Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joita ei kiinnosta tyypillinen provider-mies?

Vierailija
23.12.2024 |

Otsikossa kysymys. Ei kiinnosta itseäni. En halua jäädä mihinkään "kiitollisuudenvelkaan" tai olla mikään kotivaimo uramiehelle. Tottakai välillä kiva saada jotain pieniä yllätyksiä, mutta niidenkin kuuluu mun mielestä olla vastavuoroisia. Tällaisia mietteitä herännyt kun deittailuasiat olleet pinnalla. Mielipiteitä? N32

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuule sekä minä että vaimoni olemme korkeasti koulutettuja. En valitettavasti pystynyt tekemän mitään "uraa". Jouduin nimittäin itse tekemään kaikki kotitaloustyöt koska vaimo ei sairautensa vuoksi voinut."

Yhä edelleenkään tällä provider-tradwife -jutulla ei ole yhtään mitään tekemistä teidän tilanteen kanssa. Niissä suhteissa kotona käy siivooja, eikä rahasta ole pulaa. 

On tekemistä. Mun appivanhemmat ovat patavanhollisia, heidän perheessä vain mies kävi töissä ja vaimo oli kotona (19670-80 luvulla). He eivät olleet rikkaita hekään, mutta he antoivat sellaisen mallin vaimolleni että vaimon ei tarvitse käydä töissä. Lisäksi he kuvittelivat että minä olen rikas vaikka en ollutkaan.

Joo no nyt ei puhuta 60-luvusta. Tuolloin oli mahdollista elättää perhe yhdellä tavallisella palkalla niin, ettei elintaso ollut naapureita kehnompi.

Mutta kun puhutaan 2020-luvun tradwifeista, ei ole kyse patavanhoillisuudesta 60-luvulla tai sairaseläkeläisistä enkä ymmärrä, mikä tarve sinulla on väittää vastaan. 

Vierailija
82/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli vähän tuommonen mies tarjolla avioeron jälkeen. Olisi ollut ostamassa yksin meille yhteisen ok-talon. Minua ei kiinnostanut, olen omillani hyvin toimeentuleva, enkä edes halua asua ok-talossa. Haluan miehen, joka on hyvä rakastaja sekä fyysisesti että henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli vähän tuommonen mies tarjolla avioeron jälkeen. Olisi ollut ostamassa yksin meille yhteisen ok-talon. Minua ei kiinnostanut, olen omillani hyvin toimeentuleva, enkä edes halua asua ok-talossa. Haluan miehen, joka on hyvä rakastaja sekä fyysisesti että henkisesti.

Vierailija
84/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattoo Tinderiäkin niin aika vaatimattoman näköisiä naisia on suurin osa on. Ei mitään mahdollisuutta saada providermiestä.

Onneksi en sellaista edes halua. Olisi ihan painajaista olla jostain ihmisestä taloudellisesti riippuvainen. Omat tulot ja oma raha tuo turvaa.

Vierailija
85/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin varmistamaan, että provider-miehen hankkiva saa eläkettä. Eläkeiän kynnyksellä ei välttämättä enää löydy vanhuusiän provider-miestä, ja jos koko elämä on mennyt ilman ansiotöitä, voi olla aika alhainen elintaso eläkkeellä. 

Provider-suhteessa miehen voi ajatella maksavan palkkaa siitä, että nainen on kaunis ja aulis. Tästä palkasta kannattaa laittaa sukanvarteen, sillä varsinkin ensin mainittu on kuluvaa pääomaa. 

M53, joka ei ole provider-mies

Miksi olet noin negatiivinen? Kaunis nainen löytää aina tavan tienata, ilman miestä. Anne Kukkohovi näytti juuri esimerkkiä.

En minä ole negatiivinen. Ajattelen vain, että on parempi katsoa kuin katua. Ja provider-nainen käsittääkseni jo määritelmän mukaan ei halua tienata itse vaan jättää sen mieluummin miehelle.

M53

Vierailija
86/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti oli kotiäitinä 60-luvulla, koska lapsille ei ollut hoitopaikkoja. Isän piti elättää koko nelihenkinen perhe palkallaan. Oma talo oli, huoneen ja keittiön suuruinen, ei muita mukavuuksia kuin sähkö. Voi luoja, että me oltiin köyhiä. Äiti meni töihin sitten kun nuorempi lapsi aloitti koulun. Kukaan ei halua sitä elintasoa nykyään.

Vierailija
87/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin varmistamaan, että provider-miehen hankkiva saa eläkettä. Eläkeiän kynnyksellä ei välttämättä enää löydy vanhuusiän provider-miestä, ja jos koko elämä on mennyt ilman ansiotöitä, voi olla aika alhainen elintaso eläkkeellä. 

Provider-suhteessa miehen voi ajatella maksavan palkkaa siitä, että nainen on kaunis ja aulis. Tästä palkasta kannattaa laittaa sukanvarteen, sillä varsinkin ensin mainittu on kuluvaa pääomaa. 

M53, joka ei ole provider-mies

Miksi olet noin negatiivinen? Kaunis nainen löytää aina tavan tienata, ilman miestä. Anne Kukkohovi näytti juuri esimerkkiä.

En minä ole negatiivinen. Ajattelen vain, että on parempi katsoa kuin katua. Ja provider-nainen käsittääkseni jo määritelmän mukaan ei halua tienata itse vaan jättää se

Anne Kukkohovin nykyisestä tienaamisesta olisi voinut päätellä tässä kommentissa olevan jonkun syvällisemmän merkityksen, joka saattoi jäädä sinulta huomaamatta.

Vierailija
88/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuule sekä minä että vaimoni olemme korkeasti koulutettuja. En valitettavasti pystynyt tekemän mitään "uraa". Jouduin nimittäin itse tekemään kaikki kotitaloustyöt koska vaimo ei sairautensa vuoksi voinut."

Yhä edelleenkään tällä provider-tradwife -jutulla ei ole yhtään mitään tekemistä teidän tilanteen kanssa. Niissä suhteissa kotona käy siivooja, eikä rahasta ole pulaa. 

On tekemistä. Mun appivanhemmat ovat patavanhollisia, heidän perheessä vain mies kävi töissä ja vaimo oli kotona (19670-80 luvulla). He eivät olleet rikkaita hekään, mutta he antoivat sellaisen mallin vaimolleni että vaimon ei tarvitse käydä töissä. Lisäksi he kuvittelivat että minä olen rikas vaikka en ollutkaan.

Joo no nyt ei puhuta 60-luvusta. Tuolloin o

Tradwifeja ja providereita on ollut koko ajan olemassa. Osa vapaaehtoisesti osa pakosta.

Vierailija
89/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä siis joku väittää että vanhan rahan piireissä pitää olla nainen jolla on hyvä koulutus, niin montako vanhan rahan ihmistä tunnette? Miten tärkeää naisen koulutus heille mielestänne on?

Itse siis tiedän niitä joiden naisilla on tavallinen ja järkevä koulutus. Naisen käytöstavat merkitsee niin paljon enemmän, ja se millaisen parisuhteen sen kanssa saa aikaan. 

Ihan varmasti vanhan rahan piireissä ei kukaan juhlissa arvostele toisen ihmisen koulutusta. Niissä piireissä käytöstavat on viety jotenkin ihan uudelle tasolle, sellaiselle että kyllä minulle tulee mieleen että nämä ihmiset ansaitsevat tämän hyväosaisuutensa. Siinä ei ole pätkääkään sitä että katsotaan ketään alaspäin. Jos joku törppöilee, katsotaan muualle ja keskitytään hyvään.

Väitän että muita arvostelemalla ja toisia vähättelemällä ei ole noihin naimisiin mitään asiaa. Mitä olen itse heitä kohdannut, siellä keskit

Samaa mieltä. Sen verran mitä tiedän vanhan rahan ihmisistä joiden kanssa olen ollut tekemisissä, niin huomannut samat asiat kuin sinäkin. Yllättävän monella on hyvin käytännön läheinen ammatti. Eikä muidenkaan ammatteja arvostella, vaan enemmän merkkaa käytöstavat.

Vierailija
90/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattoo Tinderiäkin niin aika vaatimattoman näköisiä naisia on suurin osa on. Ei mitään mahdollisuutta saada providermiestä.

Onneksi en sellaista edes halua. Olisi ihan painajaista olla jostain ihmisestä taloudellisesti riippuvainen. Omat tulot ja oma raha tuo turvaa.

miten se tekee enemmän riippuvaiseksi jos rakastava puoliso maksaa rahan kuin että jonkun vieraan firman pomo maksaa sen rahan ja vielä saat käyttää aikaasi siinä sen sijaan että voisit tehdä sellaista mistä ei makseta joka saattaisi olla merkityksellisemmän tuntuista?

Vierailija
91/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradwife=Helena Koivu

Niin, kannattiko?

Jep. Surullinen esimerkki siitä kuinka voi käydä. Siksi on naiselle hyvin tärkeää pitää yllä sitä omaakin elämää eikä olla vain toisen holhottavana. Tradwife kun yleensä vaihdetaan nuorempaan. Toki silloin liitto saattaa kestää, jos kykenee katsomaan sormien läpi miehen seikkailuja kodin ulkopuolella.

Ei kyllä käy kateeksi näitä hylättyjä tradvaimoja. Herään ihan mielelläni aamuisin töihin ja maksan laskuni omalta pankkitililtäni rahoista jotka olen itse tienannut.

Vierailija
92/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, en haluaisi olla riippuvainen miehen rahoista. Omat tulot, oma valinnanvapaus.

Mullakin on hyvin vahvasti tuo periaate. Toki mut on kasvatettu itsenäiseksi. Kotoa opetettiin/vaadittiin, että jokaisen aikuisen on pärjättävä omillaan ja elämä on elettävä fiksusti. En ole kertaakaan aikuisiällä pyytänyt rahaa vanhemmiltani. En kehtaisi edes. Olen kiitollinen kotivasvatuksestani tuolta osin. Minusta on tullut järkevä rahankäyttäjä ja pidän säästämistä tärkeänä. En pystyisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka vielä aikuisenakin olisi vanhempiensa lompakolla. En pysty arvostamaan tuollaista ihmistä, joka on kuin iso vauva.

Parisuhteissani olen ollut hyvin tarkka siitä, että toinen ei rahallisesti panosta enempää kuin minä. Kulut on aina laitettu puoliksi ja esimerkiksi joululahjaa ostaessa on yhdessä sovittu hintakatto. Ja jos toisen autolla on

Mun mielestä perheessä on rahat yhteisiä. Niin kai se menee lainkin mukaan.

Vierailija
93/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se jännis on parempi valinta.

Äiti saako kylmää?

Vierailija
94/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, tietenkään ei ole varaa maksaa peinsessaelämää naiselle yhdestä palkasta, mutta monella on kyllä mahdollisuus elättää perhe niin että naisella on haluja lisääntyä."

Kyllä 90 prosentissa tapauksista yhden ihmisen palkalla eläminen tarkoittaa sitä että joudutaan nipistämään tosi monista asioista joista ei tarvitse niissä perheissä joissa on kaksi ansaitsevaa.

Ja ainakin minun haluni lisääntyä vaativat juuri sen että minun ei tarvinnut heittää koulutustani ja työkokemustani hukkaan lasten saannin myötä vaan mies oli valmis jakamaan vastuun niin että myös minä saatoin ansaita ammattitaitoni mukaan.

Nipistäminen ei ole mitään köyhyyttä, se on ihan tavallista. Ihmiset ovat tottuneet liian hyvään elintasoon. Ja osuitte oikeaan, ei pidä heittää työkokemustakaan hukkaan. Nainen on kotona sen aikaa kuin itse haluaa olla.

Kyllä se on enemmän työnantajista kiinni pääseekö nainen kotivuosien jälkeen töihin.

Vierailija
95/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa harva nainen on riittävän tasokas kelvatakseen provider suhteeseen.

Miksi kukaan läskinen, lyhyt nainen kuvittelee yhdenkään itseään kunnioittavan miehen ryhtyvän elättämään häntä? Ap on jo iäkäs yli 30 vuotias joten on syytä olettaa hänen olevan suomalais naisellisen tyyppinen rupu riipparintoineen ja hyllyvine alleineen , laardipersusta unohtamattakaan. Kuka oikeasti haluaa itselleen syöttöporsaan? 

Vierailija
96/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kotirouvailu jos tämä nyt sitä tarkoittaa.

Jos on yhteinen talous ja lapsia, niin en kyllä näe miten siinä syntyy jotain kiitollisuudenvelkaa, jos olet jonkun vuoden lapsen kanssa kotona ja palaat sitten työelämään. Tai jos parempipalkkainen, oli se sitten kumpi tahansa, maksaa suurempaa osuutta asuntolainasta ja päivittäiskuluista, sekä laskuista.

Vierailija
97/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta, eikä kovin monia muitakaan naisia, ne on ihan tietyntyyppisiä naisia, jotka sellaisia etsii

Vierailija
98/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten se tekee enemmän riippuvaiseksi jos rakastava puoliso maksaa rahan kuin että jonkun vieraan firman pomo maksaa sen rahan ja vielä saat käyttää aikaasi siinä sen sijaan että voisit tehdä sellaista mistä ei makseta joka saattaisi olla merkityksellisemmän tuntuista?

Työnantaja maksaa enemmän mitä yksikään puoliso. Voin itse päättää omista rahoistani. Työnantajan irtisanoessa minulla on irtisanomisaika ja saan ansiosidonnaista päivärahaa. Eläkekin karttuu. Puoliso voi maksaa elämisen, mutta joka asiaan pitäisi kysyä lupa. Puoliso voi myös joku päivä päättää, että tämä on tässä, voit poistua.

Olen hankkinut koulutuksen ja pidän työstäni. En pidä kotitöiden tekemisestä. Tilipäivä ja palkallinen vuosiloma on ihan parasta.

Vierailija
99/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harva nainen on riittävän tasokas kelvatakseen provider suhteeseen.

Miksi kukaan läskinen, lyhyt nainen kuvittelee yhdenkään itseään kunnioittavan miehen ryhtyvän elättämään häntä? Ap on jo iäkäs yli 30 vuotias joten on syytä olettaa hänen olevan suomalais naisellisen tyyppinen rupu riipparintoineen ja hyllyvine alleineen , laardipersusta unohtamattakaan. Kuka oikeasti haluaa itselleen syöttöporsaan? 

Totta. Aika harvassa on normaalikokoinen suomalainen nainen. Miehet lähinnä häpeilevät vaimojaan kun liikkuvat näiden kanssa esimerkiksi marketeissa ym julkisilla paikoilla. Toki moni mies mielellään maksaa siitä, että eukko pysyy kotona poissa näkyviltä. Sen ymmärrän täysin.

Vierailija
100/176 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon vaimon elättänyt jo vuosikymmeniä, kuha käypi aamulypsyn hoitelemassa, ite en rapuloissani jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan