Mitä mieltä olette sellaisesta jouluvieraasta joka ei juttele eikä juuri hymyile?
Vieras on ystävä tai omainen, joka ei juttele kuin ihan vähän sekä tuskin hymyilee. Ei toisaalta myöskään puhu negatiivisia eikä muutenkaan osoita mieltään elein ilmein. Mitä mieltä?
Kommentit (79)
Voi olla mukavalla tai tylyn kiusallisella tavalla hiljainen. Onko töykeä vai ei, siitä riippuu. Hiljainen voi tuoda tilaan rauhaa ja levollisuutta.
Kaikki eivät ole seurallisia eivätkä tykkää smalltalkista.
Meillä on juuri sellaista, ettei mies puhu, ei kyllä kotomakaan. Mutta jos on tekniikasta kyse niin kyllä juttua riittää ja käyvät katsomassa paikat.
Näin on meillä mies on saksalainen, mutta niin omissa oloissaan. Minä sitävastoin olen aina äänessä. Se sopii munulle, minä puhun vaika ei vastata. Ei se ole ketään haitannut kun tietävät ettei mies puhu suomea. mukana on aina kuitenkin.
Keksi jotain mistä vieras on kiinnostunut, mutta että teillä on lämmin tuntemus siinä istuessanne, kutsu joku puhelias mukaan, niin sitä tehdää isommissakin juhöissa vieressä istujat valitaan isännään valinnan mukaan.
Nyrpeät on asia toinen, en sellaisesta pidä. Mutta jos teillä muuten ystävällinen kemia pelaa niin mitä se haittaa.
Joulu voi olla hänelle vaikea juhlapyhä.
Mitä iloa on vieraasta, joka ei selvästi halua olla vieraisilla? Creepyä ja epäkohteliasta.
Tylsiintynyt teidän tylsässä seurassanne. Syttyy puhumaan toisessa seurassa, mutta jostain syystä pakko olla teidän kanssanne. Tämä oma tilanteeni.
Kuvailit juuri minut. Lähes kaikissa perhejuhlissa olen hiljainen, lähes väkisin yritän miettiä keskusteltavaa ja mielessä pyörii vain se, että sano nyt jotain, ettei muut pidä sua outona. Pystyn vetämään roolia hetken verran, eli sitä pakollista muutaman lauseen small talkia, sen jälkeen minun hyvin vaikea osallistua keskusteluun kun sosiaalinen akkuni on loppuun kulutettu.
Mulla on tuollainen sukulainen. Kutsuu itse itsensä kylään ja sitten vain möllöttää. Ei aloita itse mitään keskusteluita. Tai kiertää hermostuneena kehää huoneesta toiseen, jos en oo keksimässä sille aktiviteetteja. Ei lähde kulumallakaan. Kun sovitaan kahdesta yöstä, haluaakin olla vähintään kaksi lisää. Helkutin raskas vieras.
Vierailija kirjoitti:
Tylsiintynyt teidän tylsässä seurassanne. Syttyy puhumaan toisessa seurassa, mutta jostain syystä pakko olla teidän kanssanne. Tämä oma tilanteeni.
Minkä herran tähden sinne pitää mennä tylsistymään? Pysyisit poissa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on vieraasta, joka ei selvästi halua olla vieraisilla? Creepyä ja epäkohteliasta.
Sustako kaikkien ihmisten pitää puhua yhtä paljon? Se vähiten äänessä oleva on epäkohtelias?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen sukulainen. Kutsuu itse itsensä kylään ja sitten vain möllöttää. Ei aloita itse mitään keskusteluita. Tai kiertää hermostuneena kehää huoneesta toiseen, jos en oo keksimässä sille aktiviteetteja. Ei lähde kulumallakaan. Kun sovitaan kahdesta yöstä, haluaakin olla vähintään kaksi lisää. Helkutin raskas vieras.
Voi luoja. Onko tämä kirjolla tai muutoin jotenkin "erityinen"? Kai ymmärrät, että vaikka hän on sukulainen, sinulla ei ole mitään velvollisuutta katsella tuollaista ihmistä kotonasi.
Ei aina jaksa olla turpa auki. Välillä voi olla hiljaa.
Hieno vanhan ajan mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sustako kaikkien ihmisten pitää puhua yhtä paljon? Se vähiten äänessä oleva on epäkohtelias?
Ei, en sanonut niin. Kylään tulevalla ihmisellä pitäisi olla edes alkeellisemmat käytöstavat ja halu olla läsnä. Tämä ei tarkoita jatkuvaa puhumista, vaan ihan perustason käyttäytymistä.
On ehkä väsynyt, ajatuksissaan, sosiaalisesti ylikuormittunut? Ymmärtäisin hyvin. Itsekin koen sukujoulut pakkopullana ja olen helpottunut, kun pääsen omaan rauhaan.
Joutuu olemaan tekemisissä puolison suvun kanssa? Joista ei ehkä erityisemmin välitä, mutta puolison mieliksi.
Jos on nainen, niin ilman muuta vaimomatskua.
Kuten joku jo laittoi, hiljaisuuksia on monenlaisia. On ok, jos ei ole suulas. En kyl tykkäis, jos joku tulis meille ja olis pää kii SEKÄ naama norsunprseellä.
(Mun mies on joskus ollut sellainen ollessaan kanssani kyläilypaikassa, koska on ollut vihainen mulle. Tämnöinen on kyllä kyrsinyt mua ja ihmetyttänyt isäntäväkeä.)
Aivan tavallinen suomalainen joulunvietossa.