Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemattomiin numeroihin vastaamattomuus

Vierailija
25.12.2024 |

Moni jättää vastaamatta, koska soittoja tulee jos mistä mainostajilta ja huijareilta. Se on ymmärrettävää, mutta samalla kuitenkin tärkeät soitot voivat mennä ohi.

Toivoisinkin, että tärkeät viranomaiset, tutut ja muut tahot, jotka eivät ole random mainostajia tai huijareita, jättäisivät yksinkertaisesti TEKSTIVIESTIN. Jos asia on arkaluonteinen, viesti kuitenkin kertoisi yhteydenotosta ja mahdollistaisi takaisin soitin tai uuteen soittoon vastaamisen ko numerosta.

Miksi viestitysmahdollisuutta ei hyödynnetä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämiehenä vastaan aina kun puhelin soi, toisinaan soittelen itsekin.

Vierailija
62/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voin estää androidissa tietystä suuntanumerosta tulevat puhelut?

Mulla ei oo mitään asiaa Irakiin, mistä viimeiset huijauspuhelut ovat tulleet. Voinen siis estää kokonaan sieltä tulevat soitot.

Kannattaa myös estää 045-alkuisista tulevat soitot, pelkkiä puhelinmyyjiä ja huijareita

Se on ihan tavallinen Telian käyttöliittymien alkunumero. 

Elisan Saunalahti se on, ei Telia.

Muinainen Saunalahti on 050 alkuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisessä jutussa sanottiin, että tuntemattomiin numeroihin vastaamattomuus ei yleensä koske tilanteita jos henkilö odottaa soittoa esim. rekrytoinnista. No rekrytoinnin ammattilaisena olen vahvasti toista mieltä. Soittoihin ei vastata, vaikka on jätetty työhakemus, missä se oma puhelinnumero on mainittu.

Joo voihan asiaa aina ajatella hoitavansa viestein, mutta kun hektinen työelämä ei toimi niin että lähetellään viestejä ja odotellaan pitkiäkin aikoja niihin sitten vastauksia. Se hakija pitää tavoittaa käytännössä heti ja lyödä haastatteluaika kalenteriin. Joskus olen viestein haastatteluaikoja sopinut ja vastaukset tulee useiden tuntien viiveellä. Tällöin se ehdotettu haastatteluaika on jo mennyt tai jotain muuta vastaavaa. Sen lisäksi ennen kuin haastattelu sovitaan, minulla on usein muutama tarkentava kysymys esim. osaamiseen liittyen, minkä pohjalta katsotaan kannattaako sitä haastattelua ylipäänsä sopia. Tämä ei mitenkään

Rekrytoinnin ammattilaisena varmaan osaisit lähettää parin lauseen tekstarin (vie muutaman sekunnin), jossa selkeä soittopyyntö tietylle päivälle ja kellonajalle ja jos asia hoidettava heti, niin siitäkin maininta (tarkat kellonajat). Jos vastaanottaja on oikeasti kiinnostunut hän kyllä soittaa varmasti. Tämä toimii. Käytkö itse työpäivän aikana vessassa työpuhelin kädessä?

Vierailija
64/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina jokaiseen puheluun. Ei mitään ongelmaa. Katkaisen tarvittaessa puhelun heti.

Todella typerää olla vastaamatta. Hankkikaa Robinson-esto jos ette osaa kohteliaasti kieltäytyä puhelinmyynnistä. Kaikesta sitä ongelma tehdäänkin. Puhumme nyt "ongelmasta" jonka ratkaisu kestää sekunteja.. 

Vierailija
65/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minä en vastaa, koska: olen ujo ja puhelut ahdistavat, en saa yleensä mitään selvää soittajan puheesta ja on todella tuskallista joutua kysymään 20 kertaa, että niin MISTÄ soitat?! Kokemusta on. Livenä kuulen kyllä normaalisti. On myös ollut monesti tilanne, että minulla olisi parempaakin tekemistä kuin roikkua jossain helvetin puhelimessa, mutta soittaja onkin joku rekrytyyppi, joka haluaa väen vängällä puhelinhaastatella minua juuri sillä siunaaman hetkellä. 😑😑 Silloin kun vielä hain töitä*, niin minähän olin tietysti laitellut hakemusta sinne sun tänne. En minä todellakaan muista, että mikä se Yritys ABC Oyj:n työpaikka oli, jos en pääse ensin katsomaan tietoja sähköpostista ja palauttamaan mieleen, että mitä helvettiä sitä on tullut taas haettua.

*Haluan muuttaa hittoon tästä maakunnasta, joten en hae enää juuri mitään töitä täältä. Joskus laitan jonkun hakemuksen, kunnes tajuan taas kuinka huono idea sekin oli. Raivostuttaa puhelimen täydeltä tulvivat puhelut, joiden jälkeen ei viitsitä lähettää mitään viestiä perään. Hyvin todennäköisesti en ikinä soita takaisin. Googletan kyllä numerot, mutta ei tuloksia = ei takaisin soittamista.

Vierailija
66/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisessä jutussa sanottiin, että tuntemattomiin numeroihin vastaamattomuus ei yleensä koske tilanteita jos henkilö odottaa soittoa esim. rekrytoinnista. No rekrytoinnin ammattilaisena olen vahvasti toista mieltä. Soittoihin ei vastata, vaikka on jätetty työhakemus, missä se oma puhelinnumero on mainittu.

Joo voihan asiaa aina ajatella hoitavansa viestein, mutta kun hektinen työelämä ei toimi niin että lähetellään viestejä ja odotellaan pitkiäkin aikoja niihin sitten vastauksia. Se hakija pitää tavoittaa käytännössä heti ja lyödä haastatteluaika kalenteriin. Joskus olen viestein haastatteluaikoja sopinut ja vastaukset tulee useiden tuntien viiveellä. Tällöin se ehdotettu haastatteluaika on jo mennyt tai jotain muuta vastaavaa. Sen lisäksi ennen kuin haastattelu sovitaan, minulla on usein muutama tarkentava kysymys esim. osaamiseen liittyen, minkä pohjalta katsotaan kannattaako sitä haastattelua ylipäänsä sopia. Tämä ei mitenkään

Hektisessä työelämässä se ammattilainen kyllä osaa sovitella työnsä ja työtapansa tehokkaasti. Ehkä tehottominta on yrittää tavoitella henkilöä soittamalla. 

Vierailija
67/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun minun maailmassani soitetaan ja kysytään, että haluaisitko alkuun puhelinhaastattelun. Meillä olisi vaihtoehtona huomenna, ylihuomenna ja blaablaa. Mutta ei, kun sOpIsIkO sInUlLe NyT hAaStAtTeLu? Joo, enhän minä ollut tässä menossa kauppaan, siivoamassa, herännyt päikkäreiltä (tai yöunilta) viisi minuuttia sitten, eihän minulla toki ollut tässä sata muutakin asiaa hoidettavana. Totta kai minulle sopii joku hemmetin turha haastattelu JUURI NYT.

Vierailija
68/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ongelma tosiaan. Esim soittaa tuntemattomasta numerosta ja minulla on puhelimessa tuntemattomien numeroiden esto päällä.

Vierailija
69/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kela lähetttää tekstiviestin missä kertoo ajankohdan koska soittavat. Erittäin hyvä tapa.

Vierailija
70/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo mitään asiaa Irakiin, mistä viimeiset huijauspuhelut ovat tulleet. Voinen siis estää kokonaan sieltä tulevat soitot.

Kannattaa myös estää 045-alkuisista tulevat soitot, pelkkiä puhelinmyyjiä ja huijareita

Muinainen kyllä vaan ei nykyinen. Meidän talouteen tuli uusi Saunalahden liittymä tänä vuonna ja numero alkaa 045. Usko jo kerrankin äläkä vänkytä.

71/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä, jotka ette vastaa tuntemattomiin numeroihin ei varmaankaan ole alaikäisiä lapsia tai vanhoja vanhempia. Lapselle on voinut sattua jotain vaikkapa koulussa, ei minulla ole kaikkien opettajien numeroita tallennettuna. Äidilläni käy kotihoito ja sieltä saattaa hoitaja soittaa, hoitajat vaihtuvat ja soittavat eri numeroista. 

Mun lapseni ovat tosiaan olleet täysi-ikäisiä jo yli 15 vuotta, iäkkäät vanhemmat sen sijaan on. Tai nyt enää isä elossa. Kun äidillä oli joku hätä, isä soitti aina ensin mulle. Asutaan naapureina, joten mä sitten juoksin sinne katsomaan ja mä olin se, joka tarpeen mukaan soitti ambulanssin. Silloin pidinkin kännykässäni aina äänet päällä, koska aika usein ne isän soitot tuli öisin. Kotihoitoa eivät halunneet ennenkuin vasta sitten, kun äiti oli jo saattohoidossa. Eli mä tiesin kyllä oikein hyvin, milloin äiti oli taas kerran joutunut päivystykseen, koska minähän sen lanssin sinne sitten soitin, kun isä halusi, että mä soitan. Ja kuten aiemmin jo kerroin, niin silloin vastasin numeroihin, joita en entuudestaan tuntenut. Niissä paikoissa, missä äiti Vantaa-Kerava -alueella oli hoidossa, ei hoitajat osittaneet omista kännyköistään vaan jollain oli aina se osaston kännykkä. Eli hoitajalla, joka oli työvuorossa "vastuuhoitaja". Hoitajat siis kyllä yksiköissä vaihtui, mutta puhelinnumero pysyi yksikössä samana.  Jos isälle olisi silloin sattunut jotain, ei äiti olisi osannut hälyttää edes apua. Jossain vaiheessa olisi lähtenyt hortoilemaan ulos ja sieltä sitten, jos hyvin olisi käynyt, joku olisi soittanut Häkeen ja äiti olisi toimitettu jonnekin. Yhden kerran äiti oli lähtenyt hortoilemaan isän nukkuessa ja kun ohilukijat olivat soittaneet poliisin paikalle, äiti oli muistanut mun siskoni nimen. Ja poliisi sitten selvitti siskoni numeron ja  soitti mun siskolleni. Mulla siis on siskokin, joten jos mua ei tavoiteta, voi ihan hyvin soittaa siskollenikin. Siskoni sitten soittaa mulle, jos on tarvetta. Äidin kuoleman jälkeen isällä ei käy kotihoito, joten kotihoidon soittoja ei voi tulla. Turvapalvelu isällä on, mutta sielläkin on sitten tiedossa sekä mun että siskoni puhelinnumerot. Jos kumpaakaan ei tavoita eikä isä kykenisi enää itsekään soittamaan, tuskin jättäisivät isää kotiin vaan toimittaisivat päivystykseen. 

72/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muinainen kyllä vaan ei nykyinen. Meidän talouteen tuli uusi Saunalahden liittymä tänä vuonna ja numero alkaa 045. Usko jo kerrankin äläkä vänkytä.

Mun ensimmäinen kännykkänumeroni oli Data Link Connectionilta, mikä siis oli se Rytsölän veljesten isänsä autotalliin perustama firma. Olen heidän 100 ensimmäisen asiakkaansa joukossa. En kyllä muista, oliko numero jo silloin 045- alkuinen vai 050-alkuinen. DLC muuttui sitten kasvettuaan Saunalahdeksi ja mulla on se sama numero edelleen. Mutta oliko se jossain vaiheessa 050-alkuinen, niiin sitä en muista. 045-alkuinen se on kuitenkin ollut koko tämän vuosituhannen ajan. 

Vierailija
73/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella inhottavaahan tämä on puolin ja toisin. Mäki oon nyt työtön ja tottakai haen töitä koko ajan. Aina silloin harvoin kun puhelin soi, innokkaana vastaan jos siellä vaikka olisikin joku kiinnostunut työnantaja, mutta ei. Tyrkytetään ties mitä vitamiineja, kalsareita, kotiliettä tai iv-puhdistuksia. 

Tee markkinointikielto

https://asml.fi/kieltopalvelut/

Vierailija
74/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yrittäjänä Kelasta soitettu yllättäin oikein kunnon kusetussoitto. Koski koronan aikaisia yrityksen työntekijöiden korvauksia. Kysyjä muotoili kysymyksen niin nopeasti etten osannut vastata siihen (olin sattumalta juuri tuntia aiemmin tullut kotiin päiväpolikliinisestä leikkauksesta ja rauhoittavia + kipulääkettä hyvä määrä päällä). Virkailija teki kielteisen päätöksen saman tien puhelun jälkeen yrittäjä kieltäytyi vastaamasta ja oletamme ettei perustetta saada korvauksia ole perumme myös aiemmat päätökset. Yritin jälkeenpäin selvitellä mitä ihmettä puhelu edes oli.

Valitin päätöksestä ja voitin tietysti muutoksenhakulautakunnassa, koska a) minulla oli sairauslomatodistus siltä päivältä leikkauksesta ja b)kelassa eivät olleet tallentaneet puhelua ja väittivät minun valehdelleen vaikka mitä. Pystyin osoittamaan kaikki heidän väittämät valheensa vääriksi työntekijöiden sairauslomatodistuksilla.

Mitä opin? Vaadi aina kaikki kelan kanssa käydyt keskustelut kirjallisiksi. Olen juuri nyt ajamassa, voitko laittaa tämän kysymyksen kirjallisesti kelan nettipalveluun niin vastaan saman tien kun pääsen tietokoneelle. Kiitos!

Vierailija
75/75 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan aina jokaiseen puheluun. Ei mitään ongelmaa. Katkaisen tarvittaessa puhelun heti.

Todella typerää olla vastaamatta. Hankkikaa Robinson-esto jos ette osaa kohteliaasti kieltäytyä puhelinmyynnistä. Kaikesta sitä ongelma tehdäänkin. Puhumme nyt "ongelmasta" jonka ratkaisu kestää sekunteja.. 

Robinsonia ei saa yrityksen omistamiin liittymiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä