Vauvakuumelaiset laittaa 8 kk ikaiset vauvat teletappeja katsomaan ja itse maitopulloa juomaan, kun aiti kirjoittelee vauvakuumepalstalle!!
Lainaus vauvakuume-palstalta. Huomaa viimeinen lause!
" Uuteen viikkoon ystäväiset hyvät!
Tervetuloa Miirulainen ja Cecci mukaan lisäsin teidät listoille... Ja vielä onnittelut Browneyelle plussasta!
Täällä heräilin hyvällä tuulellla aamuun vaikka pahimman sortin PMS-oireet ovat järisyttäneet perherauhaamme viikonlopun aikana. Perjantaina soitin miehelleni vain sanoakseni " haista p***ka" ... no tietenkin nyt kaduttaa vaikka vähän syytäkin oli olla vihainen mutta kuitekin... tosi aikuista käytöstä! Mahaa on särkenyt menkkamaisesti koko viikon lopun... välillä kourii oikein lujaa - inhottavaa. Niin ja sitten on tiputtelua??? taas.... niin kuin viime kierrollakin??? outo ilmiö eli hormonit vissiiin sekaisin kuin käkikello konsanaan. Mutta minkäs teet? Tätsyn pitäis oviksen mukaan tulla huomenna... tädin mukaan vasta ens sunnuntaina.
No nyt pikku-ukko kyllästy teletappeihin... vai onkohan maitopullo tippuut? täytyy mennä katsomaan."
Mymmeli KP 23/24 (28) ja jäpikkä 8kk
MIKSI YRITTÄÄ UUTTA VAUVAA; KUN EI EDELLISTÄKÄÄN JAKSA HOITAA??? Eikös 8 kk ikäinen ole vielä IMEVÄISIKÄINEN??? Eikun tv:n eteen vaan ja maitopullo pienen käteen, niin kyllä viihtyy ja äiti saa rauhassa katsoa olla netissä!!
Ja kyllä pidän huolta omista asioistani, mutta en voi mitää että tuollainen vituttaa mua..
Kommentit (40)
Kenelläkään ei ole edes aavistusta millaista kirjoittajan arki muuten on. Kun hän kerran mainitsee jättäneensä lapsen tuttipulloineen katsomaan tv:tä, niin heti leimataan huonoksi äidiksi. Tiedä vaikka olisi ollut eka kerta laatuaan.
Itselläni usein tyttö 6kk pyörii lattialla leluineen ja harjoittelee ryömimistä tässä koneen vieressä. Saatan hänen siinä viihtyesään istua pidemmänkin pätkän kirjoittelemassa, välillä itkun tullessa ojennan vain lelun lähemmäksi. Olenko minäkin yhtä surkea äiti?
Vierailija:
heti leimataan huonoksi äidiksi.
Se olit sinä joka tämän sanoi ekana ;-)
En mä ainakaan huonona äitinä pidä, se on aika paljon pahempaa se sellainen. Ja oletko sinä surkea äiti? Höpö höpö. Varmaan tossa kuviossa monia vaan ärsyttää se, että äidin vauvakuume vaikka lattialla olisi jo yksi vauva. Menisi sen luo kuumeinensa...
Meillä poika 11 kk, eikä kyllä saa telkkaa edes katsoa ja maitokin tulee tissistä hänelle. Pulloa ei saa. Mutta siis en tarkoita, että pulloruokkiminen olisi huonompaa. Kunhan lapsi saa ruokaa, niin hyvä, mutta siis tuota kummeksun, että lapsi laitetaan ite juomaan pullosta ja kattoon telkkaa, että äiti voi olla netissä.
T. äiti, joka voi nyt hetken pyörähtää netissä, koska isukki on vapaalla ja syöttää poitsulle tuolla lounasta. Kohta lähdetään koko porukka ulos, että poika saa nukkua vaunuissa.
Vierailija:
Nyt asian vierestä. Itse käyn tuolla odotuspuolella ja täytyy myöntää, etten yhtään pysty ymmärtämään äitiä, joka odottaa toista lastaan pienellä ikäerolla edelliseen (äidin raskaus nyt yli puolenvälin ja lapsella ikää noin vuosi) ja lapsi on PÄIVÄKODISSA päivät!?!? Että äiti saa rauhassa " levätä ja valmistautua uuden vauvan tuloon" .Oon vissiin niin maalaisjuntti, etten vaan ymmärrä tällaista " nykyajan hömpötystä" ... Ymmärrän lapsen hoidossa olon VAIN silloin, jos vanhemmat käyvät töissä, tai perheellä on jotain vakavia (esim. mielenterveys-/alkoholi-/jaksamis-) ongelmia.
- en muista numeroani, mutta se jolla 11 kk poika...
Ihmetyttää että ollaan niin kovia tuomitsemaan, kunhan kukaan ei vaan tiedä että kuka siellä puhuu, mutta nimimerkkipuolilla hyvin harva uskaltaa ottaa kantaa. Turhaa jeesustelua niin kauan kun ette edes yritä muuttaa tilannetta.
Meillä esikoinen joi kyllä jo itse pullosta 8 kk:n ikäisenä. Syy, miksi joi pulloa eikä tissiä ei nyt kuulu tähän. Ei suostunut juotettuna pulloa oikeastaan enään sen jälkeen ottamaankaan, kun oppi sitä itse pitelemään. Ja hui kauhistus, esikoinen myös katsoi välillä Teletappeja. Maksimiaika, minkä video kiinnosti oli 10-15 minuuttia, minkä jälkeen jatkettiin muita leikkejä. Kuitenkin sen 10-15 minuuttia, minkä jaksoi katsoa, katsoi innosta hihkuen.
Nyt on toinen lapsi, jota ei voisi vähempää kiinnostaa television katselu. Tällä ikää jo 10 kk:tta, eikä osaa viedä juoda itse taikamukista vettä ruokailun yhteydessä, vaikka välillä yrittääkin. Tätä myöskin imetetty, maitoa ei ole pullossa tarjottu kuin muutaman kerran.
Vanhemman lapsen otin pois päiväkodista kuopuksen synnyttyä. Kummankin lapsen kanssa ulkoillaan vähintään kerran, yleensä kaksi kertaa päivässä. Valmisruokaa ei tarjoilla kummallekaan kuin ehkä kerran viikossa (Vauva syö purkkiruoan, isompi jotain muuta lämmitettävää, joskus käydään Hesessä)
Tämä sepustus nyt ihan sitä varten, että kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Se, että lapsi katsoo Teletappeja, ja juo maitoa pullosta, ei vielä kerro, mitä perheessä tapahtuu loppuvuorokauden aikana.
2- ja 4-vuotiaat. kolmonen on tulossa loppusuoralla. En itsekään tajua näitä ikuisia kuumeilijoita lyhyellä ikäerolla. Ehkä heistä vain tuntuu että vauvan saaminen minimiäp-rahalla on se ainoa oikeutus olla kotona?
Yhteiskunnassa ei muutakaan paikkaa tarjolla.
Eipä se äp rahan suuruus ole kiinni lastenikäerosta. t. Kotona kahden pienen kanssa ja hoitovapaalla ihan hyvästä asemasta suuresta yrityksestä että ihan ok suuruinen on toi äp raha ja se " paikka siellä yhteiskunnassa" on kyllä olemassa vai miten se meni.
Tuskin sen kuumeilijan lapsi nyt koko päivää yksin katsoo videoita...
Mutta mä taidankin olla niitä huonoja äitejä kun mun poika katsoo nyt teletappeja ja syö jäätelöä. HUI, ajatelkaa, se katsoo yksin teletappeja ainakin 10-15 minuuttia. Ja minä, äiti, olen näin kaukana kun huoneen toisella puolella.
mutta on tosiaan lapsissa eroja, jos joku sustuu 8 kk iässä olemaan sitterissä! Meidän vauva kyllästyi siihen heti opittuaan istumaan, mikä tapahtui alle puolivuotiaana. Saman tien lähti konttaamaankin, ja muutenkin hyvin vähän käytetty sitteri kannettiin vintille... Jos hänet siihen pantiin, viihtyi kaksi sekuntia, kunnes lähti taas tutkimusmatkalle.
Kaikki eivät imetä, ja vielä harvemmat imettävät yli 6kk vauvaa, ihan turha sitä on kauhistella.
Mutta sehän on täällä huonon äidin merkki kun ei jää hoitovapaalle, syystä riippumatta. " kun kaikilla on varaa jos haluaa" jne.
No, ei meilläkään kyllä alle 1v. olleet kiinnostuneet telkkarista jos se oli tässä ap:n pointti.
Vierailija:
Kaikki eivät imetä, ja vielä harvemmat imettävät yli 6kk vauvaa, ihan turha sitä on kauhistella.
tuskinpa tuon kyseisen vauvakuumeisen lapsikaan kaiket päivät istuu teletappeja katselemassa. Miksi aina pitää repiä pahin vaihtoehto heti esiin ja tuomita, vaikkei tietäisi mistään mitään???
Voisitteko nimetä ne luvalliset asiat, joita äiti saa pienen vauvan kanssa tehdä?? Saako juoda kahvia, kun vauva istuu sitterissä? Saako juoda kahvia, jos ei enää imetä ja vauvalla on maitopullo? Vai saako vain imettävä äiti juoda kahvia (vauva sylissä tietenkin)? Missä menee se sallitun raja? KERTOKAA tuomitsijat?
Minulla on kolme lasta, josta yksikään ei ole katsonut televisiota pienenä, joten tämä ei kolahtanut henk. koht. minuun mutta mua tympii tän palstan tuomitseva meininkin ja ennenkaikkea se, että sillä yritetään AINA kiillottaa omaa sädekehää. Yök.
Mulla silloinkin pitäisi tämä maidon nauttiminen tapahtua äidin tai isän sylin lämmössä, ei yksinään telkkarin edessä.
Vierailija:
Meillä poika 11 kk, eikä kyllä saa telkkaa edes katsoa ja maitokin tulee tissistä hänelle. Pulloa ei saa. Mutta siis en tarkoita, että pulloruokkiminen olisi huonompaa. Kunhan lapsi saa ruokaa, niin hyvä, mutta siis tuota kummeksun, että lapsi laitetaan ite juomaan pullosta ja kattoon telkkaa, että äiti voi olla netissä.
T. äiti, joka voi nyt hetken pyörähtää netissä, koska isukki on vapaalla ja syöttää poitsulle tuolla lounasta. Kohta lähdetään koko porukka ulos, että poika saa nukkua vaunuissa.
Otsikoit viestisi tyyliin: " mitä järkeä tehdä lisää lapsia, jos ei jaksa ensimmäistäkään hoitaa?" Siis ihanko rehellisesti teit tuon vaativan johtopäätöksen ihan yhden lukemasi viestin perusteella?? Sen perusteella, että jonkun kuumeilevan äidin lapsi istui yhdellä hetkellä katsomassa teletappeja maitopullon kanssa, päättelit sitten fiksuna äitinä (ja toki maailman parhaana ja täydellisenä), että äiti ei jaksa huolehtia lapsestaan? Mun on pakko sanoa, että voi vittu naiset voivat olla toisilleen täysiä susia! Jos menneet sukupolvet ovat luoneet meille paremmat oikeudet elää omaa elämäänne ja nauttiakin siitä, niin nykypolven NAISET itse kaivavat omaa hautaansa. Onhan se nyt aivan tavatonta, että lapsi ei ole kiinni äidissään 100% joka hetki. Sellaiselta äidiltä pitäisi ottaa lapset huostaan eikö vaan. Onpa täällä täydellistä sakkia, huh huh!
Minäkin lopetin imetyksen vauvan ollessa 8 kk mutta siitä huolimatta juotin aina hänelle maidot sylissä, enkä jättänyt pientä yksin pullon kanssa kun oli niin kiire vauvapalstalle.
Vierailija:
Vierailija:
T. äiti, joka voi nyt hetken pyörähtää netissä, koska isukki on vapaalla ja syöttää poitsulle tuolla lounasta. Kohta lähdetään koko porukka ulos, että poika saa nukkua vaunuissa.Otsikoit viestisi tyyliin: " mitä järkeä tehdä lisää lapsia, jos ei jaksa ensimmäistäkään hoitaa?" Siis ihanko rehellisesti teit tuon vaativan johtopäätöksen ihan yhden lukemasi viestin perusteella?? Sen perusteella, että jonkun kuumeilevan äidin lapsi istui yhdellä hetkellä katsomassa teletappeja maitopullon kanssa, päättelit sitten fiksuna äitinä (ja toki maailman parhaana ja täydellisenä), että äiti ei jaksa huolehtia lapsestaan? Mun on pakko sanoa, että voi vittu naiset voivat olla toisilleen täysiä susia! Jos menneet sukupolvet ovat luoneet meille paremmat oikeudet elää omaa elämäänne ja nauttiakin siitä, niin nykypolven NAISET itse kaivavat omaa hautaansa. Onhan se nyt aivan tavatonta, että lapsi ei ole kiinni äidissään 100% joka hetki. Sellaiselta äidiltä pitäisi ottaa lapset huostaan eikö vaan. Onpa täällä täydellistä sakkia, huh huh!
Mutu- tuntumalla vaan tuntuu, että JOSKUS JOILLKAIN KUUMEILIJOILLA on pääpointti, se raskaanaolo ja se pieni vauva, eikä sitten jakseta olla OIKEASTI läsnä isolle vauvalle, taaperolle saati sitten isommalle lapselle... MUTTA ei voi toki yleistää.
Ja pidän itseäni ihan tavallisena äitinä hyvine ja huonoinen puolineen. Ja tuo on kyllä totta, että äiti on äidille susi. Nimimerkillä kokemusta on....:/ Tällä hetkellä minua katsotaan kieroon, koska vielä imetän näin " isoa " vauva...
Vierailija:
mutta on tosiaan lapsissa eroja, jos joku sustuu 8 kk iässä olemaan sitterissä! Meidän vauva kyllästyi siihen heti opittuaan istumaan, mikä tapahtui alle puolivuotiaana. Saman tien lähti konttaamaankin, ja muutenkin hyvin vähän käytetty sitteri kannettiin vintille... Jos hänet siihen pantiin, viihtyi kaksi sekuntia, kunnes lähti taas tutkimusmatkalle.
Minulla 8kk ikäinen viihtyy vielä hyvin sitterissä, ei osaa istua eikä ryömiä. Ensi kuun alussa päästään onneksi tutkimuksiin.
t: äiti joka parhaillaan keinuttaa tässä jaloissaan sitterissä pullosta ruokkimaansa vauvaa, toivoen tämän kohta nukahtavan yöunille
vanhempi on nyt alkanut kiinnostua telkkarista, itseasiassa koko ajan pitää pyöriä autot, teletapit tai puuha pete. tätä on kestänyt n 2kk ja alkoi ihan siitä että mun piti saada imuroitua rauhassa ja ajattelin kokeilla toimisiko filmi... no, toimihan se.
oon yrittänyt että ei katsottais tai pyöritettäis noita filmejä noin paljon mutta kun ihan älytön huuto tulee. ne vaan pyörii taustalla ja me sit rakennellaan palapelejä tms.
asiaan. toi nuorempi neiti 10kk kyllä viihtyy lattialla helistimen kanssa ja katselee myös telkkaa.
joo, oon huono äiti kun katsellaan filmejä ;). lapset nukkuu niin oon täällä. en koskaan sillon kun ovat valveilla. ja imetänkin vielä.