Meillä oli riitaa siivoamisesta. Mies joi "hermokaljat" ja uhkaa nyt jättää perheen
Minä vain haluan siistin joulun. Mies makasi sohvalla suklaata syöden teinipojan kanssa. Kysyin ihan asiallisesti, että voisivatko siivota myös ettei tarvitse tehdä kaikkea itse. Tilanne kärjistyi ja mies avasi oluen ja sanoi, että ei jos edes jouluna "saa olla rauhassa" niin tämä on viimeinen yhteinen joulu. Itku tuli ja nyt on joulu pilalla.
Kommentit (60)
Nalkuta vähän lisää niin kyllä se siitä.
Jep. Menet sinäkin syömään suklaata, ja sanot miehelle että selvä juttu. Ensi jouluna meikäläisellä onkin sitten helppoa, kun ei tarvi kenellekään jouluruokia ja muuta laitella ja lahjoja ostella.
Tuleeko sokea mummo kylään ja nyt pelottaa, että onko tarpeeksi siistiä?
Tee ruoka jouluksi valmiiksi, pääset helpommalla. Siivous, no toisaalta tärkeä, mutta anna miehen tehdä se joulun jälkeen, saa "olla nyt ensin laiskana". Jos uhkaa, niin se on paha asia.
Menköön muutamaksi päiväksi hotelliin.
Minusta tuo viimeinen joulu tai erolla uhkaaminen jouluna on SINUN MIEHELTÄSI ruma teko, tavattoman ruma teko.
Olisi käyttänyt laiskuuteensa jotain muuta sanontaa. Ihmettelen, että monia miehiä pitää aina tiskirätillä jahdata kotitöihin.
Yritä pitää itsesi rauhallisena, ja tee vain mikä on tarpeellista.
Kotonanne on jo siistiä, älä turhaan siivoa jouluaattona.
Nakkaa kaljaukko ulos np-otteella, niin kotona tuoksuukin paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Uhriutumisen SM
Totta, laiska ja typerä mies.
Hyvä, että huomasit, palstamies.
Joulu on naisten ja lasten hössötystä.
Marttyyrimamma raivosiivoamassa.
Perinteinen joulupuhde.
Eilen tehtiin viimeiset siivoukset, teinit osallistui. Myös muut valmistelut ja koristelut tehty aikaa sitten. Savulohen kävin kalakaupasta hakemassa myös. Aattona ei enää puuhata, katetaan pöytä ja viimeistellään tarjoilut vaan.
Meillä kotityöt on koko ajan molempien tiedossa, joten mikään ei tule koskaan yllätyksenä kummallekaan. Molemmilla omat vastuualueet. Kumpikaan ei koskaan käske toista.
Jos ap haluaa siivota, niin ap siivoaa.
Joulusiivous on perua niiltä ajoilta kun ei ollut juoksevaa vettä eikä kunnollisia siivousvälineitä ja -välineitä. Pestiin pirtti edes jouluksi.
Nykyisin siivoaminen ja kodin puhtaana pitäminen on niin helppoa ympäri vuoden, ettei mitään "joulusiivouksia" tarvita.
Minä siivoan kyllä ja pidän kodin puhtaana jatkuvasti, mutta jouluna ajattelen, että Jeesus syntyi talliin, eläinten keskelle, jos hän olisi halunnut syntyä puhtautta kiiltävään paikkaan, hän olisi syntynyt 5 tähden hotelliin (=minun joulumottoni). N75.
Vierailija kirjoitti:
Joulusiivous on perua niiltä ajoilta kun ei ollut juoksevaa vettä eikä kunnollisia siivousvälineitä ja -välineitä. Pestiin pirtti edes jouluksi.
Nykyisin siivoaminen ja kodin puhtaana pitäminen on niin helppoa ympäri vuoden, ettei mitään "joulusiivouksia" tarvita.
-aineita*
Miksi ei? Imuroitiin ja mopattiin just lattiat, kun on hyvin aikaa. Pesen samasta syystä nyt kolmatta koneellista pyykkiä. Tiskarikin käytössä. Nyt ei ole taloyhtiön hiljaisuus-aika.