Mitä muunmaalaiset ovat luulleet sinusta, koska olet suomalainen?
Kommentit (54)
Virolaiset ihmettelivät kovasti kun en tanssinut enkä juonut. Naureskelivat, etten ole suomalainen.
Useammat amerikkalaiset ovat luulleet mm. etten tiedä mitä ovat supermarketit ja niiden kattavat valikoimat, että valehtelen kun mainitsen minulla olevan opintolainaa jne. Yksi luuli, etten ole koskaan kuullut kristinuskosta ja että Suomessa ei ole julkista liikennettä :DD
Ei ole kukaan "muunmaalainen" ikinä jutellut jos poikani tyttöystävää ei lasketa ja se ei luule mitään minusta.
Että olisin myötämielinen heitä kohtaan, koska olen työskennellyt monikulttuurisissa työyhteisöissä. Ei pidä paikkaansa. Näiden kokemusten myötä on herännyt ainoastaan inho tiettyjä kulttuureja kohtaan. Esim Thaimaaseen tai Aasiaan noin yleisestikin en suostuisi matkustamaan mistään hinnasta.Sama pätee muslimimaihin.
Yksi stereotyyppi tulee mieleen suomalaisista.
Olin kerran Berliinissä olutkaupassa ja sanoin, että ostan vain yhden pullon olutta, koska aamulla pitää mennä lentokoneeseen. Myyjä sanoi, että sinähän olet suomalainen. Osta useampi pullo ja mene lennolle kännissä.
Eikö niissä igluissa ole kylmä asua?
Eräs keski-eurooppalainen heppu luuli että olen masentunut ja itken koko ajan koska "suomalaiset nyt vaan on sellaisia".
Lähinnä ihmettelevät kun olen niin eloisa ja puhelias. Ovat kuvitelleet että jsikki suomalaiset olisivat ujoja ja estyneitä.
Saksassa ajateltiin, että olen vapaa-ajallani luonnossa reppu selässä reippaileva retkeilijä.
Vierailija kirjoitti:
Italialainen ojensi laskuja kotinsa remontista eikä millään ollut uskoa ettei me niitä makseta.
Afrikkalaiset diktaattorin sukulaiset kiittelee ferrareista ja toivoo että kehitysapu jatkuu.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Että olisin myötämielinen heitä kohtaan, koska olen työskennellyt monikulttuurisissa työyhteisöissä. Ei pidä paikkaansa. Näiden kokemusten myötä on herännyt ainoastaan inho tiettyjä kulttuureja kohtaan. Esim Thaimaaseen tai Aasiaan noin yleisestikin en suostuisi matkustamaan mistään hinnasta.Sama pätee muslimimaihin.
Huomaa, että et ole oikeasti matkustanut mihinkään.
Lasten ja aikuisten kerhossa sanoi afrikasta maahanmuuttanut, että me olemme saaneet kaikki samat mitkä hekin. Sanoin, että olemme saaneet äitiyspakkauksen ja sen jälkeen lapsilisän, että eivät suomalaiset saa huonekaluja, kodin tekstiilejä, teeveitä, lastenvaunuja, polkupyöriä lapsille, leluja, rahaa, kaikenlaista kaiken aikaa. Hän sanoi, että olette kaikki saaneet kaiken saman minkä hekin, mutta että te olette vaan myyneet ne tavarat ja juoneet ne rahat.
Siihen tuli muitakin ihmisiä kertomaan, että eivät suomalaiset saa muuta kuin sen äitiyspakkauksen ja lapsilisän. Ei mennyt millään jakeluun.
Olen törmännyt tähän käsitykseen muuallakin. Ruokakaupan työntekijä huusi, että olen saanut elatustukia ja sosiaalietuuksia, kun hänkin on saanut. Käsittääkseni hän on jostain balttian maasta. En ole saanut, vaan ihan itse olen elättänyt omat lapseni. Todella outoja käsityksiä ja juttuja näillä. En käsitä mistä käsitykset tulevat ja loputon juoruamisen tarve aivan vieraista ihmisistä. Ilmeisesti jotain heidän "kulttuuriaan".
Vierailija kirjoitti:
Italialainen ojensi laskuja kotinsa remontista eikä millään ollut uskoa ettei me niitä makseta.
Afrikkalaiset diktaattorin sukulaiset kiittelee ferrareista ja toivoo että kehitysapu jatkuu.
Keksi parempia valheita, nuo eivät mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Muunmaalaiset eivät ole luulleet minusta mitään, koska he eivät yleensä tunne Suomea.
Ainoastaan yksi tyyppi kysyi, tunnenko sellaisen laulun kuin Suomalaisen ratsuväen marssi. Kysyi siksi, että oletti Suomalaisen ratsuväen marssin olevan Suomessa tunnettu, mutta eihän se ole.
Etkö sinä tuota tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Eräs keski-eurooppalainen heppu luuli että olen masentunut ja itken koko ajan koska "suomalaiset nyt vaan on sellaisia".
Ei, vain lieksalaiset.
Jossain Kreikassa ja Kyproksella kannattaa mainita olevansa Suomesta, kun vaikka parempaa pöytäpaikkaa haluaa.
Kerran istuttiin pienessä ravintolassa ja nuori saksalainen pariskunta istui samassa pöydässä ja alkoivat vielä pöntöt kertoa tarjoilijalle, miten heidän isänsä tai isoisänsä oli ollut siellä taistelemassa. Meille tuli kiire kertoa, että me olemme Suomesta, että saatiin sitten hyvää palvelua.
Joku sanoi kerran, että sinisilmäiset eivät pidä mausteisista ja tulisista ruuista.
Kalifornialainen mies oli vakuuttunut siitä, että olen todellisuudessa Venäjän agentti, koska tulen Suomesta. Myöhemmin paljastui, että hän oli nuorempana hakenut CIA:lle töihin, mutta ei ollut päässyt. En yhtään ihmettele.
Englannissa aikoinaan kun olin au-pairina, perheeni englantilaisen tuttavaperheen mies ei millään uskonut, että Suomessa ei kaupungeissa kuljeksinut poroja vapaana - ja jääkarhuja! Oli kuulema nähnyt tv:stä. Kerroin, että olen nähnyt poron ja jääkarhun vain kerran elämässäni, Barcelonan eläintarhassa, mutta ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
aika huono, keksi parempi Igor