Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri jatkuvasti myöhässä

Vierailija
23.12.2024 |

Hei, 

Meitä on kaksi tekemässä samanlaista työtä ja työt alkavat kello 9:00. Työkaverini ei ole IKINÄ paikalla siihen aikaan töissä, vaan aikaisintaan 9:20. Kaiken huipuksi hän ei ikinä merkkaa tätä myöhäisempää tuloaan. Ylityöt hän kyllä merkkaa, vaikka oikeasti noista 20-30min myöhääntulosta kertyisi miinusta vaikka kuinka paljon. 

Tämä harmittaa minua tunnollista ajoissa saapuvaa kun joudun enemmän huhkimaan. Esimies sanoi työkaverilleni tästä myöhästelystä  mutta työkaverini asenne oli että häntä kytätään ja ollaan inhottavia eikä ole sen jälkeen korjannut tapojaan. Hän on ns krooninen myöhästelijä muutenkin.  

Miten tässä tilanteessa voisin vähentää ärsytystäni? 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta niuhottaminen ja keskity työn laatuun!

Vierailija
22/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä pomo paikalle aina klo 9:00, hän voi merkitä työajat oikein, jos teillä ei leimata sisälle. Tai sitten kysyt onko työkaverin toiminta ok, uhkaat alkaa itsekkin sitten samaan. Meillä kanssa porukkaa jotka saattaa tuntiakin aikasemmin lähteä töistä pois vaikka palkka juoksee vielä tunnin,mutta tehtiin siitä tarpeeksi suuri numero. 

Joo noin voisinkin tehdä. Sillee harmittaa tästä "kannella" kun henkilö on myös mun kaveri, mutta toisaalta ketuttaa niin paljon merkkailla omia esim. 30min miinuksia jos oon lähtenyt joskus aiemmin töistä kun toinen ei merkkaa mitään. Ja sit myös se että samaa palkkaa saadaan ja voisin its

Hän varastaa ja se varkaus tapahtuu sinun silmien alla ja sinä et ilmianna häntä. Oliko nyt tarpeeksi selkeästi väännetty rautalangasta? 

Eikö ihmisillä ole enää työmoraalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei pystyisi tekemään työtä esim Italiassa päivääkään. 

Vierailija
24/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä pomo paikalle aina klo 9:00, hän voi merkitä työajat oikein, jos teillä ei leimata sisälle. Tai sitten kysyt onko työkaverin toiminta ok, uhkaat alkaa itsekkin sitten samaan. Meillä kanssa porukkaa jotka saattaa tuntiakin aikasemmin lähteä töistä pois vaikka palkka juoksee vielä tunnin,mutta tehtiin siitä tarpeeksi suuri numero. 

Joo noin voisinkin tehdä. Sillee harmittaa tästä "kannella" kun henkilö on myös mun kaveri, mutta toisaalta ketuttaa niin paljon merkkailla omia esim. 30min miinuksia jos oon lähtenyt joskus aiemmin töistä kun toinen ei merkkaa mitään. Ja si

Eikö ihmisillä ole enää työmoraalia?

6,5 suoritus riittä. Ap, tuliko työ tehtyä? Tuliko palkka tilille? Kuoliko kukaan? 

Vierailija
25/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai työssä on tärkeintä se että tulee jollain kellonlyömällä istumaan kiltisti paikalleen eikä työn laatu? HUOH!

Vierailija
26/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo ei pysty antamaan suoraan potkuja, vaan ensin on annettava varoitus asiasta, jotta on mahdollista korjata toimintansa. Tiedätkö, onko varoitus jo annettu?

Meillä on ns suojatyö kunnan hommissa. Ei pysty tollasesta potkuja antamaan. 

Vierailija
27/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saanko minäkin sitten lähteä töistä vaikka joka päivä 30min ennen? Mitä väliä työajanseurannalla enää sitten onkaan? Jos ei ole mtn väliä? T. Ap

Vierailija
28/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt vain kärsivällinen ja kestät. Kyllä tuo vielä kaverillesi jollain lailla kostautuu. Hyvä että pomo tuosta jo tietää ja pidä huolta että tietää vastakin, mutta pidä vähän taukoa ettet ihan heti kantele uudelleen. Tuo on todella ärsyttävää, mutta olen kyllä huomannut että jollain lailla tuo taatusti kostautuu. Kunhan itse hoitaa oman tonttinsa niin voi olla hylällä mielellä sen suhteen.

Toi just. Ja mietin että pomokin on niin typerä että kertoisi asian kuitenkin hänelle niin että MINÄ olen ärsyyntynyt hänen myöhästelystään. Ja sitten minä saan työkaverin vihat päälleni. 

T. Ap

Sehän saa vihastua ihan rauhassa. Pelle tämä kaveri on, luulee että hän voi toimia miten haluaa ilman seuraamuksia. Sitten se kaveri varmaan vihastuukin,jos saa lähtöpassit jatkuvien myöhästelyiden takia. Kiukutelkoot ihan rauhassa, keskenkasvuinen kitisijä. Hän se ne omat ongelmansa on itse aiheuttanut.

Vierailija
29/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei pystyisi tekemään työtä esim Italiassa päivääkään. 

En haluaisikaan. Ei siinä mtn jos työaikaamme ei seurattaisi vaan pelkkää tulosta. Mutta nyt kerran seurataan niin minun mielestä sitä pitää noudattaakin. T. Ap

Vierailija
30/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun halutaan helpottaa irtisanomisia. Työnantaja puolella on varmasti parempaa dataa kuinka paljon vastaavia väärin käytöksiä tapahtuu. 

Vierailija
31/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saanko minäkin sitten lähteä töistä vaikka joka päivä 30min ennen? Mitä väliä työajanseurannalla enää sitten onkaan? Jos ei ole mtn väliä? T. Ap

Jos olet jossain orjatyössä jossa on tYöNaJaNsEuRaNtA niin otan osaa. 

Vierailija
32/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sosiaalitantoilla ole mitään ns työn laatua. 

Vierailija
33/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on narsismin piirre. Tutustu sanaan piilonarsismi. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. 

Ja mitä enemmän hän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus hänellä on purkaa niitä juoruilemalla, syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.

Vierailija
34/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus esimiehelle. Myöhästelijä vie sinun aikaa.

Vierailija
35/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työpaikoilla on nykyään joustavat työajat. Lisäksi osa tekee etätyötä.

Itselläni on sidottu työaika 6 h ja tämän päälle teen etätöitä kotona. Osa työkavereista ei ymmärrä tätä, koska työaikani poikkeaa täysin heidän työajastaan. Mutta näin on työehtosopimuksessa sovittu, joten täysin turhaan jupisevat. 

Eli ennen kuin valittaa, kannattaa kysyä toiselta, millaisista työajoista on ylipäätään sovittu.

Vierailija
36/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaute esihenkilölle jos haittaa omaa työntekoa. Pidä vain pää kylmänä. Hoitaa omat työt hyvin ja pitää aikatauluista kiinni itse. Yleensä jossain vaiheessa huomataan, jos jokin ei työssä toimi ja siihen puututaan.

Vaikka asia vi****aa, kannattaa itse olla kuitenkin asiallinen. Ei kannata myöskään itse lähteä vastuuttomaan käyttäytymiseen mukaan. Näin ei ole siis ilmeisesti käynyt juuri ap:lla, mutta niinkin voi helposti käydä jos ärsyttää jokin asia. En tarkoita tätä mitenkään negatiivisesti. Tsemppiä, pidä pää kylmänä.

Vierailija
37/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu ihan teidän työn luonteesta. Esim meillä on ihan sama miten, missä, milloin, jne kunhan työt pyöriin ja tavoitteet saavutetaan. Ei työelämä ole enää kaavamaista. 

Vierailija
38/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todella vìttumainen kollega. Ei voi muuta sanoa. Niuhottaa jostain minuuteista. 

Vierailija
39/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim minä olen sopinut pomon kanssa että voin lähteä aikaisemmin töistä, ja se on minun ja hänen välinen asia, josta ei työpaikan kyyläakkojen tarvitse tietää. 

Vierailija
40/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli käyttöön työajanseuranta, eli leimataan sähköisellä avainlätkällä itsemme sisään ja ulos, kun väellä alkoi olla tapana venytellä töihin tuloa ja kotiinlähtöä jopa tunnilla miten sattuu. Mutta joo, esimiehen tuo tulee hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme