Olitko omissa häissäsi juuri niin kaunis kuin aina kuvittelitkin olevasi?
Oliko kaikki kohdallaan: meikki, kampaus, puku? Olitko saanut laihdutettua, kiinteydyttyä tai mitä ikinä olitkaan luvannut itsellesi...että sitten, kun minä menen naimisiin....
Vai jäikö jokin asia kaihertamaan? oliko puku sittenkin liian pliisu/ kermakakku/ ei pysynyt päällä/ liian iso/pieni...
Kampaus liian lattea/pöyhkeä/alkoi hapsuttaa
meikki liian räväkkä/ei omaa tyyliäsi/liian laimea/tuhraantui jo alkuillasta
ym.
kertokaa tulevalle kesän morsiammelle, kiitos!
Kommentit (15)
ja että kengät olivat sitten kuitenkin vähän liian pienet (alkoi sattua puolessa välissä juhlaa) ja etten ollut liahduttanut niitä lupaamiani 3 kiloa....muuten olin tyytyväinen ja olo oli ihan kaunis.
kannattaa todella satsata mukavuuteen varsinkin siis kenkien osalta!!
monelle morsiamelle on tärkeää itsensä ja oman päivänsä onnistumisen vuoksi tärkeää olla kaunis. Ei sillä väliä muistaako vieraat vai ei.
Itseäni vähän jäi kampaus harmittaaan silloin, muuten olin erittäin tyytyväinen.
joten odotukset eivät olleet korkealla. maistraattihäät ja itse olin laittanut hiukset ja meikannut, ei tarvinnut olla täydellinen.
meidän häissä kaikki oli juuri " meidän näköistä" ja se oli mun mielestä pääasia. jos morsian ampuu yli meikeissä tai ali jne niin se kyllä jää vieraiden mieleen negatiivisesti.
Mutta se että häät ovat pariskunnan näköiset, niin luo rennon ja mukavan ilmapiirin joka muistetaan. Itse sain (tilaisn tietty mutta osasivat tehdä juuri sellaisen kuin toivoin) iki-ihannan juuri toivomani kukkakimpun josta olin tosi iloinen. hanskat, huntu, puku, ja tiera olivat juuri ne mitä olin valinnut ja mistä tykkäsin ja juhla ohjelma koostui ystävistä, sukulaisista ja meistä ennenkaikkea. Ruoka oli meidän lempiruokaa jne.
meidät vihittiin ihan vaatimattomasti lähisuvun läsnäollessa kotonamme. En kyllä perinteisiä kirkkohäitä lisukkeineen olisi halunnutkaan.
jos morsiamella on kaikki kohdallaan ja hän tuntee olonsa kauniiksi, välittyy se itsevarmuutena, iloisuutena, hymyinä ja rentoutena ihmisillekin. sen fiiliksen moni varmasti muistaa pitkään.
jos taas morsmaikku on kuin maansa myynyt, joutuu kiskomaan koko ajan liian löysää hameen etuosaa ylös ettei tissit näkyisi, ripsarit leviäisi naamalle jo kirkossa ja kengät hiertäisi koko päivän, välittyisi tämä tunnelma varmasti kaikille- eikö?
ei ole kyse siitä, onko nuttura löysä vai ei- vaan siitä, että morsian tuntee, että se nuttura on just oikeenlainen ja tyytyväinen siihen.
Omissa häissäni haluan olla ennen kaikkea oma itseni. Ja omasta mielestäni kaunista minussa on hymyni, silmieni säihke ja luonnollisuuteni.
Eihän miehenikään vedä päälle mitään omituista viritelmää, meikkiä tai jotain omituista juhlpukua jolle ei ole enää ikinä elämässä käyttöä.
Vieläkin (7v häistä) katson joskus kuvia ja ihailen että minäkin olen voinut olla noin kaunis :) Onnellisuus kaunistaa!!! Hääpuku on kaapissa ja kaunis se on vieläkin (ei vaan mahdu päälle...) Nyt +10 kg ja tukka hapsottaa, mutta silti ihan tyytyväinen olooni. Teet vaan niinkuin susta tuntuu (sulhastakin kannttaa kuunnella...) niin kaikki onnistuu!
Mulla ei itselläni kyllä ollut ollut mitään prinsessahäähaaveita. Olin itse oikeastaan vaan ajatellut sitä avioliittopuolta, ja olisin mieluusti vaan mennyt naimisiin maistraatissa, mutta miehelle (ja mun äidilleni) ne häätkin olivat tärkeät.
Tosiaan en ollut kovin hehkeä. Olin häitten aikoihin lihavimmillani. Puku oli onneksi ok, mutta ei mikään prinsessahääpuku tosiaan. Ei mikään haaveitteni puku, mutta lihavalle ei kovin monenlaiset kyllä sovi, ja ko. puvussa en ainakaan näyttänyt miltään pyöreältä kermakakulta tms.
Kampaaja pilasi hiukset kyllä häihin. Oltiin etukäteen sovittu siististä, pelkistetystä kampauksesta, jossa hiukset siis olisi nätisti ja siististi, mutta eivät mitenkään herättäisi huomiota tms. Hääaamuna kampaaja kuitenkin innostui, että laitetaanpas tällaista ja tällaista väkerrystä tähän, ja omasta mielestäni näytin aivan naurettavalta. Ei ollut kuitenkaan aikaa ruveta laittamaan uudestaankaan. Siinä vaiheessa päätin sitten ottaa asian vaan huumorilla. Meikin tein itse, eikä siinä kai liiemmin vikaa ollut...?
Olin siis pullea naikkonen hassuilla hiuksilla, ja valokuvissa ainakin näkyi vielä alusvaatteetkin läpi puvusta, ja kirkossa hermostuneena naamakin oli ihan punanen. Mutta ainakin oon valokuvissa nauravaisen ja onnellisen näköinen, ja varmaan oli vieraillakin kivaa - jos ei muuten niin hihittää morsiammelle.
Kaikki muukin meni häissä vähän niin ja näin ja satoikin kaatamalla. Monta onnellista avioliittovuotta ollaan kuitenkin saatu jo nauttia :)
äitini alkoi itkeä heti kun näki minut kun olin niin kaunis!
Ilolla katselen hääkuviamme viime kesältä, upea päivä ja upea pari!:) Meillä oli pienet häät, maistraatissa vihittiin, kävin kampaajalla mutta meikkasin itse, kaunis olin. Puku oli valkoinen, ihana ja kevyt, ei perinteinen hääpuku kuitenkaan :)
Häämme olivat juuri sellaiset kun halusimmekin! Nyt odotamme innolla ystäväni häitä jotka ovat isot ja juhlavat, heille täydelliset :)
kun niin luonnollinen pitää olla? :) salli mun nauraa.
mun miehellä oli ainakin frakki päällä eli pukeutui hänkin hieman arjesta poikkeavalla tavalla!
ja miksipä ei morsian saisi olla kaunis?? extrakaunis?? jos ei omista mm. pitkiä ripsiä, tuo kauneutta laittaa muutama irtoripsi kiinni ja vola! johan tulee silmtä eri näköiseksi. tai jos ei omista kuin muutaman hassun ohuen hiuskarva, ei haitaksi ole varmaankaan laittaa vähän hiuslisäkettä kampaukseen.
miksi aina pitää olla niin helvetin PLIISU??
Tällä kokemuksella järjestäisin kyllä vähän pienemmät häät. Isot kirkko häät tuntuu niin vieraalta kun on niin " epänormaali" tilanne. Sulhanen (nykyinen mieheni) jännitti niin kauheesti että on kaikissa kuvissa kauhean vakava... Nyt pitäisin vähän pienemmät ja intiimimmät häät jossakin kodikkaassa paikassa..., vaikka kotona jos olis isot tilat jommankumman vanhemmilla.... Älä pyri täydellisyyteen vaan siihen, että on oman näköiset ja myös sulhasen näköiset ja hänkin viihtyy....
Tosin puku ja kampaus eivät olleet ollenkaan sellaisia mistä olin aina haaveillut. Toiveet muuttuivat viime hetkellä, kun pääsin osaavan ammattilaisen käsiin ja hän sai minut kokeilemaan jotain aivan erilaista puvun suhteen. Kampaus rakennettiin sitten siihen sopivaksi.
Ja olin 150% tyytyväinen, että uskalsin kokeilla jotain muuta kuin ne vuosien takaiset haaveet! Kaikki vieraat olivat hyvin yllättyneitä upeasta valinnastani ja sitä mieltä, että puku toi kauneuteni aivan uusiin ulottuvuuksiin :)