Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voittaisin lotossa, niin saisinko jakaa ne rahat verovapaasti

Vierailija
22.12.2024 |

läheisilleni, jos antaisin kullekin 4999? Eli voisinko antaa tuon summan ystäville ja sukulaisille kullekin? Vai onko niin, että kerran kolmessa vuodessa saa lahjoittaa tuon verran rahaa yhteensä, vaikka se menisi eri henkilöille?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki on niin huolissaan tuosta lahjaverosta? Eihän se ole kuin 631 000 euroa, vielä jää paljon rahaa käyttöön. 

Vierailija
22/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koskaan maksanut tuota lahjaveroa, minä olen siirtänyt lasten tileille suurempia summia kuin 5 tuhatta joskus jopa parin vuoden välein.

Ei vät ole tehneet lahjaveroilmoitusta eikä kukaan ole perään kyselleet.

Käteislahjoista ei kukaan saa edes mitään tietoa.

Minä tein lahjaveroilmoituksen, kun kolme henkilöä lahjoitti mulle tuon 4999 euroa eli yhteensä 14 997 euroa. Ei mennyt lahjaveroa, kun oli kolme eri lahjoittajaa. 

Miksi, oletko vähän kaheli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat, kuinka monelle meinasit sen 15,80 euroa jakaa?

Vierailija
24/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit jakaa vaikka jokaiselle vastaantulijalle tuon alle 5000 euroa. 

Jos joku tekisi noin oikeasti, niin kuinka nopeasti luulisit jonkun soittavan poliisit? Kenellä ihmisellä ei oikeasti heräisi tuollaista nähdessään epäilyksiä rahojen alkuperästä tai aitoudesta? Että siinä nyt ei yritettäisi esim. pestä rahaa tai jaella väärennettyä rahaa?

Vierailija
25/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on paljon kavereita jos lottovoiton voisit jakaa 5000€ osissa pois 😅

Voitto se on 5000 eurojakin. 

Vierailija
26/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Katsoin tuolta verottajan sivuilta eikä ollut ihan selvä. Kyllä kavereita ja sukulaisia riittää, ei tässä sentään miljoonien voitosta ole kyse. 

Ap

Vierailija
27/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta voit jakaa verovapaasti niin paljon kuin haluat, mutta se pitää tehdä niin, että ennen voittosi lunastusta teette vapaamuotoisen kimppalottosopimuksen. Eli kimppalottoa ei tarvitse tehdä, ehkä vastoin yleistä uskomusta, ennen pelin pelaamista. Riittää että kirjoitat dokumentin missä äitisi on mukana x-osuudella, veljesi y-osuudella ja naapurin matti z-osuudella. Sitten nimet alle ja voittoa lunastaessasi esität dokumentin Veikkaukselle. Lottovoitto on voittajalleen veroton ja tuo sopimus on juridisesti täysin pitävä. Jokainen teistä voi saada siten vaikka miljoona euroa verottomasti. Ja tämä fakta.

Ei taida onnistua enää:

"Kun porukkaloton kaikki jäsenet ovat tunnistautuneet Veikkauksen asiakkaaksi, Veikkaus maksaa lottovoitosta osuuden jokaiselle pelaajalle. Voitto on verovapaa jokaiselle henkilölle, jolle Veikkaus sen maksaa.

Jos porukkalotossa on taustalla keskinäinen sopimus, mutta vain yksi henkilö on tunnistautunut Veikkauksen asiakkaaksi ja lunastanut pelin, tällöin Veikkaus maksaa tunnistautuneelle henkilölle voiton. Tunnistautuneelle henkilölle voitto on verovapaa. Muiden  porukkaloton jäsenien voitto-osuus verotetaan muuna veronalaisena ansiotulona.

Jos porukkalotossa ei ole sopimusta, tunnistautuneelle henkilölle voitto on verovapaa. Muille henkilöille annetut voitto-osuudet verotetaan lahjana."

Vierailija
28/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koskaan maksanut tuota lahjaveroa, minä olen siirtänyt lasten tileille suurempia summia kuin 5 tuhatta joskus jopa parin vuoden välein.

Verottajalla ei resursseja kyylätä enää edes tavis köyhiä.

Vierailija
29/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tullutkin aivan selväksi tämäkin asia alkuperäiselle kysyjälle? Ihan turhaa siis olisi kysyä verovirastosta.

Vierailija
30/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se kimppalottosoppari tehdään tunnistauneena siellä veikkauksen sivuilla netissä. Ei mitkään omat liput ja laput kelpaa enää. Minulla ja miehellä on kimppalotto.

Vierailija
31/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on niin kauhea pätemisen tarve,  että ei malteta lukea edes kysymystä 😁

Miten niin? Eihän antaja maksa lahjaveroa vaan lahjan saaja. Voi lahjoittaa vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
32/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit jakaa vaikka jokaiselle vastaantulijalle tuon alle 5000 euroa. 

Jos joku tekisi noin oikeasti, niin kuinka nopeasti luulisit jonkun soittavan poliisit? Kenellä ihmisellä ei oikeasti heräisi tuollaista nähdessään epäilyksiä rahojen alkuperästä tai aitoudesta? Että siinä nyt ei yritettäisi esim. pestä rahaa tai jaella väärennettyä rahaa?

Mitä sitten vaikka soittaisi? Äkkiähän se sitten selviäisi, että ihan laillista toimintaa ssiinä on meneillään.

Vierailija
33/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lahjaveroilmoituksen, kun kolme henkilöä lahjoitti mulle tuon 4999 euroa eli yhteensä 14 997 euroa. Ei mennyt lahjaveroa, kun oli kolme eri lahjoittajaa. 

No miksi en olisi tehnyt?  Halusin asian heti selväksi ettei tarvitse ihmetellä mistä on yhtäkkiä tullut rahaa.

Vierailija
34/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vanhan kiinteistön lahjoituksena useammalta osakkaalta. Tein lahjaveroilmoituksen ja se näkyy kiinteistön papereissa, että olen saanut sen lahjoituksena. Ei menyt veroa, kun osakkaita oli niin paljon eikä kukaan siitä vanhasta talosta mitään halunnut vaan olivat tyytyväisiä, kun pääsivät osuudestaan eroon. 

Vierailija
35/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Siirsin lapsen tilille 7500 e ja laitoin siihen viitteeksi "Maksu". Verottajalta tuli seuraavan vuoden keväällä kysely, että mitä on maksettu.

Vierailija
36/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan käteisenä niin ei tartte lahjaveroa maksaa kenenkään ;) Tai tavarana

Vierailija
37/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitosta voit jakaa verovapaasti niin paljon kuin haluat, mutta se pitää tehdä niin, että ennen voittosi lunastusta teette vapaamuotoisen kimppalottosopimuksen. Eli kimppalottoa ei tarvitse tehdä, ehkä vastoin yleistä uskomusta, ennen pelin pelaamista. Riittää että kirjoitat dokumentin missä äitisi on mukana x-osuudella, veljesi y-osuudella ja naapurin matti z-osuudella. Sitten nimet alle ja voittoa lunastaessasi esität dokumentin Veikkaukselle. Lottovoitto on voittajalleen veroton ja tuo sopimus on juridisesti täysin pitävä. Jokainen teistä voi saada siten vaikka miljoona euroa verottomasti. Ja tämä fakta.

Veikkaus Oy väittää sivuillaan, että enää noin ei voi tehdä. Nyt tuo sopimus täytyy tehdä etukäteen ja kaikilla osallisilla on oltava veikkauskortti. Veikkaus muutti systeemiään tänä tai viime vuonna, nyt on uudet säädökset.

Vierailija
38/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Tämä on muuttunut samalla kun tunnistautuminen tuli pakolliseksi. Kaikilla lottovoiton osakkailla tulee olla tunnistautunut osuus voitosta, joko myyntipisteessä ositettu ennen peliä tai kimppalotto netissä.

Mitään "jälkikäteen" tai paperisopimuksia ei enää ole.

Vierailija
39/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä rahanpesulakien vuoksi vastaanottajan tulee myös pystyä todistamaan varat laillisiksi ja siksipä ei onnistu käteisen anto kaverille, joka pankkiin viedessään runoilee ravivoitosta.

Vierailija
40/45 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä rahanpesulakien vuoksi vastaanottajan tulee myös pystyä todistamaan varat laillisiksi ja siksipä ei onnistu käteisen anto kaverille, joka pankkiin viedessään runoilee ravivoitosta.

No ei sitä käteistä pankkiin viedä vaan pidetään kotona metallisessa astiassa ja maksetaan kauppalaskut sillä sitten ja muuta pientä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän