S-marketissa oli Kotimaista-merkkiset riisipuurot loppu
Siis ne yksittäisannokset. Sen sijaan Saarioisten riisipuuroja oli hyllyssä. Pitää huomenna käydä udelleen, josko kuormassa olisi tullut. Niin se halpa vaan menee kaupaksi näinä aikoina.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kiva joulu. Aamiaisella einespuuroa. Juha-aterialla eineslaatikoita. Einestä, einestä, einestä ja valmispitsaa. Siinä on upea joulu.
Kuka nyt yhdelle hengelle valmistaa? Ellei tykkää syödä paljon jouluruokaa ja monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Tehty tehtaassa viime kuussa, hyi h!
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.
"Halvempaa" prkeleee! Joka asiassa raha ratkaisee? Ostan kyllä tuotakin jos yksin mieli tekee tai tulee mieleen paistaa piirakoita. Haudekattilassa sitten jos useampi syömässä.
Kokkikartanolla on myynnissä jotain 700 g:n annoksia, siitä saa useampikin ihminen syödä.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat eivät osaa edes puuroa keittää.
So?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismalla viiraa päästä kun ei osaa ottaa tarpeeksi jouluruokaa myyntiin. Aina joka joulu on jotain loppu. Aaattona kun käyt kaupassa ei jouluruokaa ole yhtään mitään. Olettavat että kaikki hamstraa mitä ei todellakaan kaikki tee. Prismalle joulusta 0/5.
Joskus vuosia sitten oli Prismassa joulun jälkeen valmislaatikoita tarjouksessa: 400 g:n laatikot 0,10 € ja 700 g:n laatikot 0,50 € :D Jospa haluavat välttää tuota?
Myymälöiden varastot ja hävikki on pienentynyt valtavasti muutaman vuoden aikana. Ennen oli kunnia asia että asiakkaalle oli kaikkea tarjolla ja asiakas teki itse päätöksen mitä ostaa. Nykyään tuotteet saavat loppua eikä asiakastyytyväisyydellä ole sellaista merkitystä mitä oli aiemmin. Kauppa tekee päätöksesi puolesta mitä ostat.
On se kumma kun halvimmat kaurahiutaleet on X-tralla jossain pienissä laatikoissa vaikka Suomessa tuotettu ja joku iso säkki Myllyn parasta maksaa tuplasti enemmän. Luulisi että isompi määrä alentaisi hintaa.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun halvimmat kaurahiutaleet on X-tralla jossain pienissä laatikoissa vaikka Suomessa tuotettu ja joku iso säkki Myllyn parasta maksaa tuplasti enemmän. Luulisi että isompi määrä alentaisi hintaa.
Riisipuuroa ei tehdä kaurahiutaleista.
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.
Asiaa puhut. Itse tekemä riisipuuron vertaista ei saa kaupasta,se on näin. On tuoretta ja herkkua. Ja tosi helppoa valmistaa. Edullista myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Mausta sokerilla/kanelilla/voilla tai kaikilla kolmella yhtä aikaa.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
eri, mut yksin asuva haluaa ejkä vain sen yhden riisipuuroannoksen eli 4-5 mitä siitä litrasta maitoa tu
Siitä lopusta puurosta voi valmistaa vaikka porkkanalaatikon jouluksi, ei tarvitse ostaa sitä. En taida edes ehdottaa karjalanpiirakoiden leipomista. Saahan noita molempia valmiina kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
Meitä on kaksi syömässä. Emme halua tai tarvitse tuollaista määrää puuroa. Syömme sitä vain aatto
Meitä on kaksi ,ja todellakin teen yhden litran riisipuuroa itse. Sen verran paljon tykkään meistä että en syö enkö tarjoa mitään viikkoja sitten tehtyä eines puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kiva joulu. Aamiaisella einespuuroa. Juha-aterialla eineslaatikoita. Einestä, einestä, einestä ja valmispitsaa. Siinä on upea joulu.
Just tää. Olen ihmetellyt aina ihan samaa. Jouluna syödään eineksiä,ja taas eineksiä. Ostan toki itsekin,mutta vain imellettyä perunalaatikkoa ,koska en ole oppinut sitä tekemään .
Suurta avuttomuutta, jos ei osata riisipuuroa tehdä. Tavallisessa teräskattilassa onnistuu, eikä pala pohjaan. Riisipuuro haudutetaan, sitä ei keitetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miten luokattoman huonosti suomalaiset syövät.
Kyllä! Ja jo puuron tekeminen on aivan ylivoimaisen vaivalloista ja vaikeaa!
Tässä nyt juurikin taidettiin arvostella sen riisipuuron terveellisyyttä... 🤦
Enpä usko. Vaan einesten suosiota.
Riisipuuro ja marjasoppa ovat oikein terveellinen ruoka-annos, ainakin itse tehtyinä.
Maitoa ja valkoista riisiä?
Kyllä on terveellistä. Siihen sokeroitu kiisseli päälle.
Meinaatko, että laatikollinen konvehteja on terveellisempi vaihtoehto? Tiedoksesi, meil
Niinkö minä sanoin? Sinähän nyt vetelet aivan ihmeellisiä tarinoita. Mutta syö sinä puuros miten syöt, meille ei edes riisiä osteta.
Vierailija kirjoitti:
Suurta avuttomuutta, jos ei osata riisipuuroa tehdä. Tavallisessa teräskattilassa onnistuu, eikä pala pohjaan. Riisipuuro haudutetaan, sitä ei keitetä.
Kysymys ei ollut avuttomuudesta vaan siitä, onko mitään järkeä tehdä yhtä annosta riisipuuroa itse. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Var i Finland odlas det ris?
Närpesboarna var i risden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkutalouksien ongelmia. Ei saa riisipuuroa valmiina kaupasta.
Ei pelkästään. Työpaikalla eilen juuri perheellinen avautui miten tänä vuonna heillä einesriisipuuroa. Ei viitsi enää nousta aiemmin puuroa keittelemään jotta perheen teinit sitten puolilta päivin vihdoin haukottelemaan miten ei maistu. Aikoo itsekin nukkua pitempään.
Kuinka kauan hän sitä sitten oikein keittää, jos ihan herätä pitää aiemmin sen takia? Kyllä se tunnissa valmistuu.
No sen tuntia aiemmin?!?! Joo, ei kyllä tässäkään taloudessa herätä yhtään kellekään hauduttelemaan puuroa aamupalaksi. Silloin kun jouluna syödään puuroa, se on aaton lounas, ja mies keittää, kun sitä kerta haluaa. Oman lapsuuteni jouluun ei kuulunut riisipuuro, enkä sitä vielä näin viisikymppisenäkään kaipaa. En edes tykkää lämpimän maidon mausta, just ja just saa nökäreen syötyä kanelilla ja sokerilla tai luumukiisselillä. Ja nyt ei kyllä tarvitse tulla aukomaan päätä uusavuttonuuden periytymisestä, koska lapsuuteni kotona tehtiin leivistä alkaen kaikki itse, itsekin teen sen, minkä tarpeelliseksi katson.
No mutta enpä olisi uskonut, että suomalaisen jouluemännän pyhin on riisipuuro. Olen niin nauranut näille kommenteille. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalat, laatikot, leivonnaiset sekä vaikka kinkkusiivut valmiina kaikki kauppahallista. Eikä tarvitse aloittaa juustojen valmistusta lehmää lypsämällä myöskään. Ne puolestaan kaupasta. Jos joku saa joulun itselleen tekemällä kaiken itse niin siitä vain Meille ei tuo mitään lisäarvoa kaiken itse tekeminen. Sitten jouluna moni itkee väsymystä ja kiukuttelee kun perhe ei arvosta eikä ole muut mitään tehneet.
Aika harvassa kaupungissa on nykyisin ruokaa myyviä kauppahalleja, kunnista puhumattakaan. Perusmarketeissa ei monesti ole edes lihatiskejä yms.
Koska ette asu kaupungeissa vaan taantuviasa maalaiskaupungeissa. Isoissa kaupungeissa on menestyvät kauppahallit.
Miksi hemmetissä muuttaisin ison kaupungin tungokseen maalta muuttaneiden junttien keskittymään kauppahallin takia? Me saadaan pitkälti omaa tuoretta lähiruokaa, osa peruskaupoista ja osa luonnosta suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuollainen määrä riisipuuroa ei säily hyvänä paria päivää pidempään. Harva jaksaa kiskoa yksin kattilallista puuroa jouluna, jos ja kun on muutakin ruokaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tää. Olen ihmetellyt aina ihan samaa. Jouluna syödään eineksiä,ja taas eineksiä. Ostan toki itsekin,mutta vain imellettyä perunalaatikkoa ,koska en ole oppinut sitä tekemään .
Meille on kyllä ihan tosi tärkeää, mitä arkena syödään, koska sitä on kuitenkin sen ~350 päivää vuodessa. Siitä arkisyömisestä se terveellinen syöminen koostuu. Jouluna voi ottaa rennosti ja syödä vaikka einestä, jos siltä tuntuu. Esimerkiksi meillä menee niin vähän laatikoita, ettei niitä aina kannata edes tehdä itse, joskus tulee kyllä tehtyä, jos inspiraatio iskee. Kalat otetaan valmiina, kinkku valmiina siivuina, koska sitäkin menee niin vähän, paisti haudutetaan itse leivinuunissa. Jne. Ei tä kyllä mitenkään ole vähentänyt joulun tuntua tai juhlan tuntua. Ne valmiit laatikotkin kun voi pistää nättiin astiaan, pistää vähän voinokareita pinnalle ja käyttää uunissa. Ihmiset sen juhlan ja tunnelman tekee, ei se, että yksi rääkkää juhlan pyhät itseään keittiössä ollakseen hyvä emäntä.
Joskus vuosia sitten oli Prismassa joulun jälkeen valmislaatikoita tarjouksessa: 400 g:n laatikot 0,10 € ja 700 g:n laatikot 0,50 € :D Jospa haluavat välttää tuota?