Muita naisia, joita ei kiinnosta tyypillinen provider-mies?
Otsikossa kysymys. Ei kiinnosta itseäni. En halua jäädä mihinkään "kiitollisuudenvelkaan" tai olla mikään kotivaimo uramiehelle. Tottakai välillä kiva saada jotain pieniä yllätyksiä, mutta niidenkin kuuluu mun mielestä olla vastavuoroisia. Tällaisia mietteitä herännyt kun deittailuasiat olleet pinnalla. Mielipiteitä? N32
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se tyypillinen provider-mies sitten on? Ja mistä tiedät millaisia ovat, jos et itse ole kiinnostunut?
Provider-mies on perhekeskeinen, uraa tekevä mies. Yleensä miesten parhaimmistoa, josta lähes kaikki naiset ovat kiinnostuneita. Sellainen kuin oma mieheni ja pari muuta tuttua, pitkissä ja onnellisissa avioliitoissa.
Ja sellainen mies on useimmiten kiinnostunut saamaan myös koulutetun ja kohtuu tuloisen naisen. Harva menestynyt koulutettu mies haaveilee mistään parturikampaajasta tai siivoojasta vaimona vaan samanlaisen taustan omaavasta vaimosta. Ja siksi ne koulutettujen kunnon miesten vaimot löytyvät usein opiskelujen tai työkuvioiden kautta.
Naisen koulutus ei kiinnosta miestä pätkääkään. Miehelle riittää jos nainen on
- mukavaa seuraa
- ystävällinen
- ihan nätti
- sanoinko jo mukavaa seuraa.
Jos naisena vaikka parturikampaa niin hyvin kuin voi, niin se on ihan riittävästi. Eikö se Vesa Keskisen eukko ole joku myymäläapulainen siellä sen firmassa, ja teki samoja hommia mitä moni muu työntekijä. Taisi meinata saada potkutkin jostain väärinkäsityksestä, eli ei edes nauti mitään etuoikeuksia.
Harvasta asiasta Vesa Keskistä arvostan, mutta valitsi melko tavallisen naisen jonka arvolle on sopivaa tehdä samaa duunia kuin monet hänen firmassaan. Kertoo myös jotain työntekijöiden arvostuksesta.
"No, tietenkään ei ole varaa maksaa peinsessaelämää naiselle yhdestä palkasta, mutta monella on kyllä mahdollisuus elättää perhe niin että naisella on haluja lisääntyä."
Kyllä 90 prosentissa tapauksista yhden ihmisen palkalla eläminen tarkoittaa sitä että joudutaan nipistämään tosi monista asioista joista ei tarvitse niissä perheissä joissa on kaksi ansaitsevaa.
Ja ainakin minun haluni lisääntyä vaativat juuri sen että minun ei tarvinnut heittää koulutustani ja työkokemustani hukkaan lasten saannin myötä vaan mies oli valmis jakamaan vastuun niin että myös minä saatoin ansaita ammattitaitoni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap vissiin törmää tuollaisiin useinkin? :D
No en sentään, ihan eka kerta :D Nyt tuli vain niin selvät fibat eräästä miehestä, että en välttämättä halua jatkaa deittailua. Tarkempiin yksityiskohtiin en halua asiassa mennä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon muitakin asioita joita voi antaa ja saada kuin taloudelliset seikat. Miksi siitä pitäisi kokea jotain kiitollisuudenvelkaa, varmasti voi keksiä omalta osaltaan muita asioita vastavuoroisesti toisen hyväksi jos tuntuu että kokee saavansa enemmän kuin antaa.
Sitäpaitsi, tämän päivän Suomessa ei läheskään kaikilla miehillä ole mahdollisuuksia olla provider -mies. Mutta JOS miehellä tämä mahdollisuus olisi, ja tienaisi vaikkapa nyt 20 kertaa sen minkä nainen omalta alaltaan voisi vuodessa saada, se voisi olla aika helppo tapa parantaa heidän molempiensa elämänlaatua että mies ottaisi kaikki taloudelliset asiat hoitaakseen, jos naisen täysipäivätyöllisyys toisi vain 5% lisäyksen tuloihin, kuulostaa huonolta vaihtokaupalta antaa tämä aika elämästä varsinkin vieraan työnantajan käyttöön.
Mutta naisen kannattaa muistaa, että mies luultavasti heittää hänet ulos viimeistään nelikymppisenä ja ottaa nuoremman.
Joten siitä omasta työpaikasta kannattaa pitää kiinni, vaikka mies olisi kuinka rikas.
En nyt osaa tilastoja tutkimatta sanoa varmaksi, mutta voi olla mahdollisuus että työpaikkojen menetyksiä tapahtuu useammin kuin avioeroja, ja jos nyt sitä neljääkymmentä ikävuotta pitää vaaravyöhykkeenä niin luultavasti uuden työpaikankin löytäminen on silloin vaikeampaa. toisinsanoen, luottaako todella enemmän työpaikkaansa ja työnantajaansa elämän kantavana voimana oman rakastamansa puolison sijaan? Ja kumpi todennäköisemmin pitää huolta jos asiat menevät metsään, työnantaja jolle ihminen usein vain yksi tuotannontekijä muiden joukossa, vaiko oma puoliso joka luvannut niin myötä-kuin vastoinkäymisissä.
Vierailija kirjoitti:
"No, tietenkään ei ole varaa maksaa peinsessaelämää naiselle yhdestä palkasta, mutta monella on kyllä mahdollisuus elättää perhe niin että naisella on haluja lisääntyä."
Kyllä 90 prosentissa tapauksista yhden ihmisen palkalla eläminen tarkoittaa sitä että joudutaan nipistämään tosi monista asioista joista ei tarvitse niissä perheissä joissa on kaksi ansaitsevaa.
Ja ainakin minun haluni lisääntyä vaativat juuri sen että minun ei tarvinnut heittää koulutustani ja työkokemustani hukkaan lasten saannin myötä vaan mies oli valmis jakamaan vastuun niin että myös minä saatoin ansaita ammattitaitoni mukaan.
Nipistäminen ei ole mitään köyhyyttä, se on ihan tavallista. Ihmiset ovat tottuneet liian hyvään elintasoon. Ja osuitte oikeaan, ei pidä heittää työkokemustakaan hukkaan. Nainen on kotona sen aikaa kuin itse haluaa olla.
"Naisen koulutus ei kiinnosta miestä pätkääkään. "
Hassua vain että puolisoiden koulutustasot vastaavat keskimäärin hyvin toisiaan. Koulutetuilla on koulutetut kumppanit ja vähemmän koulutetuilla vähemmän koulutetut.
Tuo ei oikein ole mahdolista jos naisen koulutuksella ei olisi miehellä mitään merkitystä.
Ja näin miehenä sanon ihan suoraan että olisi kyllä vähän nolottanut viedä sukujuhliin joku "parturikampaaja Lissu" kun kaikilla muilla suvun miehillä on puolisoina ekonomeja, juristeja, opettajia ja vastaavia. Pitkiä katseitahan siinä olisi saanut.
Tiesittekö, että Telegramissa on yksi viestiryhmä missä on 70 000 miestä ja heidän pääpuheenaiheet on naisten t*pp*minen, syöminen, r*isk*aminen ja niiden yhdistelmät. Samat miehet huumaavat vaimojaan, tyttöystäviään sekä r*iskaa ja välittää niitä muiden miesten r**. Ja se on vain yksi ryhmä, siellä ja muualla viestipalveluissa on samanlaisia ryhmiä tuhansia. Joten minusta me on ylitetty vaihe missä kannattaa miettiä millään tavalla miehiä. Sen sijaa suojelkaa naiset itseänne isiltänne, veljiltänne, pojiltanne ja miehiltänne.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että mieluummin teen rahani itse. "Provider"-mies ei edes varsinaisesti tarjoa naiselle hyvää elintasoa, vaan sen sijaan, että palkkaisi taloudenhoitajan hoitamaan vaimon puolesta siivouksen ja kaikki ikävät kotihommat olettaa "saavansa rahoilleen vastinetta" ja naisesta kodinhoitajan eli kotiorjan itselleen, jonka jokapäiväisiin velvollisuuksiin kuuluu siivoaminen, ruoanlaitto ja talouden pyöritys pyykinpesuineen ym.
Haluaa jonkin "Tradwife"-porsijan, joka pullauttelee maksettuna miehelle penikoita ja esittää jotain "perinteistä naista" ahtautuen johonkin 50-lukulaisen pikkusievän kotirouvan ahtaaseen muottiin. Hoikkana ja kauniina ja naisellisena pitää pysyä, vaikka kaikki aika ja energia meneekin siivoamiseen ja kotihommiin, lapsetkin pilaavat kropan ja stressaavat uuvuttaen ja näin vanhentaen naisen ennenaikaisesti.
Puhumattakaan siitä, että tällainen mies haluaa olla "perheen pää," saada viimeisen sanan joka asiassa, komennel
Juu, vaikka luulisi, että mies haluaisi rakastamansa naisen säästää ikäviltä kotihommilta, joita ei itsekään halua tehdä. Mutta kummasti miehet aina haluavat alistaa naisen omaksi palvelijakseen. Kai vain sillä tavalla mies kykenee tuntemaan jonkinlaista ylemmyyttä ja olevansa Herra talossaan, kun nainen on painettu ja alistettu vähäpätöiseksi siivoojaksi luuttuamaan miehen lattioita. Kotiluuta. Miehen nöyrä palvelija ja altavastaaja.
Kyllä naisen on parempi yksin tai omat, erilliset kodit. Jokainen hoitakoon omat kotihommansa tai palkatkoon ammattilaisen hoitamaan jos on kerran varaa. Tasaveroisessa suhteessa toista ei alisteta toisen palvelijaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jännis on parempi valinta.
Aina mieluummin seksikäs kuin rahakas. Rahaa on huono nusssia ja toisaalta, sitä voi tehdä yksinkin. Ymmärrän, että runk kari-incel näkee asian toisin/ei näe.
Rahalla saa.
"Nipistäminen ei ole mitään köyhyyttä, se on ihan tavallista. Ihmiset ovat tottuneet liian hyvään elintasoon."
Kun puhutaan tästä provider-kulttuurista niin kyllä siinä aika oleellista on se että ei se nainen siihen asemaan hae joutuakseen pihistelemään ja leikkaamaan elintasoaan.
"Ja osuitte oikeaan, ei pidä heittää työkokemustakaan hukkaan. Nainen on kotona sen aikaa kuin itse haluaa olla."
No sitä kutsutaan ihan vain hoitovapaalla olemiseksi, ei provider-miehen kanssa olemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hassua vain että puolisoiden koulutustasot vastaavat keskimäärin hyvin toisiaan. Koulutetuilla on koulutetut kumppanit ja vähemmän koulutetuilla vähemmän koulutetut.
Tuo ei oikein ole mahdolista jos naisen koulutuksella ei olisi miehellä mitään merkitystä.
Ja näin miehenä sanon ihan suoraan että olisi kyllä vähän nolottanut viedä sukujuhliin joku "parturikampaaja Lissu" kun kaikilla muilla suvun miehillä on puolisoina ekonomeja, juristeja, opettajia ja vastaavia. Pitkiä katseitahan siinä olisi saanut.
No sitten on libidossa jotain hukassa, mutta kun katsot Vesa Keskistä ja Kimi Räikköstä, niin ei niitä hävetä esitellä omia naisiaan. Jos miehen pitää hävetä naista sukujuhlissa, koska sillä ei ole erikoisen hyvää koulutusta, niin jotain puuttuu jos statusta pitää hakea naisella :D
Suomi on paljon provider-vaimoja, jotka käyvät töissä ja hoitavat kodin sekä lapset miehen ryypätessä tai pelatessa työttömänä. Kiitosta nämä naiset eivät miehiltään saa ja ulkopuolisetkin lähinnä joko haukkuvat tyhmiksi, kun jäävät liittoon tai teroittavat ydinperheen tärkeyttä sekä vaativat naista olemaan "vähemmän itsekäs".
Vierailija kirjoitti:
"Nipistäminen ei ole mitään köyhyyttä, se on ihan tavallista. Ihmiset ovat tottuneet liian hyvään elintasoon."
Kun puhutaan tästä provider-kulttuurista niin kyllä siinä aika oleellista on se että ei se nainen siihen asemaan hae joutuakseen pihistelemään ja leikkaamaan elintasoaan.
"Ja osuitte oikeaan, ei pidä heittää työkokemustakaan hukkaan. Nainen on kotona sen aikaa kuin itse haluaa olla."
No sitä kutsutaan ihan vain hoitovapaalla olemiseksi, ei provider-miehen kanssa olemiseksi.
Olet varmaan sitten provider-kulttuurin asiantuntija. Itse kun olet nähnyt niin, että koko perheellä on sama elintaso, eikä nipistämistä revitä naisen selkänahasta.
Ja kyllä hoitovapaa ja äitiyslomakin maksavat äidille rahaa ja urakehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten on libidossa jotain hukassa, mutta kun katsot Vesa Keskistä ja Kimi Räikköstä, niin ei niitä hävetä esitellä omia naisiaan. Jos miehen pitää hävetä naista sukujuhlissa, koska sillä ei ole erikoisen hyvää koulutusta, niin jotain puuttuu jos statusta pitää hakea naisella :D
Vesa Keskisen ja Kimi Räikkösen oma koulutus oli mikä :D
"No sitten on libidossa jotain hukassa, mutta kun katsot Vesa Keskistä ja Kimi Räikköstä, niin ei niitä hävetä esitellä omia naisiaan."
Vesa Keskinen tai Kimi räikkönen eivät ole itse koulutettuja vaan ns. self-made miehiä jotka ovat pääseet pitkälle siitä huolimatta että ei ole ollut koulutusta tai vanhaa rahaa taustalla. Juuri sellaisilla onkin vaimoina missejä tai muuten vain näyttävyyden perusteella valittuja.
Nyt puhutaan hyvin perheiden lapsista jotka kouluttautuvat ja sitten naivat samanlaisia koulutettujen perheiden kouluttautuneita naisia.
" Jos miehen pitää hävetä naista sukujuhlissa, koska sillä ei ole erikoisen hyvää koulutusta, niin jotain puuttuu jos statusta pitää hakea naisella :D"
Lika bar leka bäst, kuten ruotsalaiset sanovat. Moni haluaa että puolisolla on suunnilleen samanlainen tausta ja elämänasenne. Ei se ole vain statuksen etsimistä vaan että halutaan ihminen joka ymmärtää automaattisesti ne samat kuviot jossa itse elää eikä tarvitse kaikkea selittää ja opettaa.
Ja edelleen ihan tilastot kertovat että puolisoiden koulutustaso on yleensä lähellä toisiaan joten ei tuota joku Keskinen tai Räikkönen mihinkään muuta.
"Olet varmaan sitten provider-kulttuurin asiantuntija. Itse kun olet nähnyt niin, että koko perheellä on sama elintaso, eikä nipistämistä revitä naisen selkänahasta."
No olen kyllä ymmärtänyt että provider-kulttuuri ei nykyään ole yksi yhteen minkään kotirouvakulttuurin kanssa vaan siinä saattaa nainen olla kotona myös ilman että hoitaa lapsia tai muuten vain hakee mieheltä erityistä elintasoa. Siksi sillä on uusi erilainen nimikin.
Vierailija kirjoitti:
"No sitten on libidossa jotain hukassa, mutta kun katsot Vesa Keskistä ja Kimi Räikköstä, niin ei niitä hävetä esitellä omia naisiaan."
Vesa Keskinen tai Kimi räikkönen eivät ole itse koulutettuja vaan ns. self-made miehiä jotka ovat pääseet pitkälle siitä huolimatta että ei ole ollut koulutusta tai vanhaa rahaa taustalla. Juuri sellaisilla onkin vaimoina missejä tai muuten vain näyttävyyden perusteella valittuja.
Nyt puhutaan hyvin perheiden lapsista jotka kouluttautuvat ja sitten naivat samanlaisia koulutettujen perheiden kouluttautuneita naisia.
" Jos miehen pitää hävetä naista sukujuhlissa, koska sillä ei ole erikoisen hyvää koulutusta, niin jotain puuttuu jos statusta pitää hakea naisella :D"
Lika bar leka bäst, kuten ruotsalaiset sanovat. Moni haluaa että puolisolla on suunnilleen samanlainen tausta ja elämänasenne. Ei se ole vain statuksen etsimistä vaan että halutaan ihminen joka
Se, että puolisoilla on yhteinen koulutustaso, voi kertoa siitä että he tapaavat samoissa ympyröissä.
Satun tietämään että hyvien perheiden hyväosaiset lapset eivät välttämättä usein ole siihen naiseen tyytyväisiä, eikä koulutus tuo mitään lisäarvoa naiseen, vaikka se sitten sukujuhlissa näyttäisi hyvältä. Halut vievät muualle.
Olen itse mennyt naimisiin kouluttautuneemman miehen kanssa ja sitten mennyt alalle, jota kukaan ei katso alaspäin. Olen myös nuorena huomannut että moni mies olisi kelpuuttanut minut silloin monen paremmin kouluttautuneen ohi.
Niin ja tuon vanhan rahan kanssa, mitä niitä tiedän niin niille taas tuntuu usein kelpaavan joku tavallisen ammatin valinnut nainen, lastenhoitaja, sairaanhoitaja, tms. Järkevän kutsumusammatin valinnut. Ja mielestäni hyvä piirre heissä, koska nuohan ovat hyviä ammatteja.
Yleensä provider miehet vaatii että nainen vastapalvelukseksi antaa tehdä mitä vaan seksuaalusesti. Joten kaikki reijät pitää olla valmiina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon muitakin asioita joita voi antaa ja saada kuin taloudelliset seikat. Miksi siitä pitäisi kokea jotain kiitollisuudenvelkaa, varmasti voi keksiä omalta osaltaan muita asioita vastavuoroisesti toisen hyväksi jos tuntuu että kokee saavansa enemmän kuin antaa.
Sitäpaitsi, tämän päivän Suomessa ei läheskään kaikilla miehillä ole mahdollisuuksia olla provider -mies. Mutta JOS miehellä tämä mahdollisuus olisi, ja tienaisi vaikkapa nyt 20 kertaa sen minkä nainen omalta alaltaan voisi vuodessa saada, se voisi olla aika helppo tapa parantaa heidän molempiensa elämänlaatua että mies ottaisi kaikki taloudelliset asiat hoitaakseen, jos naisen täysipäivätyöllisyys toisi vain 5% lisäyksen tuloihin, kuulostaa huonolta vaihtokaupalta antaa tämä aika elämästä varsinkin vieraan työnantajan käyttöön.
Mutta n
En nyt osaa tilastoja tutkimatta sanoa varmaksi, mutta voi olla mahdollisuus että työpaikkojen menetyksiä tapahtuu useammin kuin avioeroja, ja jos nyt sitä neljääkymmentä ikävuotta pitää vaaravyöhykkeenä niin luultavasti uuden työpaikankin löytäminen on silloin vaikeampaa. toisinsanoen, luottaako todella enemmän työpaikkaansa ja työnantajaansa elämän kantavana voimana oman rakastamansa puolison sijaan? Ja kumpi todennäköisemmin pitää huolta jos asiat menevät metsään, työnantaja jolle ihminen usein vain yksi tuotannontekijä muiden joukossa, vaiko oma puoliso joka luvannut niin myötä-kuin vastoinkäymisissä.
Onhan se ihan eri tilanne hakea uutta työtä heti edellisen perään kuin alkaa etsiä työpaikkaa oltuaan ensin vuosia kotona hoitamassa lapsia ja kotia.
Uhkailetko?