Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jessus että noi raskasta joulua sovitukset on vastenmielisiä

Vierailija
24.12.2024 |

Olen suuri kitaransoiton ystävä ja raskaampikin maistuu mutta joululaulut on mulle oikeasti vähän sellainen harras asia. Nämä raskaasti soitetut joulubiisit ei vaan tarjoa mulle mitään kumpaankaan genreen.

Olenko ainoa?  

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut.

Vierailija
2/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Kuulostaa hyvin, hyvin teennäiseltä. En arvosta.

Jos on uskossa, niin olkoon avoimesti (vrt. Annala), mutta ei tällaista pelleilyä. Tulee mieleen onko juopoilla tosiaan näin rahasta tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa.c.kaa.

Vierailija
4/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet! Enimmäkseen aivan upeita sovituksia, kuten heti alussa ne kaks biisiä. T: kitaristi

Vierailija
5/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan kanavaa aina, kun tulee raskasta joulumusiikkia. Ne ei kuulosta enää kauniilta ne joululaulut.

Ap et siis ole ainoa.

Vierailija
6/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Raskasta Joulua noin 10 vuotta sitten ensimmäisen kerran, sitten pari kertaa sen jälkeen.  Eilen katsoin televisiosta 2022 vuoden konserttia niin samat temput, ylipitkät kitarasoolot ja nolot laulatukset puheineen toistuu edelleen. Ehkä pieni tauko tekisi hyvää. Mutta kukapa lypsävää lehmää lopettaisi...

Vierailija
7/84 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on alkeellista räpellystä, pelkkää alakoulutason juoksutusta pentatoonisella asteikolla.

Lisäksi ne kitaran rämpyttäjät soittavat rikkinäisillä vahvistajilla, taas hirveä räminä ja ulina, ei kuulosta kitaran ääneltä yhtään!

En pysty erottamaan tänäkään vuonna septimiä noonista, ja minä sentään olen Ogelin käynyt Jazz Kitaristi koulutukseltani.

Vierailija
8/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti, kahdessa konsertissa käynyt ja ainoa mikä ärsyttää oli se keekoileva nainen, jos se jäisi ensivuonna pois niin voisin mennä konserttiin taas.

Vierailija
9/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa niistä on hyviä mutta noi mitä eilen tuli televisiosta oli ihan paskoja

Vierailija
10/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi?

Vierailija
11/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolahda minuun, vaikka raskaampaa musiikkia mielelläni muuten kuuntelenkin. Jotenkin irvokkaalta rahastukselta vaikuttaa koko konsepti. 

Tänä vuonna kaunein joulumusiikki soitettiin Classic -kanavalta. Ei ainuttakaan väsynyttä renkutusta.

Vierailija
12/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilu kannattaa aina. Muistan joitain tapauksia jossa rockia on soitettu klasariböndillä tai klasaria tai vaikka kansanlauluja on vedetty hevibändillä ja ihan hyvältä kuulostanut. 

Mutta ei se mikään raha-automaatti ole. Nämä on pakastin sovitettuja ja soitettuja ja jotenkin irvokkaita sovituksia. Äänialat ovat selväasti hankalia laulajalle ja varsinkin yläraja tuli usein vastaan. Joululauluissa tavoitellaan usein sen kaltaista harrasta  tunnelmaa johon tällä köörillä ei vain päästä -  yhtä vähän siihen pääsee joku oopperalaulaja ison sinfoniaorkesterin kanssa.

Vierailija
13/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea hyvä

toteutus juosten kustua rahastusta 

Vierailija
14/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra ei osaa laulaa ollenkaan mutta muuten toimii kaikki hienosti.

Vierailija
15/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on alkeellista räpellystä, pelkkää alakoulutason juoksutusta pentatoonisella asteikolla

Sitä on power metal.

Vierailija
16/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on alkeellista räpellystä, pelkkää alakoulutason juoksutusta pentatoonisella asteikolla

Sitä on power metal.

Vähimmillään kai tätäkin voi power metalliksi kutsua. Ja jouluhitit on varma rahastus. Eikö jokainen iskelmälaulaja ja tosiaan myös oopperalaulaja ole yrittänyt samaa suota kuokkia, usein jälki on yhtä karmeaa mutta fanit ostaa.

Vierailija
17/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne vois jo lopettaa? Kerran nähnyt ja kaiken nähnyt.

Vierailija
18/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikesta ole pakko tykätä. Minuun ne uppoaa kuin kuuma veitsi voihin, jopa ne uskonnolliset joululaulut heviversioina, vaikken muuten pidä jeesuksen hokemisesta. 

Vierailija
19/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petra ei osaa laulaa ollenkaan mutta muuten toimii kaikki hienosti.

Osaako se laulaa hevisti?

Minä oon kuunnellu  vanhempia esityksiä, joissa ei ole kuin (luullakseni) hevimuusikoita. 

Vierailija
20/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin saman todennut, tänä vuonna en edes tuhlannut aikaani tähän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi