S-marketissa oli Kotimaista-merkkiset riisipuurot loppu
Siis ne yksittäisannokset. Sen sijaan Saarioisten riisipuuroja oli hyllyssä. Pitää huomenna käydä udelleen, josko kuormassa olisi tullut. Niin se halpa vaan menee kaupaksi näinä aikoina.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ihmiset edes riisipuuroa viitsi tehdä itse vaan pitää kytätä jotain tietynmerkkisen puuron saatavuutta?!?
Siis eikö jotkut naiset ole mitään muuta kuin keittiön kodinkoneita joiden elämä on puuron haudutusta ja sillä pätemistä?
Päteä sillä ei tarvi, koska on itsestäänselvyys toisin kuin teille uusavuttomille poropeukaloille. Välillä ihmettelen, miten äidit saa lapsensa pidettyä hengissä, kun hädin tuskin tietävät, miten hella toimii. Sitten ihmetellään, kun rahat ei riitä mihinkään, kun valmisruokaan ja eineksiin menee pitkä penni.
Ja lapsista kasvaa vanhempiaankin surkeammiksi keittiössä ja yleensäkin kodin asioissa. Sen huomaa jo kotitalouden tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Riisihiutaleista valmistuu puuro 10 minuutissa. Ihan samaa riisiä sekin on.
Sinä et näköjään ymmärrä asiasta yhtään mitään. Oikeassa riisipuurossa pitää olla hautuneita suurimoita, ei hiutaleita. Sinun puurosi on riisihiutalepuuro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ihmiset edes riisipuuroa viitsi tehdä itse vaan pitää kytätä jotain tietynmerkkisen puuron saatavuutta?!?
Siis eikö jotkut naiset ole mitään muuta kuin keittiön kodinkoneita joiden elämä on puuron haudutusta ja sillä pätemistä?
Päteä sillä ei tarvi, koska on itsestäänselvyys toisin kuin teille uusavuttomille poropeukaloille. Välillä ihmettelen, miten äidit saa lapsensa pidettyä hengissä, kun hädin tuskin tietävät, miten hella toimii. Sitten ihmetellään, kun rahat ei riitä mihinkään, kun valmisruokaan ja eineksiin menee pitkä penni.
En tiedä, kenestä puhut, koska itse olen kasvattanut ja ruokkinut ison perheen. Kasvattanut itse ruokaa ja meillä myös metsästetään ja kalastetaan. Uusavuttomuus on aika helvetin kaukana. Silti mulla on järki päässä ja osaan helpottaa elämää tarpeen vaatiessa ja pidän järkevänä jonkun ihmisen ratkaisua ostaa sen yhden puuroannoksen jos tarvitsee vain yhden puuroannoksen. Ärsyttää aivan helvetisti kaltaisesi pätijät, jotka ei anna ihmisten elää omista lähtökohdistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet, että riisipuuron voi tehdä ihan itsekin? Yhden tai kahden hengen annos valmistuu kätevästi mikroaaltouunissa.
Sekoitella puuroa vähän väliä, huoh. Kyllä se vaivattomammin kattilassa tulee, sen voi tehdä hyvin pienempänä annoksena kasarissa. Siinä tulee hätäisesti kaksi annosta.
Oletan että avuttomilla ei ole välttämättä sopivaa kattilaakaan. Sehän vie vielä enemmän hyllytilaa kuin pikkuinen riisipussi, kun riisinkin säilytys tuntui olevan ongelma.
Mulla on se kasari aina hellalla odottamassa, ei vie kaappitilaa ollenkaan:) Asia on yksinkertaisesti vain järjestelykysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuro tulee uunissa ihan itsekseen, ei tartte seistä hellan ääressä.
Niinhän se tulee, mutta se ei ole niin herkullista kuin kattilassa hitaasti hautunut puuro. Uunipuurosta tulee liian helposti kovaa koppuraa.
Et vaan osaa. Se ei kuivu, kun se saa olla kauan miedossa lämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty tehtaassa viime kuussa, hyi h!
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Mausta sokerilla/kanelilla/voilla tai kaikilla kolmella yhtä aikaa.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
Tuo Kiehu-maito maksaa 2,20 e litra, joten kolmella eurolla ei saa 20 annosta puuroa millään ellei keitä
No on kyllä rahat vähissä, jos tuosta on joulupuuro kiinni. Mitä meinaat aattona syödä?
Apuaaaaa, meillä ei ikinä syödä riisipuuroa! Olen piloilla! Lapseni ovat piloilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty tehtaassa viime kuussa, hyi h!
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Mausta sokerilla/kanelilla/voilla tai kaikilla kolmella yhtä aikaa.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
Tuo Kiehu-maito maksaa 2,20 e litra, joten kolmella eur
No on kyllä rahat vähissä, jos tuosta on joulupuuro kiinni. Mitä meinaat aattona syödä?
Lukivaikeus?
Kolmella eurolla ei saa 20 annosta puuroa, kun maidon hinta luonnollisesti lasketaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eri, mutta en mä ainakaan ole ikinä käyttänyt puuroriisiä mihinkään. Riisiä keittelen kyllä ehkä viikoittain"
Puuroriisiä voi käyttää paljon muuhunkin kuin puuroon. Tässä juuri näkee sen, miten ruuanlaittotaito on monella hukassa. Voishan sitä vaikka googlata, jos ei tiedä...
Jos ei halua keittää liikaa riisipuuroa ja käyttää aikaansa sen jatkojalostamiseen, niin se on yhtä kuin ruoanlaittotaidot hukassa?? Onko oikeasti noin vaikeaa ymmärtää, että se keittiö ei ole kaikille naisille elämän sisältö? Ruoka on pakollinen paha, jota on oltava päivittäin, mutta sekään ei tarkoita, että ei osaa. Jos haluaa päästä mahdollisimman vähällä ja suunnata aikaansa ja energiaansa jonnekin muualle kuin hellan äärelle, niin se on varmaan ihan ok, silloinkin, vaikka on nainen?
Jos haluaa päästä helpolla, niin juuri silloinhan kannattaa tehdä enemmän kerralla, eikä tehdä tai ostaa joka pikkuateriaa erikseen...
Nytkin aloituksen ongelma on se, kun oli vääränmerkkistä einestä kaupassa, ja nyt pitää sitten juosta sen oikeanmerkkisen puuropurkin perässä. Ja se ei ole vaivalloista???
Järkyttävää miten luokattoman huonosti suomalaiset syövät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet, että riisipuuron voi tehdä ihan itsekin? Yhden tai kahden hengen annos valmistuu kätevästi mikroaaltouunissa.
Sekoitella puuroa vähän väliä, huoh. Kyllä se vaivattomammin kattilassa tulee, sen voi tehdä hyvin pienempänä annoksena kasarissa. Siinä tulee hätäisesti kaksi annosta.
Oletan että avuttomilla ei ole välttämättä sopivaa kattilaakaan. Sehän vie vielä enemmän hyllytilaa kuin pikkuinen riisipussi, kun riisinkin säilytys tuntui olevan ongelma.
Mulla on se kasari aina hellalla odottamassa, ei vie kaappitilaa ollenkaan:) Asia on yksinkertaisesti vain järjestelykysymys.
Tietysti on, paitsi avuttomille se on täysi mahdottomuus.
"Kolmella eurolla ei saa 20 annosta puuroa, kun maidon hinta luonnollisesti lasketaan mukaan."
Köyhille kaikki on liian kallista. Puurokin.
"Jos haluaa päästä helpolla, niin juuri silloinhan kannattaa tehdä enemmän kerralla, eikä tehdä tai ostaa joka pikkuateriaa erikseen...
Nytkin aloituksen ongelma on se, kun oli vääränmerkkistä einestä kaupassa, ja nyt pitää sitten juosta sen oikeanmerkkisen puuropurkin perässä. Ja se ei ole vaivalloista??? "
Vietä toki aikaasi keittiössä, kun siitä tykkäät. Mutta jos joku toinen mieluummin nappaa sen puuroannoksen kaupasta silloin kun muutoinkin siellä käy, niin älä arvostele!
Syön vain valmiseineksiä puuroa lukuunottamatta. Sen teen itse. En ikinä ostaisi ylihinnoiteltua valmispuuroa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ja jo puuron tekeminen on aivan ylivoimaisen vaivalloista ja vaikeaa!
Tietysti on, paitsi avuttomille se on täysi mahdottomuus.
Tämähän oli nyt sitten aivan teidän itse keksimä skenaario.
Vierailija kirjoitti:
"Jos haluaa päästä helpolla, niin juuri silloinhan kannattaa tehdä enemmän kerralla, eikä tehdä tai ostaa joka pikkuateriaa erikseen...
Nytkin aloituksen ongelma on se, kun oli vääränmerkkistä einestä kaupassa, ja nyt pitää sitten juosta sen oikeanmerkkisen puuropurkin perässä. Ja se ei ole vaivalloista??? "
Vietä toki aikaasi keittiössä, kun siitä tykkäät. Mutta jos joku toinen mieluummin nappaa sen puuroannoksen kaupasta silloin kun muutoinkin siellä käy, niin älä arvostele!
Kun muutoinkin siellä käy? Aloituksessahan pitää nimen omaan mennä vielä seuraavana päivänä uudestaan kauppaan sen puurokipon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ja jo puuron tekeminen on aivan ylivoimaisen vaivalloista ja vaikeaa!
Tässä nyt juurikin taidettiin arvostella sen riisipuuron terveellisyyttä... 🤦
Tuo Kiehu-maito maksaa 2,20 e litra, joten kolmella eurolla ei saa 20 annosta puuroa millään ellei keitä sitä veteen.