Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri jatkuvasti myöhässä

Vierailija
23.12.2024 |

Hei, 

Meitä on kaksi tekemässä samanlaista työtä ja työt alkavat kello 9:00. Työkaverini ei ole IKINÄ paikalla siihen aikaan töissä, vaan aikaisintaan 9:20. Kaiken huipuksi hän ei ikinä merkkaa tätä myöhäisempää tuloaan. Ylityöt hän kyllä merkkaa, vaikka oikeasti noista 20-30min myöhääntulosta kertyisi miinusta vaikka kuinka paljon. 

Tämä harmittaa minua tunnollista ajoissa saapuvaa kun joudun enemmän huhkimaan. Esimies sanoi työkaverilleni tästä myöhästelystä  mutta työkaverini asenne oli että häntä kytätään ja ollaan inhottavia eikä ole sen jälkeen korjannut tapojaan. Hän on ns krooninen myöhästelijä muutenkin.  

Miten tässä tilanteessa voisin vähentää ärsytystäni? 

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta niuhottaminen ja keskity työn laatuun!

Ei sosiaalitantoilla ole mitään ns työn laatua. 

Tämä. Pätee kaikkiin valtion ja kunnan virkoihin. 

Vierailija
42/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli käyttöön työajanseuranta, eli leimataan sähköisellä avainlätkällä itsemme sisään ja ulos, kun väellä alkoi olla tapana venytellä töihin tuloa ja kotiinlähtöä jopa tunnilla miten sattuu. Mutta joo, esimiehen tuo tulee hoitaa.

Onpa nykyaikaista 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät muutenkin työtä niin eri tahtiin että jollain työajalla ei ole nykyään mitään merkitystä kuin suorittavassa työssä. 

Vierailija
44/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä että minä olen se niuhottaja nyt. Mutta mitä te noin kommentoijat olisitte mieltä jos itse hoidatte aamun ekat asiakkaat ja toinen ei vielä ole edes saapunut? Ja sama palkka tulee? T. Ap

Vierailija
45/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim minä olen sopinut pomon kanssa että voin lähteä aikaisemmin töistä, ja se on minun ja hänen välinen asia, josta ei työpaikan kyyläakkojen tarvitse tietää. 

Meilläkin oli mahdollisuus valita etätyösopimus tai hybridimalli ja nyt tämä hybridimallin valinneet kitisee joka paikassa kuinka väärin se on kun osa ei käy toimistolla. 

Vierailija
46/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että molemmat voisi tulla klo 10, että olisi tasapuolista. 

Tai joku kunnon kellokortti, että pitää olla paikan päällä leimaamassa. Nykyaikaiset, joissa itse merkitään saapumisaika, ei teidän tapausta ratkaise. 

Vierailija
47/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö työnsä? Onko jotain tärkeää miksi pitää olla juuri se eka 20 min paikalla? On eri asia, jos esim. olette jossain asiakaspalveluhommassa ja sitä työtä on just silloin ja jäät yksin tilanteeseen ja jonot kasvaa, kuin että teette kumpikin omia hommianne eikä se ole sidottu juuri siihen 20 minuuttiin. Jos ensimmäinen tilanne, kertoisin pomolle. Työn luonne on sellaista että ajoista jousto ei vaan sovellu. Jos jälkimmäinen, keskittyisin vain omaan työhöni. Siinä tapauksessa olet ehkä itse kateellinen ja vähän marttyyri siitä että olet paikalla kunnon aamuihmisenä ensimmäisenä. Jos se työn teko ja laatu ei kärsi niin mitä väliä, se on sen kollegasi asia. Keskity omiin hommiisi. 

Ja kyllä - tavallaan jälkimmäisessä tilanteessa pidän työajan seurantaa vähän hömelönä. Jos työt tulee tehdyksi, mitä hyötyä siitä on, että työntekijä istuu toimistolla tyhjän panttina ennen kuin voi leimata ulos. 

Vierailija
48/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä tuo potkulaki on hyvä.

Vierailija
49/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajalle ei ole väliä, ettei saavu tasan 09:00, niin kannattaisiko harkita siirtymistä liukuvaan työaikaan? 

Vierailija
50/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö työnsä? Onko jotain tärkeää miksi pitää olla juuri se eka 20 min paikalla? On eri asia, jos esim. olette jossain asiakaspalveluhommassa ja sitä työtä on just silloin ja jäät yksin tilanteeseen ja jonot kasvaa, kuin että teette kumpikin omia hommianne eikä se ole sidottu juuri siihen 20 minuuttiin. Jos ensimmäinen tilanne, kertoisin pomolle. Työn luonne on sellaista että ajoista jousto ei vaan sovellu. Jos jälkimmäinen, keskittyisin vain omaan työhöni. Siinä tapauksessa olet ehkä itse kateellinen ja vähän marttyyri siitä että olet paikalla kunnon aamuihmisenä ensimmäisenä. Jos se työn teko ja laatu ei kärsi niin mitä väliä, se on sen kollegasi asia. Keskity omiin hommiisi. 

Ja kyllä - tavallaan jälkimmäisessä tilanteessa pidän työajan seurantaa vähän hömelönä. Jos työt tulee tehdyksi, mitä hyötyä siitä on, että työntekijä istuu toimistolla tyhjän panttina ennen kuin voi leimata ulos. 

Juuri näin 👍

Vierailija
51/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelutyö, terveydenhuollossa otetaan jonosta potilaita heti aamusta. Minä ehdin ottaa jo yksi tai kaksi kun työkaveria ei vielä ees näy. T. Ap

Vierailija
52/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee keskimääräinen laskelma, kuinka paljon tulee talolle "tappiota" tästä kusetuksesta. Näytä pomollesi ja työkaverillesi. Napakasti sanot, että koet tällaisen epäreiluna. Tarvittaessa vähän suutahdatkin. Joskus on pakko, että asia menee perille. 

Vierailija
53/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta ap kirjoittaa että häntä kiusataan töissä koska niuhottaja josta kukaan ei pidä. 

Vierailija
54/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta niuhottaminen ja keskity työn laatuun!

No saanko minäkin sitten lähteä töistä vaikka joka päivä 30min ennen? Mitä väliä työajanseurannalla enää sitten onkaan? Jos ei ole mtn väliä? T. Ap

Nykyjohtamisessa keskitytään, tai ainakin pitäisi keskittyä, tuloksiin ja mitä saadaan aikaan. Jos pyörittelet peukaloita työpisteelläsi tai luet iltapäivälehtiä, voit hyvin tehdä sen myös kotona. Sama toisinpäin, voit tehdä sen tuloksen 7,5h, mutta jotkut pystyvät tekemään sen 6h.

Vierailija
55/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä toteutuneet työajat lista , milloin aloittanut ja milloin lopettanut työt kunakin päivänä.  Mua ottas aivoon tommonen käytös.  Vinkkaisin pomolle. 

Vierailija
56/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä - tavallaan jälkimmäisessä tilanteessa pidän työajan seurantaa vähän hömelönä. Jos työt tulee tehdyksi, mitä hyötyä siitä on, että työntekijä istuu toimistolla tyhjän panttina

arvasin että suorittava paskatyö. 

Vierailija
57/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä että minä olen se niuhottaja nyt. Mutta mitä te noin kommentoijat olisitte mieltä jos itse hoidatte aamun ekat asiakkaat ja toinen ei vielä ole edes saapunut? Ja sama palkka tulee? T. Ap

Sinä olet uhri! Sinä olet uhri! Sinä olet uhri!

Jännä miten sinä (surkea trolli) nyt iloisesti unohdat kaikki viestit jossa sinua kehotetaan ilmoittamaan asiasta esimiehelle. 

Vierailija
58/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naiset

Vierailija
59/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä - tavallaan jälkimmäisessä tilanteessa pidän työajan seurantaa vähän hömelönä. Jos työt tulee tehdyksi, mitä hyötyä siitä on, että työntekijä istuu toimistolla tyhjän panttina

Asiakaspalvelutyö, terveydenhuollossa otetaan jonosta potilaita heti aamusta. Minä ehdin ottaa jo yksi tai kaksi kun työkaveria ei vielä ees näy. T. Ap

Ja nyt vasta kerrot tuon?😂

Vierailija
60/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli käyttöön työajanseuranta, eli leimataan sähköisellä avainlätkällä itsemme sisään ja ulos, kun väellä alkoi olla tapana venytellä töihin tuloa ja kotiinlähtöä jopa tunnilla miten sattuu. Mutta joo, esimiehen tuo tulee hoitaa.

Onpa nykyaikaista 🤣

Eräällä ammattiryhmällä meidän talossa "leimataan sisään" nykyaikaisesti kirjautumalla puhelimella työajanseurantaan, ja tämän voi tehdä vaikka kotoa peiton alta ja jatkaa unia. Joten tässä asiassa on kellokorttisysteemi mielestäni toimivampi, jos oikeasti halutaan jotakin valvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme