Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö äidinmaito ole puolen vuoden jälkeen synnytyksestä jo " lirua" ?

26.02.2007 |

Maitokeksus ei ota sitä vastaan ja täysimetystä suosotellaan siihen asti. Minulle kerrottiin aikanaan, että imetystä ei ole syytä jatkaa sen jälkeen, kun maito on melkein vettä.

Nyt kirjoitellaan, että pidemmällä imetyksellä (esim. 2-3 vuotta) olisi hyviä seurauksia lapsen menestymisessä elämässään. ONKO MAIDON ANSIOTA? Vai onko se vain sen läheisyyden ansiota???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta löytyy tietoa vaikka kuinka, miten joku vieläkin jaksaa uskoa tuohon maidon muuttumiseen vedeksi. Huoh.

Vierailija
2/3 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinipiikanen:

Maitokeksus ei ota sitä vastaan ja täysimetystä suosotellaan siihen asti. Minulle kerrottiin aikanaan, että imetystä ei ole syytä jatkaa sen jälkeen, kun maito on melkein vettä.

Nyt kirjoitellaan, että pidemmällä imetyksellä (esim. 2-3 vuotta) olisi hyviä seurauksia lapsen menestymisessä elämässään. ONKO MAIDON ANSIOTA? Vai onko se vain sen läheisyyden ansiota???

Niin kauan kuin imettää, on äidinmaito ihan ehtaa ravintoa. Siinä on ravintoaineita, vasta-aineita jne. Koostumus hitusen muuttuu " iän myötä" , kuten täällä jo kerrottiinkin. Imetystukilistan sivuillakin lienee tästä jotain tietoa.

Sitä vastoin tuohon viimeiseen kysymykseesi en osaa vastata.

terv 3-vuotiasta imettävä äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen parin kuukauden ajan myös on ollut laihduttavia vaikutuksia vihdoin, kun olen lähes täysimettänyt flunssien ja hampaan tulojen yms. takia. Ei muu ravinto ole oikein kelvannut kuin maito kipeänä.

Niinhän sitä sanotaan, että monet nerot ovat saaneet äidinmaitoa miltei kouluikään asti.

Läheisyyttä ja vasta-aineita varmasti saa. Sekä lohdutusta ja turvaa.

Ilmankin on toinen lapseni pärjännyt, enkä huomaa mitään eroja heissä ja heidän kehityksessään. Muuta kuin olen ollut enemmän sidottu toiseen lapseeni imetyksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi