Missä kohdin vatsaa IBS kipu tuntuu?
Missä kohdin vatsaa teillä ärtyneestä suolesta kärsivillä tuntuu vatsakivut? Voisikohan ne tuntua navan kohdilla, vähän joka puolella napaa, mutta erityisesti vasemmalla puolella? Minulla on näitä epämääräisiä mahaoireita ollut jo yli kymmenen vuotta, mutta nyt on on pitkän "helpon ajan" jälkeen tullut tälläisiä oireita navan suunnilla, mietin, että onkohan nämä vaan IBS oireita...
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Voivat toki, mutta jos on ilmestynyt ihan uutena oireena kovia vatsakipuja, niin lääkäri on oikea osoite.
Ei nämä onneksi kauhean kovia kipuja ole. Tarvittaessa toki sitten lääkäriin.
Ap
Mulla koko vatsassa, mutta erityisesti oikealla puolella. Ei pysty syömään mitään useisiin päiviin.
Olisikohan tyrä tulossa. Mummoni sai napatyrän ja juuri tuollaisilla oireilla.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tyrä tulossa. Mummoni sai napatyrän ja juuri tuollaisilla oireilla.
Voi apua, onhan sekin mahdollista...
Ap
Minulla mahakipu tuntuu aika lailla koko vatsan alueella, ei ole useinkaan paikannettavissa tiettyyn kohtaan ja kipu tulee aaltoina ja vääntelyinä. Toisinaan kipu tuntuu myös suoliston loppupäässä eli paikantuu enemmän takapuolen lähelle. Minullakin siis ärtyneen suolen oireyhtymä.
Navan ympärillä pistelynä, myös vasemmalla ja oikealla kylkikaarien alla sekä aivan alavatsalla kun oikein vatsasta vääntää.
Voivat toki, mutta jos on ilmestynyt ihan uutena oireena kovia vatsakipuja, niin lääkäri on oikea osoite.