraisesti. Olin tyytyväinen hommiini, mutta jos jotain kiinnostavaa tuli eteen, laitoin työhakemuksen menemään. En siis innokkaana vastannut puheluihin ja yksi kiinnostava työ meni melkein sivusuun, kun en meinannut vastata puheluihin. Onneksi he lopuksi lähettivät tekstarin perään.

Vierailija
10/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noihin ole joku sovellus, jonka voi ladata puhelimeen. 

Vierailija
11/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ongelma tosiaan. Esim OYSin saraala soittaa tuntemattomasta numerosta ja minulla on puhelimessa tuntemattomien numeroiden esto päällä.

Vierailija
12/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vieraista numeroista tulevat soitot ovat varsin yksinkertaisia.

Vastaat puheluun, jos asia ei kiinnosta, niin sanoo kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

Jos puhelu tulee eksoottisesta maasta, jossa sinulla ei ole tuttavia, en näe syytä vastata.

Ja on turha väittää, että ei ole aikaa vastailla outoihin numeroihin.

Aikaa riittää kuitenkin googlaamaan numeron ja kyselemään av-palstalta neuvoja.

Vierailija
13/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle tule mitään soittoja "mainostajilta ja huijareilta". Mitäs osalistutte kaiken maailman humpuukiarpajaisiin netissä antamalla sinne tietonne.

Vastaan kaikkiin minulle tuleviin puheluihin ja tänä vuonna vain yksi oli huijauspuhelu, joka oli selkeästi autocallerilla suoritettu.

Vierailija
14/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallenna numero puhelimeen nimellä Irak tjsp. Siinähän soittelee, tiedät vaan olla vastaamatta.

Vierailija
15/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös estää 045-alkuisista tulevat soitot, pelkkiä puhelinmyyjiä ja huijareita

Elisan uudet normipuhelinnumerot ovat 045-alkuisia. Sulla on täysin vanhentunutta tietoa.

Vierailija
16/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös puhelinmarkkinoinnista ollut tarkoitus tehdä joku laki? Koittaisivat nyt saada aikaiseksi... Itselläni on robinsson-palvelu päällä, se karsii todella paljon puheluita pois. Vain ulkomailta tulevia puheluita pääsee kiellon läpi, mutta ne nyt tunnistaa jo ruudusta eikä tarvitse vastata. 

Vierailija
17/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA vielä k'yttää tekstareita, ei kukaan! Kaikkein viimeiseksi vastaan niihin!

Tuolla todistat olevasi nuorenpuoleinen idiootti.

Vierailija
18/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisessä jutussa sanottiin, että tuntemattomiin numeroihin vastaamattomuus ei yleensä koske tilanteita jos henkilö odottaa soittoa esim. rekrytoinnista. No rekrytoinnin ammattilaisena olen vahvasti toista mieltä. Soittoihin ei vastata, vaikka on jätetty työhakemus, missä se oma puhelinnumero on mainittu.

Joo voihan asiaa aina ajatella hoitavansa viestein, mutta kun hektinen työelämä ei toimi niin että lähetellään viestejä ja odotellaan pitkiäkin aikoja niihin sitten vastauksia. Se hakija pitää tavoittaa käytännössä heti ja lyödä haastatteluaika kalenteriin. Joskus olen viestein haastatteluaikoja sopinut ja vastaukset tulee useiden tuntien viiveellä. Tällöin se ehdotettu haastatteluaika on jo mennyt tai jotain muuta vastaavaa. Sen lisäksi ennen kuin haastattelu sovitaan, minulla on usein muutama tarkentava kysymys esim. osaamiseen liittyen, minkä pohjalta katsotaan kannattaako sitä haastattelua ylipäänsä sopia. Tämä ei mitenkään onnistu viesteillä, tai sitten puhutaan jo päivien viiveestä.

Vierailija
19/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se viestin laittaminen auttaa?

Sulle laitetaan vaikka viesti:

"Hei, yritin tavoitella sinua. Asiani on erittäin kriittinen, hengenhätä soitathan välittömästi tämän luettuasi!!"

Sitten hätäpäissäsi soitat, ja sulle vastataan:

"Jussi markkinamiehistä moro! Nyt on kuule semmonen tarjous tästä varvasvälinkutkuttajasta että ilman et pysty elämään, henki lähtee jos yrität olla ilman olihan sun osoite kotikatu6 laitan tilausta tulemaan, eikä tarvi sitoutua vuosiksi vaan puolitoista vuotta pelkästään eikä maksa satastakaan kuussa vaan kaksi ja lasku tulee sitten automaattisesti vaikket tilaisikaan ja kiitti tosiaan tilauksesta ja hyvää joulun jatkoa ..."

Eli jos alettaisiin lähettelemään viestejä, sen jälkeen saivarreltaisiin siitä mitä niissä viesteissä lukee ja paljonko niissä valehdellaan.

Sanni16kerava 

Vierailija
20/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viranomainen ja tekstarit kulkee kyllä jos puheluun ei vastata.

Samoin. Yleensä varataan puhelinaika etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi