MILLAISIA ASUINALUEITA TALVIKANGAS,KUIVASRANTA?
Mahdollisesti uusi koti meille voisi löytyä Talvikankaalta tai Kuivasrannalta. Kumpikin asuinalue näyttää päällisin puolin samanlaisilta, rauhallisilta..
Kommentit (30)
Päiväkoti jossa lapsemme ovat on 0,5 Km:ssä jossa on myös 1 ja 2 luokka. Lähikauppaan menen kävellen 15 minutissa ja Kaijonharjuun 20 minuutissa. Moottoritie lähtee melkein koti nurkilta josta alle 10 min. niin on keskellä kaupunkia. Linnanmaan marketit moottoritietä 4 km. Tontit on kyllä pieniä, mutta ei kuitenkaa 500 neliöä. meillä reilu 1000 neliöä. Tykätään asua :-))
Ihan tien päässä metsään rajoittuva hyvän kokoinen tontti. Mutta kun ei ole sitä tuuria yhtään :(
Oltais tykätty alueesta ja mies on töissä Teknologiakylässä ja tyttö menossa myös sinne kansainväliseen päiväkotiin.
HARMITTAA!!!
Ja tontit ihan isoja - en tiiä sitten onko jonku maalaisen mielestä 1000-1500 neliön tontti pieni..
Kaakkurin koulu on Oulun pahamaineisin ja tulee olemaankin.
Asut ilmeisesti itse Talvikankaalla, mitä olet mieltä palvelujen vähyydestä? ap
Palveluja on nyt saatavilla sen verran mitä olen kaivannut kun auto on käytössä ja työ keskustassa. Eli pari kauppaa ja Ruskossa isompi marketti. Ja koulut lähellä ja pieniä. Kaakkurissa asuu pari tuttavaperhettä ja koulu on rakennettu niin isoksi että ongelmia syntyy. Erityislapsia oppilasmäärään nähden eniten Oulun kouluista.
Ja ei ne tontit mitään pieniä ole, meillä oli siellä talo 1200 neliön tontilla. TIetysti maalaisen mielestä pieni, mutta eipä kaupungeissa juuri isompia tontteja ole - ja pienet kivat koulut siellä oli ja pari lähikauppaa. Muut palvelut kauempana. Hiihtoladut/lenkkipolut menee vierestä, meidänkin takapihalta pääsi suoraan ladulle/polulle...
Ja aika lähellä Citymarkettia asutaan vuokralla. Tasasesti on sekasin omistus- ja vuokratalot mikä tekee alueesta rauhallisemman. Ei täällä ole rauhatonta, päinvastoin. Jos nyt kuitenkin haluaa ettei yksikään laitapuolen kulkija satu törmäämään, suosittelen muuttoa saharan keskustaan. Iso alue = omat haittapuolensa mutta suhteessa niitä on vähän enkä itse ole kertaakaan törmännyt mihinkään epämääräiseen. Koulussakin olen useampaan kertaan vieraillut, mukava ja moderni vaikkakin iso. Kuitenkin on todella hyvin sumplittu välitunnit sun muut.
Vierailija:
Mää varmaan oon sitte " epäkunnollinen" palijasjalakane oululaine ku oon ikäni asunu jojen pohojoispuolella:-)