Meillä oli riitaa siivoamisesta. Mies joi "hermokaljat" ja uhkaa nyt jättää perheen
Minä vain haluan siistin joulun. Mies makasi sohvalla suklaata syöden teinipojan kanssa. Kysyin ihan asiallisesti, että voisivatko siivota myös ettei tarvitse tehdä kaikkea itse. Tilanne kärjistyi ja mies avasi oluen ja sanoi, että ei jos edes jouluna "saa olla rauhassa" niin tämä on viimeinen yhteinen joulu. Itku tuli ja nyt on joulu pilalla.
Kommentit (60)
Hienoa ja helppoa meillä uhkasi ampua perheen joten älä valita.
Kuka hitto jättää sivouksen jouluaattoon?!
"jos ei edes jouluna saa olla rauhassa" miehesi sanoi. Eli sinä olet kokoajan tuollainen siivoushulllu. Ei jatkoon. Siis sinä. Ymmärrän miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Menet sinäkin syömään suklaata, ja sanot miehelle että selvä juttu. Ensi jouluna meikäläisellä onkin sitten helppoa, kun ei tarvi kenellekään jouluruokia ja muuta laitella ja lahjoja ostella.
Deal!
Me ollaan toteutettu tämä jo 10v sitten. Aivan helkkarin turha juhla.
Te jotka ette "siivoa jouluna", jätetäänkö teillä siis esim ruokailun jälkeen kaikki astiat ja ruoan tähteet levälleen, tiskit tiskaamatta, murut pöydille, likaiset vaatteet suihkun jälkeen lattialle jne? Kyllä normaalisti elämälläkin joka päivä pitää vähän "siivota" , tai jo illalla on kauhea sotku jos on syöty 3-5 kertaa monen ihmisen voimin ja kaikki jätetty niille sijoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette "siivoa jouluna", jätetäänkö teillä siis esim ruokailun jälkeen kaikki astiat ja ruoan tähteet levälleen, tiskit tiskaamatta, murut pöydille, likaiset vaatteet suihkun jälkeen lattialle jne? Kyllä normaalisti elämälläkin joka päivä pitää vähän "siivota" , tai jo illalla on kauhea sotku jos on syöty 3-5 kertaa monen ihmisen voimin ja kaikki jätetty niille sijoilleen.
Tuo mitään siivoamista ole. Jokainen laittaa astiat koneeseen, liikaiset vaatteet laitetaan likapyykkikoriin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istu alas ja jätä siivoamiset ja ruoan laitot tekemättä ja kun kyselevät ruokaa niin sano että jo on kumma ettei edes jouluna saa olla rauhassa
Mä tekisin just näin ja ens jouluna sama tai lähtisin itse johonkin, niin saavat olla just niin rauhassa kuin haluavat.
ihanaa voimaantumista lasten kustannuksella :D ja mikä esimerkki jälkikasvulle. kyll ne tajuaa kenellä noissa tilanteissa on kustapäässsä
On kaikkien etu, että mies saa hermokaljansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttyyreiksi heittäytyvien siivoushullujen kanssa ei toinen osapuoli voi koskaan voittaa.
MIKSI ET SIIVONNUT EILEN? PITÄÄKÖ JOULUAATTONA ALKAA KUURAAMAAN KOKO TALOA?
oma vikasi, jos mies lähtee. Niin lähtisin minäkin.
Miksi se yksin ap:n pitäs siivota jos kaksi muuta työkykyistä taloudessa??
Miksi jouluaattona pitäisi siivota?
Siksi, jos ei ole aikaisemmin siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto jättää sivouksen jouluaattoon?!
Riikka Purra?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Uhriutumisen SM
Riikka Purra?
-winner-
Tulin työreissulta kotiin 23.12, siivosin, pyysin että kaikki siivoavat omat jälkensä ja menin nukkumaan. Ei siivonneet, heräsin sotkuun. Minä olin sitten juuri se kommentoijien kuvaama nipottava marttyyriäiti kun pyysin korjaamaan jälkensä.
Ihmiset jotka tykkää juoda ja tapella tykkää laittaa huonoutensa muiden syyksi. Jos ei saa alistaa puolisoa, joku lapsista on kaatopaikka. Miksi kukaan asuu muuta kuin lapsensa kanssa.
Ajattele sitä seuraavaa joulua. Silloin sinäkin saat olla rauhassa.
Kun olet siivonnut etukäteen, ei ole enää mies ja teini sotkemassa. Kaljatkin saat juoda ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä perheenäiti ole se, joka kävelee toisten perässä keräilemässä tiskejä ja pyykkejä. Olen lopettanut sen ennen kuin edes aloitin. Jos on sotkua niin sitten on. En minä toisten jälkiä yhtenään siivoa.
Jos en vallan väärin arvaa, niin ei ap:n mies ja teini siivoa omia jälkiään muinakaan päivinä. Luultavasti ovat aivan yhtä rauhassa kaikki noin 364 päivää vuodessa kuin jouluaaton.
Siivoaminen on naisten työtä. T. Pappa ja Mumma
Ahh. Ihan kuin exäni. Tosin hän ei puhunut erosta vaan minä. Hän hoiti tissuttelun. Uusi miesystäväni ei juo alkoholia lainkaan ja olen siihen äärimmäisen tyytyväinen. Exäni ylimielisyys oikein korostui aina muutaman hänen mielestään viattoman oluen jälkeen.