S-marketissa oli Kotimaista-merkkiset riisipuurot loppu
Siis ne yksittäisannokset. Sen sijaan Saarioisten riisipuuroja oli hyllyssä. Pitää huomenna käydä udelleen, josko kuormassa olisi tullut. Niin se halpa vaan menee kaupaksi näinä aikoina.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty tehtaassa viime kuussa, hyi h!
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Mausta sokerilla/kanelilla/voilla tai kaikilla kolmella yhtä aikaa.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
En kyllä viitsi syödä 15 kertaa riisipuuroa edes kok
Eri, mutta en mä ainakaan ole ikinä käyttänyt puuroriisiä mihinkään. Riisiä keittelen kyllä ehkä viikoittain.
Meillä ruuanlaitto on ihan normaali asia eikä mitään hössöttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse vai oletko uusavuton?
Ei ole olemassa uusavuttomia. Nämä ovat pelkästään avuttomia, eli eivät ole aiemmin ikinä vaivautuneet vaikeaan puuronkeittoon.
Siis eikö ihmiset edes riisipuuroa viitsi tehdä itse vaan pitää kytätä jotain tietynmerkkisen puuron saatavuutta?!?
"Eri, mutta en mä ainakaan ole ikinä käyttänyt puuroriisiä mihinkään. Riisiä keittelen kyllä ehkä viikoittain"
Puuroriisiä voi käyttää paljon muuhunkin kuin puuroon. Tässä juuri näkee sen, miten ruuanlaittotaito on monella hukassa. Voishan sitä vaikka googlata, jos ei tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse vai oletko uusavuton?
Ei ole olemassa uusavuttomia. Nämä ovat pelkästään avuttomia, eli eivät ole aiemmin ikinä vaivautuneet vaikeaan puuronkeittoon.
Se on joulu ja keittiöihmeiden juhla-aika.
Kyllä, mikään keittiössä tapahtuva ei ole rakettitiedettä ja jokainen halutessaan osaa keittää puurot ja leipoa rieskat, mutta kun ei ole mikään pakko!
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ihmiset edes riisipuuroa viitsi tehdä itse vaan pitää kytätä jotain tietynmerkkisen puuron saatavuutta?!?
Siis eikö jotkut naiset ole mitään muuta kuin keittiön kodinkoneita joiden elämä on puuron haudutusta ja sillä pätemistä?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet, että riisipuuron voi tehdä ihan itsekin? Yhden tai kahden hengen annos valmistuu kätevästi mikroaaltouunissa.
Sekoitella puuroa vähän väliä, huoh. Kyllä se vaivattomammin kattilassa tulee, sen voi tehdä hyvin pienempänä annoksena kasarissa. Siinä tulee hätäisesti kaksi annosta.
Kas kun ei tilata sitä riisikippoa lämpimänä ovelle. Mikroa sentään jaksetaan ilmeisesti vielä käyttää. Vai airfryerissäkö se einespuuro lämmitetään?
Vierailija kirjoitti:
Kalat, laatikot, leivonnaiset sekä vaikka kinkkusiivut valmiina kaikki kauppahallista. Eikä tarvitse aloittaa juustojen valmistusta lehmää lypsämällä myöskään. Ne puolestaan kaupasta. Jos joku saa joulun itselleen tekemällä kaiken itse niin siitä vain Meille ei tuo mitään lisäarvoa kaiken itse tekeminen. Sitten jouluna moni itkee väsymystä ja kiukuttelee kun perhe ei arvosta eikä ole muut mitään tehneet.
Aika harvassa kaupungissa on nykyisin ruokaa myyviä kauppahalleja, kunnista puhumattakaan. Perusmarketeissa ei monesti ole edes lihatiskejä yms.
Onko ihmiset todella niin avuttomia ettei voi tehdä niin yksinkertaista ruokaa ITSE kuin riisipuuro ? . No toisaalta on se hyvä että joku sponsoroi suomalaisia ruokajättejä.
Me teemme kaiken ruoan itse minkä voimme. Emmekä suosi suomalaisia tuotteita
Vierailija kirjoitti:
No viime kesän riisisato oli Suomessa ihan surkea. Ei tullut taaskaan jyvän jyvää.
Osta hiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö jotkut naiset ole mitään muuta kuin keittiön kodinkoneita joiden elämä on puuron haudutusta ja sillä pätemistä?
Päteä sillä ei tarvi, koska on itsestäänselvyys toisin kuin teille uusavuttomille poropeukaloille. Välillä ihmettelen, miten äidit saa lapsensa pidettyä hengissä, kun hädin tuskin tietävät, miten hella toimii. Sitten ihmetellään, kun rahat ei riitä mihinkään, kun valmisruokaan ja eineksiin menee pitkä penni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet, että riisipuuron voi tehdä ihan itsekin? Yhden tai kahden hengen annos valmistuu kätevästi mikroaaltouunissa.
Sekoitella puuroa vähän väliä, huoh. Kyllä se vaivattomammin kattilassa tulee, sen voi tehdä hyvin pienempänä annoksena kasarissa. Siinä tulee hätäisesti kaksi annosta.
Oletan että avuttomilla ei ole välttämättä sopivaa kattilaakaan. Sehän vie vielä enemmän hyllytilaa kuin pikkuinen riisipussi, kun riisinkin säilytys tuntui olevan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset???
Meillä puuro hautuu ihan itsekseen takkauunissa, sen osaa teinipoikakin sinne laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä puuroriisi maksaa parisen euroa. Täysin turha ostaa kun kerran vuodessa yhden annoksen riisipuuroa syö.
Kyllä puuroa voi muulloinkin tehdä. Puuroriisi säilyy myös iän kaiken. Hyvä kotivaraksikin siis.
Puuroa voisi tosiaan tehdä koska tahansa. Mutta kun ei HALUA kuin kerran vuodessa sen yhden annoksen. Säännölliselle puuronmussuttajalle varmaan hyvä kotivara mutta itselleni hyödytön kaapintäyttäjä.
Käyhän se riisi muhinkin ruokiin, hyvänen aika. Miksi ostaa erikseen kallista risottoriisiä, kun sama Risella käy sekä puuroon että risottoon. Itse teen lisäkepilahvini aina Risellaan, on oikein erinomainen vaihtoehto siihen.
Viime vuoden riisisato tais olla aika heikko niin pitää tuoda ulkomailta :(
Vierailija kirjoitti:
"Eri, mutta en mä ainakaan ole ikinä käyttänyt puuroriisiä mihinkään. Riisiä keittelen kyllä ehkä viikoittain"
Puuroriisiä voi käyttää paljon muuhunkin kuin puuroon. Tässä juuri näkee sen, miten ruuanlaittotaito on monella hukassa. Voishan sitä vaikka googlata, jos ei tiedä...
Jos ei halua keittää liikaa riisipuuroa ja käyttää aikaansa sen jatkojalostamiseen, niin se on yhtä kuin ruoanlaittotaidot hukassa?? Onko oikeasti noin vaikeaa ymmärtää, että se keittiö ei ole kaikille naisille elämän sisältö? Ruoka on pakollinen paha, jota on oltava päivittäin, mutta sekään ei tarkoita, että ei osaa. Jos haluaa päästä mahdollisimman vähällä ja suunnata aikaansa ja energiaansa jonnekin muualle kuin hellan äärelle, niin se on varmaan ihan ok, silloinkin, vaikka on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuro tulee uunissa ihan itsekseen, ei tartte seistä hellan ääressä.
Niinhän se tulee, mutta se ei ole niin herkullista kuin kattilassa hitaasti hautunut puuro. Uunipuurosta tulee liian helposti kovaa koppuraa.
"Etkä käytä riisiä mihinkään muihinkaan ruokiin ikinä? Syöt vain eineksiä?"
Vaihtoehdot ovat: käytät riisiä TAI syöt eineksiä.
Mahtavaa.