Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri jatkuvasti myöhässä

Vierailija
23.12.2024 |

Hei, 

Meitä on kaksi tekemässä samanlaista työtä ja työt alkavat kello 9:00. Työkaverini ei ole IKINÄ paikalla siihen aikaan töissä, vaan aikaisintaan 9:20. Kaiken huipuksi hän ei ikinä merkkaa tätä myöhäisempää tuloaan. Ylityöt hän kyllä merkkaa, vaikka oikeasti noista 20-30min myöhääntulosta kertyisi miinusta vaikka kuinka paljon. 

Tämä harmittaa minua tunnollista ajoissa saapuvaa kun joudun enemmän huhkimaan. Esimies sanoi työkaverilleni tästä myöhästelystä  mutta työkaverini asenne oli että häntä kytätään ja ollaan inhottavia eikä ole sen jälkeen korjannut tapojaan. Hän on ns krooninen myöhästelijä muutenkin.  

Miten tässä tilanteessa voisin vähentää ärsytystäni? 

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on työpaikalla näitä kellokalleja, jotka eivät tiedä toisten työaikoja, mutta silti pitää valittaa. Itselläni on esim. joustavat työajat, enkä tee 8 tunnin päiviä, koska saan palkan vain kuudesta tunnista.

Nämä kyylät istuvat itse tunnin aamukahvilla, lounas venähtää 1,5 tuntiin ja iltapäivällä on taas pitkiä kahvitaukoja. Monta kertaa olen yllättänyt lukemasta iltasanomia työaikana, mitä itse en koskaan tee. Silti kellon kanssa vahdataan työkavereita, ja meillä on siis joustavat työajat ja lisäksi mahdollisuus tehdä etätöitä. Ei pitäisi olla ruikuttamisen aihetta.

Ap voi kertoa esimiehelleen, jos kokee, että häntä kohdellaan epätasa-arvoisesti. Sinä et kuitenkaan tiedä, mitä työkaverisi on pomon kanssa työajoista sopinut. Voi olla, että hänen pitää viedä lapsi ensin päiväkotiin tai ekaluokkalainen kouluun tiettyinä päivinä. Kannattaa kysyä, eikä v

Työaikaa lyhennetään 30 min jos ei pysty olemaan työpaikalla.

Vierailija
82/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ärsyttäisi todella. Soittaisin joka ikinen kerta esimiehelle, kun myöhästyy. Jos mitään ei tapahdu niin viidestä kerrasta marssisin esimiehen juttusille ja sanoisin, että tämä on työsuojelun ja liiton asia, kun toista työntekijää suositaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi työntekijä aina myöhässä. Kannattaa kertoa et työt alkaa jo 8.40 niin sit on ajoissa kun on paikalla klo 9.00.

Vierailija
84/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on sovittu työnantajan kanssa. Työpaikalla ollaan työvaatteissa silloin kun työ alkaa, vaikka sillä hetkellä ei olisi mitään tekemistä. Palkanmaksu alkaa myös samalla kellonlyömällä, vaikka ei olisi mitään tekemistä.

Vierailija
85/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei pystyisi tekemään työtä esim Italiassa päivääkään. 

Nyt ollaan Suomessa. Suomessa on omat työlait. Tuollainen italialainen olisi pian työtön Suomessa. Suomessa on osattava kello.

Vierailija
86/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hommissa on noin tarkkaa? Itse olen koko työurani tehnyt insinööritöitä. Jokaisessa työpaikassa on ollut liukuva työaika. 

Vierailija
87/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassa säännöllisesti myöhästelijöille tulee puhuttelu automaattisesti, oli sitten myöhässä minuutin. Ja sen jälkeen kirjallinen varoitus, mikäli jatkuu.

Työaikoja seurataan tietokoneella leimautumalla sisään ja ulos ja täten liukumia kertyy. Töihin tultava aina viimeistään kun työaika alkaa ellei ole erikseen saanut lupaa käyttää liukumia tullakseen myöhemmin töihin. 

Sana pätee jos haluaa aikaisemmin lähteä tai tulla tunnin aikaisemmin, tosin tässä jälkimmäisessä ei tarvitse lupaa kunhan oikeasti töitä tekee eikä vain kahvittele.

Vierailija
88/88 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta päivistä otamme siitä yhteisestä potilasjonosta akuuttipotilaita ja osassa meillä on omat ajanvarauslistat. Hän ottaa oman aamun ensimmäisen klo 9 potilaan AINA myöhässä, yleensä 9:20. Kerran oli potilas hiilenä että miten voi heti aamusta olla näin myöhässä niin työkaverini siitäkin vihaisena minulle että potilaatkin inhottavia niuhottajia!!! En kyllä osaa mennä tällaisten tapamyöhästelijöiden pään sisälle miten eivät näe mitään ongelmaa omassa toiminnassaan? T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä