S-marketissa oli Kotimaista-merkkiset riisipuurot loppu
Siis ne yksittäisannokset. Sen sijaan Saarioisten riisipuuroja oli hyllyssä. Pitää huomenna käydä udelleen, josko kuormassa olisi tullut. Niin se halpa vaan menee kaupaksi näinä aikoina.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miten luokattoman huonosti suomalaiset syövät.
Kyllä! Ja jo puuron tekeminen on aivan ylivoimaisen vaivalloista ja vaikeaa!
Tässä nyt juurikin taidettiin arvostella sen riisipuuron terveellisyyttä... 🤦
Enpä usko. Vaan einesten suosiota.
Riisipuuro ja marjasoppa ovat oikein terveellinen ruoka-annos, ainakin itse tehtyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos haluaa päästä helpolla, niin juuri silloinhan kannattaa tehdä enemmän kerralla, eikä tehdä tai ostaa joka pikkuateriaa erikseen...
Nytkin aloituksen ongelma on se, kun oli vääränmerkkistä einestä kaupassa, ja nyt pitää sitten juosta sen oikeanmerkkisen puuropurkin perässä. Ja se ei ole vaivalloista??? "
Vietä toki aikaasi keittiössä, kun siitä tykkäät. Mutta jos joku toinen mieluummin nappaa sen puuroannoksen kaupasta silloin kun muutoinkin siellä käy, niin älä arvostele!
Kun muutoinkin siellä käy? Aloituksessahan pitää nimen omaan mennä vielä seuraavana päivänä uudestaan kauppaan sen puurokipon takia.
Eihän sun puurot nyt vaan pala pohjaan, kun roikut täällä?
Ajatella, jos ap:sta on vaan mukavempi käydä siellä kaupassa uudestaan, kuin vahtia puurokattilaa? Ehkä hoitaa kävelylenkin siinä samalla? Tai mitä nyt vaan.
Ajatella, että joku toimii toisinkin kuin sinä. Toivottavasti tämä nyt ei ihan koko joulua harmita? Ehkä tästä saa puheenaihetta joulupöytään, että kun on ihmisiä, jotka OSTAA VALMISTA RIISIPUUROA.
Vierailija kirjoitti:
Oletan että avuttomilla ei ole välttämättä sopivaa kattilaakaan. Sehän vie vielä enemmän hyllytilaa kuin pikkuinen riisipussi, kun riisinkin säilytys tuntui olevan ongelma.
Mulla on se kasari aina hellalla odottamassa, ei vie kaappitilaa ollenkaan:) Asia on yksinkertaisesti vain järjestelykysymys.
Tietysti on, paitsi avuttomille se on täysi mahdottomuus.
Tämähän oli nyt sitten aivan teidän itse keksimä skenaario.
Tuskinpa niillä on puurokattilaakaan, jotka eivät puuroa taivu keittelemäänkään.
Eikös se airfryer syrjäyttänyt koko lieden ja mikron, kun ne ranut tulee sillä niin hyvät? Mihin sitä kattilaakaan siis tarttee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuro ja marjasoppa ovat oikein terveellinen ruoka-annos, ainakin itse tehtyinä.
Maitoa ja valkoista riisiä?
Kyllä on terveellistä. Siihen sokeroitu kiisseli päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan että avuttomilla ei ole välttämättä sopivaa kattilaakaan. Sehän vie vielä enemmän hyllytilaa kuin pikkuinen riisipussi, kun riisinkin säilytys tuntui olevan ongelma.
Mulla on se kasari aina hellalla odottamassa, ei vie kaappitilaa ollenkaan:) Asia on yksinkertaisesti vain järjestelykysymys.
Tietysti on, paitsi avuttomille se on täysi mahdottomuus.
Tämähän oli nyt sitten aivan teidän itse keksimä skenaario.
Tuskinpa niillä on puurokattilaakaan, jotka eivät puuroa taivu keittelemäänkään.
Eikös se airfryer syrjäyttänyt koko lieden ja mikron, kun ne ranut tulee sillä niin hyvät? Mihin sitä kattilaakaan siis tarttee?
Vaikuttaa sun elämään miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty tehtaassa viime kuussa, hyi h!
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Mausta sokerilla/kanelilla/voilla tai kaikilla kolmella yhtä aikaa.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
eri, mut yksin asuva haluaa ejkä vain sen yhden riisipuuroannoksen eli 4-5 mitä siitä litrasta maitoa tu
Ei ole pakko tehdä koko litraa puuroa. Sitä voi tehdä vaikka puoli litraa. Jos jättää kiehut ostamatta ja ostaa ihan tavallista punaista maitoa, niin se menee kahvimaitona.
Riisipuuro myös säilyy kohtuudella 2-3 päivää. Joten kattilallisen kun keittää, niin siitä syö 4-5 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että laatikollinen konvehteja on terveellisempi vaihtoehto? Tiedoksesi, meillä syödään riisipuuro suolaisena ruokana joulupäivän tai tapanin lounaalla, suolaisin päällystein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidossa on proteiinia, marjoissa kuitua, vitamiineja jne. Superfoodia ne ovat. Eikä ole mikään pakko laittaa sokeria marjasoppaan. Itse tehdessä sen voi nimittäin päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä samat tyypit raivoaa peruna ja kastike -keskusteluissa kuinka riisi on turhaa höttöä ja peruna ihan ykkönen :D Nyt se sitten onkin terveellistä, koska on itse tehtyä. Ihan samoista aineista ja samoilla prosesseilla se puuro tehtaassakin tehdään.
Mahtaa se einespuuro olla sitten terveellisempää kuin kotona tehty puuro marjojen kanssa 😄😄😄
Kätevä emäntä tässä, hei. Kokkaan itse ilman eineksiä, teen taloudellisia annoksia ja hyödynnän hävikit, mutta jos haluaisin vain yhden annoksen riisipuuroa, totta hitossa ostaisin annospikarin! Ei ole edes energiatehokasta keitellä tunnin verran puuroa liedellä, kun se haluttu yksi annos lämpenee minuutissa mikrossa.
"Ihan samoista aineista ja samoilla prosesseilla se puuro tehtaassakin tehdään."
Niin varmaan. Itse tehden saa kuitenkin päättää itse esimerkiksi suolan määrän, millaista maitoa käyttää jne.
Ja jos annokseen kuuluu marjakeitto, onkin aika iso itse tehdyn ja valmistuotteen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalat, laatikot, leivonnaiset sekä vaikka kinkkusiivut valmiina kaikki kauppahallista. Eikä tarvitse aloittaa juustojen valmistusta lehmää lypsämällä myöskään. Ne puolestaan kaupasta. Jos joku saa joulun itselleen tekemällä kaiken itse niin siitä vain Meille ei tuo mitään lisäarvoa kaiken itse tekeminen. Sitten jouluna moni itkee väsymystä ja kiukuttelee kun perhe ei arvosta eikä ole muut mitään tehneet.
Aika harvassa kaupungissa on nykyisin ruokaa myyviä kauppahalleja, kunnista puhumattakaan. Perusmarketeissa ei monesti ole edes lihatiskejä yms.
Koska ette asu kaupungeissa vaan taantuviasa maalaiskaupungeissa. Isoissa kaupungeissa on menestyvät kauppahallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkutalouksien ongelmia. Ei saa riisipuuroa valmiina kaupasta.
Ei pelkästään. Työpaikalla eilen juuri perheellinen avautui miten tänä vuonna heillä einesriisipuuroa. Ei viitsi enää nousta aiemmin puuroa keittelemään jotta perheen teinit sitten puolilta päivin vihdoin haukottelemaan miten ei maistu. Aikoo itsekin nukkua pitempään.
Kuinka kauan hän sitä sitten oikein keittää, jos ihan herätä pitää aiemmin sen takia? Kyllä se tunnissa valmistuu.
Jos syö riisipuuroa vain kerran vuodessa jouluna, niin helppo valinta.
Puuroriisi 1kg 2,29€
Valio Kiehu 1l 1,99€
Laktoositon voi 200g 2,95€
Saarioinen riisipuuro 300g 2kpl/3,50€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkutalouksien ongelmia. Ei saa riisipuuroa valmiina kaupasta.
Ei pelkästään. Työpaikalla eilen juuri perheellinen avautui miten tänä vuonna heillä einesriisipuuroa. Ei viitsi enää nousta aiemmin puuroa keittelemään jotta perheen teinit sitten puolilta päivin vihdoin haukottelemaan miten ei maistu. Aikoo itsekin nukkua pitempään.
Kuinka kauan hän sitä sitten oikein keittää, jos ihan herätä pitää aiemmin sen takia? Kyllä se tunnissa valmistuu.
Haudekattilassa ottaa enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Oletko kokeillut puirokattilaa? 2 osainen kattila, jossa alaosassa kiehuvaa vettä ja yläosassa se maito ja puuro riisit.
-Kylmis
sen nimi on höyrykattila
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko kokeillut puirokattilaa? 2 osainen kattila, jossa alaosassa kiehuvaa vettä ja yläosassa se maito ja puuro riisit.
-Kylmis
sen nimi on höyrykattila
Ei vaan haudekattila tai puurokattila. Höyrykattila on eri asia, ei riisipuuroa sellaisessa tehdä.
Minulla on molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eri, mutta en mä ainakaan ole ikinä käyttänyt puuroriisiä mihinkään. Riisiä keittelen kyllä ehkä viikoittain"
Puuroriisiä voi käyttää paljon muuhunkin kuin puuroon. Tässä juuri näkee sen, miten ruuanlaittotaito on monella hukassa. Voishan sitä vaikka googlata, jos ei tiedä...
Jos ei halua keittää liikaa riisipuuroa ja käyttää aikaansa sen jatkojalostamiseen, niin se on yhtä kuin ruoanlaittotaidot hukassa?? Onko oikeasti noin vaikeaa ymmärtää, että se keittiö ei ole kaikille naisille elämän sisältö? Ruoka on pakollinen paha, jota on oltava päivittäin, mutta sekään ei tarkoita, että ei osaa. Jos haluaa päästä mahdollisimman vähällä ja suunnata aikaansa ja energiaansa jonnekin muualle kuin hellan äärelle, niin se on varmaan ihan ok, s
Jos haluaa päästä helpolla, niin juuri silloinhan kannattaa tehdä enemmän kerralla, eikä tehdä tai ostaa joka pikkuateriaa erikseen...
No minä halusin päästä helpolla ja ostin yhden annoksen valmista riisipuuroa evääksi yövuoroon. Töistä päästyäni lähden loppuviikoksi joulun viettoon toiselle paikkakunnalle, eli se kattilallisen keittäminen ei tässä tilanteessa olisi ollut vaivan arvoista. Kätevä palstamamma tietysti pakkaisi kattilallisen itsekeitettyä riisipuuroa Tupperware-astiaan ja kuljettaisi mukanaan ensin töihin ja sieltä joulun viettoon tuliaisiksi, ettei vaan kukaan pääse luulemaan uusavuttomaksi tai laiskaksi..
On se elämä vaikeaa. Vääränmerkkinen einespuuro kaupassa.
Eikö wolttikaan voi auttaa???