Muita naisia, joita ei kiinnosta tyypillinen provider-mies?
Otsikossa kysymys. Ei kiinnosta itseäni. En halua jäädä mihinkään "kiitollisuudenvelkaan" tai olla mikään kotivaimo uramiehelle. Tottakai välillä kiva saada jotain pieniä yllätyksiä, mutta niidenkin kuuluu mun mielestä olla vastavuoroisia. Tällaisia mietteitä herännyt kun deittailuasiat olleet pinnalla. Mielipiteitä? N32
Kommentit (176)
Miten tuo eroaa perinteisestä kotirouvana olemisesta? Olen itse jäänyt kotirouvaksi pitkän yhdessäolon jälkeen. Minusta tuollainen on hyvin outo kuvio lyhyessä suhteessa.
Kyllä ne provider miehet tekee avioehdot.Ei juurikaan kukaan koulutettu fiksu mies elätä jotain köyhää naista.
Joku trukkikuski saattaa ottaa pikavippiä että jotain röökimuijaa elätettyä.Mutta tämäkin päättyy aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne provider miehet tekee avioehdot.Ei juurikaan kukaan koulutettu fiksu mies elätä jotain köyhää naista.
Joku trukkikuski saattaa ottaa pikavippiä että jotain röökimuijaa elätettyä.Mutta tämäkin päättyy aikanaan.
Kyllä minä pääsin tuollaisia naimisiin ilman avioehtoa, toki sen jälkeen sain vielä oman uran. Tästä nyt ei ollut mitään takeita naimisiinmennessä.
Mies kyllä maksaa naiselle ihan mitä vaan, jos nainen on oikea. Se on jännä, miten joillekin naisille miehet nimenomaan haluavat tarjota asioita.
Sanoisin monen muun tavoin, ettei Suomessa ole mitään provider-miehiä. Suomalainen mies haluaa, että nainen maksaa oman elämisensä ja hän maksaa omansa. Tähän meillä on totuttu, joten harvempi nainen muuta edes odottaa. Itse olen aina tienannut enemmän kuin kukaan miesytävistäni, mutta en niin paljon, ettei kumpikin olisi kuitenkin joutunut töissä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, eiköhän Suomi ole täynnä samalla tavalla ajattelevia.
Ei ole, yhä moni ajattelee että nainen hoitaa lapsia kotona ja mies on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tuollainen provider -mies on nyky-Suomessa harvinaisuus. Enemmän niitä taisi olla silloin 70-80 -luvulla. Naiset jäivät lasten kanssa kotirouviksi jne. Muistetaan myös että joskus oli aika, jolloin naiset eivät saaneet työskennellä, omistaa pankkitiliä, tai käydä ravintolassa.
Ei niitä ole koskaan ollut nykymuotoisessa yhteiskunnassa, ja aiemminkin vain ylempisäätyiset saattoivat olla joutilaita. Pelkästään miehen palkalla ja työllä ei suomalaisessa yhteiskunnassa ole koskaan eletty muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Totta. Naiset ovat aina tehneet Suomessa töitä. Maatalon emännät olivat toki kotona, mutta eivät tosiaan istuneet joutilaina. Naisia oli tehtaissa, myyjinä, piikoina ym.
Ei kaikki naiset ole kodin ulkopuolella työskennelleet. Huomaatko mistä yhteiskuntaryhmistä puhut? Porvarisluokassa rouva oli kotona ja mies oli se "provider". Tämä kerrottiin jo yläkoulun historiankirjassa, kai se sitten kuuluu yleissivistykseen, vaikka tällä palstalla toistuvasti kuulee toisin.... "naiset on aina käyneet töissä" eivätkä ole. Yleinen päivähoito tuli vasta 1970-luvulla.
Tämä keskustelu on jotenkin uskomattoman katkeran tuntuinen. En keksi mitään vikaa siinä jos on provider-suhde, tai jos ei ole, kunhan molemmat suhteessa on tyytyväisiä elämäänsä.
Ihmiset jotka eivät elä provider-suhteessa, kertovat mikä kaikki siinä on huonosti ja miten Mirja-serkkukin epäonnistui koska sai kaiken. Sitten väitetään ilman parempaa tietoa, että paremmissa piireissä ei ole tällaisia suhteita, tai että ihan varmasti joudut tekemään avioehdon jos menette naimisiin. Voin kertoa että olette väärässä. Ja onhan se täysin selvää, että provider-miehissä on mätämunia. Myös 50-50-miehissä on mätämunia ihan samalla tavalla. Tuo on vain yksi ulottuvuus suhdetta.
Se, että kutsutte muita naisia netissä miesten loisiksi, antaa todella katkeran kuvan teistä. Niillä naisilla, jotka ovat tyytyväisiä miehen tukiessa heidän elämäänsä kotona, ei ole aikaa miettiä teidän mielipiteitänne. Miettikääpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen se tyypillinen provider-mies sitten on? Ja mistä tiedät millaisia ovat, jos et itse ole kiinnostunut?
Provider-mies on perhekeskeinen, uraa tekevä mies. Yleensä miesten parhaimmistoa, josta lähes kaikki naiset ovat kiinnostuneita. Sellainen kuin oma mieheni ja pari muuta tuttua, pitkissä ja onnellisissa avioliitoissa.
Näytä mulle uraa tekevä perhekeskeinen mies. Suuret sanat ei suuta halkaise, mutta näytä se uraohjus joka viettää perheen kanssa perhekeskeistä aikaa. EI OLE OLEMASSA!
No me tehdään kyllä molemmat uraa ja minulla on lähestulkoon samat ylimpään tulodesiiliin menevät tulot kuin miehellä, toivottavasti jatkossakin. On se silti kiva, että mies maksaa ravintolassa ja matkoilla enemmän ja muutenkin kantaa enemmän taloudellista vastuuta ja ostelee lahjoja yms. Kuitenkin itse pidän huolen siitä, että olen edustava vaimo. Ei tämä mikään sellainen provider suhde ole, että olisin kotona makaava tyhjäpää, eikä sellainen nainen olisi varmasti miehelle kelvannut. Hän tosin on sanonut, että jos haluaisin jäädä kotiin esim. lasten kanssa niin se sopisi hänelle paremmin kuin hyvin, mutta toki meidän elintaso silloin putoaisi.
Toki jos jäisin kotiin, niin sitten vaatisin, että eläkeasiat ja muut hoidetaan kuntoon. /170
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se tyypillinen provider-mies sitten on? Ja mistä tiedät millaisia ovat, jos et itse ole kiinnostunut?
Provider-mies on perhekeskeinen, uraa tekevä mies. Yleensä miesten parhaimmistoa, josta lähes kaikki naiset ovat kiinnostuneita. Sellainen kuin oma mieheni ja pari muuta tuttua, pitkissä ja onnellisissa avioliitoissa.
Näytä mulle uraa tekevä perhekeskeinen mies. Suuret sanat ei suuta halkaise, mutta näytä se uraohjus joka viettää perheen kanssa perhekeskeistä aikaa. EI OLE OLEMASSA!
On näitä paljonkin. Töissä ollaan paljon ja se tehdään tunnollisesti, vapaa-aika ollaan tiiviisti vaimon ja perheen kanssa. Todella ihanaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon muitakin asioita joita voi antaa ja saada kuin taloudelliset seikat. Miksi siitä pitäisi kokea jotain kiitollisuudenvelkaa, varmasti voi keksiä omalta osaltaan muita asioita vastavuoroisesti toisen hyväksi jos tuntuu että kokee saavansa enemmän kuin antaa.
Sitäpaitsi, tämän päivän Suomessa ei läheskään kaikilla miehillä ole mahdollisuuksia olla provider -mies. Mutta JOS miehellä tämä mahdollisuus olisi, ja tienaisi vaikkapa nyt 20 kertaa sen minkä nainen omalta alaltaan voisi vuodessa saada, se voisi olla aika helppo tapa parantaa heidän molempiensa elämänlaatua että mies ottaisi kaikki taloudelliset asiat hoitaakseen, jos naisen täysipäivätyöllisyys toisi vain 5% lisäyksen tuloihin, kuulostaa huonolta vaihtokaupalta antaa tämä aika elämästä varsinkin vieraan työnantajan käyttöön.
Mutta naisen kannattaa muistaa, että mies luultavasti heit
Itse asiassa kotirouvien liitot ovat omassa tuttavapiirissäni olleet niitä kestävimpiä. Omani siinä joukossa eli 35v. yhdessä jo, mutta pari muuta tietämääni ovat jo eläkeikäisiä.
Kotirouva ei suomalaisittain yleensä tarkoita sitä, että vaimo olisi kouluttamaton. Kaikki nuo tuntemani ovat akateemisia kotirouvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettet sinä sellaisia tunne ei tarkoita, ettei sellaisia olisi. Isäni oli sellainen, samanlainen on mieheni enkä muunlaista olisi huolinutkaan. Vietämme kaiken vapaa-ajan tiiviisti yhdessä ja vietimme silloinkin, kun lapset olivat pieniä. Mies esim kuskasi meitä ratsastuskisoihin, hoiti hevosia, muunlainen tekeminen oli hyvää vastapainoa työelämälle.
Vierailija kirjoitti:
Olette tajunneet provider-ajatuksen väärin. Suomessa se toimii näin:
Miehen tarvitsee maksaa naiselle kiva elintaso vain sen aikaa, kun nainen on lasten kanssa kotona. Tämä on kohtuullista naisia kohtaan, ettei tarvitse säästöistä ostaa mitään äitiyslomalla.
Sen jälkeen kun lapset on niin isoja että nainen haluaa laittaa ne hoitoon, maksetaan naiselle elintasoa sen aikaa että hän pääsee uraan kiinni. Jos eukolla on ammatti alla, niin maksetaan vähemmän kuin silloin jos nainen kouluttautuu lasten jälkeen.
Naisen ura- ja palkkakehitys voi kärsiä siitä että hän on kotona lasten kanssa. Hänelle annetaan tämän vuoksi hieman hyvitystä myöhemminkin. Siksi minä en lähtisi tekemään lapsia miehen kanssa, joka ei kykene pitämään huolta perheestään. Tai pahempaa, ole edes halukas siihen.
Näin nainen saa aina omaa rahaa, josta sitten maksaa sen verran kuin voi maksaa. Millainen nainen ei osaa vaatia tät
Höpö höpö oot nainut ihan väärän miehen. Itse työtön ja lapsia ei ole eikä tule kun en voi saada. Mies käy töissä, minä huolehdin pyykkäyksen ja mies siivoaa kun pitää siitä. Ruokaa tehdään 50/50. Älä ole noin tossu.
Vierailija kirjoitti:
Provider miehet ovat juurikin niitä miehiä jotka kaikista suurimmilla todennäköisyydellä tekevät perhesurman, jos perhe rikkoutuu avioeron tai mustasukkaisuuden takia.
Pitäisikö naisen silti myös tehdä kaikki kotityöt, vaikka sinulla olisi varaa palkata siivooja ja kodinhoitaja? Taitaapi olla, että vaikka näin reteästi ilmoitat, olisit silti katkera ja vihainen naiselle, joka vain "loisii kotona."