S-marketissa oli Kotimaista-merkkiset riisipuurot loppu
Siis ne yksittäisannokset. Sen sijaan Saarioisten riisipuuroja oli hyllyssä. Pitää huomenna käydä udelleen, josko kuormassa olisi tullut. Niin se halpa vaan menee kaupaksi näinä aikoina.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkutalouksien ongelmia. Ei saa riisipuuroa valmiina kaupasta.
Ei pelkästään. Työpaikalla eilen juuri perheellinen avautui miten tänä vuonna heillä einesriisipuuroa. Ei viitsi enää nousta aiemmin puuroa keittelemään jotta perheen teinit sitten puolilta päivin vihdoin haukottelemaan miten ei maistu. Aikoo itsekin nukkua pitempään.
No se on kyllä huomattu, että nykyperheissä kaikki on niin vidun vaikeaa. Ei ihme että einesbusiness kukoistaa.
Turhaahan tuossa koko puurokuvio on kokonaisuudessaan jos teinit eivät sitä syö edes. Tai riittäisi pienempi annosmäärä vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ole kuulleet, että riisipuuron voi tehdä ihan itsekin? Yhden tai kahden hengen annos valmistuu kätevästi mikroaaltouunissa.
Pelkkä puuroriisi maksaa parisen euroa. Täysin turha ostaa kun kerran vuodessa yhden annoksen riisipuuroa syö.
Kyllä puuroa voi muulloinkin tehdä. Puuroriisi säilyy myös iän kaiken. Hyvä kotivaraksikin siis.
Puuroa voisi tosiaan tehdä koska tahansa. Mutta kun ei HALUA kuin kerran vuodessa sen yhden annoksen. Säännölliselle puuronmussuttajalle varmaan hyvä kotivara mutta itselleni hyödytön kaapintäyttäjä.
Just just. Hyvää einesjoulua vaan sulle!
Valmista sinä pyhää mikropuuroa oi pätevä mamma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään. Työpaikalla eilen juuri perheellinen avautui miten tänä vuonna heillä einesriisipuuroa. Ei viitsi enää nousta aiemmin puuroa keittelemään jotta perheen teinit sitten puolilta päivin vihdoin haukottelemaan miten ei maistu. Aikoo itsekin nukkua pitempään.
No se on kyllä huomattu, että nykyperheissä kaikki on niin vidun vaikeaa. Ei ihme että einesbusiness kukoistaa.
Turhaahan tuossa koko puurokuvio on kokonaisuudessaan jos teinit eivät sitä syö edes. Tai riittäisi pienempi annosmäärä vanhuksille.
En tiedä kuinka hitsin iso kattilallinen sitä täytyy muka keitellä. Itse sinkkuna teen puoleen litraan maitoa ja syön sen mitä syön. Loput jääkaappiin ja maistuu kylmänä vielä seuraavinakin päivinä ilta/väli/aamupalana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka hitsin iso kattilallinen sitä täytyy muka keitellä. Itse si
Kylmää riisipuuroa, hyi! Sitä varten ostetaan risifrutti-eineksiä.
Uusavuttomat eivät osaa edes puuroa keittää.
Ylimääräisestä riisipuurostahan saa tehtyä vaikka ihania jälkkäreitä, esim. riisipannacottaa. Puuronjämät voi upottaa myös vaikka sämpylöihin, rieskoihin tai pannariin. Ehdottomasti puuroa kannattaa tehdä kunnon satsi samalla kertaa.
Ihmiset taitaa olla aivan kädettömiä keittiössä nykyään, kun puurokin ostetaan valmiina muovikipossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty tehtaassa viime kuussa, hyi h!
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Mausta sokerilla/kanelilla/voilla tai kaikilla kolmella yhtä aikaa.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
En kyllä viitsi syödä 15 kertaa riisipuuroa edes koko vuona. Ostan valmiin ja hinnaksi tulee 1.40 tai, jos ostan Saarioisen sen saa nyt K-kaupasta 1.70e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuron tekeminen on yksienkertaisimpia ruoanvalmistustaitoja, kännykkä pois kädestä ja puuron keittoon!
On parempaa ja halvempaa.Polttaisin sen kuitenkin pohjaan. Sitä paitsi mulla on yhden hengen talous.
Ap
Osta Valion kiehu-maitoa litra ja puuroriisiä kilo. Hämmennä keskilämmöllä kattilassa puuroa kyseisessä maidossa kunnes se on sakeaa ja maukkaan näköistä.
Tulee hintaa n. 3 euroa ja siitä saa 15-20 kertaa enemmän puuroa kuin tuosta valmispakkauksesta.
En kyllä viitsi syödä 15 kertaa riisipuuroa edes koko vuona. Ostan valmiin ja hinnaksi tulee 1.40 tai, j
Etkä käytä riisiä mihinkään muihinkaan ruokiin ikinä? Syöt vain eineksiä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kiva joulu. Aamiaisella einespuuroa. Juha-aterialla eineslaatikoita. Einestä, einestä, einestä ja valmispitsaa. Siinä on upea joulu.
Jos ei töiden takia jaksa tai edi laittaa jokaista lanttulaatikkoa itse raaoista raaka-aineista ja syöjiäkin vain yksi tai kaksi. Pitääkö ruokaa eittää roskikseen
Tässä kohtaa entisaika ja nykyaika.
Ei ennen tullut mieleenkään että jotain ruokaa jäisi roskiin heitettäväksi. Syöjiä oli. Nykyään kaikki on sinkkuja, ja ongelmat sen mukaisia.
Riisihiutaleista valmistuu puuro 10 minuutissa. Ihan samaa riisiä sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa entisaika ja nykyaika.
Ei ennen tullut mieleenkään että jotain ruokaa jäisi roskiin heitettäväksi. Syöjiä oli. Nykyään kaikki on sinkkuja, ja ongelmat sen mukaisia.
Sinkut ovat varakkaita. Heillä on varaa ostella suojakaasuun yksittäispakattuja ruoka-annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kiva joulu. Aamiaisella einespuuroa. Juha-aterialla eineslaatikoita. Einestä, einestä, einestä ja valmispitsaa. Siinä on upea joulu.
Jos ei töiden takia jaksa tai edi laittaa jokaista lanttulaatikkoa itse raaoista raaka-aineista ja syöjiäkin vain yksi tai kaksi. Pitääkö ruokaa eittää roskikseen
Niitä kotitekoisia laatikoitahan saa torilta, jos kukaan tuttu ei tee ja lahjoita/myy sulle. Itse ostaisin sellaista paljon mieluummin kuin jonkun saarioisten tai hookoon massatuotantolooran, jos yksin joulua viettäisin.
Kahdestaan meillä menee kyllä itse tekemämme laatikot vaivatta, kun on sellainen keksintö kuin jääkaappi, jossa ruuat säilyvät päiviä.
Kyllä mäkin joskus ostan tuollaisen valmiin puuron, kun haluan viedä sen töihin syötäväksi. Sen verran "laiska", että en tykkää niitä omia rasioita kuljetella edestakaisin.
Kotona kuitenkin keittelen puurot itse.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksinään 20 annosta riisipuuroa? 🤢
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräisestä riisipuurostahan saa tehtyä vaikka ihania jälkkäreitä, esim. riisipannacottaa. Puuronjämät voi upottaa myös vaikka sämpylöihin, rieskoihin tai pannariin. Ehdottomasti puuroa kannattaa tehdä kunnon satsi samalla kertaa.
Ihmiset taitaa olla aivan kädettömiä keittiössä nykyään, kun puurokin ostetaan valmiina muovikipossa.
Jos haluaa yhden annoksen riisipuuroa eikä mitään pannacottia ja rieskoja, niin kai sitä nyt jumaliste saa ostaa yhden annoksen puuroa olematta avuton???? 🤣
Parempaa kuin Saarioisten, ainakin mun mielestä. Yhden purkin ostin aatto- ja joulupäivän aamuiksi, puoliso ei välitä niin suotta sitä muutamaa lusikallista keittelemään itse-... just tuossa puhuttiin että onneks ollaan molemmat tällaisia rentoveikkoja ettei tarvitse hössötellä jonkun joulun takia.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kotimainen riisipuuro ? Viljelläänkö suomessa nykyisin riisiäkin. HEHEHEH
Ei riisi voi kuulua suomalaiseen joulupöytään. Kukaan fennoromantikko ei sitä voi laittaa tai on kyllä alhainen. Ruispuuroa ja puolukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Googlaa Ahvenanmaan pannukakku. Saa siitä puurosta tehtyä myös Risifruttia murto-osalla sen hinnasta.
Minä kirjoitinkin yksi annos vuodessa.